Anoeska schreef:Litterbox schreef:Mijn vriend en ik werken allebei full-time (alhoewel, ik toch parttime met mijn 36 uur) maar ik vind het erg belangrijk om elke dag lekker thuis te komen.
Dat houd dus in dat het altijd schoon en opgeruimd is. Ik stofzuig 5-7 dagen per week, stof 3 keer per week af en de badkamer doe ik 2 tot 3 keer per week. Ramen, koelkast, oven, kastjes en al dat soort dingen doe ik alleen als het vies begint te worden bijvoorbeeld. Keuken maak ik elke dag schoon, net zoals de vaat. Overigens ruim ik 1 keer in de week heel intensief op, dan gooi ik ook meteen oude papieren, troepjes, flesjes en dingetjes weg en maak ik alles schoon. Dit doe ik op mijn vrije middag. De rest van het huishouden doe ik voor het koken en na het koken... vriend helpt ook mee hier en daar.
Ik heb gewoon een hekel aan een vieze wasbak, losse wc-rolletjes en haren en stinkende kattenbakken. Mijn huis moet confortabel zijn en niet slechts leefbaar.
Overigens scheelt het dus enorm als je alles goed bijhoud, je bent dan dagelijks een half uurtje tot een klein uurtje bezig met alles.
Maar wil je op je vrije middag dan niet iets leuks doen. Even lekker naar je paard, met de hond naar het strand, met een vriendin op een terras. Er zijn zoveel dingen die ik leuker en belangrijker vind dan een schone wasbak.
Ben niet de hele middag bezig op vrijdag, maar ook alle andere leuke dingen doe ik gewoon hoor
Alleen vind ik het niet prettig om in een rommelig huis thuis te komen... Zoals vanmiddag ook, dan ga ik lekker eerst alles opruimen en schoonmaken, daarna wat boodschapjes doen en nog vanuit huis werken, heerlijk
. Vanavond gewoon een gezellige avond met een verjaardag (bij mij thuis kan ik weer stofzuigen haha), dus genoeg tijd over
.
En dat zegt niks over mijn relatie, als ik de hele dag lui op de bank wil liggen dan doet hij het gewoon...
Soms is hij zelfs eerder en dan begint hij gewoon. Maar echt, hij hoeft niet te verwachten dat als hij thuis komt het eten afgeblazen op tafel staat
Ik probeer het wel want ik hou er ook wel van om in de avonden gewoon lekker vroeg klaar te zijn, vooral in de zomer