Hoeveel tijd zijn jullie kwijt met het huishouden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:03

Anoeska schreef:
Litterbox schreef:
Mijn vriend en ik werken allebei full-time (alhoewel, ik toch parttime met mijn 36 uur ;-)) maar ik vind het erg belangrijk om elke dag lekker thuis te komen.

Dat houd dus in dat het altijd schoon en opgeruimd is. Ik stofzuig 5-7 dagen per week, stof 3 keer per week af en de badkamer doe ik 2 tot 3 keer per week. Ramen, koelkast, oven, kastjes en al dat soort dingen doe ik alleen als het vies begint te worden bijvoorbeeld. Keuken maak ik elke dag schoon, net zoals de vaat. Overigens ruim ik 1 keer in de week heel intensief op, dan gooi ik ook meteen oude papieren, troepjes, flesjes en dingetjes weg en maak ik alles schoon. Dit doe ik op mijn vrije middag. De rest van het huishouden doe ik voor het koken en na het koken... vriend helpt ook mee hier en daar.

Ik heb gewoon een hekel aan een vieze wasbak, losse wc-rolletjes en haren en stinkende kattenbakken. Mijn huis moet confortabel zijn en niet slechts leefbaar.

Overigens scheelt het dus enorm als je alles goed bijhoud, je bent dan dagelijks een half uurtje tot een klein uurtje bezig met alles.

Maar wil je op je vrije middag dan niet iets leuks doen. Even lekker naar je paard, met de hond naar het strand, met een vriendin op een terras. Er zijn zoveel dingen die ik leuker en belangrijker vind dan een schone wasbak.

Ben niet de hele middag bezig op vrijdag, maar ook alle andere leuke dingen doe ik gewoon hoor :) Alleen vind ik het niet prettig om in een rommelig huis thuis te komen... Zoals vanmiddag ook, dan ga ik lekker eerst alles opruimen en schoonmaken, daarna wat boodschapjes doen en nog vanuit huis werken, heerlijk :-). Vanavond gewoon een gezellige avond met een verjaardag (bij mij thuis kan ik weer stofzuigen haha), dus genoeg tijd over ;)

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:10

[/quote]
Ik strijk ook nooit. Bij mij is het zelfs zo erg dat mijn dochtertje bij de aanblik van een speelgoedstrijkplank vroeg "wat is dat?" :D [/quote]

hahahaha

jesito

Re: Hoeveel tijd zijn jullie kwijt met het huishouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:31

3x per week stoffen vind ik echt overdreven, bij ons zie je na een week amper wat liggen.
Mijn vrije tijd is me veel te dierbaar om alleen maar te poetsen.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:02

Hihi als ik zo al die verhalen lees ben ik misschien wel te veel bezig. Ik stofzuig 2 keer op een dag, en dan heb ik altijd een klein handstofzuigertje waarmee ik de katten achtervolg als ze van de kattenbak afkomen. :o :o :o hekel aan kattenbakkorrels onder mijn voetjes O:)

IK draai elke dag een was, die ik dan ook probeer diezelfde dag nog gestreken en wel in de kast te krijgen. Lukt dit niet, dan is mijn vriend gefrustreerd en ik heb het gevoel dat ik het huis niet netjes heb gedaan.

Het begint al in de ochtend, vriendlief staat in de douche. Ik ren richting koffiezetautomaat en maak campingkoffie. Met zo'n koffiefiltertje en plastic houdertje want dat vind hij lekkerder (rare vent). Rooster bammetjes en maak een omeletje met kaas en spek, of een gekookt eitje. Heel soms een bakje muesli met yoghurt erbij. Vriendlief schuift aan tafel en gaat eten. Ik ren richting badkamer om mijn tanden te poetsen. Drink een kopje thee met hem aan tafel en als hij dan de deur uit stapt begint het weer. Afwassen, kattenbak verschonen, wasje aanzetten, eventueel 1e stofzuigronde, bed opmaken, douchecabine indien nodig sopje tijdens het douchen, rommeltjes opruimen en dan richting werk. Als ik terug kom van mijn werk om 15 uur, 2e stofzuigronde (heb de katten niet kunnen achtervolgen :D :o ), snel bammetje eten, afwassen, koken.

Ik sop de douchecabine ook dagelijks, en ik doe 2 keer in de week de badkuip soppen. Dan ga ik 1 of 2 keer in de week, met een emmertje sop en nat doekje alle meubels langs.

En verder ben ik altijd een uurtje of anderhalf a 2 uur per dag bezig met koken. Ik wil altijd dat zijn eten klaar staat als hij thuis komt uit zijn werk. Dat vond ik vroeger ook altijd lekker als mijn moeder dat deed.

Het lijkt nu net of mijn vriend niks doet, maar als ik het niet red met de was maakt hij dat voor me af. Hij stofzuigt in het weekend en verschoont zo af en toe de cavia's. Hij was ook altijd de auto's, ongeveer 1 keer per maand. Maakt de krabpaal schoon 1 keer per week, verschoont het bed, en kookt in het weekend, we wassen altijd samen af na het avondeten. Bovendien werkt hij 40 uur en ik nog geen 20.

Maar ja ons huis lijkt soms ook net een museum hoor moet ik eerlijk bekennen. :o

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 13:16

Sharmila schreef:
eventueel 1e stofzuigronde,richting werk. Als ik terug kom van mijn werk om 15 uur, 2e stofzuigronde (heb de katten niet kunnen achtervolgen :D :o ),

Hihi maar waarom stofzuig je de eerste keer dan? Je gaat vervolgens werken dus niemand die de rommeltjes ziet liggen :=.
Jij en ik moeten maar niet bij elkaar thuiskomen, je zou gek worden van mijn troep en ik van jou netheid O:)

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:05

wow, ik verbaas me soms bij sommige reacties! :oo

Elke dag stofzuigen en dweilen? Dat is wel erg veel, vind ik. En je douche schoonmaken terwijl je doucht? Het lijkt me niet dat je douche schoon van wordt als je ondertussen je haren en je lichaam wast en je kan toch niet alles mooi schoon en droog achterlaten, lijkt me.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 01:36

Ik doe de douchecabine soppen nadat ik mezelf heb gewassen, omdat ik dan toch al in de douche sta natuurlijk.... hihi

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:08

Sharmila schreef:
Hihi als ik zo al die verhalen lees ben ik misschien wel te veel bezig. Ik stofzuig 2 keer op een dag, en dan heb ik altijd een klein handstofzuigertje waarmee ik de katten achtervolg als ze van de kattenbak afkomen. :o :o :o hekel aan kattenbakkorrels onder mijn voetjes O:)

IK draai elke dag een was, die ik dan ook probeer diezelfde dag nog gestreken en wel in de kast te krijgen. Lukt dit niet, dan is mijn vriend gefrustreerd en ik heb het gevoel dat ik het huis niet netjes heb gedaan.
Het begint al in de ochtend, vriendlief staat in de douche. Ik ren richting koffiezetautomaat en maak campingkoffie. Met zo'n koffiefiltertje en plastic houdertje want dat vind hij lekkerder (rare vent). Rooster bammetjes en maak een omeletje met kaas en spek, of een gekookt eitje. Heel soms een bakje muesli met yoghurt erbij. Vriendlief schuift aan tafel en gaat eten. Ik ren richting badkamer om mijn tanden te poetsen. Drink een kopje thee met hem aan tafel en als hij dan de deur uit stapt begint het weer. Afwassen, kattenbak verschonen, wasje aanzetten, eventueel 1e stofzuigronde, bed opmaken, douchecabine indien nodig sopje tijdens het douchen, rommeltjes opruimen en dan richting werk. Als ik terug kom van mijn werk om 15 uur, 2e stofzuigronde (heb de katten niet kunnen achtervolgen :D :o ), snel bammetje eten, afwassen, koken.

Ik sop de douchecabine ook dagelijks, en ik doe 2 keer in de week de badkuip soppen. Dan ga ik 1 of 2 keer in de week, met een emmertje sop en nat doekje alle meubels langs.

En verder ben ik altijd een uurtje of anderhalf a 2 uur per dag bezig met koken. Ik wil altijd dat zijn eten klaar staat als hij thuis komt uit zijn werk. Dat vond ik vroeger ook altijd lekker als mijn moeder dat deed.

Het lijkt nu net of mijn vriend niks doet, maar als ik het niet red met de was maakt hij dat voor me af. Hij stofzuigt in het weekend en verschoont zo af en toe de cavia's. Hij was ook altijd de auto's, ongeveer 1 keer per maand. Maakt de krabpaal schoon 1 keer per week, verschoont het bed, en kookt in het weekend, we wassen altijd samen af na het avondeten. Bovendien werkt hij 40 uur en ik nog geen 20.

Maar ja ons huis lijkt soms ook net een museum hoor moet ik eerlijk bekennen. :o

Imo zegt dit niet alleen iets over jouw schoonmaakmanie maar ook wel degelijk iets over je relatie.....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:14

Wildgirl, ben ik niet met je eens..
Hoewel ik het wel erg overdreven vind, elke ochtend een omelet, speciale koffie, 2 uur in de keuken voor het avondeten etc.. Ik vind het ook geweldig om het huis netjes te hebben en het eten klaar voor vriendlief. Nu werkt vriendlief zo'n 40 uur in de week, en gaat daarnaast nog 16 uur in de week naar school, ik werk ongeveer 20 tot 24 uur per week. In mijn ogen is het dan al vrij normaal dat ik de meeste huishoudelijke klusjes doe, maar ik vind het ook nog eens leuk om te doen.
Er zijn nou eenmaal vrouwen die dat leuk vinden. :D

Alhoewel, de eerste onderstreepte zin vind ik ook niet echt geweldig, dat vriendlief gefrustreerd raakt als de was niet gedaan is. Dat moet die van mij niet proberen, want dan kan hij het wel zelf doen. := Ondanks dat ik het leuk vind om te doen. ;)
Ik doe het huishouden op mijn manier, op mijn tempo, en wanneer ik het wil, als hij het daar niet mee eens is dan moet hij het zelf maar doen.
Maar ook ik kan er echt van genieten om alles spik en span te hebben als vriendlief thuis komt. :j En dat zegt niks over mijn relatie, als ik de hele dag lui op de bank wil liggen dan doet hij het gewoon...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:22

Ik respecteer jouw manier nathalie maar ik kan me écht niet identificeren met het feit dat iemand blij is als het eten klaar is als manlief thuiskomt, das gewoon niet mijn manier van leven

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:29

Mijn vriend en ik hebben een paar jaar in Duitsland gewoond, we werkten toen allebei nog in Nederland en hadden met heel veel mazzel 3 uur reistijd per dag. Daarnaast werkten we allebei fulltime (vriend werkte daarnaast ook nog 2 nachten als portier), hadden paarden thuis en ik deed nog een opleiding. Beetje druk wel dus. Oja, ook een flink groot huis, 2500m2 eromheen en een stuk weiland ernaast.
Maar het huishouden ging best hoor. Om de dag stofzuigen, de afwas en de was gewoon bij houden en 1 keer in de week de badkamer. En soms als het zo uitkomt een keer met een doek overal langs, dweilen en de ramen een keer doen. Ik wil gewoon dat het er voor het oog een beetje normaal uitziet, maar het hoeft echt niet helemaal glim te zijn. En ik vond het ook niet erg om 's avonds wat te doen. En ik besteedde nooit veel tijd aan het eten.Vond de tuin meer werk eigenlijk, maar ook daar deden we niet zo moeilijk over hoor. Grasmaaien als het echt nodig is en 1 keer in de zoveel tijd een keer onkruid plukken. Stallen mesten (3) natuurlijk wel iedere dag, voeren, binnen en buitenzetten en water geven, maar dat kan ook allemaal heel snel.

Overigens wonen we nu weer in nl, in een rijtjeshuis met een klein tuintje en das toch wel makkelijk. Maar het is niet zo dat ik het nu schoner heb, omdat ik meer tijd heb. Als het maar opgeruimd is en een beetje schoon vind ik het prima. Maar als ik het zo teruglees was het allemaal wel erg druk ja, maar het ís dus te doen. Zou er nu ook niet meer voor kiezen hoor, het bevalt me zo veel beter!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:00

Wildgirl schreef:
Ik respecteer jouw manier nathalie maar ik kan me écht niet identificeren met het feit dat iemand blij is als het eten klaar is als manlief thuiskomt, das gewoon niet mijn manier van leven

Ik snap best dat er vrouwen zijn die het niet op deze manier doen hoor. :j
Maar soms is het erg vervelend dat mensen meteen denken te weten hoe je relatie in elkaar zit als je verteld dat je graag schoonmaakt en eten klaar hebt voor je man/vriend.
Tel daar nog eens bij op dat mijn vriend van Turkse komaf is, en dan is het helemaal erg. :D ;)
Dus ik kan daar niet zo goed tegen. :D Mijn relatie is hartstikke goed en ik heb ook wel eens een dagje dat ik geen zin heb, of bijv ziek ben, en dan doet vriendlief het allemaal. Maar ik ben nou eenmaal, volgens mijn zus, een 'burger trutje', het type dat thuis met de kindjes zit en bij de buurvrouw op de koffie gaat en die het eten klaar heeft voor manlief als hij thuis komt, en zelfs zijn sloffen aan geeft.... Daar voel ik me goed bij en dat geeft mij voldoening. Maar ik snap ook dat er vrouwen zijn die dat echt niet zien zitten en daar al helemaal geen voldoening uithalen. ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 14:18

@ Nathalie

Ik snap je wel hoor. Ik was altijd carrière gericht, totdat ik mijn huidige vriend ontmoette. Ik zie mezelf nu eerder (over een paar jaar) part-time werken en dan verder lekker het huisje doen. Ik wil graag kinderen, mijn vriend ook, maar je weet natuurlijk van te voren niet ofdat het allemaal lukt.

Ik vind het ook fijn om het huis / tuin aan de kant te hebben. Mijn vriend (we wonen niet samen) vind het eerlijk gezegd een beetje neurotisch, maar schone was en lekker eten kan hij zeker wel waarderen!! Maar hij is ook niet te beroerd om te koken / af te wassen / was op te vouwen, alhoewel ik het dan wel expliciet moet vragen (koken en boodschappen doen wil hij altijd wel :o )

Ach, zolang jij en je vriend zich er prettig bij voelen ;) Alhoewel ik wel even schrok toen ik las `IK draai elke dag een was, die ik dan ook probeer diezelfde dag nog gestreken en wel in de kast te krijgen. Lukt dit niet, dan is mijn vriend gefrustreerd en ik heb het gevoel dat ik het huis niet netjes heb gedaan.'

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:03

Ik steek er te weinig tijd in... 38u per week werken, een bijberoep (fotografie) waar ook enkele uurtjes na m'n werk gaan inkruipen, een paard (nu nog twenter maar vanaf volgend jaar of binnen twee jaar gaat daar ook meer tijd naartoe) en in de weekends geef ik lessen of ga ik fotograferen...
Ik woon alleen, dus taken verdelen is moeilijk :)
Ik stofzuig ongeveer 2x per week, en 1x per week neem ik het stof af en ga ik rond met de mop.
Kledij/beddegoed/handdoeken wassen is 1x per week (alles in het weekend) en dan gelijk alles, en strijken doe ik niet (met uitzondering van hemdjes).
Op een volledig vrije dag of namiddag maak ik toch iets grondiger schoon :)

Moet toch maar eens op zoek naar een poetsvrouw als ik dit zo lees :)

Ohja, ik heb ook geen huisdieren, en omdat ik weinig thuis ben kan er hier ook niet veel vuil gemaakt worden :)
Heb enkel een aquarium staan waar er ongeveer ook een uurtje per week tijd in kruipt, om wat water te verversen en planten bij te knippen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:12

ik werk ongeveer 20 uur in de week..en dan dus als huishoudelijk hulp bij mensen thuis ;)

thuis houd ik alles bij, om de dag even stofzuigen.
1x per week boven schoon en 1x per week beneden alles even en per dag zit ik dan omgerekend op een 20 minuutjes?
heb maar een klein huis dus dat scheelt weer :D

geen gras in de tuin ,maar tegels en dat scheelt handenvol werk.
dus wat buitenwerk betreft heb ik helemaal niks te doen....plantjes af en toe water geven en dat is alles

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:20

mo_van_dijk schreef:
@ Nathalie

Ik snap je wel hoor. Ik was altijd carrière gericht, totdat ik mijn huidige vriend ontmoette. Ik zie mezelf nu eerder (over een paar jaar) part-time werken en dan verder lekker het huisje doen. Ik wil graag kinderen, mijn vriend ook, maar je weet natuurlijk van te voren niet ofdat het allemaal lukt.

Ik vind het ook fijn om het huis / tuin aan de kant te hebben. Mijn vriend (we wonen niet samen) vind het eerlijk gezegd een beetje neurotisch, maar schone was en lekker eten kan hij zeker wel waarderen!! Maar hij is ook niet te beroerd om te koken / af te wassen / was op te vouwen, alhoewel ik het dan wel expliciet moet vragen (koken en boodschappen doen wil hij altijd wel :o )

Ach, zolang jij en je vriend zich er prettig bij voelen ;) Alhoewel ik wel even schrok toen ik las `IK draai elke dag een was, die ik dan ook probeer diezelfde dag nog gestreken en wel in de kast te krijgen. Lukt dit niet, dan is mijn vriend gefrustreerd en ik heb het gevoel dat ik het huis niet netjes heb gedaan.'

Die laatste zin is gelukkig niet van mij. ;) Zoals ik al zei, als mijn vriend het niet goed vind, mag hij het mooi zelf doen. ;) En daar is hij gelukkig ook niet vies van. Hij doet niet echt veel in het huishouden, maar wel op de goede momenten. Zo hebben we laatst zijn verjaardag gevierd rond een uurtje of 01.00 was iedereen weg, en ik was doodmoe! (had nl ook al de dag ervoor en diezelfde dag de hele dag in de keuken gestaan, zelf de hapjes gemaakt) En dan stuurt ie me naar bed en de volgende ochtend word ik wakker in een huis waar nooit gefeest is. :D Dat waardeer ik dan echt heeel erg! Maar echt vaste dingen hoeft hij van mij niet te doen, hij werkt hard, gaat naar school, en ik vind het fijn dat we savonds echt tijd voor elkaar hebben ipv dat we nog moeten poetsen etc!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:35

hahhahahahaah wat een ophef! Mijn vriend voelt zich gefrustreerd omdat hij dan de volgende dag geen shirt heeft om aan te trekken, hij heeft nogal weinig shirts.

Alles gaat hier gemoedelijk hoor. Ik kom alleen uit een gezin waarbij moeders nogal makkelijk is, waardoor ik zoiets heb. Zo'n huishouden wil ik absoluut niet. En mijn vriend is het type alles moet recht liggen en schoon zijn. Tot het vervelende aan toe soms.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:56

Niet om je aan te vallen hoor. Maar als je vriend het type is dat alles recht moet liggen en schoon zijn, dan kan 'ie dat toch lekker zelf doen. Waarom moet jij dat achter z'n gat aan doen? En als hij gefrustreerd raakt als hij morgen geen shirt heeft om aan te trekken, dan kan hij toch ook heel best zelf wassen en strijken. Jij bent toch niet z'n mamma?

Ik ben misschien gewoon heel anders opgevoed, maar het komt zo sloferig op me over.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:00

Sharmila schreef:
Ik doe de douchecabine soppen nadat ik mezelf heb gewassen, omdat ik dan toch al in de douche sta natuurlijk.... hihi

ik ook hoor...makkelijk zat en als je de douche dan schoon heb, hoef je hem niet meer te bespetteren omdat je nog een keer onder de douche moet...

maar stofzuigen of een swiffertje elke dag weer...bedjes elke week schoon..maar voor de rest ben ik echt chaotisch!!!..dus maak een hoop troep in de laadjes

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:05

Ik heb hier ook altijd het eten klaar staan, hij komt om kwart over 5 en ik moet om kwart voor 6 vertrekken naar mijn werk.

Verder iedere dag een half uur en 2 keer in de week grote schoonmaak dan ben ik een dik uur tot 2 uur bezig

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:14

Sharmila schreef:
Alles gaat hier gemoedelijk hoor. Ik kom alleen uit een gezin waarbij moeders nogal makkelijk is, waardoor ik zoiets heb. Zo'n huishouden wil ik absoluut niet. En mijn vriend is het type alles moet recht liggen en schoon zijn. Tot het vervelende aan toe soms.

Zo'n vriend heb ik ook en ik moet zeggen dat ik in het begin ook alles voor hem deed. Maar, hoewel misschien een beetje laat, mijn ogen zijn wel open gegaan en als hem iets niet bevalt doet hij het maar lekker zelf :o Ik werk ook 40 uur in de week en ik heb soms ook gewoon geen zin :j

*edit* en het eten is ook vaak nog niet klaar als hij thuiskomt :+ Soms is hij zelfs eerder en dan begint hij gewoon. Maar echt, hij hoeft niet te verwachten dat als hij thuis komt het eten afgeblazen op tafel staat :n Ik probeer het wel want ik hou er ook wel van om in de avonden gewoon lekker vroeg klaar te zijn, vooral in de zomer :j

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:00

Mijn moeder maakt het huis eigenlijk schoon en ik help dan wel mee.
Op maandagochtend maak ik mijn kamer schoon, ben ik een uur mee bezig..
En verder ligt het er aan wanneer ik thuis ben.. Meestal niet meer dan een halfuurtje per dag :+

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:05

Kristie schreef:
Jij en ik moeten maar niet bij elkaar thuiskomen, je zou gek worden van mijn troep en ik van jou netheid O:)

M'n moeder heeft een schoonmaak-tik dus daar is het altijd netjes........ik heb die genen gelukkig niet meegekregen :P
Als we weten dat er visite komt dan ziet het er in huis keurig netjes uit, maar onverwachts bezoek heeft die luxe niet. := Die mogen lekker tegen de troep aankijken.
Ik heb wel wat beters te doen dan dagelijks schoon te maken.

M'n buurvrouw lapt elke zaterdag de ramen........ 8)7

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:05

Sharmila schreef:
hahhahahahaah wat een ophef! Mijn vriend voelt zich gefrustreerd omdat hij dan de volgende dag geen shirt heeft om aan te trekken, hij heeft nogal weinig shirts.

Ik geloof dat ik dan toch liever even naar de C&A sjeesde voor een paar extra shirts. ;)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:30

God, bij sommige ga ik bijna denken aan een schoonmaakdwangneurose :+
Mijn vriend kookt voornamelijk. Hij werkt 40 uur per week, ik 36. Hij doet daarnaast de boodschappen, ik doe het meeste huishoudelijke werk. Voornamelijk wanneer hij aan het koken is :P Zo zijn we beiden bezig. En als hij boodschappen doet, ga ik ook weer schoonmaken.

Maar mijn vriend is geen type die gefrustreerd raakt als er niet stofgezogen of gewassen is. Als we op dat punt komen, dan douw ik hem regelrecht de stofzuiger in zijn klauwen :D Maargoed, dat weetie ook wel ;) Ramen lappen heb ik pas 1 keer gedaan in het ruime jaar dat we hier wonen _O-
Als ik er niet meer doorheen kan kijken, weet ik dat het tijd is voor een soppie. En zelfs dat doen we samen :D Ik insprayen en wassen, hij gaat er met de trekker achteraan :')

Bij ons is het ook echt niet kraakhelder als je onverwacht langs komt. We wonen met zijn 2en met 2 zeer grote honden. Als ik het huis schoon wil houden, ben ik 24 uur per dag bezig :D

Een huis is er om te leven, ik word niet geleefd door mijn huis.