Niet zo snuggere kassameisjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:38

nogmaals zo'n topic waarbij klanten slecht spreken over cassières, maar mijn god, weet je hoeveel klanten er zijn die het bloed vanonder ONZE nagels halen? Die zich te mooi voelen om hallo terug te zeggen, die al weg zijn voor ik hun ticket kan geven, die geen 2min willen aanschuiven en dus maar heel luid en onbeleefd roepen hoe TRAAAAG ik wel niet ben en ik reken een klant af in een recordtijd als het druk is (ongeveer 30 sec, sta in een elektrozaak). Ik heb in heel mijn carriere al dikwijls een toestel naar m'n hoofd gesmeten gekregen, bijna een klap in m'n gezicht, veel onbeleefde woorden en gebaren gekregen.

De klant is koning maar wij zijn en blijven keizer in eigen rijk ;)

Als ik naar de winkel ga en ik zie dat de cassiere er niets van bakt help ik haar gewoon even. Je kan er niets aan doen als je zomaar even ergens wordt ingegooid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:40

ik heb nog wat flyers liggen, en laat die dan zien en zeg, heb je er niets over gehoord? dit is de nieuwe wet. ik heb hem niet bedacht :) vind het ook niet erg om te vragen, vraag het liever dan dat ik mijn baan kwijt ben of dat we een dikke boete krijgen. moeten ze maar opletten.. zo had ik een tijd terug een meisje van een jaar of 8 dat shag kwam halen, voor haar vader.. ik geloofde haar wel maar ze krijgt het echt niet mee :n zulke ouders snap ik dan ook niet..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:40

T is wel grappig om te zien hoe klanten de cassieres ervaren en andersom..
:)

Ik erger me dan ook wel dood aan mensen die te druk zijn om even hallo te zeggen.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:41

Nagini schreef:
Maar je hoeft toch ook geen 20 te zijn? 16 of (bij 15% en meer 18) Ik weet dat die regel er is hoor (van nog geen 20 laat je ID zien) Maar ik houd me er persoonlijk niet aan, als ik weet adt iemand 16 is, of er uit ziet als 18 ga ikd us niet meer vragen. Ik ben zelf nog geen eens 18.. zoiezo vind ik het een domme regel.

Wij hebben overigens 5 kassas. Toch is het een heel verschil hoor, als je af en toe maar kassa zit of de hele dag :P dat merk ik ook aan degene bij ons, die maar af en toe kassa doen.

als je weet dat diegene oud genoeg is dan hoef je het niet te vragen, anders wel.. doe je het niet en die persoon is bijv. 15 of 17 dan heeft het bedrijf een flinke boete en dan kan jij fluiten naar je baantje denk ik

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:42

dees_daan schreef:
ik heb nog wat flyers liggen, en laat die dan zien en zeg, heb je er niets over gehoord? dit is de nieuwe wet. ik heb hem niet bedacht :) vind het ook niet erg om te vragen, vraag het liever dan dat ik mijn baan kwijt ben of dat we een dikke boete krijgen. moeten ze maar opletten.. zo had ik een tijd terug een meisje van een jaar of 8 dat shag kwam halen, voor haar vader.. ik geloofde haar wel maar ze krijgt het echt niet mee :n zulke ouders snap ik dan ook niet..

Och jee..
Kind van 8 nu al shag halen voor ouders..
Pfft.. waar gaat het heen!!

Of ik vraag om hun ID en ze hebben m niet bij, maarrrrr ze hebben wel een helm bij.. Ja nou-en? :+
T is niet zo dat als je met een helm loopt, ik kan zien dat jij ouder bent dan 20 (aangezien ik tot die leeftijd om ID moet vragen..)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:43

dees_daan schreef:
Nagini schreef:
Maar je hoeft toch ook geen 20 te zijn? 16 of (bij 15% en meer 18) Ik weet dat die regel er is hoor (van nog geen 20 laat je ID zien) Maar ik houd me er persoonlijk niet aan, als ik weet adt iemand 16 is, of er uit ziet als 18 ga ikd us niet meer vragen. Ik ben zelf nog geen eens 18.. zoiezo vind ik het een domme regel.

Wij hebben overigens 5 kassas. Toch is het een heel verschil hoor, als je af en toe maar kassa zit of de hele dag :P dat merk ik ook aan degene bij ons, die maar af en toe kassa doen.

als je weet dat diegene oud genoeg is dan hoef je het niet te vragen, anders wel.. doe je het niet en die persoon is bijv. 15 of 17 dan heeft het bedrijf een flinke boete en dan kan jij fluiten naar je baantje denk ik

Je moet t áltijd vragen..
Ook al weet je t..

Als vertegenwoordigers buiten staan en die vragen aan een klant van 17, hebben ze je om een ID gevraagd..
En ze zeggen nee,, heb je alsnog een boete aan je zak hangen ;)

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:43

@chipieke bij ons zeggen ze:
de klant is koning ... maar de keizerin zit achter de kassa.

Ben ook een kassamiep. Herken veel dingen die hier staan.

Zo heb ik mijn vader een keer voor schut gezet in de Karwei.

Wij staan bij de kassa en er staat een nieuw meisje achter de kassa. Werd overigs keurig begeleid. Een paar mensen voor ons stonden ook al wat te draaien en te kreunen/steunen/zuchten noem het maar op. Zegt mijn vader Ja hoor een nieuwe *zucht zucht* Dus ik zeg expres keihard (ook voor de mensen voor mij) . Zit niet zo te zeuren, ze mot het toch ook leren. Heb geduld, hoe erger gij staat te draaien hoe zenuwachtiger zij wordt. Doe normaal.
Die mensen voor ons keken om en naar mij. Het gesteun en gedraai was wel afgelopen .

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:45

Nee, dat snap ik Dees_Daan, ik geef ook niet onder de 16 mee, en bij twijfel vraag ik ook altijd.

Is inderdaad wel apart.. maar toen ik de 1e keer de titel zag van het topic had ik gelijk zo iets van.. pardon..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:46

@colinneke: daar heb je gelijk in. Elke mens zou onze baan eens 1 dag moeten uitoefenen, denk dat het onbegrip snel de wereld uit zou zijn ;)

ik ben overigens niet alleen een kassamiepje hoor, moet ook nog eens de leveringen, bestellingen en herstellingen verzorgen evenals het financiële en afsluiten, een hele boterham maar toch ben ik voor elke klant 'maar een kassierster'. Dus ik heb m'n eigen titel veranderd naar 'financiele eindverantwoordelijke'. En mensen krijgen prompt net dat beetje meer respect voor je ;) En de baas kan er alleen maar mee lachen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:46

@ _nancy, nee dat hoeft niet :) ze letten alleen op de leeftijd, heb je bijv. een vaste klant die je erg goed kent dan hoef je die niet elke week opnieuw te vragen. ik was ook stomverbaasd over dat meisje, die ouders kunnen toch ook wel weten dat ik het niet meegeef? meisje is 8! en die regel is ook niet van gister..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:48

ik had er vandaag ook 1, heel brutaal van mij maar was wel heul stom.

Ik had bij de douglas parfum gekocht en eyebrow shapers, had kadobonnen dus die even uitgegeven, toen nog even verder gekeken bij de dolcis, kruidvat,intertoys, etc. allemaal winkels met poortjes.
Kom ik de Hema binnen, gaat mn douglas tasje af heel raar maar goed, ik even snel een portfolio map halen en vraag aan het meisje of ze mn douglas tasje over de sensor wil halen, zegt ze heb je het wel betaald dan :+ waarop ik het niet kon laten om te zeggen: nee ik heb het gejat en ben daarna aan de balie een tasje gaan vragen omdat dat makkelijk steelt }:0 mensen achter me vonden het leuk, zij niet, ze haalde dat ding woest erover stopte me map in een tasje en ik kon vertrekken :')

Nagini

Re: Niet zo snuggere kassameisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:51

Hmm van allebei niet echt een correcte opmerking :=

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:53

HAHAHA, wat een geniale opmerking _O-

Als ik die medewerkster geweest was, had ik m ook niet echt gewaardeerd..
Maar hij is wel goed ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:56

SAKKIA schreef:
Ik heb ook wel ervaring met kassameisjes die gewoon puur chagerijnig zijn :n Echt een ergenis is het aan het worden bij mij. Ze zitten maar zuchtend en steunend achter de kassa en hebben een houding waarvan je eigenlijk denkt datze wel een loodzwaar leven moeten hebben :n Heb dat niet bij alle supermarkten hoor, maar de supermarkt hier in het dorp wel en tja we hebben er maar 1, en ik ga echht geen 8 km rijden voor vrolijke kassameisjes :+
Nee van mij mogenze echt wel een opfriscursusje vreindelijkheid hebben. Ik ben namelijk altijd de vriendelijkheid zelve, zelfs als ik haast heb en ik verwacht dat ook gewoon terug.....

nou me moeder is toch een keer uit haar plaat gegaan, gebeurd zelden maar idd ook zuchten en steunen, was bij de v&d een broodje halen la place, een panini boeren beenham, was op dus moest ze hem voor me smeren dat ging zo :roll: *zucht* *kreun* *pfff* *hmpf* me moeder heeft toen gezegd jeetje meid wat een zwaar leven zo he, och och och wat heb je het toch moeilijk hier...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:57

Ik ga maar eens richting bed, want morgen moet ik weer aan de bak achter de kassa :Z :Z :Z

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:58

_Nancy schreef:
HAHAHA, wat een geniale opmerking _O-

Als ik die medewerkster geweest was, had ik m ook niet echt gewaardeerd..
Maar hij is wel goed ;)

tuurlijk dat snap ik, maar denk je werkelijk dat als ik iets steel dat het:
1. in een douglas tasje ingepakt zit
2. ik nog rustig ga winkelen op het winkelcentrum :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:02

sommige mensen doen dat juist DQ. om de aandacht niet te vestigen, dus zo dom is het niet hoor, mensen verzinnen de raarste dingen om niet op te vallen.. (vaak doen ze dat dan juist, maar goed)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:02

Nagini schreef:
Haha dat kleingeld komt me echt bekend voor. Vandaag nog, een vrouw komt 7.50 betalen.. geeft ze een biljet van 100 en ze heeft niets anders. Ja jeutje zeg, dat zou zij toch ook niet fijn vinden?

Een collega vertelde dat ze in dit soort gevallen extra klein geld teruggeeft }> . Ik heb het getest en ik moet zeggen, het werkt :+ . Ik kreeg gelijk het verwijt naar mijn hoofd geslingerd dat de klant niet gediend was van al dat kleine geld. Sorry, heb niet anders (had ik wel, maar niet veel meer).

Gelukkig kunnen wij niet meer bijpinnen bij de kassa, we hebben een pinautomaat in de winkel staan. Bij de AH (10 meter verderop) kan dit wel en je krijgt steevast de opmerking: Máár bij de AH kan het wel! Jaa duuh, wij zijn geen geen AH.

Ook heel irritant vindt ik het dat mensen jouw de schuld gaan geven, omdat er iets verkeerd in de computer staat. Ik snap dat het vervelend is en ik los het altijd gelijk op, maar irriteer me mateloos aan het zinnetje: De cassiere op kassa 3 heeft dit verkeerd aangeslagen (nee mevrouw, staat verkeerd in computer). Of: JIJ hebt deze voor een euro teveel aangeslagen (nee mevrouw, het staat niet goed in de comp) ... en klanten snappen dat werkelijk waar niet.

En dan natuurlijk het idee dat cassieres altijd dom zijn. Een collega had laatst iemand mooi te pakken :P. Een klant vond dat ze te snel scanden (ja dat kan ook :+ ) en gooide dr spullen zowat weer over de kassa terug. De klant begon allemaal te schreeuwen tegen de cassiere dat ze maar een vak moest gaan leren en niet zo dom achter de kassa moest gaan zitten. Zegt de cassiere: ach mevrouw, hoger dan wat ik doe kan bijna niet hoor, ik studeer nl aan de universiteit. Klant hield prompt haar mond :+

Schiet me nog iets te binnen van 'domme klanten'

Als wij iets dubbelscannen dan kunnen we het er gelijk weer afhalen. Dit staat er dan:

chips 1,23
chips 1,23
chips -1,23

Je legt het vervolgens uit aan de klant en 10 sec later staan ze weer voor je neus. Je hebt hem 3 keer gescand. Nee, 2x en 1 keer eraf gehaald. Ja maar ik heb er maar één.
Ja dat klopt, u betaald er ook maar één
Maar er staan er 3 op
Er staan er 2 op, en 1 er af
Dus ik heb er 1 teveel betaald.

Leg het dan maar eens uit. We praten dan echt in kindertaal: U heeft er hier 1 gekocht, dus dat is 1. Hier gaat er 1 vanaf en dus heeft u er 0 en dan komt er 1 bij, omdat u er wel een heeft. En dan nog staan ze je glazig aan te kijken en willen ze geld terug omdat ze teveel betaald hebben. '
Laatst had ik er zelfs één aan de telefoon met de mededeling iets 3x betaald te hebben. Je voelt de bui al hangen, namelijk dat het wel klopt en het gecorrigeerd is. Het kon er bij de klant niet in, dus ik gooi het over de andere boeg. Hoeveel heeft u betaald dan? (klant had nl maar 1 artikel). Ja het bedrag klopt wel, maar hij staat wel 3x op de bon.... maar u heeft toch het goede bedrag betaald. Ja dat klopt, maar toch staat hij er 3 keer op.... *zucht* (kwartier aan de foon, met zeer veel kwade blikken van klanten die sigaretten wilde hebben (=niet mijn fout))

Sorry hoor, maar dit zijn echt domme klanten en niet domme cassieres die iets verkeerd doen :P.
Laatst bijgewerkt door zap op 10-06-09 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:06

dees_daan schreef:
sommige mensen doen dat juist DQ. om de aandacht niet te vestigen, dus zo dom is het niet hoor, mensen verzinnen de raarste dingen om niet op te vallen.. (vaak doen ze dat dan juist, maar goed)

kan het me niet voorstellen, heb alleen nog maar idioten mee gemaakt die hem snel peren (ook in een winkel gewerkt)
ik vind het wel degelijk een domme opmerking want het zat netjes ingepakt, komt nog bij dat de poortjes bij douglas niet te ontwijken zijn.. maar goed ieder heeft daar een mening over denk ik :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:07

wij hebben een klant gehad die rustig kwam afrekenen hoor, de spullen die ze wel kocht.. had zelfs een klein kind bij zich.. en kwam best vaak.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:08

zap schreef:
Nagini schreef:
Haha dat kleingeld komt me echt bekend voor. Vandaag nog, een vrouw komt 7.50 betalen.. geeft ze een biljet van 100 en ze heeft niets anders. Ja jeutje zeg, dat zou zij toch ook niet fijn vinden?

Een collega vertelde dat ze in dit soort gevallen extra klein geld teruggeeft }> . Ik heb het getest en ik moet zeggen, het werkt :+ . Ik kreeg gelijk het verwijt naar mijn hoofd geslingerd dat de klant niet gediend was van al dat kleine geld. Sorry, heb niet anders (had ik wel, maar niet veel meer).

Gelukkig kunnen wij niet meer bijpinnen bij de kassa, we hebben een pinautomaat in de winkel staan. Bij de AH (10 meter verderop) kan dit wel en je krijgt steevast de opmerking: Máár bij de AH kan het wel! Jaa duuh, wij zijn geen geen AH.

Ook heel irritant vindt ik het dat mensen jouw de schuld gaan geven, omdat er iets verkeerd in de computer staat. Ik snap dat het vervelend is en ik los het altijd gelijk op, maar irriteer me mateloos aan het zinnetje: De cassiere op kassa 3 heeft dit verkeerd aangeslagen (nee mevrouw, staat verkeerd in computer). Of: JIJ hebt deze voor een euro teveel aangeslagen (nee mevrouw, het staat niet goed in de comp) ... en klanten snappen dat werkelijk waar niet.

En dan natuurlijk het idee dat cassieres altijd dom zijn. Een collega had laatst iemand mooi te pakken :P. Een klant vond dat ze te snel scanden (ja dat kan ook :+ ) en gooide dr spullen zowat weer over de kassa terug. De klant begon allemaal te schreeuwen tegen de cassiere dat ze maar een vak moest gaan leren en niet zo dom achter de kassa moest gaan zitten. Zegt de cassiere: ach mevrouw, hoger dan wat ik doe kan bijna niet hoor, ik studeer nl aan de universiteit. Klant hield prompt haar mond :+

vind dat juist fijn, meiden die lekker snel zijn! ze hadden hier in maarssen een meisje achter de kassa gezet dat net begon, op zaterdag in spitsuur, heel erg fout dus, werk dat meisje een andere dag dan in of in de ochtend, dat meisje was ook helemaal aan t trillen was wel sneu :(:)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:10

dees_daan schreef:
wij hebben een klant gehad die rustig kwam afrekenen hoor, de spullen die ze wel kocht.. had zelfs een klein kind bij zich.. en kwam best vaak.

:wow: hoe haal je het in je botte kop denk ik dan... ik heb wel meerdere diefstallen meegemaakt waaronder mensen die het subtiel probeerde en met een vierkante buik naar buiten ging met haar broertje die der buik beschermde , maar dat sprong in de auto en poef weg :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:13

ook ik vraag om de mensen terug te gaan naar de winkel waar het gekocht is, zelfs als ze een kassabon hebben, als er een alarmlabel aanzit, ook al kan ik het verwijderen
genoeg gekke dingen meegemaakt met mensen die diefstallen plegen

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:14

Oude mensen vinden langzamer scannen juist wat fijner. Ook leuk als mensen boos worden omdat 'ik' hun chips plet. Ik schuif al alles precies zo dat er geen zware dingen op landen en nog geven ze mij de schuld. Zo ook eens een vrouw die zei dat wij altijd het brood deden pletten.. werd ze niet goed van..
Echt niet dat ik dan niet kan laten om te zeggen 'Ja mevrouw, dan had u het brood achter aan de band moeten leggen, want ik kan daar ook niets aan doen.'

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:15

Lynn_Nikita schreef:
ook ik vraag om de mensen terug te gaan naar de winkel waar het gekocht is, zelfs als ze een kassabon hebben, als er een alarmlabel aanzit, ook al kan ik het verwijderen
genoeg gekke dingen meegemaakt met mensen die diefstallen plegen

hij ging nergens af alleen bij de hema, dat was t punt, douglas niet, kruidvat niet, intertoys niet :n