pharagirlke schreef:Mensen moeten zelf bepalen wanneer ze aan kinderen beginnen. Ik zelf wil helemaal geen kinderen. Neem de pil en sex is altijd met condoom. Moest er toch een ongelukje gebeuren is het abortus...
Wb een gehandicapt kind: Ik heb drie weken tussen mentaal gehandicapten gestaan die vaak ook nog een fysieke handicap hadden en nog stoornissen zoals bv autisme enz. En als ik het op voorhand wist zou ik het al zeker niet laten komen... Het is vreselijk zwaar om met deze mensen te werken... Het is je kind, en je houd er zielsveel van, maar het is zwaar en het put je mentaal echt uit...
Inderdaad.
Ik breng Jamie elke dag naar een speciale school en als ik daar om me heen kijk breekt mijn hart.
Er worden kinderen naar binnen gereden dat ik bij mezelf denk voor wie ben jij op de wereld gezet?
Omdat je ouders het zo wilde of omdat ze geloofde dat je echt een menswaardig leven kon lijden.
Kinderen hangen alleen maar in een kar,kwijlen,kunnen niet praten,geen lichaamsdelen bewegen en naar inschatting zit er ook weinig besef in.
Ik vind dat geen menswaardig leven,het spijt me zeer.
En natuurlijk houden die ouders zielsveel van die kinderen,daar twijfel ik geen moment aan.
Maar is het eerlijk om te zeggen: laat een kind met een handicap maar op de wereld komen.
Ik denk dat veel mensen het hebben van een kind met een handicap zwaar onderschatten.
En dan vraag ik me af: wat nou als ze toen wisten wat ze nu weten?
Hadden ze dan ook dit besluit genomen?
Ik ben eenmaal op een bijeenkomst geweest voor ouders met een handicap,nou een keer nooit meer.
Wat een zelfmedelijden daar.......
Toen stelde ik op een gegeven moment na een verhaal van een moeder de vraag of zij tijdens de zwangerschap wist dat het kindje gehandicapt was.
Haar antwoord was ja,ik wist dat mijn kind zowel op geestelijk als lichamelijk vlak zwaar gehandicapt was.
Tevens vertelde zij erbij dat dit al vroeg in de zwangerschap bekent was.
Ze had al drie kinderen op dat moment.
Dan ben je in mijn ogen een egoist want je scheept dat kind met onmenswaardig leven op,je andere kinderen zullen nooit meer het leven leiden als zij eerst deden,over je huwelijk maar te zwijgen.

Dat vind ik wel heel erg triest!!