Vreemdgaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:36

tanjazaffira schreef:
Ik denk dat je daar een heel goed punt hebt Macusa.
Juist was ik onzeker tijdens mijn vorige relatie en ik ben er onwijs sterk uitgekomen. Nu weet ik juist wat ik wel wil en niet meer accepteer van een man. Ik liep het vuur uit mn sloffen om hem maar tevreden te houden en liep eigenlijk altijd op eieren.

Hier precies hetzelfde!!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:36

Ik heb er gelukkig nog nooit mee te maken gehad. Ik had er wel laatst een discussie over met mijn vriend naar aanleiding van wat een collega vond: 'Hij mag buiten honger krijgen, als hij maar thuiskomt om te eten'. Ik vind dit al eigelijk niet kunnen. Het idee dat mijn vriend zich door iemand anders laat opg**len en dan thuis komt om zijn kw*kje te dumpen. Nee, zelfs daar pas ik al voor. Gelukkig deelt mijn vriend deze mening met mij.

Ikzelf zie me niet vreemd gaan (zoals ik het nu kan beoordelen). Ik vind dat je niet alleen je vriend, maar ook jezelf in de maling neemt. Nu kan ik mij het wel voorstellen dat in sommige relaties en bij bepaalde gebeurtenissen de verleiding wel erg groot word.

monica08

Re: Vreemdgaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:39

Ik ben zelf nog nooit vreemdgegaan en mijn vriend (tot zover ik weet namelijk) ook niet. Rondom kerst was er wel een enorm grote kans dát ik vreemd kon gaan, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Achteraf best wel blij mee! :)

Lisannaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:41

Ik heb het anderhalf jaar geleden meegemaakt.. had een relatie van 2 jaar en met caranval stond mijn vriend recht voor mijn neus met een ander meisje te zoenen. Bleek die daar al een half jaar een 'relatie' mee te hebben.. hoe krijg je het voor elkaar?! :Y)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:43

monica08 schreef:
Ik ben zelf nog nooit vreemdgegaan en mijn vriend (tot zover ik weet namelijk) ook niet. Rondom kerst was er wel een enorm grote kans dát ik vreemd kon gaan, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Achteraf best wel blij mee! :)

Heb je er dan uiteindelijk wat aan gedaan? Aan je relatie (en de problemen daarmee) bedoel ik?

Ik neem even aan dat het niet zo goed ging rond kerst ;) .

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:44

@ Imago01; Ik durf mijn huidige vriend wel te vertrouwen, we hebben ook heel veel gepraat. Ik en alle andere meiden die belazerd zijn hebben echt wel "schade" opgelopen.
Soms ben ik er wel eens bang voor hoor.... Stel je voor dat het nu weer gebeurt, maar ook die angst kan ik prima met hem bespreken. Mocht je weer een leuke man tegen komen praat er dan vooral over, mij heeft dat geholpen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:50

Gelukkig heb ik zelf geen ervaring met die ellende!

Ik heb aardig wat relaties er stuk door zien gaan echt niet normaal meer.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:55

Beetje triestig topic dit eigenlijk.
Bóórdevol schuldcomplexen van alle kanten.

Waarom in vredesnaam???

De mens is een diersoort die op unieke wijze van organen voor sexpret is voorzien in diens evolutie. Met name de vrouw; die heeft maar liefst twéé in de dierenwereld unieke sexorganen een heus pretpakket.
Geníet daar toch van!

De westerse samenleving zit met een absurd en uit laat middeleeuwse christelijke moraal opgelegd setje onnatuurlijke beperkingen. Dat is een behoorlijke mismatch met de biologische behoefte en het natuurlijke gedrag. Er is een enórme kloof tussen deze moraal en onze evolutionaire biologisch voordeel.

De échte moraal van dit verhaal is dat het een échte doodzonde is om sex de levenslol te laten verzieken terwijl we juist een uniek pretpakket daarvoor hebben. Als je nu érgens geen schuldcomplex over zou moeten hebben is het dáárover.

hc

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:57

tanjazaffira schreef:
@ Imago01; Ik durf mijn huidige vriend wel te vertrouwen, we hebben ook heel veel gepraat. Ik en alle andere meiden die belazerd zijn hebben echt wel "schade" opgelopen.
Soms ben ik er wel eens bang voor hoor.... Stel je voor dat het nu weer gebeurt, maar ook die angst kan ik prima met hem bespreken. Mocht je weer een leuke man tegen komen praat er dan vooral over, mij heeft dat geholpen.

Ik denk ook dat het belangrijk is dat je je angsten aan elkaar kenbaar maakt en er over praat :)
Ik kan nog steeds heel veel moeite hebben wanneer mijn vriend uitgaat zonder mij of als hij bijv een vrijgezellen feest heeft van een vriend van hem. Hij weet dat en stuurt mij bv dan regelmatig een smsje of belt even. Ik zie dat niet als controle (dat ikhem kan controleren) en hij voelt dat gelukkig ook niet zo :)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:59

@hc, wil je zeggen dat als je bewúst je partner pijn doet door hem/haar te bedriegen, je je daar eigenlijk niet schuldig over hoeft te voelen?
Anders snap ik je post even niet :n

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:03

sans6 schreef:
@hc, wil je zeggen dat als je bewúst je partner pijn doet door hem/haar te bedriegen, je je daar eigenlijk niet schuldig over hoeft te voelen?
Anders snap ik je post even niet :n

Wat ik schrijf is dat het absurd is dat je er ´pijn´ over ervaart.

Wát doet nu ´pijn´? Het sex met een ander of het bedrog?

Het is totale ónzin dat sex vaak een onderwerp van bedrog is.

Dát is wat ik schrijf.

hc

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:03

HC, Als jij zo wilt leven prima.
Maar ga andere mensen niet triest noemen omdat jij een andere visie hebt........

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:04

Frouk schreef:
tanjazaffira schreef:

Ik denk ook dat het belangrijk is dat je je angsten aan elkaar kenbaar maakt en er over praat :)
Ik kan nog steeds heel veel moeite hebben wanneer mijn vriend uitgaat zonder mij of als hij bijv een vrijgezellen feest heeft van een vriend van hem. Hij weet dat en stuurt mij bv dan regelmatig een smsje of belt even. Ik zie dat niet als controle (dat ikhem kan controleren) en hij voelt dat gelukkig ook niet zo :)

dat heet gewoon jaloerzie...

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:05

Frouk schreef:
tanjazaffira schreef:

Maar vertrouw je hem wel puntje bij paaltje??

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:06

tanjazaffira schreef:
HC, Als jij zo wilt leven prima.
Maar ga andere mensen niet triest noemen omdat jij een andere visie hebt........

Ja precies. Ik zou al kon ik het nog niet zo willen leven. Dan is het maar een visie die is opgelegt door de eeuwen heen. Mensen gaan ook niet dood zonder seks dus waarom zou ik de levenslol laten verzieken door monogaam te zijn?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:07

tanjazaffira schreef:
Frouk schreef:

Maar vertrouw je hem wel puntje bij paaltje??

Ja ik vertrouw hem wel. tis alleen om even bevestiging te krijgen. Vaak maak ik me van te voren keiveel zorgen en zie ik overal spoken, maar als het moment daar is is het ergste gevoel van onzekerheid ook al wel weg en is dit gewoon even het extraatje wat het helemaal goed maakt :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:10

Hc; ik zie in dit topic één middeleeuwse benadering en dat is toch echt de jouwe. Het heeft te maken met fatsoensnormen, niet meer met natuurlijke driften.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:14

Huertecilla schreef:

Waarom in vredesnaam???

De mens is een diersoort die op unieke wijze van organen voor sexpret is voorzien in diens evolutie. Met name de vrouw; die heeft maar liefst twéé in de dierenwereld unieke sexorganen een heus pretpakket.
Geníet daar toch van!

De westerse samenleving zit met een absurd en uit laat middeleeuwse christelijke moraal opgelegd setje onnatuurlijke beperkingen. Dat is een behoorlijke mismatch met de biologische behoefte en het natuurlijke gedrag. Er is een enórme kloof tussen deze moraal en onze evolutionaire biologisch voordeel.

De échte moraal van dit verhaal is dat het een échte doodzonde is om sex de levenslol te laten verzieken terwijl we juist een uniek pretpakket daarvoor hebben. Als je nu érgens geen schuldcomplex over zou moeten hebben is het dáárover.

hc

Vanuit mijn perspectief gaat het niet om de sex hier, maar om het element "bedrogen" te worden. Er is niets mis met sex met een andere partner/losse flodder, mits de "oorspronkelijke" partner zich desondanks gerespecteerd voelt en respect voor jouw keuze heeft. Dus maw als jij iets aanknoopt met een ander en jouw partner voelt zich daardoor bijvoorbeeld gekwetst, dan is er iets mis. Persoonlijk breng ik daarmee de term vreemdgaan in relatie.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:22

Ik ben zelf nooit vreemd gegaan en accepteer dat ook absoluut niet van mijn vriend :n Verliefd worden of je aangetrokken voelen tot een ander kan altijd, dat zijn gevoelens die niemand kan regelen, maar het is aan jezelf om daar iets, en in het geval van een relatie dus niets, mee te doen :)

Mijn vriend had nog een relatie toen wij elkaar leerden kennen. Er was een vonk; we voelden ons tot elkaar aangetrokken, en er was een klik; ook in gesprekken voelde het erg goed. We zijn meermaals op een punt gekomen waarop hij vreemd had kunnen gaan en mij had kunnen zoenen, maar uit respect voor zijn toenmalige vriendin heeft hij die afstand bewaard, net als ik die afstand wilde bewaren toen duidelijk werd dat we elkaar ontzettend leuk vonden :j Ik heb een week niets laten horen omdat ik het hem niet moeilijker wilde maken. Na een week kregen we weer contact, heeft hij het uitgemaakt met zijn vriendin en inmiddels zijn we meer dan een jaar vreselijk gelukkig samen :+:

En ik blijf het zeggen: als we toen hadden gezoend en hij dus vreemd zou zijn gegaan met mij, had dat voor mij geen basis geweest voor en relatie. Ik zou hem nooit voor 100% kunnen vertrouwen, en nu durf ik daar mijn beide handen voor in het vuur te steken :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:24

Macusa schreef:
Vanuit mijn perspectief gaat het niet om de sex hier, maar om het element "bedrogen" te worden.

...en dat sex leidt tot schuldcomplexen is héél vreemd. Sexpret is een dermate belangrijk evolutioenr voordeel geweest dat de vrouw er een uniek pretpakket voor heeft.
De schuldcomplexen zij het gevolg van een onnatuurlijke moraal, de ´pijn´ een gevolg van het bedrog op zich.
Een onnatuurlijke moraal met pijn door bedrog daarover is .... een onnodig sociaal drama.

Je legt de vinger op de zere plek Macusa. Dat bedrog een oorzaak van verdriet is, is logisch.
Dat sex een onderwerp van bedrog, van leed is, is onnatuurlijk.

hc

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:35

Nou helemaal top Frouk!
Toch lastig dat je jezelf ( eigenlijk) iedere keer "gek" maakt als je liefje gaat stappen.....
Gelukkig zijn wij van die burgerlijke mensen en doen we alles eigenlijk samen. Ik heb geen behoefte om alleen te stappen en hij ook niet.... We zitten beide in een grote vrienden groep en iedereen past toch op elkaar hahahaha!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:37

Huertecilla schreef:

Waarom in vredesnaam???

Geníet daar toch van!

hc

hier kan ik me toch wel in vinden hoor.

Marr hoe denken jullie er over om de "andere " vrouw te zijn?

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:37

Sorry HC maar ik snap geen drol van jou beredenering en ik wil het niet eens snappen denk ik........
Ik heb genoeg zoals jij het noemt Sexpret met mijn eigen lieffie.

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:39

Nelis; Je hebt gewoon ( wanneer je het weet natuurlijk) van de vent van een ander af te blijven.

Ik zou niet weten hoe het is om de andere vrouw te zijn, ik zou niet een relatie met een man beginnen die zijn huidige meid kan bedriegen, ALS je het 1 keer kan........ kan het ook 100 keer

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:40

HC, sowieso is jouw geschreven stuk tekst lastig te ontcijferen. Leuk geschreven en poëtisch bedacht maar gewone “klootjesvolk”taal zou jouw bedoeling misschien duidelijker maken omdat het op meerdere manier op te vatten is. Als later om opheldering gevraagd wordt, is het mij nog steeds niet geheel duidelijk wat je eigenlijk wilt zeggen. Maar wellicht ligt dat meer aan mijn eigen concentratie dan aan jouw taalgebruik hoor!

De sex is in dit topic eigenlijk nog amper ter sprake gekomen. Het vreemdgaan kan al omschreven worden met zoenen met een ander; ook op die manier “geef je jezelf” aan een ander.
Het door de eeuwen heen opgelegde gebeuren is leuk bedacht, maar dat is iets dat voornamelijk toekwam aan de mannen. 1 man met 30 vrouwen was niet zo gek maar 1 vrouw met 30 mannen was meer uitzondering dan regel. “Wij vrouwen” waren (en in sommige gevallen: zijn) een gebruiksvoorwerp van de mannen.

Als ik het nou goed begrijp bedoel jij dat wij vrouwen gebruik moeten maken van ons lichaam en de lusten die wij daarmee kunnen opwekken?

Bovendien weet ik niet of iemand hier in het topic zich schuldig voelt over het al dan niet hebben van sex en als gevolg daarvan een soort van complex heeft opgelopen?
Nee, bang voor sex ben ik zeker niet en voor een nieuwe relatie ben ik ook niet bang; wel vraag ik me af hoe mijn eigen gevoelens zullen gaan reageren in een nieuwe relatie want emoties zijn feiten die je soms maar lastig kunt beheersen en áls dat al zo is, gaat daar een flink portie training aan vooraf. Vooral de emotie “vertrouwen van een ander” is lastig te beïnvloeden omdat je daar niet altijd alleen jezelf voor moet ‘trainen’..

@Frouk: superlief van je nieuwe vriend hoor dat jij je dan af en toe een smsje stuurt, ik zou dat zelf ook bijzonder kunnen waarderen!!!