Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zaina schreef:Wildgirl schreef:@zaina, maar, hij heeft het zo lang geleden geopenbaard.
Gaat Allah niet met de tijd mee?
de Islam is in alle tijden toepasbaar.
Heino schreef:Zaina, vrouwen moeten toch hoofddoekjes dragen zodat de mannen zich makkelijker kunnen beheersen? Dat dacht ik altijd, klopt dat niet?
Wildgirl schreef:Dingen als de economie dan, hoe wil je dat vertalen naar de Islam?
Heino schreef:Wildgirl, waartoe veroordeel ik jou dan? Ik durf me best te verplaatsen in de mening van anderen hoor, maar dan moet ik wel weten wat die mening is.
Zaina schreef:Wildgirl schreef:Dingen als de economie dan, hoe wil je dat vertalen naar de Islam?
ik ken natuurlijk niet de hele sharia uit mijn hoofd, net zo min als dat jullie de nederlandse/vlaamse wetboeken uit jullie hoofd kennen.
maar feit is wel dat over economie veel bekend is in de Islam, zoals rente (ontvangen en betalen) is niet toegestaan, je mag maar een bepaald percentage winst maken op je product en iedereen is verplicht om armenbelasting te betalen.
dit zijn natuurlijk gewoon wat snelle voorbeeldjes
Zaina schreef:Wildgirl schreef:Dingen als de economie dan, hoe wil je dat vertalen naar de Islam?
ik ken natuurlijk niet de hele sharia uit mijn hoofd, net zo min als dat jullie de nederlandse/vlaamse wetboeken uit jullie hoofd kennen.
maar feit is wel dat over economie veel bekend is in de Islam, zoals rente (ontvangen en betalen) is niet toegestaan, je mag maar een bepaald percentage winst maken op je product en iedereen is verplicht om armenbelasting te betalen.
dit zijn natuurlijk gewoon wat snelle voorbeeldjes
Wildgirl schreef:In dit geval veroordeelde je de bokker die aangaf PVV te willen stemmen en hier geen uitleg bij te geven.
Dat dien je te respecteren, altijd.
Als je wil weten waaróm ze PVV gaat stemmen dan kun je op een normale toon om een toelichting vragen.
Daarnaast weet jij dondersgoed waarom de meeste mensen op de PVV stemmen en daar ben je het per definitie niet mee eens.
Dat mag uiteraard maar kom dan niet aan met excuses dat je geen idee hebt mbt de reden dat iemand PVV stemt.
Wildgirl schreef:Daarnaast, als er landen zijn die volgens de Sharia geregeerd worden dan kunnen die onmogelijk meer samenwerken met westers bestuurde landen.
Lijkt me ook niet goed toch?
Als jij mocht kiezen, zou je dan de hele wereld op deze manier willen regeren>?
Zaina schreef:zakaat is de armenbelastingheel goed van je!