Schade na de storm van vannacht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Re: Schade na de storm van vannacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:00

Hier begon het om een uur of 3, is even weggeweest om half 4 en later leek het wel weer te beginnen! Het heeft echt tot 6 uur hier nog gerommeld. Bij mij in de straat is 1x de bliksem ingeslagen en in Drachten ook ergens.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:02

Kieffer schreef:
breezy302 schreef:
Op teletekst staat dat het hier in Vlaardingen, Schiedam, Rotterdam Zuid en Alblasserwaard het ergste is geweest.

Ja dat geloof ik meteen, het was echt bizar vannacht! En nu is het nog steeds niet rustig als ik naar buiten kijk...

Het is inderdaad nog steeds niet rustig.
Ik woon in Ridderkerk en heb vannacht inderdaad ook wel wat noodweer meegemaakt. Was als de doods. Ben vanmorgen om half 6 door het restje onweer wat er nog was naar Hoogvliet gereden.

Hier is het inderdaad wel weer aardig donker, volgens mijn collega gaat het "een beetje miezeren". whhaha ik hoop dat hij gelijk heeft en het niet erger wordt,

Mijn verzorgpaardje stond ook gewoon buiten, maakte me wel zorgen om haar hoor. Heb om half 4 vannacht nog gesmst met de eigenaresse dat het zo eng was en het paardje zo zielig hwhahaa

Hopelijk hebben we nu weer even genoeg gehad.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:05

breezy302 schreef:
Op teletekst staat dat het hier in Vlaardingen, Schiedam, Rotterdam Zuid en Alblasserwaard het ergste is geweest.

Ik woon ook in Vlaardingen en het was hier idd niet normaal hoe het buiten tekeer ging :\
Nu ben ik niet bang voor onweer, maar dit vond ik gewoon eng... het duurde ook heel lang voor ik kon slapen, verder niet meer wakker geworden vannacht.

Nu regent het hier en het waait nog steeds behoorlijk, en ik moet zometeen op de fiets naar stage :+

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:06

Hier is de appelboom omgevallen, wat losse dakpannen, stukken riet zijn eraf, en verder veel takken en losse dingen die rondzwerven.

Wát ging het tekeer zeg. :=

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:09

Bij ons was het best wel erg,
oke geen schade maar toch heel veel knallen, regen en waaien! wow man.
Om half 11 hele harde knal en nog een aantal om half 5.
Ik woon trouwens naast Haarlem.

xx

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:09

Mas schreef:
Ik woon ook in Vlaardingen en het was hier idd niet normaal hoe het buiten tekeer ging :\
Nu ben ik niet bang voor onweer, maar dit vond ik gewoon eng... het duurde ook heel lang voor ik kon slapen, verder niet meer wakker geworden vannacht.

Nu regent het hier en het waait nog steeds behoorlijk, en ik moet zometeen op de fiets naar stage :+

Dan weet je in iedergeval zeker dat je je been spieren traint met fietsen zo :D
Tenzij je windje mee hebt natuurlijk, dan hoop ik dat je remmen goed werken :)

racekater

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:11

Ik kom net van het schadeherstelbedrijf....er is voor 4000 tot 6000 euro schade aan mijn auto als gevolg van de hagel van vannacht. Gelukkig ben ik allrisk verzekerd.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:11

hier is de bliksem ingeslagen bij een schuur bij een boerderij, helemaal plat gebrand. geen gewonden verder..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:24

het stormt hier nu lekker
echt niet gezond

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:30

Het waait hier behoorlijk.
Verder heeft het nog heel even geregend vanochtend, maar verder is het gewoon droog.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:33

net op nieuws gezien dat schade wordt geschat op 2 tot 3 miljoen (particulier)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:35

WOOW

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:42

Zo hier in Hoogerheide is het beest weer geweest, mijn pony's zijn er zonder schade vanaf gekomen.
Helaas mijn auto en die van mijn ouders niet.
Die van mijn staat nu bij CARGLASS om een noodruit er in te plaatsen, deze was helemaal aan stukken.
Zijn drie grote hagelstenen door heen gegaan, helaas hebben daardoor ook de boxen het begeven die
onder het raam zaten, deze vonden de bui regen niet zo lekker denk.
Verder zitten alle auto's helemaal onder de deuken...
Morgen gaat de auto naar de schade expert om te kijken wat de gelede schade is.
Ook het dak raampje van ons huis ligt helemaal en stukken en ons tuim meubel.
De hagelstenen waren zo groot als golf ballen. Ik werd er om 03:00/03:15 wakker van.
De flitsen gingen aan één stuk door, niet normaal zo erg heb ik het nog niet meegemaakt!!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:45

hier schijnt inmiddels de zon
wat een schade overal
hopenlijk was dit de eerste en laatste keer
jeminetje niet gezond meer
veel suc6 iedereen

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:47

Hier (Zwaagdijk, West Friesland) nog iemand die geen oog dichtgedaan heeft.
Het was gisteravond al wel duidelijk dat er wat komen ging, doodstil buiten, drukkend warm en die lucht...moet zeggen dat ik het waaien nog wel wat mee vond vallen, maar dat onweer...het begon rond half 11 echt en het ging maar door, om 4 uur werd ik wakker, maar ik sliep op de bank omdat de honden, die normaal echt niet ergens van opkijken, bijna hysterisch werden van die slaande slagregens, hagel en dat continue geflits...ik weet alleen dat het continu doorging, niet te geloven. Een paar enorme klappen boven mijn hoofd, het is hier in de buurt ook ingeslagen, die droge harde knetterende inslagen... :o
Heb ook aan de paardjes gedacht maarja daar ga je midden in dat noodweer niet naar toe, ze hebben een grote schuilstal en daar staan ze graag, ik ga ervanuit dat ze dat vannacht ook hebben gedaan.
Nu begint het hier weer te waaien...en behoorlijk ook!

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:08

Is het vanavond weer zo erg? :')
Dan lijkt het mij een goed plan oordoppen te kopen :j

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:19

Hier was het ook vreselijk weer! Heeft bijna de hele nacht door geonweerd en niet zo'n beetje ook!
Ik zat ook al aan mijn paardje te denken, staat in een groot weiland met nog grotere weilanden ervoor en bos erachter..
Maar ze staat niet thuis, dus kan daar ook niet zomaar midden in de nacht aankomen..
Heb nog niks gehoord, dus zal wel helemaal goed zijn gelukkig! :D
Het waait hier ook nog steeds hard en ziet eruit alsof het elk moment weer een keer kan gaan regenen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:30

Hier heeft het vannacht een uurtje of anderhalf tot twee flink gerommeld en geflitst (daarna viel ik in slaap). Het heeft eventjes flink geregend. Dat hoorde je van verre al aankomen en nu begint het hier ook weer te betrekken.
Het waait inmiddels alweer flink *loopt even naar buiten om te checken* en er komen weer onweerswolken aan. De lucht is een rare kleur van grijs/bruin (wel mooi overigens) en de vogels gaan buitelend de lucht door.

Even kijken wat het weer doet op buienradar, want ik heb vanavond wedstrijd....

*edit* Buienradar zegt dat het vanavond minder erg moet worden, dus ik neem de gok gewoon. Kan altijd nog bellen en vragen of alles buiten doorgaat.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:41

Bij ons heeft het vanaf half 10 tot zeker half 6 in de ochtend KEIhard geregend ( hele park staat zowat blank) en geonweerd!
Continue geflits hier, hele mooie taferelen ( kijk uit over een meer, dus kon zo de flitsen zien enz) de donder was nog aardig weg om 10 uur gisteren ( om 4 uur hing het boven het huis leek wel!!!)
Hier is het nu loodgrijs en het regent.. verder waait het erg hard, maar dat is altijd hier, ergens anders windkracht 3, bij ons min 5!

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:43

M_ariskaa schreef:
Bij ons was het best wel erg,
oke geen schade maar toch heel veel knallen, regen en waaien! wow man.
Om half 11 hele harde knal en nog een aantal om half 5.
Ik woon trouwens naast Haarlem.

xx

He, hoofddorp is niet ver weg bij haarlem, maar bij ons heeft het de hele tijd geonweerd!
Dus niet een paar klappen, nee continue de hele nacht! en een flitsen.. niet normaal echt zoveel achter elkaar

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:46

en vijfhuizen ook niet, bij ons heeft het ook wel meer geonweerd (zei mn moeder) dus ik denk dat jij net als ik lekker doorgeslapen heb de rest van de nacht haha

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:48

iemand die weet hoe het in de stad groningen was afgelopen nacht?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:55

Ik zit niet in de stad, maar hier was het iig bar en boos (15 km van de stad af, Westerkwartier). Ik vermoed dat het in de stad niks beter was.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:55

SecretLIN schreef:
iemand die weet hoe het in de stad groningen was afgelopen nacht?

In Haren (5km er vanaf) heeft het van half 5 tot half 6 enorm geknald en geflitst en golfbalhagel (in ieder geval dikker dan normaal, niet gezien maar gehoord en het klonk aardig zwaar). Daarna werd het minder.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:56

Hier geen schade gelukkig, maar wel geen nachtrust gehad :=