Ik zit er al zo lang mee... Ik kan wel janken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:35

Miryamk schreef:
mistery schreef:
Ik had dezelfde vraag als jou Nanne. Waarom zou de gepeste moeten veranderen? Al ben je de vreemdste persoon ter wereld, dan nóg heeft een ander niet het recht om je te pesten. Je moet anderen in hun waarde laten. Niet iedereen hoeft elkaar aardig te vinden, maar het lijkt me wel dat het een kleine moeite is om met respect met elkaar om te gaan.

Omdat je jezelf sterker moet maken om te voorkomen dat je gepest wordt. ;)
Mijn jongste dochter is ook erg gepest op school. Ik heb het voor elkaar gekregen dat het 'pestbeleid' op school is veranderd en leraren wakker geschud (na veeeel gedoe) maar daarnaast heb ik mijn dochter ook op een SoVa training gedaan. Om weerbaarder te worden :)

Dat snap ik dan wel :)
Dat je een cursus volgt om steviger in je schoenen te staan.
Maar dat je jezelf helemaal zou moeten veranderen? Nee dat dan weer niet. Tenslotte kan niet iedereen elkaar aardig vinden!

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:52

Nakisha schreef:
Ik was zelf ook zo'n pispaal, omdat ik licht autistisch was. Ik gedroeg me nét even anders dan de grote groep en TADAAH... je krijgt de grote pestkop op je nek en je middelbare-school-leven is voorgoed getekend. Ik heb er vijf snertjaren gehad, en dan druk ik me zeer mild uit. Ik ben zowat onder een auto gesmeten, ik ben achtervolgd, bedreigd, geslagen, geschopt. Pesten is heftig en kan ernstige vormen aannemen. Je wilt niet meer naar school, word bang en verdrietig en je hele zelfvertrouwen gaat naar de knoppen. NIEMAND verdiend dat!! Er is niets, maar dan ook NIETS dat het goedpraat.

Bij die zin viel mijn mond open, jez*s, echt hoe kúnnen mensen dit doen.... _-:(

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:54

Resi_lover schreef:
Nakisha schreef:
Ik was zelf ook zo'n pispaal, omdat ik licht autistisch was. Ik gedroeg me nét even anders dan de grote groep en TADAAH... je krijgt de grote pestkop op je nek en je middelbare-school-leven is voorgoed getekend. Ik heb er vijf snertjaren gehad, en dan druk ik me zeer mild uit. Ik ben zowat onder een auto gesmeten, ik ben achtervolgd, bedreigd, geslagen, geschopt. Pesten is heftig en kan ernstige vormen aannemen. Je wilt niet meer naar school, word bang en verdrietig en je hele zelfvertrouwen gaat naar de knoppen. NIEMAND verdiend dat!! Er is niets, maar dan ook NIETS dat het goedpraat.

Bij die zin viel mijn mond open, jez*s, echt hoe kúnnen mensen dit doen.... _-:(

idd ik ben nooit gepest, maar ik vind dat er helemaal geen rede moet zijn om mensen te pesten!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:54

Als ik in mijn bh op school kwam dan zou ik ook gepest worden.. Dus logisch dat het, zeker in die leeftijd, ook aan je uiterlijk ligt.
Kijk,pesten is niet goed en moet ook niet gebeuren maar daarnaast zit je met (100,200?) pubers op 1 school,vol hormonen,erbij willen horen,stoer doen,jezelf ontdekken en dat alles bij elkaar.. Dan hou je het bijna niet tegen.
Ik werd gepest in de 1e omdat ik nog geen bh droeg en een week later heb ik met mijn moeder een sportbh gekocht. Dus ja, ik heb me iets aangepast en ja het hielp.

Je hoeft jezelf niet compleet te veranderen maar je kan het wel zelf minder maken. Als je nou alleen mascara opdoet,ziet het er toch nog verzorgd uit maar zal je een minder oude look krijgen.

Over 3 jaar kom je op het mbo (?) en dan zal je merken dat het anders is,daar is iedereen volwassener en wordt er niet zo gekeken meer naar uiterlijk ( zo heb ik dat ervaren).

Nogmaals,het pesten praat ik niet goed.. Maar met sommige dingen lok je het gewoon een beetje uit en als je ervoor kiest anders te zijn moet je er ook mee leren omgaan dat sommige mensen ook anders tegen je gaan doen. Helaas werkt het vaak gewoon zo..

(daarnaast zou ik met deze make up op mijn 12e de deur niet uitmogen,maar dat is een ander verhaal)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:02

@ TS...... ik heb alleen de beginpost gelezen.......

maar waar ben je nou zo bang voor?

Bang dat ze je niet aardig vinden als je een keer flink van je af bijt??? Bang dat ze je fysiek wat aandoen als je flink van je af bijt???

WAT is de reden dat jij dit toelaat van hun?

Martine123

Re: Ik zit er al zo lang mee... Ik kan wel janken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:19

misschien omdat het vaak moeilijk is om te reageren, en sommige het juist leuk vinden als je reageert,,
maar als je het doet, sla er gewoon een een keer flink op z'n bek! mag eigenlijk niet, maar ik spreek uit ervaring, naar mentor gaan helpt vaak niet..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:22

Martine123 schreef:
misschien omdat het vaak moeilijk is om te reageren, en sommige het juist leuk vinden als je reageert,,
maar als je het doet, sla er gewoon een een keer flink op z'n bek! mag eigenlijk niet, maar ik spreek uit ervaring, naar mentor gaan helpt vaak niet..

Nee,slaan helpt gelukkig wel :Y)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:29

Nessah schreef:
Martine123 schreef:

Nee,slaan helpt gelukkig wel :Y)

Zinvol geweld! Het bestaat!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:33

:=

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:33

Waar is de TS zelf eigenlijk? Die reageert verder niet echt meer..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:34

ik ben ook gepest op de middelbare en lagere school........ tot dat ik een keer boos werd ipv verdrietig :D :D :D

ik werd een week geschorst :D :D :D maar it was worth is joh!!! :)

Ben toen als een Dolle Dino tekeer gegaan, heb heel de boel verbouwd...... al die jaren frustratie kwamen er in ene keer uit :) :)

die dag heeft mijn leven veranderd :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:34

Aah, zoals jij het zegt Miryamk snap ik het. Op die manier veranderen is inderdaad alleen maar goed. Ik dacht dat er bedoeld werd het veranderen van je uiterlijk totdat zij vinden dat je er 'normaal' genoeg uit ziet om niet gepest te worden.
Dankje voor de opheldering :o

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:35

mootjah schreef:
Waar is de TS zelf eigenlijk? Die reageert verder niet echt meer..

TS heeft een pagina terug nog een reactie geplaatst ;)

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:42

Tja ik vind dat je voor je leeftijd ook wel te veel make-up draagt, en roken op die leeftijd vind ik ook not done.
Maar goed dat is geen reden om gepest te worden.
Wel denk ik dat je je laat pesten, je trekt je mond niet een keer flink los, je gaat niet naar je mentor. Je laat het maar gewoon gebeuren.
En geloof mij zolang jij geen actie gaat ondernemen blijft het zo.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:43

Resi_lover schreef:
Nakisha schreef:

Helaas, zulke gekken heb je dus op sommige middelbare scholen... en ja, het was dan ook erg extreem. Ik was destijds doodbang voor die meid. De pester in kwestie was een stuk ouder dan ik en was meermalen blijven zitten. Ook haar oudere vriendinnen moesten mij hebben... want ja, niemand wil de grootste pestkop als vijand, dus pesten we allemaal lekker mee....

De enige reden dat ik bovengenoemde stunt met de auto heb overleefd, was omdat ik een stoepje opvluchtte. Daar kreeg ik hulp van een vriend, die veel groter en sterker was dan die meiden. Gelukkig maar....

Toch heeft zoiets een flinke weerslag. Ik wil die griet nog steeds niet tegenkomen... niet omdat ik nog bang voor d'r ben, integendeel. Ik ben bang dat ik nu, als ik haar weer zie, haar absoluut aan zou vliegen.

TS; je komt me heel volwassen over. Je gaat ook goed om met alle reacties hier, hulde!! :) Ik snap heel goed dat je bang bent, dat was ik destijds ook. (Nu niet meer... Ik ben flink veranderd met de tijd en pik niets meer. Eigenlijk een beetje wat Kiwiko noemt, hoewel ik op een enkele vechtpartij na me destijds meestal veel te vriendelijk opstelde...)
Ik vind het idee wat ik hier eerder las, om je gevoelens en vrees op papier te zetten, best een goed idee. Denk je dat je ouders je daarbij willen helpen? Dan word het voor de mentor ook allemaal heel overzichtelijk. Mocht je bang zijn om naar de mentor te gaan, laat dan je ouders een gesprek aangaan met je mentor en laat hen dat papier meenemen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:46

mistery schreef:
Ik las het wel goed, maar vond het gewoon niet zo duidelijk wat je precies bedoelde.

Hoe heb jij je aangepast dan als ik vragen mag?

Ik kan inderdaad vaag en chaotisch overkomen ;)
Kan me dan wel voorstellen dat je het niet helemaal duidelijk had, wat ik bedoelde. :)

Ik heb hulp gehad van jeugdzorg, mijn ouders ook. Er kwam ook nog eens per week een man langs, een soort magnetiseur.
Maar daar kom je er natuurlijk niet mee.
Ik moest sterker worden, een pantser opbouwen. En er dus boven staan, maar dit houdt ook in dat ik moest laten zien dat ik de verstandigste was. Ik moest laten zien dat ik best kon vergeven. Als je daarmee begint, kom je sowieso ver. Door écht te vergeven, leer je ook vergeten. Je begint elke dag opnieuw. Door elke dag opnieuw te beginnen hebben de pesters het idee dat het je niets meer doet. Dat is wel het geval, maar je laat het op die manier niet merken.
Mensen kunnen wel zeggen dat je er boven moet staan, maar het daadwerkelijk doen overkomen alsof je er boven staat en het je niets doet, is een heel andere kwestie.

Mijn "hoofd"-pester kan ik wel goed mee overweg, ik sta ver boven haar. Bovendien staan we ver van elkaar af (sociaal gezien), en zullen mijn vrienden het niet toelaten dat ik weer gepest ga worden. Zeker niet door haar.
De rest van mijn klas pestte vrolijk mee en daar kan ik supergoed mee overweg. We zijn een grote gezellige groep als we elkaar tegenkomen, weliswaar onderverdeeld in kleinere groepen.
Mijn middelbare school, dat lostte zich vanzelf wel op. Omdat ik inmiddels wist hoe het zat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:49

KiWiKo schreef:
ik ben ook gepest op de middelbare en lagere school........ tot dat ik een keer boos werd ipv verdrietig :D :D :D

Ben toen als een Dolle Dino tekeer gegaan, heb heel de boel verbouwd...... al die jaren frustratie kwamen er in ene keer uit :) :)

Hier nog 1.... laat ze idd maar eens zien dat jij je bekkie (en je handjes en voetjes als dat nodig mocht zijn) bij je hebt, en dan echt goed. Niet dat ze dan weer zeggen van: 'oohh ze wordt boooos' weetjewel. Écht kwaad en écht laten zien dat je dit niet pikt van ze.. en volgens mij kan jij dat best wel meis. :D En dan hoef je geen grof geweld te gebruiken, maar soms schrikken ze wel ff lekker als je een klap uitdeeld. Want dan ben jij ineens niet meer dat meisje die ze dachten dat je bent.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:52

Ik weet maar al te goed hoe het pesten voelt.
In de eerste klas werden constant mensen tegen me aangeduwd, ik werd uitgescholden, op de grond geduwd etc. Ik heb toen besloten naar een andere school te gaan en daar ben ik eigenlijk nooit gepest :) Grote bek opzetten helpt soms, maar dan moet je het wel tegen de juiste personen doen, anders heb je alleen maar meer problemen..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:53

Naar mijn ervaring helpt het helemaal niets om je uiterlijk te veranderen, dan vinden ze wel wat anders om je mee te pasten. Ik ben bijna mijn hele schooltijd gepest, vanaf de kleuterschool tot het 1e jaar van mijn HBO opleiding. Het begon omdat ik kort haar had (ik heb heel piekerig rothaar, lang haar was écht geen optie), ik werd dus "uitgescholden" voor jongetje. Ik heb ooit geleerd niet te reageren, dus dat deed ik ook niet. Met als gevolg dat uiteindelijk vrijwel dagelijks mijn broek van mijn kont gerukt werd omdat ik "moest bewijzen dat ik een meisje was". Uiteindelijk gaf ik toe, en liet ik mijn haar groeien, maar toen was mijn kapsel weer niet goed. Of mijn kleren. Of mn gezichtsuitdrukking. In de brugklas kwam ik helaas in een hele vervelende groep, met daarin ook 2 pestkoppen van de basisschool. Het ging dus vanaf dag 1 onverminderd verder. Inmiddels zag ik er qua kleding enzo heel standaard uit, en ja hoor, toen was ik opeens de meeloper....

Conclusie: als je eenmaal de pispaal ben, kom je daar niet zomaar meer vanaf. Het is vaak ook een houding die je zelf aanneemt, omdat je steeds onzekerder wordt. Uiteindelijk is het er bij mij allemaal uitgekomen, ben ik veranderd van opleiding naar een hele kleine school, daar heb ik mijn hele houding veranderd, mijn verlegenheid laten varen, en sindsdien word ik gewoon geaccepteerd hoe ik ben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:53

wake_up schreef:
Ik weet maar al te goed hoe het pesten voelt.
In de eerste klas werden constant mensen tegen me aangeduwd, ik werd uitgescholden, op de grond geduwd etc. Ik heb toen besloten naar een andere school te gaan en daar ben ik eigenlijk nooit gepest :) Grote bek opzetten helpt soms, maar dan moet je het wel tegen de juiste personen doen, anders heb je alleen maar meer problemen..

En je moet het doen vanuit het idee: 'Ik pik dit gewoon niet..' ipv uit het idee van: 'ik moet een grote bek opzetten.' :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:54

KiWiKo schreef:

Dat had ik ook nog best wel een keer willen doen! :D

In plaats daarvan ben ik in havo 4 (mijn 5e jaar op het voortgezet onderwijs) keihard huilend de klas uit gelopen, omdat er een motvlinder mijn kant op vloog. :o
Ben extreem fobisch voor vlinders... :=

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:00

Wat een ontzettend uiteenlopende reacties hier zeg...

@ TS: Wat moeilijk voor je. Ik ben zelf 16 en zit in de 5e, de middelbare school kan hard en poedersuiker zijn. Ik heb ook even in je profiel gekeken, je bent inderdaad bloedmooi maar je lijkt inderdaad wel 15/16. Het zou niet moeten mogen, mensen pesten omdat je volgens hen te veel make-up draagt en rookt, maarja. Wil je jezelf veranderen, omdat je het zélf wilt of alleen voor de pesters? Of wil je zo blijven?

Ik hoop dat het je gaat lukken naar je mentor te gaan, ik heb zelf ook problemen gehad en durfde niet naar iemand anders dan mijn vriendinnen toe te gaan, maar het is gelukt. Dus als je nog iets wilt weten, PB-box is open. Succes en sterkte, het is zeker niet makkelijk...

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:07

Nakisha : Gelukkig ben ik niet de enige die nog steeds bang is voor z'n pester :o Het is nu 2 jaar geleden, maar toen ik een paar weken terug het kind tegenkwam dat me met de dood heeft bedreigd, werd ik gewoon helemaal gek. Ik was echt bang, trillen, en we waren in een restaurant en ik heb geen hap meer door m'n keel kunnen krijgen. :\

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:09

KiWiKo schreef:

Dat heb ik ook geprobeerd in groep 7 :o Helaas werd ik toen door mn juf als krankzinnig bestempeld, en kreeg ik te horen dat ze me altijd al een gek kind had gevonden, ik het pesten aan mezelf te danken had en dat ik maar naar de LOM-school moest :\ Gelukkig waren mijn ouders iets verstandiger dan dat ;)

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:13

Peuk schreef:
Zoveel ouder vind ik je niet lijken, dat komt waarschijnlijk door je make-up. Als ik het zo zie in je profiel.
Ik zou als ik jou was naar een andere school gaan, echt leuk krijg je het waarschijnlijk niet meer op deze school. Als er zoveel verhalen zijn.

Ik dacht precies hetzelfde, eenmaal bekend als zwarte schaap blijf je dat vaak.

Sterkte ermee