Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:45

vandaag een klant.
oh is de filet americain op?
ik: ja maar die kan ik wel even voor u snijden?
klant: ja doe maar 150 gram.
dus ik snij het, verpak het en het ligt klaar, heb de klant niet weer gezien.. terwijl wij er normaal maar 80 tot 90 gram in doen omdat het anders te duur word.. nou fijn en bedankt he..

kinderen die schooien vind ik ook verschrikkelijk.. die bij de toonbank gaan staan en de hele tijd hoi zeggen, of gaan schreeuwen, janken enz.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:53

Ook zo'n standaard opmerking:
Ik: Wilt u er een tasje omheen?
Klant: Ja, als je die hebt graag!
Ik: Nee sorry, eigenlijk heb ik eigenlijk helemaal geen tasjes..

Ik snap ook wel dat die mensen het zeggen om een beetje beleefd te zijn maar na een tijdje wordt het zo irritant. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:56

NieneWiep schreef:

Ik snap ook wel dat die mensen het zeggen om een beetje beleefd te zijn maar na een tijdje wordt het zo irritant. :')

dat denk ik idd ook altijd, als ik geen tasjes heb dan bied ik het niet aan := maar dat is vaak een standaard antwoord van mensen denk ik..

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:59

Ja, veel mensen zeggen het automatisch. Of ze zeggen: Ja, alleen als het niet te veel moeite is hoor! Nou, zo oud ben ik nou ook weer niet. :')

Was laatst ook een vrouw in de winkel doe vroeg of we ook 'aiwish kuffe' glazen hadden. Dus ik denk, dat is een nieuw merk ofzo? Dus ik zeg dat we het niet hebben maar dat ze voor de zekerheid even een rondje kan lopen. Komt ze later bij de kassa met twee glazen, ik scan ze en zie staan 'irish coffee glazen'. Oooohhh zo. :')

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:00

Één bepaalde man komt zich altijd luid en duidelijk melden; Hoi Rachel, zonder Hazes... Daar wordt je na de 2e keer ook erg simpel van :+ Hij blijft het ook stug volhouden! Zelfs negeren is geen optie meer :D

Laatst was het zo erg dat een bepaalde, vaste, klant me bijna aanvloog omdat er geen doosjes meer waren! Ja tegen sluitingstijd zijn die nou eenmaal op... Hij moest en zou gratis tasjes krijgen... was ook erg blij dat die weer weg was :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:02

zo had ik een keer een man die knoflookboter wou hebben, hmm volgens mij hebben we dat niet.. we hebben wel kruidenboter, dat bedoelde hij dus ook..

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:06

Soms... :D!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:08

Vandaag:

Wij sluiten om 5 uur op zaterdag, maar om half 6 stond ik nog lekker te kletsen met een vaste klant *geweldige hond die gozer*
Komt er om iets over half 6 een vader aan met zijn twee kids en die kindertjes helemaal blij kijk pap hij is nog open.
Dus hij loopt naar binnen.
Hallo mogen wij nog wat kopen?
Natuurlijk, doneren mag op alle tijden he.
Ja het kon zijn dat je de 5 uur is 5 uur regel aanhield.
Dus ik ja....maar daar ben ik om half 6 wel een beetje laat mee he :D

Kids helemaal blij :)

Ik heb ook altijd mensen die mijn etalage materiaal willen kopen, erg apart.
Vlindertjes in een nep slingerplant: oeee zijn die te koop?
Alles wat ik neerzet willen ze hebben :S

Neemt van de week mijn stagiarre de telefoon op, valt stil...kijkt me aan....en zegt....hij heeft geld en wilt een kusje....*en kan dus mijn stem en die van de stagiarre niet uit elkaar houden*
Dus ik ach...dat soort dingen gebeuren 1 keer.
Telefoon...ze neemt op...en ik hoor haar stamelen...mijn moeder? eh....Syl....ik denk dat eht de jouwe is.
Mijn moeder is 2 weken naar turkije en belde dus op om te vragen hoe het ging en toen ze de telefoon op nam zei ze dus hey wijffie het is je moeder hier :D
Eff gefoeterd omdat ze niet eens hoorde dat ik het niet was.
Echt...dat meisje is de rest van haar leven getraumatiseerd omdat ik perse wil dat mijn stagiarres teleoontjes aannemen :D

Het was wel een leuk meisje, beetje giegelig.
Staan we donderdag aan het eind van de dag en er komt een vaste klant binnen, dus ik al van hey hoe is het ermee, hij ahd zijn zoon bij zich en mijn stagiarre had al drie keer de slappe lach gehad die dag om iets wat ik zei *maar ik ben vrij normaal hoor*
En ze wilt hem gaan helpen...en ik zeg iets....en opeens staat ze hikkend en gierend over de toonbank heen geleund....en wij staren haar met zijn drieen aan.
En natuurlijk zijn wij dan niet de rotste en hebben haar even aangemoedigd vooral door te lachen :D
Door mijn en nou ophouden of je krijgt een 1 werd het alleen wel steeds erger :D

En een mevrouw wacht op de jonge konijntjes *nijn is zwanger* komt binnen rennen en roept EN??? zijn de konijntjes al bevroren???? :D :D :D

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:10

Hahahaha, geweldige dingen komen hier langs! :')

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:11

Wil je met me trouwen? :=

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:12

ik werk in een bakker en werd werd eens zo'n oud opa'tje door zijn vrouw gestuurd.

Hij: voor mij een brood
ik: *Kijk achterom naar bijna 40 verschillende broden* uhm...en welk?

arm mensje, hij heeft wel 20 vragen moeten beantwoorden voor hij een passend brood mee had :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:15

zo kwam er op mijn stage altijd een meisje dat heel veel ratten kocht, haar handen bij alle kooien in stak als er ratten in zaten enz.. wij verkochten ook voederratten en er stond duidelijk bij deze dieren niet aaien!! en wat doet ze, ze doet het toch.. en dan klagen dat ze word gebeten.. ja er staat niets voor niets op de 'deksel' die je net weghaald dat je ze niet mag aaien.. dat doen we niet om je te pesten..

of mensen die komen vragen hoe het kan dat hun goudvis zo snel dood gaat, zit hij in een kom? ja.. dan is dat het probleem.. en dan niet willen luisteren, want een kom is echt wel goed.. ja joh daarom gaat ie ook zo snel dood, of dacht je dat ie verdronk?

vanmidddag nog een klant. hallo, ik heb koeken besteld? (ik sta op vleeswaren dus ik heb ze iig niet) en wat voor koeken? lange stilte.. dat wist ie dus niet.. ook handig :D

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:15

Laatst kwam er ook een man even klagen hoor. Meneer komt stampvoetend binnen, loopt gelijk door naar de klantenservice. 'Ja ik koop steeds een senseo en na een jaar is hij stuk. Steeds. Alles van Philips. Dus.' Nou meneer, dat is heel vervelend voor u, kan ik u dan ergens mee helpen? 'Nee want mijn senseo gaat steeds stuk dus ik koop nooit meer wat van Philps'. Oke.. Verder nog iets? 'Ja vertel dit maar aan iedereen' :')

En er kwam een andere meneer zijn senseo brengen om op te laten sturen, en hij wilde nu graag zijn verwijderingsbijdrage (1 euro) terug. Dus ik vertel meneer dat je dat niet terug krijgt, maar dat je betaald voor het netjes afvoeren ervan. Jamaar ik had gezien dat je dat terug krijg dus ik wil nu mijn euro!! Nee, meneer dat gaat niet, hele verhaal nog een keer uitgelegd. Ja maar toch wil ik mijn euro! Mn baas er maar bij geroepen en hij heeft zn euro nog gekregen ook. :')

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:26

Booooo schreef:
Wil je met me trouwen? :=

Moet je eens een paar jaar op de markt bij de groente en fruit gaan werken, wordt je elke week meerdere keren ten huwelijk gevraagd, maar alleen als je weet hoe die spitskool voor een gulden klaargemaakt moet worden :D

Of lekkere verse aardbeitjes meneer.
Meneer: heb je er ook slagroom bij?
Nee meneer dat is slecht voor de lijn.

Wij hadden altijd een 1 gulden stukje na 4 uur, erg druk, iedereen graaide naar een zak paprika voor een gulden of twee komkommers voor een gulden, alles wat weg moest lag daar.
Maar jees wat worden mensen dan opdringerig en hebberig zeg.
Hebben ze weleens een bordje neergezet: graaien is kopen.
De reacties kunnen jullie je zekerwel voorstellen? :D

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:34

Geweldig al die verhalen :D

Ik werkte in een verzorgingshuis, en daar woonde een mevrouw die iedere ochtend precies hetzelfde verhaal afstak en dezelfde vragen stelde.
Een van die vaste vragen was: Heb je een vriend? Dus ik antwoorde iedere ochtend: Nee, nog niet. Dus zij me iedere ochtend vol medelijden aan kijken, en vragen hoe oud ik was. Ik weer antwoorden dat ik 27 was. Kreeg ze helemaal een blik in haar ogen alsof het nooit meer goed zou komen :D
Totdat ik mijn vriend leerde kennen. Ik kwam weer bij haar en ze vroeg weer of ik een vriend had. Dus ik antwoorde ja. Zij: O, heb je al? Hoe oud ben je dan? (op zo'n toon dat ik veel te jong was voor een vriend) Dus ik weer antwoorden. En zij daarna: Ja, dan wordt het ook wel tijd ja _O-

Vlak daarna ben ik op een andere lokatie gaan werken, maar ik vond dit zo grappig.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:48

Ik werk bij de aldi en had elke week op de donderdag dezelfde klant aan de kassa.Hij nam standaard altijd een traytje bier en dat traytje stond dan nog in de kar.hij vond het na 4 jaar nog steeds grappig om te zeggen dat ie onder dat traytje een doos eieren had staan, totdat ik een keer het artikelnummer van de eieren heb opgeschreven en hem daadwerkelijk een doos eieren heb aangeslagen,het was gelijk afgelopen.

Ook krijg je inderdaad altijd het zelfde antwoord als je vraagt of ze de bon nog willen; Hang maar boven je bed, ga je kamer er maar mee behangen of: ik krijg t toch nie terug van de belasting, heeeel grappig :(

Ik werkte ook in een grensfiliaal van de Aldi, dus vlak bij duitsland, er kwam dus ook voor 90% aan Duitse klanten.
Je krijgt dan erg leuke taferelen als je elkaar niet begrijpt.
Ik spreek absoluut geen Duits, maar kan het wel redelijk verstaan.
Zo een keer een duitse mevrouw met een pak karnemelk;
Klant: (in het duits) is dit karamel.
Ik: Nee dat is KARNEMELK.
Klant: Wat is dat dan precies.
Ik: eeuh ja, dat is VIES.
Klant: WAT!!! VIS!! BAH
en ze zette het gelijk terug.
Ze dacht waarschijnlijk dat het gepureerde vis in een pak was ofzo _O-

Ook een keer een duitse mevrouw die in het duits hele verhalen aan het vertellen was (overigens tegen zichzelf) over
hoeveel sex ze wel niet had gehad en wat een grote piemels allemaal enzo.en dan echt keihard door de winkel schreeuwend mijn collega's en ik lagen helemaal in een deuk.
Deze vrouw spoorde niet helemaal haha

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:00

capopjekop schreef:
Ik schrok me pas rot toen ik een brief door de brievenbus deed. Blijkbaar was er iemand thuis en die begon vol overgave: postbode bedankt te zingen :')

Hahahaha hier moest ik echt hardop om lachen! :D Mensen zeggen/doen soms de gekste dingen...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:01

ooooh, ik had een klant
hij heette P.
vaste klant, niet goed wijs, kop groter dan mij (ik ben 1.73) beetje gezet, beide oren vol met gouden oorringen
de laatste keren had hij zijn haar zwart gekleurd en in een soort van hanekam laten scheren
hij had een sikje (was van nature uit ros)
en de eerste keren dat die kwam was het altijd met materiaal dat hij wilde ruilen (dat hij nog niet gebruikt had, of te klein was, of iets dergelijks)
meestal reptielenmateriaal
tot een keer, hij kwam af
kimmeke, mag ik iets vragen
tuurlijk meneer
mag ik dat wisselen?
en hij ploft zo een gevulde zak met dode diepvriesratten op mijn toonbank, wel al half ontdooit :D
die heb ik dus niet gewisseld :D
en hij kwam wekelijks, kimmeke langs hier en kimmeke langs daar, en hij vroeg achter mij als hij me niet direct vond.
nu is hij effe opgenomen in een psychiatrische instelling :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:08

capopjekop schreef:
Ik schrok me pas rot toen ik een brief door de brievenbus deed. Blijkbaar was er iemand thuis en die begon vol overgave: postbode bedankt te zingen :')

Krisje _O- welk huis? :+
Ik stond weleens op de postbode te wachten en als ze dan iets in de bus deden trok ik het er snel uit :))

Ik had laatst een klant aan de kassa ( mijn partner is ass.bedrijfsleider in die super )
Ik: Heeft u misschien 10 cent erbij?
Man: Je wilt denk ik ook graag de sleutel van mijn huis?
Ik: :? *verbaast*
Man: Je loopt heel wat mis hoor...
Ik: *in gedachte* :r
Man: Excuus
IK: *in gedacht* := slechte versiertruc, domme vent kan ook niet weten dat mijn partner hier ook rondloopt _O-

Andere klant: ( wij deelde kraskaartjes uit voor de bios )
Man: *krast* oh ik heb 2 gratis kaartjes voor de bios gewonnen!
Ik: Gefeliciteerd :D
Man: Ga je met me mee dan? Of ga je liever mee op vakantie???
Ik: Nee dank je, zal ik mijn partner even omroepen om te vragen of ie dat goed vind??? :D
Man: :o :+ }:0

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:29

Ik werk bij La Place Panini (Van V&D, dat buitenverkooppunt van broodjes & smoothies)

Vandaag 2 getinte jongens komen er staan kijken welk broodje ze willen.
'Iel, daar zit wel érg veel gras op.' (Sla)
'Tja, ik kan er wel wat gras afhalen als u wilt?' :) :Y)
Nou had 'ie uiteindelijk een Hot Sandwich Italiaanse Omelet gekocht (met een beetje gras, en op de omelet zit wat bacon.)

Komt 'ie even later terug 'Uh ja hier zit een varken op'
'Uhm ja meneer er zit bacon op.'
'Ja maar dat moet ik niet want ik ben moslim'
'Oh'
'Ja dat moet ik dus niet hebben'
'Oh ja maar meneer dat kunnen wij ook niet ruiken :Y)'
'Ohja.. Naja dan weet je het nu :+ '

Een paar antaliaanse jongens o.i.d. bij de mixsappen & smoothies.
'Ja heb je ook nog mixsap banaan?'
'Nee sorry, dit is alles wat we nog hebben'
'Oh maar dan krijg ik wel korting toch op die troep'
'Uh nou dat denk ik niet :D '
'Ja maar ik ben jarig :D '
'Ja dat zal best ;) '

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:33

Ik werk in een viswinkel en we verkopen ook belegde broodjes maar hoe vaak ik zulke dingen niet hoor:
klant: 1 broodje krab, 1 broodje zalm en een broodje ham
ik: mevrouw het is een viswinkel, we hebben hier geen ham
klant tegen haar man: heb je dit nu al gehoord, ze hebben hier zelfs geen ham!

Vandaag nog zoiets, er kwam iemand binnen en vroeg een broodje vis, vraagt mijn baas van ja welke vis, ja zegt die klant een broodje vis! Ja vraagt mijn baas, maar met welke vis? Antwoord die man, nou hoe moet ik dat nu gaan weten 8)7

Nog iets vandaag, er komt een vrouw binnen met haar man en haar 2 dochters
vrouw: ja hebben jullie al belgische mosselen?
ik: nee mevrouw, die zijn er nog niet
vrouw: ja komen ze pas later binnen misschien
ik: nee mevrouw er zijn nog geen belgische mosselen
vrouw: jamaar er stond in de krant dat er vanaf vandaag belgische mosselen zijn! En dan ook nog eens heel kwaad gezegt
ik: nee mevrouw dat waren de nieuwe hollandse maatjes die vanaf vandaag te krijgen zijn...
vrouw: nee! het waren belgische mossels! En begon nog kwader te worden
ik: nee mevrouw vanaf vandaag zijn het de nieuwe maatjes, belgische mosselen zijn pas volgende maand
vrouw: het waren mosselen en geen maatjes die er in de krant stonden
antwoord haar dochter van een jaar of 7: maar mama het waren toch die visjes en niet de schelpjes die in de krant stonden?

Die vrouw is gewoon vertrokken, nog steeds kwaad op mij omdat er nog geen belgische mosselen zijn _-:(

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:03

Ik werk op de lingerieafdeling van een warenhuis, en je maakt soms echt heel leuke dingen mee!

Zo had ik ooit een man op de afdeling die een setje zocht voor zijn vrouw. Hij had zich er wel in verdiept, hij wou jarretelgordels, een bh en een string. Had ik een leuk setje voor hem uitgezocht, met kantrandjes overal en een leuke push-up bh, maar dat vond -ie maar niks. Meneer wou met twee tientjes klaar zijn en het moest wel 'een beetje leuk zijn om naar te kijken (vette knipoog). Toen begreep ik het opeens :)*, ik heb het meest slettebakkerige, doorschijnende setje ooit bij elkaar gesnuffeld en hem er veel plezier mee gewenst en ik heb nog nooit iemand zó gelukkig de roltrap af zien gaan!

Zo heb je ook mannen die een plaatje meekrijgen van hun vrouw en op pad gestuurd worden om hem maar even te kopen. Maarja, hoe zat dat ook alweer met cupmaten en dan vooral die van je eigen vrouw? Meest voorkomende antwoorden:
"Ongeveer een hand vol", "Zoiets als op het plaatje", "Wacht, dat heb ik in mijn pda opgeslagen! Even zoeken hoor", "Nou evenveel als die mevrouw daar. Die? Nee die daarachter rechts. Oooh die }:0 " "Even m'n vrouw bellen hoor. Schat, hoe groot zijn je borsten ook alweer? Ik sta nu in de winkel en de verkoopster wil weten wat je maat is"

Shoppende vrouwen kunnen er ook wat van. "Ik zoek een bh." Nou, dan bent u hier goed. Wat voor modelletje zoekt u? "Ja een leuke." }:0
"Mejuffrouw, mag ik u iets vragen?" Ja hoor. "Wat is de bh die u heeft met de meeste vulling?" Leuke verassing voor degene die hem uit mag trekken, hé waar is je voorgevel gebleven!? :?
"Kunt u even in mijn rug kijken welke maat ik heb?" Voor messensets moet u nog een omhoog, maar vooruit. Kun je dus leuk aan mensen hun véélste strakke beha gaan trekken om er vervolgens achter te komen dat er nog een paar verwassen pluisjes zitten op de plek waar het labeltje ooit heeft gezeten.

Ook fantastisch zijn vaste inkopers van Sloggi of Ten Cate ondergoed, die doosjes. Maarja, welk modelletje heb ik ook alweer? Ben je dus echt tijden bezig met uitzoeken want: Doosje open "nee die is veelste hoog" doosje dicht ander doosje open "nee dat is me een tent dat hoef ik niet" etceteraa etcetera. En aan het eind krijg je meestal te horen: Och, nu weet ik het weer kind! Mijn onderbroeken zijn altijd van *naam ander merk* :z

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 00:00

NieneWiep schreef:

Dat zeg ik zelf altijd tegen klanten als ze bijv zeggen van 'zal ik er 20 cent bij doen?'. Dan zeg ik altijd 'Ja, als u dat heeft! :) '. Maarja wat moet je anders zeggen. := Nouja graag ofzo kan natuurlijk ook.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 00:04

Haha mannen op de lingerieafdeling lijkt me ook geweldig, inderdaad dat gemeet met 'een hand vol!'-maten :') . Zou je ook eens moeten doen als je gezamelijk condooms zou kopen..mevrouw, welke maat neem ik het beste voor anderhalve vuist lang? :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 00:25

x_Sannee schreef:
Ik werk bij La Place Panini (Van V&D, dat buitenverkooppunt van broodjes & smoothies)

Vandaag 2 getinte jongens komen er staan kijken welk broodje ze willen.
'Iel, daar zit wel érg veel gras op.' (Sla)
'Tja, ik kan er wel wat gras afhalen als u wilt?' :) :Y)
Nou had 'ie uiteindelijk een Hot Sandwich Italiaanse Omelet gekocht (met een beetje gras, en op de omelet zit wat bacon.)

Komt 'ie even later terug 'Uh ja hier zit een varken op'
'Uhm ja meneer er zit bacon op.'
'Ja maar dat moet ik niet want ik ben moslim'
'Oh'
'Ja dat moet ik dus niet hebben'
'Oh ja maar meneer dat kunnen wij ook niet ruiken :Y)'
'Ohja.. Naja dan weet je het nu :+ '

Een paar antaliaanse jongens o.i.d. bij de mixsappen & smoothies.
'Ja heb je ook nog mixsap banaan?'
'Nee sorry, dit is alles wat we nog hebben'
'Oh maar dan krijg ik wel korting toch op die troep'
'Uh nou dat denk ik niet :D '
'Ja maar ik ben jarig :D '
'Ja dat zal best ;) '

Heb ik ook gewerkt!
Alleen sommige herrineringen vergeet ik liever

Was een klant die lekker aan het roeren was in die sinasapelkannen, en niet zo zacht ook!
Toen brak dat klere ding en wat deed die man? Ging vrolijk verder met die andere kan!
Nouja zeg kwam niet eens een sorry vanaf! Vreselijk! Ik moest al die plakkende zooi opruimen :(