Lang zijn, leuk of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:09

Van het weekend nog "Teeeering, wat ben jij lang" (denk even het Amsterdamse accent erbij :P). Euh ja, wat ben jij klein?! :Z

Ik heb een lekkere brede KWPNer, vind dat ik daar toch niet op missta met m'n ruim 1.80.

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:26

Zo iets heb ik ook gehad.

Kom ik op mijn vriendin haar verjaardag, komt der moeder,

''zo ik moet wel even omhoog kijken hoor!''

en bedankt! voelde me gelijk weer een reuzin of iets dergelijks

(ben 1.78)

zag dat mensen trouwens net over paarden begonnen, ik heb een paardje van 1.68 en zit prima hoor! rij ook op 1tje van 1.60 en dat ziet er niet eens raar uit.
nou ben ik vergeleken met sommige hier ook niet echt super lang

tummy

Re: Lang zijn, leuk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:33

ik ben 1.86 (17 jaar) en bah wa heb ik er een pest hekel aan. ik baal er echt van. ik ben standaard de langste. als ik op stap ga word ik alltijd ouder geschat 22 ofzo. dus die jongens van een jaar of 19 zijn meestal kleiner, en die van 25 echt te oud. dusja wat dat betreft behoorlijk pech.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:45

Ik ben 1.82 en vind het geen probleem.
Jaren geleden heb ik ook aan basketbal gedaan op hoog niveau.
Ik kon de bal zo in het netje leggen ha ha.
Draag niet graag hoge hakken, dan vind ik mij te groot.
Van die 7/8 broeken vind ik alleen niet mooi staan bij mij.
Dan heb ik altijd het idee van waren de pijpen niet langer.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 07:20

Tamara_H schreef:
zag dat mensen trouwens net over paarden begonnen, ik heb een paardje van 1.68 en zit prima hoor! rij ook op 1tje van 1.60 en dat ziet er niet eens raar uit.
nou ben ik vergeleken met sommige hier ook niet echt super lang

M'n moeder is 1.76 of 1.78m en rijdt soms op manegepaarden vanaf 1,50m ofzo (wel iets breder type, geen rank arabje oid), qua lengte is het niet zo mooi, maar qua gewicht kan het prima.
Voor het mooie is 1.60m, breed type het mooist.
Zelf heeft ze een middenmoot KWPNer qua breedte van 1,80m hoog (m'n verzorgpaard).

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:26

Ach ik weet niet beter, ik ben 1.84... (zit ook in de fam.)
En hoor idd ook heeeel veel dat ik model enz zou moeten worden omdat ik daar voor geschikt zou moeten zijn (lang, slank enz.)
Het voordeel vind ik wel dat ik altijd ouder word geschat door iedereen. Als ik zeg dat ik 13 ben (augustus 14) dan zeggen ze; ''neee joh!! Dat kan niet, jij bent echt wel iets van 16/17!''
Maar helaas dat is niet zo :') En iedereen zegt altijd tegen mij dat ik makkelijk uit kan gaan omdat ik 16 lijk!
Dus ook wel een voordeel dat ik er volwassener uit door komt te zien!!
Het nadeel vind ik wel gauw dat mensen zeggen : ''zo wat ben je lang, zo wat ben je gegroeid'' :') enz enz. Je kent het misschien wel :P
En dat mensen meestal een kop kleiner zijn als ik naast ze loop (al heb ik wel een super goede vriendin die is iets van 1.76 ofzo.. dus dan valt het niet zo meer op...)
Maar ik groei ook niet meer, mijn groeischijven zijn al dichtgegroeid. :)
Maarja heel soms baal ik wel,, maar ik vind het beter als (te) klein zijn!! Ik zou eigenlijk nooit meer willen ruilen met iemand die (wat) kleiner is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:28

Ik kreeg zondag op Parkpop ruzie met iemand omdat ik voor d'r stond en ik zo lang was. Ook weer een nadeel, voor anderen dan, hahaha :P

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:33

ik ben 1.80 ongeveer, iets langer misschien.
Ik heb net echt veel last van mijn lengte, broeken kopen is soms wel eens wat erg tegen zit.
Mijn lange stelten werken dan wel tegen :P . Ook wel als ik hakken aan doe en ik ben bij me vriend zeggen anderen wel eens van dat ik me hakken niet te veel moet aan doen als ik bij me vriend ben. want we zijn ongeveer even lang en dan ben ik langer dan me vriend.

Mja, met paarden geen last. Friezen zijn breed genoeg past prima *D

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:44

Heino schreef:
Ik kreeg zondag op Parkpop ruzie met iemand omdat ik voor d'r stond en ik zo lang was. Ook weer een nadeel, voor anderen dan, hahaha :P

Zo, ik zou diegene eerst heel raar aankijken, vervolgens hard gaan lachen, en weer naar de muziek gaan luisteren :p Damn! Moet je je nog gaan aanpassen ook omdat je lang bent! :n

Ik ben 1.84 en ondervind op het moment meer voordelen dan nadelen! Heb er een hele tijd negatief tegenaan gekeken.. Maar nu lijkt het wel of iedereen er jaloers op is! Het lijkt wel of je serieuzer wordt genomen wanneer je lang bent.. Zo ondervind ik het dan hoor, kan ook aan karakter liggen :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:02

Ik heb ook maar geantwoord dat ik er ook niks aan kan doen dat ik zo lang ben en dat als ze gegarandeerd willen zijn van een goed uitzicht ze maar een kaartje moeten kopen voor een echt concert :+

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 12:12

Heino schreef:
Ik heb ook maar geantwoord dat ik er ook niks aan kan doen dat ik zo lang ben en dat als ze gegarandeerd willen zijn van een goed uitzicht ze maar een kaartje moeten kopen voor een echt concert :+

Haha, en wat was haar antwoord daarop? :Y)

Ik heb daar ook wel is last van.
Dan willen vriendinnen helemaal vooraan staan maar ik vind dat dus echt
niet fijn omdat ik dan al zo lang ben!

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:16

Ben ook 180 en heb er geen last van, sterker nog, meestal ga ik uit met 10cm hoge hakken :) Mijn vriendinnen zijn ook lang (en op hakken) dus dat scheelt.
Vind t heerlijk om overzicht te hebben :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:34

Sky_Sam_Floo schreef:
Haha, en wat was haar antwoord daarop? :Y)

Weglopen :P
Maar 't waren echt zeikerds want ze hadden 't ook al tegen een vriendinnetje gezegd (die ook lang is). Tja, dat heb je nou eenmaal op een festival, dat er ook andere mensen zijn ;)

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 10:26

Heino schreef:
Weglopen :P
Maar 't waren echt zeikerds want ze hadden 't ook al tegen een vriendinnetje gezegd (die ook lang is). Tja, dat heb je nou eenmaal op een festival, dat er ook andere mensen zijn ;)

Kunnen wij er wat aan doen dat we lang zijn maar dat betekend nog niet dat wij achteraan moeten gaan staan toch ;)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:31

Ik ben 1.80, misschien een heeeel klein beetje groter, en ik ben er tevreden mee, je kunt wel kleiner willen zijn, maar je doet er toch niks aan. Je kunt het beste gewoon tevreden zijn met wie en hoe je bent! :)

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:54

Ik ben iets groter dan 1,90 (durf het niet meer te meten), en bijna 16.
Vanaf mijn 6e ben ik onder behandeling van een kinderarts (voor mijn lengte). De verwachting was dat ik 1,85 werd, daar was ik tevreden mee. Maar toen ik 12 was vertelde ze ineens dat ik door ging naar de 2 meter. En als de kootjes in mijn handen 'dicht gegroeit' zijn er ook nog 5 cm in de ruggenwervel zit.

Toen zijn we begonnen met hormoon behandeling. Hier heb ik gelukkig niet al te veel last van gehad en ook maar een jaar gebruikt.

Ik ben best trots op mijn lengte, maar er zitten ook nadelen aan. Het kopen van schoenen is een hell!!! Eerst moest ik naar Duitsland om schoenen te kopen, maar sinds kort heeft van haren ook schoenen. Ik heb maat 44/45 maar ze vallen daar best wel groot (ze gaan tot 44).

Ik verzorg nu al een tijdje paarden. En het ras dat het beste bij mij past is een shetlander... ik heb ook geregeld bekijks als ik met hem wandel.... Ik heb ook een kleine fjord. Hier pas ik op, maar voor het plaatje is het niks (ik rijd daarom maar 1 a 2 keer per week). En een KWPN's heb ik ook nog, daar past het iets beter op, maar nog is het niet perfect.

Maar ondanks mijn lengte draag ik ook hakken (niet heel hoog). Ik doe het niet te vaak, maar koop maar eens laarzen zonder hak...

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:56

Ik ben 1.80 ik vind het soms niet zo erg, maar meestal wel. Gelukkig heb ik ook lange vriendinnen, dus dat scheelt. Maar kleding is echt een ramp.. en dan voornamelijk broeken!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:32

ik ben 1.81 en af en toe vind ik het best stom. vaak heb ik het niet meer zo door dat ik lang ben .. ik heb eigenlijk niet echt moeite met kleding, alleen vind ik het wel belangrijk dat ik shirts heb die lang zijn, anders lijk je zo..tsja weet niet... als je lang bent en je hebt zo'n te kort t-shirt ziet het er zo armoedig uit!

verder heb ik totaal geen grote voeten en kan dus gemakkelijk schoenen kopen. Hakken draag ik nooit, ik vind mezelf dan helemaal een reus..!
@ sakvis: vind het knap dat jij met jou lengte nog hakken draagt! ik zou t zelf nooit doen..

Ik heb een fries van 1.61 die nog wel wat zal groeien, maar wil zeker nooit meer een groot paard!

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:48

__Robijn__ schreef:
ik ben 1.81 en af en toe vind ik het best stom. vaak heb ik het niet meer zo door dat ik lang ben .. ik heb eigenlijk niet echt moeite met kleding, alleen vind ik het wel belangrijk dat ik shirts heb die lang zijn, anders lijk je zo..tsja weet niet... als je lang bent en je hebt zo'n te kort t-shirt ziet het er zo armoedig uit!

verder heb ik totaal geen grote voeten en kan dus gemakkelijk schoenen kopen. Hakken draag ik nooit, ik vind mezelf dan helemaal een reus..!
@ sakvis: vind het knap dat jij met jou lengte nog hakken draagt! ik zou t zelf nooit doen..

Ik heb een fries van 1.61 die nog wel wat zal groeien, maar wil zeker nooit meer een groot paard!

Het is inderdaad soms het bekijken waard. Maar wat dan nog; ik ben toch al lang, die 2 a 3 cm extra maken dan ook niet meer uit....