Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik zit nu prinsheerlijk bij mijn vriend in de auto
Ellebel schreef:Sin schreef:Trouwens al die mensen die hier hardrijders tegen een boom wensen hebben zelf nog nooit te snel gereden zeker of eens met wat pintjes op achter het stuur gekropen? Allemaal heilige boontjes hier?
Ik zie hier niemand een hardrijder tegen een boom wensen. Hoogstens dat als ze dan toch een ongeluk veroorzaken, dat het dan eenzijdig is.
En het tweede deel van je zin.... Dat meeeeeen je toch niet? Mensen die nooit met drank op achter het stuur hebben gezeten vind jij een "heilig boontje"? Ik zou me werkelijk de ogen uit de kop schamen om met drank op achter het stuur te zitten, en serieus, mensen die op die manier iemand doodrijden zijn wat mij betreft ordinaire criminelen.
Echt, ik had nooit gedacht nog eens iemand te spreken die dat serieus wel okee vindt..... ben ineens heel blij met mijn vriendenkring.

zorro schreef:Ik ga inderdaad van te voren eens rustig met hem praten, en idd niet in de auto! We hebben het er alleen over op het moment dat het gebeurt, en dan zit het mij erg hoog, dus kunnen we het er nooit even goed over hebben. Ik ga nu dus gewoon rustig even praten, uitleggen dat ik me er echt niet fijn bij voel, en welke oplossingen ik bedacht heb. Moet goed komen!
Ir111 schreef:Eerlijk toegeven, ik heb niet alle 7 pagina's gelezen. Wel de eerste 2 en alle reacties van TS.zorro schreef:Ik ga inderdaad van te voren eens rustig met hem praten, en idd niet in de auto! We hebben het er alleen over op het moment dat het gebeurt, en dan zit het mij erg hoog, dus kunnen we het er nooit even goed over hebben. Ik ga nu dus gewoon rustig even praten, uitleggen dat ik me er echt niet fijn bij voel, en welke oplossingen ik bedacht heb. Moet goed komen!
Dit klinkt als een zinnig plan. Misschien kun je proberen de hele rijstijl discussie in beginsel er buiten te laten. Een argument waar eigenlijk niet over te discussieren valt is dat jij bang bent. Over te hard rijden, te laat remmen etc kun je een mening hebben. Niet over het feit dat jij niet op je gemak zit. Ik neem aan dat het niet zijn bedoeling is je bang te maken, vanuit dat oogpunt kun je misschien makkelijker praten over hoe het op te lossen?

Sin schreef:kynshiri schreef:goh ik ben nu ook pro vlot verkeer eerlijk gezegd en het is (in België toch :p )zowat een ongeschreven regel dat de linkerbaan op de snelweg voor diegene is die effectief op de gas duwen (overt algemeen de Audi's en BMW's dus). ik kan mij ook storen aan mensen die maar links blijven rijden zonder door te hebben dat ze daar totaal fout rijden en dat ze prima naar rechts kunnen opschuiven.
wat je vriend doet vind ik echter nog wel een stapje verder gaan! het is om kapot te gaan van de stress om 5 keer op een ritje van misschien een half uur je hart te voelen overslaan. ik zou dan ook zelfs in staat te zijn van op een gegeven moment te roepen dat hij moet maken dat de auto aan de kant staat en dat je wel met de bus gaat (wel op een strategisch moment vragen he, niet waar er geen bushaltes of stations zijn). ook vlakaf zeggen dat je gewoon niet meer met hem in de auto wil zitten, zou niet fout zijn.
of je doet zoals ik (niet dat mijn vriend zo extreem doet als de jouwe): je laat hem met een oude trage camionette rijden
Mee eens, ik duw zelf ook graag op de gas (rij met audi ja, maar geef mij een sköda fabia en ik geef ook gas hoor), maar ik ben dan ook wel iemand die zo vaak mogelijk mooi terug naar 't linker rijvak opschuift. Ook al wil dat zeggen dat ik soms heel vaak moet uitwijken om voorbij te steken om daarna terug tussen te voegen. Ik doe dat trouwens netjes met de pinker en ik pas mij eigenlijk altijd aan de snelheid van de andere chauffeurs.. tenzij de omstandigheden het toestaan om gas te geven, dan duw ik hem graag eens richting de 160.
ik ga zelf inderdaad ook altijd meteen weer rechts rijden als ik ingehaald heb (met pinker inderdaad) en ga ook niet zieten duwen als het verkeer trager gaat dan ik wil... als er veel verkeer is, schiet je uiteindelijk zelfs nx op met continu van rijstrook te wisselen om hier eentje langs rechts en dan weer eentje langs links voorbij te steken
Klopt wel een beetje wat je zegt!
Hij stapte zonder mopperen bij mij in, en we hebben een gezellig ritje gehad. Heb eerst geen heel gesprek gevoerd, wel nog eens uitgelegt dat ik me niet veilig bij hem in de auto voel, zonder een hoop verwijten en beschuldigingen, en we hebben het er even luchtig over gehad. Hij zei zelfs nog als grap dat we anders maar in 2 auto's ergens heen moeten, haha hij moest eens weten dat dat ook echt mijn plan is, als het niet anders op te lossen is
Nou, ik zie het wel zitten, dit lossen we wel op!
zo die van mij ook, tot ik een heel goed gesprek met hem gehad heb (na maanden ruzieen) en gevraagd heb om een beetje respect voor "mijn angst" (
) op te brengen, daarna reed hij als ik er bij zat voor zijn doen netjes en als hij alleen was ? geen idee, daar vroeg ik ook niet naar