Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:49

heel eerlijk?
ik zou er zeker problemen mee hebben als vriendlief bij een andere meid zou slapen. minder erg als ik die meid ook ken, maar t blijft mij geen prettig idee lijken. of dat nou is dta ik hem niet vertrouw weet ik niet. misschien?

zelf heb ik er minder moeite mee om bij een jongen te blijven slapen, maar dat komt omdat ik van mezelf weet wat ik dan doe of niet.. zou dat alleen wel doen als vriendlief er mee ingestemd heeft. ingeval van uitgaan: als ie t er niet mee eens is komt ie me maar halen ;) problem solved :P

eigenlijk best oneerlijk dus. maar dit is wel hoe mijn gevoel er over denkt. nu denk ik dat er over praten gewoon het beste zou zijn, en eerlijk zeggen als je het niet wilt. je vriend heeft er dan ook rekening mee te houden wat jij wil vind ik...

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:49

Bonita_Bon schreef:
(ik heb andere reacties niet gelezen, hetvolgende is misschien al eens gezegd, maar soory dan)

Hoezo bij andere meisjes slapen? weet hij de weg naar huis niet meer? Heeft hij een korte termijn geheugen en vergeet hij wie zijn vriendin is?
Ik geloof niet dat ik hiervan gecharmeerd zou zijn. En diegenen die gaan zeggen 'jamaar je moet hem veertrouwen, het ligt aan jou', hebben zoiets nooit meegemaakt en by the way, aar ligt dan de grens? Samen in 1 bed met een ander meisje? moet kunnen toch? je moet hem vertrouwen. Yeah right. Met een ander meisje naakt in 1 bed (want het was zo warm), maakt dan ook niet uit, want je hoort je vriend te vertrouwen.
Je slaapt bij mij in bed, in je eigen bed of bij vrienden van je (je maten of je allerbeste vriendinnen maar niet alleen dus met 1 meisje (kennis/vriendin)) of je dondert maar op. easy.

Goh. Dat weet jij dan wel erg goed. Dat wij nog nooit zoiets hebben meegemaakt >;)
Het ligt aan de situatie. En zoals ik de TS haar verhaal lees. Was zijn vriend niet meer uitgegaan, zat hij in een andere stad
en was het toch te laat om een trein te pakken. (of eerder te vroeg, aangezien treinen niet de hele nacht doorrijden).
En er heeft hier niemand gezegd dat naakt, in 1 bed met een meisje moet kunnen. We hebben het hier over blijven slapen. Er
is nergens blijven slapen in één bed genoemd! Nu zet je onze reacties in een heel ander licht.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:25

katiavl schreef:
_Jessica schreef:
Ik zou er echt wel een probleem mee hebben.
Ook ik ben erg onzeker.
Het is niet zozeer mijn vriend die ik niet zou vertrouwen, maar ik vertrouw anderen gewoon niet.
Als hij bij n andere meid zou slapen zou ik dat absoluut niet trekken, maar voor hem geldt hetzelfde dus dat scheelt :)

Als je jou vriend vertrouwd dan mogen andere toch proberen en zal het niet lukken.
Dus vind het een rare stelling

Mag jij vinden...

Midasje

Re: Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:28

Ik heb alleen heb verhaal van TS gelezen en niet alle reacties erop *sorry*

Mijn mening ik vindt het idioot, als mijn vriend dit zou flikken kon hij vertrekken. En andersom ook.

Mer1980

Ammenooitniet dat mijn vent bij een andere vrouw blijft slapen. dan mag ie er blijven. ik heb teveel gezien, meegemaakt en hoord om dat soort praktijken toe te laten. Ik zou het zelf ook niet doen. Ze zeggen altijd: je moet de kat niet op het spek binden. Die uitspraak is er niet voor niets. heeft niets met vertrouwen te maken er kan altijd iets gebeuren, en als ik het zo kan beperken is dat wat mj betreft prima. een man hoeft geen relatie met mij aan te gaan. Ik dwing hem niet......

Anoeska

_Jessica schreef:
Ook ik ben erg onzeker.
Het is niet zozeer mijn vriend die ik niet zou vertrouwen, maar ik vertrouw anderen gewoon niet.
Als hij bij n andere meid zou slapen zou ik dat absoluut niet trekken, maar voor hem geldt hetzelfde dus dat scheelt :)

Maar dat zou dus betekenen dat als andere mannen het hard genoeg bij jouw zouden proberen, dat jij dan misschien ook de fout in zou gaan.

Ik zou geen man willen die zich zomaar door een ander meisje zou laten overhalen. Als ik hem vertrouw, dan betekent dat voor mij dat ik hem niet alleen bij mij thuis vertrouw, maar ook als hij zonder mij op pad is, en omringt word door mooie vrouwen.

Anders is het namelijk ook niet echt vertrouwen.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:31

Iedereen zijn ding, ik vertrouw mijn vriend volledig en ik weet dat er niets zou gebeuren als hij bij een meisje zou blijven slapen. Echter vind ik het geen prettig gevoel, en heb ik het liever niet. Hij vertrouwd mij ook al denk ik niet zo sterk als dat ik het bij hem heb, maar zou het ook absoluut niet prettig vinden als ik bij een jongen zou blijven slapen. Probleem opgelosd, we doen het allebei gewoon niet.

TS, het is ieder voor zich. Jij hebt een verleden achter de rug en in principe hoort je vriend daar niet de dupe van te zijn. Aan de andere kant is hij nu degene die jou een beetje tegemoet zou kunnen komen. Het is nu gebeurd, maar jullie kunnen nu dus al afspreken dat hij zorgt, dat hij niet meer in zo'n situatie terecht komt waarbij hij écht moet blijven slapen. Jij blij en hij in principe ook, want als hij het echt zo'n probleem vind dat hij er niet kan blijven slapen dan vraag ik mij af wat er belangrijker is.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:33

Ik zou het ook niet zo'n probleem vinden. Wel afhankelijk van wie het is.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:47

Ik ben erg nieuwsgierig naar de leeftijd van degene die reageren. Als jullie allemaal inderdaad zo naief zijn dat er echt niks gebeurd als je vriend bij een ander meisje blijft slapen, dan wil ik graag over een jaar of tien nog een post van julie zien. Helaas heeft de tijd allang uitgewezen dat het meestal niet bij slapen blijft en als je dus graag je relatie op het spel wilt zetten moet je het vooral toestaan. Maar ach je kunt het gewoon net als de meeste hier doen en zijn verhaal geloven of te wel even de andere kant opkijken.

Als mijn man dit ooit in het verleden had geflikt, dan zou hij de voordeur niet meer doorkomen. Kan hij lekker altijd bij die andere meid gaan slapen.

Kijk vreemdgaan kunnen ze toch wel, waar dan ook, maar het katje op het spek binden hoeft nou ook alweer niet.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:49

Anoeska schreef:
_Jessica schreef:
Ook ik ben erg onzeker.

Maar dat zou dus betekenen dat als andere mannen het hard genoeg bij jouw zouden proberen, dat jij dan misschien ook de fout in zou gaan.

Ik zou geen man willen die zich zomaar door een ander meisje zou laten overhalen. Als ik hem vertrouw, dan betekent dat voor mij dat ik hem niet alleen bij mij thuis vertrouw, maar ook als hij zonder mij op pad is, en omringt word door mooie vrouwen.

Anders is het namelijk ook niet echt vertrouwen.

Ts heeft in dit geval een ex die 3 x is vreemdgegaan, en ik in dit geval ook.
Dit is hoe ik het zie.
Ik vertrouw mijn vriend, maar een ander alsnog niet.
Als ik dat zo zie dan zie ik dat zo.
dan mag jij zeggen dat ik hem niet vertrouw maar dat moet je dan zelf weten.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:58

_Azra schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik vind dat als jij gelooft dat als hij bij een meid blijft slapen en hij zegt dat er niks gebeurd is, jij ontzettend naief bent.
Ik heb deze kul ook eens geloofd maar later kwam toch de aap uit de mouw en hadden ze toch sex gehad. Zelfde bij een vriendin van mij, haar vriend was ook bij een meid blijven slapen maar niks gebeurd zei hij... yeah right... later bekende hij toch.
Kom niet met die sh*it aan hoor. Mannen blijven mannen en die duiken er zo op.

Ik zou het in ieder geval nooit pikken, echt niet.
Als jij het gelooft prima maar je bent wel extreem goed van vertrouwen, zeker na wat je al meegemaakt hebt... Bij mij gaat het er niet meer in.

Zo denk ik dus ook! _/-\o_
Alhoewel mijn vriend niet zo in elkaar zit, die slaapt altijd netjes thuis.

Zo denk ik ook hoor. Mijn vriend zou zoiets nooit doen gelukkig. Maar ik zou het dan dus echt niet pikken al zou die het wel doen :P

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:21

_Jessica schreef:
Ts heeft in dit geval een ex die 3 x is vreemdgegaan, en ik in dit geval ook.
Dit is hoe ik het zie.
Ik vertrouw mijn vriend, maar een ander alsnog niet.
Als ik dat zo zie dan zie ik dat zo.
dan mag jij zeggen dat ik hem niet vertrouw maar dat moet je dan zelf weten.

Beetje jammer dat je zo aangebrand reageert. Dit is een discussie topic, dus het komt wel vaker voor dat mensen het niet met je eens zijn. Je hoeft dus niet meteen zo aangevallen te voelen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:57

Kosta schreef:
Ik ben erg nieuwsgierig naar de leeftijd van degene die reageren. Als jullie allemaal inderdaad zo naief zijn dat er echt niks gebeurd als je vriend bij een ander meisje blijft slapen, dan wil ik graag over een jaar of tien nog een post van julie zien. Helaas heeft de tijd allang uitgewezen dat het meestal niet bij slapen blijft en als je dus graag je relatie op het spel wilt zetten moet je het vooral toestaan. Maar ach je kunt het gewoon net als de meeste hier doen en zijn verhaal geloven of te wel even de andere kant opkijken.

Als mijn man dit ooit in het verleden had geflikt, dan zou hij de voordeur niet meer doorkomen. Kan hij lekker altijd bij die andere meid gaan slapen.

Kijk vreemdgaan kunnen ze toch wel, waar dan ook, maar het katje op het spek binden hoeft nou ook alweer niet.

ik ben 20, en tja.. ik denk dat ik liever het risico loop dat het ooit een keer misloopt omdat het tijdens 'gewoon bij iemand slapen' uitloopt op meer, en dat mijn vertrouwen (in jongens over t algemeen) een deuk oploopt..
dan dat ik elke keer als hij bij iemand blijft slapen wantrouwend moet zijn, argwanend, jaloers, onrustig enz.. dat lijkt mij niet prettig leven.

edit: overigens best grappig dit topic.. toen ik de openingspost las was het totaaaaaal niet in me opgekomen dat er nog zoveel mensen anders zouden denken dan ik en er dus wel een probleem van maken als hun vriend bij een ander zou blijven slapen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:01

ha weer een leuk topic! ;)
Ik ben zo vaak bij vriendinnen blijven slapen terwijl ik een relatie had. Zelfs in 1 bed omdat ze geen logeerbed hadden.
Of er 'wat gebeurd' ben je zelf bij natuurlijk en een vriendin die mij daar dus niet mee vertrouwt, mag ook vertrekken. Ik word graag vertrouwd, in een relatie.
En Suzanne F; (en anderen die er net zo over denken) spijtig dat jullie zoiets hebben meegemaakt maar toch 'duikt niet iedere man er meteen op' ;) misschien een bepaald type man, of van een bepaald niveau ofzo... ;)
Overigens is mijn vriendin ook geregeld bij vrienden blijven slapen en maakt mij dat ook niks uit. Ik vertrouw haar nl net zoals zij mij vertrouwt.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:06

In mijn ogen doet een fatsoenlijke vent dit niet eens.. ik zou de rollen omdraaien. Zeggen schat, ik ga vanavond op stap met een vriendin en we kunnen bij 2 jongens slapen, want dat is vlak bij mn werk.

En dan zijn hoofd is bekijken. Zegt ie er niks op is het ook niet goed, en wel erop zeggen heeft geen zin, want hij doet het zelf ook! Ik zou het ook niet geloven, als ie zegt met dat apart slapen. Wat een onzin zeg! Vind je best naief als je hem zo op zn woord gelooft, waarom kan hij niet gewoon thuis slapen?

Als het nou zn beste vriendinnen zijn oke! Maar kennisen? Bovendien hebben jullie nog zn jonge leeftijd.

Moeilijk hoor! Ik zou hier toch even een goed gesprek over aangaan!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:11

Ik snap de issue van het leeftijd hier ook niet helemaal.
Ook "jongeren" kunnen al een hoop hebben meegemaakt. En "ouderen" kunnen nog vol vertrouwen in hun relatie staan.
Als bokkers hier aangeven dat ze hun vriend daarin vertrouwend, krijgen ze terug dat ze "nog jong en naief zijn" (Misschien
niet in letterlijke woorden, maar daar komen een aantal reacties wel op neer).
Terwijl er toch ook tal van relaties zijn die wel goed gaan? Waarom alleen kijken naar de doembeelden. Waarschijnlijk
omdat dat beter blijft hangen. Maar dat vind ik erger dan "jong en naief zijn". Beetje vertrouwen kan namelijk geen kwaad :)

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:13

xNursiex schreef:
Maar dat vind ik erger dan "jong en naief zijn". Beetje vertrouwen kan namelijk geen kwaad :)

Tja, als je graag bedonderd wordt, dan kan je idd beter naief blijven :j

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:14

Ik ben trouwens 23 en durf te wedden dat ik er over tien of twintig jaar nog steeds zo voor sta.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:14

Als ik bedonderd wil worden, dan kan dat overal. Ook op het werk en tijdens een bezoekje aan de supermarkt. :)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:15

dicenbalt schreef:
xNursiex schreef:
Maar dat vind ik erger dan "jong en naief zijn". Beetje vertrouwen kan namelijk geen kwaad :)

Tja, als je graag bedonderd wordt, dan kan je idd beter naief blijven :j

Of gewoon lekker in je relatie staan. En dus een gezonde relatie ophouden. Zodat je allebei
met een goed gevoel weg kunt gaan.
Ik omschrijf het als naief zijn, omdat een aantal bokkers dat hier zo voelt. Ik zie het niet als naief zijn. Maar
als gezond in je relatie staan.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:17

ik heb een hele gezonde relatie, maar in mijn ogen is slapen met andere meiden niet echt gezond en bovendien onnodig. Ik zie er daadwerkelijk geen toegevoegde waarde van in. Is de stapavond dan pas geslaagd als er bij een vriendin geslapen kan worden? Kom gewoon lekker bij je eigen vriendin liggen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:19

dicenbalt schreef:
...slapen met andere meiden...

:?

Ieder in een eigen bedje, of ieder op de eigen helft van het bed. Sla-pen. Zonder verdere intenties, zonder lichamelijk contact. Ik zie echt niet wat daar ongezond aan is, maar ieder z'n mening. Hoop iig dat ik een vent tref die dit net zo normaal vindt als ik. ;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:20

Maar volgens mij was dit een situatie dat het eigenlijk veel praktischer was om daar te blijven slapen (ivm drinken, naar huis rijden, de volgende dag toch daar weer moeten werken). Ik zie dan gewoon het probleem niet dat hij daar op de bank gaat liggen.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:20

Maar het gaat hierbij om de essentie zoals de TS het topic opende.
Namelijk omdat zijn vriendin zoveel steden verderop in bed lag ;) en hij geen slaapplaats had, maar ook niet thuis kon komen.
Niet voor de lol bij een ander in één bed. Maar gewoon op de logeerkamer.
Sja, als hij misbruik maakt van die situatie. Dan kan dat overal. Tenslotte zijn er nog steeds bedrijven met een secetaresse
en is internetdating ook booming

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:21

dicenbalt schreef:
ik heb een hele gezonde relatie, maar in mijn ogen is slapen met andere meiden niet echt gezond en bovendien onnodig. Ik zie er daadwerkelijk geen toegevoegde waarde van in. Is de stapavond dan pas geslaagd als er bij een vriendin geslapen kan worden? Kom gewoon lekker bij je eigen vriendin liggen.

maar wat zou jij dan doen/vinden in de volgende situatie:
jouw vriend wil ontzettend graag naar een feest toe. maar dan ook echt heel graag.
feest is alleen aan de andere kant van het land.
hij kent daar iemand waar hij bij zou kunnen blijven slapen.
omdat het zo ver weg is heeft hij 2 keuzes: of naar het feest en dan moet hij blijven slapen, kan hij niet blijven slapen dan kan hij ook niet naar het feest.

edit: de twee posts voor mij bedoelen hetzelfde