Ik kan niet wennen aan de rijstijl van mijn vriend..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:32

Ik zou nooit meer bij hem in de auto stappen, straks gebeuren er ongelukken en jij waagt je leven op die manier, ook zou ik er geen getuigen van willen zijn als hij een ander kapot rijdt of laat kapot rijden omdat hij die ander in gevaar heeft gebracht.

Als je hem duidelijk maakt dat hij maar alleen achter het stuur gaat, dan leert hij het misschien af. Ondertussen zou ik mij elke dag weer nerveus maken of het wel goed is gegaan die dag als hij auto rijdt, niets voor mij zoiets....

__PSM__

Re: Ik kan niet wennen aan de rijstijl van mijn vriend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:35

Hihi, ik heb hem laten rijden op vakantie, met mijn ouders er bij in, mijn vader dacht hetzelfde als ik, heeft eens flink (lees half ruziend, met hem gepraat) daarna is hij stukken veiliger gaan rijden :D Ik zit nu prinsheerlijk bij mijn vriend in de auto :D

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:05

Ellebel schreef:
Sin schreef:
Trouwens al die mensen die hier hardrijders tegen een boom wensen hebben zelf nog nooit te snel gereden zeker of eens met wat pintjes op achter het stuur gekropen? Allemaal heilige boontjes hier?

Ik zie hier niemand een hardrijder tegen een boom wensen. Hoogstens dat als ze dan toch een ongeluk veroorzaken, dat het dan eenzijdig is.
En het tweede deel van je zin.... Dat meeeeeen je toch niet? Mensen die nooit met drank op achter het stuur hebben gezeten vind jij een "heilig boontje"? Ik zou me werkelijk de ogen uit de kop schamen om met drank op achter het stuur te zitten, en serieus, mensen die op die manier iemand doodrijden zijn wat mij betreft ordinaire criminelen.

Echt, ik had nooit gedacht nog eens iemand te spreken die dat serieus wel okee vindt..... ben ineens heel blij met mijn vriendenkring.

Ik heb het misschien iets ongelukkig verwoord. Het is ook iets dat ik absoluut niet goedkeur. Maar 't is toch iets dat frequent voorkomt.
Helaas ken ik zo maar al te veel mensen, niet in mijn vriendenkring, maar wel in de bedrijfswereld.. ik vind het ook niet kunnen hoor, maar ik zie het echt wel vaak gebeuren. Daarom misschien dat ik het bijna zou durven stellen dat veel mensen wel eens met een pintje op achter 't stuur kruipen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:42

Ehm, ik ben geen heilig boontje, doe vaak genoeg dingen die niet mogen, maar op de weg gedraag ik me.

Mijn moeder is meerdere malen met drank op gepakt, ook met mij en mijn zusje (toen 3 en 5 jaar of zoiets) in de auto en nog heel veel vaker door de mazen van de wet geglipt. Ze heeft meerdere auto's total-loss gereden doordat er in die tijd niet bepaald streng gecontroleerd werd. Niet op snelheid en niet op drank. Toch heeft dat alles op mij een onuitwisbare indruk gemaakt en ik heb gezworen dat ik nooit met drank op achter het stuur zou gaan zitten. Nog geen slok. Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als ik doordat ik zo nodig een wijntje moest hebben bijvoorbeeld een kind aan zou rijden, dus voorkom ik dat. Simpel als wat en heeft niets met heilig boontje zijn te maken.

Wat snelheid betreft, hoe hard je rijdt hangt ook af van de auto waarin je zit. Heb je een nieuwe auto die amper geluid maakt ben je sneller geneigd hard te rijden dan wanneer je auto bij 120 zo'n kabaal maakt dat je geen gesprek meer kan voeren, en die zo schud dat je ingewanden milkshake zijn geworden. Ik heb behoorlijk veel moeite gehad met de overstap van een stokoud karretje dat een kabaal maakte van hier tot Tokio doordat ie een klein motortje had, veel toeren moest maken om op snelheid te komen en niet geluidsgeisoleerd was naar een iets luxere wagen, met geluidsisolatie en een heel stuk meer motorvermogen. Heb daardoor een tijdje inderdaad onbedoeld vrij consequent te hard gereden, omdat ik het niet echt doorhad. Dat ik in die tijd geen boetes heb gehad is meer geluk dan wijsheid.

Neemt niet weg dat ik er wel op probeer te letten. Ik vind autorijden heerlijk, het ontspant me. Dan ga ik niet als een bezetene rondscheuren want dan gaat dat hele effect verloren. Maximumsnelheden zijn er niet voor niets. Bovendien merk je het ook meteen in je portemonnee als je wat rustiger rijdt, het scheelt enorm veel brandstof! En met de huidige prijzen kan je daar flink op bezuinigen door gewoon rustig te rijden. Zelfs al zou ik willen, ik kan het me domweg niet veroorloven om loeihard te gaan rijden! Ben al blij dat ik een auto kan bezitten!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 00:26

zeg hoor eens je stapt niet meer bij die gozer in de auto, we willen straks niet lezen dat we een bokker zijn kwijtgeraakt en dat ze geëindigd is tegen een boompje. Is die jongen nou helemaal :(

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:01

Gewoon zelf rijden maar dat is ook geen optie want hij vind dat jij gevaarlijk rijd?! Nou dan gaan jullie ieder apart ;)

Ik had toen een vriend die reed levens gevaarlijk omdat hij onzeker was...ik had me rijbewijs nog iet maar toen ik die eenmaal gehaald had reed ik altijd haha Het was zelfs zo erg dat toen hij net een andere auto had er niet eens mee mocht rijden in amsterdam van mij hahaha Dus ik reed in zijn nieuwe auto door amsterdam :P
Hij reed niet hard ofzo maar heel twijfelachtig en dat maakt iemand ook weer gevaarlijk op de weg!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:20

Ik zou never nooit niet meer bij hem in de auto stappen. Je leven is je toch meer waard dan dat???? Ik rij best veel kilometers op een jaar en kom vaak genoeg van dit soort types tegen die een veel te snelle auto onder hun kont hebben en dit aan iedereen moeten laten zien. Met als gevolg de meest uiteenlopende gevaarlijke situaties.

Zoals ik het zie denkt hij dat hij de beste chauffeur is die hem nooit wat zou overkomen maar een ongeluk zit in een klein hoekje, ook voor de automobilist die wel normaal rijdt en als je bij hem in de auto blijft zitten terwijl hij zo idioot rijdt dan zullen je ouders ooit op een dag een triest bericht thuis krijgen. Klinkt misschien hard maar het is wel zo.....

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:40

Ik lees de titel van dit topic "Ik kan niet wennen aan de rijstijl van mijn vriend"

Wennen? Ik geloof dat je daar NOOIT aan moet gaan wennen wil je langer leven dan vandaag ;)

Voor dit soort neuroten hoop ik dat ze hun rijbewijs kwijtraken voor een zeer lange tijd.

Misschien handig om zijn kenteken door te geven bij de politie, kunnen ze erop letten (schijnt mogelijk te zijn).

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:08

mijn vriend hoeft niet zo te gaan rijden!
Hij rijdt wel te hard, maar eigenlijk alleen s avonds als t leeg is op de weg. Verder droeg hij ook nooit een gordel, of deed hem pas later onder het rijden om. Nadat ik een maand lang elke keer als we in de auto stapten gordel om zei, doet ie het nu altijd direct :D

Ik was nooit bij jou vriend in de auto gestapt! Vreselijk, iemand die zo rijdt, daar wil ik echt niet naast gezien worden!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:21

Eerlijk toegeven, ik heb niet alle 7 pagina's gelezen. Wel de eerste 2 en alle reacties van TS.

zorro schreef:
Ik ga inderdaad van te voren eens rustig met hem praten, en idd niet in de auto! We hebben het er alleen over op het moment dat het gebeurt, en dan zit het mij erg hoog, dus kunnen we het er nooit even goed over hebben. Ik ga nu dus gewoon rustig even praten, uitleggen dat ik me er echt niet fijn bij voel, en welke oplossingen ik bedacht heb. Moet goed komen!

Dit klinkt als een zinnig plan. Misschien kun je proberen de hele rijstijl discussie in beginsel er buiten te laten. Een argument waar eigenlijk niet over te discussieren valt is dat jij bang bent. Over te hard rijden, te laat remmen etc kun je een mening hebben. Niet over het feit dat jij niet op je gemak zit. Ik neem aan dat het niet zijn bedoeling is je bang te maken, vanuit dat oogpunt kun je misschien makkelijker praten over hoe het op te lossen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:22

Ik zou er ook absoluut niet bij in de auto stappen. Hij moet er op de een of andere manier vanaf, dat rijgedrag, want het is gewoon levensgevaarlijk. Hij mag dan 'alles in de gaten hebben' maar als ik een bumperklever achter me heb moet ik moeite doen om helder na te denken en rústig naar rechts te gaan. En daar krijg je ongelukken van!

Of een foute inschatting en naar links gaan omdat die auto in de linkerbaan nog mijlenver weg is en dan ineens in je flank zit...

Dat is niet leuk met kinderen in de auto :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:31

Ik heb niet alles doorgelezen, maar misschien is het toch een goede tip:
Ken je een rij-instructeur? Laat die eens met hem meerijden. Of doe hem anders een rijles cadeau.
Als hij dan zo tekeer gaat dan hoort hij van iemand die ervoor geleerd heeft dat hij echt gevaarlijk rijd. Dat neemt hij misschien makkelijker aan dan van jou.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:32

Ir111 schreef:
Eerlijk toegeven, ik heb niet alle 7 pagina's gelezen. Wel de eerste 2 en alle reacties van TS.

zorro schreef:
Ik ga inderdaad van te voren eens rustig met hem praten, en idd niet in de auto! We hebben het er alleen over op het moment dat het gebeurt, en dan zit het mij erg hoog, dus kunnen we het er nooit even goed over hebben. Ik ga nu dus gewoon rustig even praten, uitleggen dat ik me er echt niet fijn bij voel, en welke oplossingen ik bedacht heb. Moet goed komen!

Dit klinkt als een zinnig plan. Misschien kun je proberen de hele rijstijl discussie in beginsel er buiten te laten. Een argument waar eigenlijk niet over te discussieren valt is dat jij bang bent. Over te hard rijden, te laat remmen etc kun je een mening hebben. Niet over het feit dat jij niet op je gemak zit. Ik neem aan dat het niet zijn bedoeling is je bang te maken, vanuit dat oogpunt kun je misschien makkelijker praten over hoe het op te lossen?

Dat is inderdaad wel een goed advies !

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:26

Ik het dorp waar mijn vriend woonde, reed ook zo een gek rond, met zijn vriendin naast zich. Ging hele lange tijd goed..Tot hij een keer uit de bocht vloog/macht over het stuur verloor en tegen een boom knalde...En zijn vriendin zat aan de kant van de boom..Meisje is 45min gereanimeerd, maar nooit meer wakker geworden...Haar vriend had op wat blauwe plekken na helemaal niks. Heeft 3 weken rustig gereden en ging daarna weer volle gas verder..Heeft er niet van geleerd...:n

Mijn vriend had er ook een handje van toen hij zijn auto net had, maar toen ik heb gezegd dat ik echt bang was om bij hem in de auto te stappen en dat ik niet wéér iemand wil verliezen die verongelukt..., snapte hij het. Tegenwoordig rijd hij alleen (en met mij erbij) een stuk rustiger....

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:25

Sin schreef:
kynshiri schreef:
goh ik ben nu ook pro vlot verkeer eerlijk gezegd en het is (in België toch :p )zowat een ongeschreven regel dat de linkerbaan op de snelweg voor diegene is die effectief op de gas duwen (overt algemeen de Audi's en BMW's dus :+). ik kan mij ook storen aan mensen die maar links blijven rijden zonder door te hebben dat ze daar totaal fout rijden en dat ze prima naar rechts kunnen opschuiven.

wat je vriend doet vind ik echter nog wel een stapje verder gaan! het is om kapot te gaan van de stress om 5 keer op een ritje van misschien een half uur je hart te voelen overslaan. ik zou dan ook zelfs in staat te zijn van op een gegeven moment te roepen dat hij moet maken dat de auto aan de kant staat en dat je wel met de bus gaat (wel op een strategisch moment vragen he, niet waar er geen bushaltes of stations zijn). ook vlakaf zeggen dat je gewoon niet meer met hem in de auto wil zitten, zou niet fout zijn.
of je doet zoals ik (niet dat mijn vriend zo extreem doet als de jouwe): je laat hem met een oude trage camionette rijden :+

Mee eens, ik duw zelf ook graag op de gas (rij met audi ja, maar geef mij een sköda fabia en ik geef ook gas hoor), maar ik ben dan ook wel iemand die zo vaak mogelijk mooi terug naar 't linker rijvak opschuift. Ook al wil dat zeggen dat ik soms heel vaak moet uitwijken om voorbij te steken om daarna terug tussen te voegen. Ik doe dat trouwens netjes met de pinker en ik pas mij eigenlijk altijd aan de snelheid van de andere chauffeurs.. tenzij de omstandigheden het toestaan om gas te geven, dan duw ik hem graag eens richting de 160.

jamaar een skoda fabia gaat nu eenmaal niet zo snel als een audi. kan je stampen op de gas zoveel je wilt, maar 160 voelt in zo'n auto niet hetzelfde als in een sjieke slee vind ik. bij mijn clio merk ik duidelijk dat ik niet harder dan 130 moet gaan; dat is duidelijk genoeg voor dat autootje, maar in bv een audi rij je 140 en je merkt het amper...

ik denk dat het inderdaad ook meer schuilt in te dicht tegen anderen aan gaan rijden ,te laat remmen, niet uit je doppen kijken en dergelijke. om nog maar te zwijgen van kwade chaufeurs die te hoog in toeren gaan, knipperen met de lichten enz := ik ga zelf inderdaad ook altijd meteen weer rechts rijden als ik ingehaald heb (met pinker inderdaad) en ga ook niet zieten duwen als het verkeer trager gaat dan ik wil... als er veel verkeer is, schiet je uiteindelijk zelfs nx op met continu van rijstrook te wisselen om hier eentje langs rechts en dan weer eentje langs links voorbij te steken

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:06

Sja, ik ken ook mensen die een zoon HADDEN die in de auto is gestapt bij zo'n gek.
Die ging ''iets'' te hard over een drempel en klapte tegen een brugpeiler en laat bij nou net in het midden hebben gezeten.
Opslag dood, zijn vriendin heeft een hersenbeschadiging en heeft maanden in een rolstoel gezeten.
En de chauffeur?
Die reed nog maanden vrolijk rond en stond dat weekend weer in de kroeg! :r

Zij zijn hun zoon kwijt en de dader is zijn rijbewijs een paar jaar kwijt en mag voor een aantal maandjes de bak in.
En dan loopt hij weer vrolijk los rond, terwijl zij hun zoon gewoon kwijt zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:09

Inderdaad niet meer bij hem instappen. Zelf rijden en als hij niet bij jou in de auto wil, dan rij maar met twee auto's.

Oeh wat heb ik een hekel aan dergelijke types....

Carolien81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:24

Hij heeft zichzelf ongetwijfeld een foute rijstijl aangeleerd, maar heeft hij al een bril of contactlenzen?
Mijn oude papaatje ging steeds harder rijden en lomper, ook dichterop zijn voorganger, heel gevaarlijk. Rakelings langs andere auto's; spiegels eraf rijden etc.
Het bleek dat hij doordat hij een bril nodig had, gewoon niet in de gaten had hoe hard hij reed en hoe dicht hij op zijn voorganger zat.
Maar ja, als je vriend al niet wil luisteren, hoe krijg je hem dan mee naar een brillenwinkel. Jammer dat mensen niet op de passagierstoel kunnen zitten bij zichzelf in de auto, waarschijnlijk zou hij dan zelf ook bang worden. Voor de passagier is het heel anders dan dat je zelf achter het stuur zit.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:32

Ik praat voor mijn werk veel met nabestaanden van oa verkeersslachtoffers.
Misschien wil hij een keer mee? :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 12:22

Haha hij heeft idd een bril gekregen pas geleden Carolien :D Klopt wel een beetje wat je zegt!

Nou, de update: hij was donderdag even bij me, en we moesten nog even weg, en ik heb gereden, lekker in mijn eigen auto, vriendlief naast me. Uiteindelijk toch wel een dik uur gereden, hij kon ondertussen mooi kijken of nog ergens wat handel stond :') Hij stapte zonder mopperen bij mij in, en we hebben een gezellig ritje gehad. Heb eerst geen heel gesprek gevoerd, wel nog eens uitgelegt dat ik me niet veilig bij hem in de auto voel, zonder een hoop verwijten en beschuldigingen, en we hebben het er even luchtig over gehad. Hij zei zelfs nog als grap dat we anders maar in 2 auto's ergens heen moeten, haha hij moest eens weten dat dat ook echt mijn plan is, als het niet anders op te lossen is :') Nou, ik zie het wel zitten, dit lossen we wel op! :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:28

Ik geloof ook wel als ik dit zo lees dat jullie eruit gaan komen :D

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:34

Wat fijn dat jullie het samen op lijken te kunnen lossen,
Helaas hebben wel meer mannen last van het ik ben ozo onschendbaar syndroom :7 zo die van mij ook, tot ik een heel goed gesprek met hem gehad heb (na maanden ruzieen) en gevraagd heb om een beetje respect voor "mijn angst" ( >;) ) op te brengen, daarna reed hij als ik er bij zat voor zijn doen netjes en als hij alleen was ? geen idee, daar vroeg ik ook niet naar :n

Nu ? is hij ouder, papa geworden en ineens, is het syndroom als sneeuw voor de zon verdwenen, we zijn zelfs vorig jaar voor het eerst met zn drietjes met de auto naar Frankrijk geweest en dat ging super goed, dus meid ? er is hoop :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:49

Gelukkig. heeft hij toch wel relaxed bij jou in de auto gezeten.
en begon hij er zelf over dat je anders maar met 2 auto's weg moet.

Tja, mannen onschendbaar??? dat ze hier allen nog leven uit zijn gekomen...............
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.a ... pid=82129#

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:23

Maar hoelang duurt het voor je erachter komt of zo`n check echt is? Zien ze dat gelijk bij de bank of duurt het enige tijd voor het geld op je bankrekening staat en kan het er dan nog van verdwijnen als het dus niet klopt?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:24

Thaliaatjuh schreef:
Maar hoelang duurt het voor je erachter komt of zo`n check echt is? Zien ze dat gelijk bij de bank of duurt het enige tijd voor het geld op je bankrekening staat en kan het er dan nog van verdwijnen als het dus niet klopt?

Zit je wel in het goede topic??