Wat stemmen jullie op 4 juni?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zaina

Re: Wat stemmen jullie op 4 juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:46

ik vond het ook juist leuk dat het zo lang goed ging en dat iedereen gewoon naar elkaar luisterde.. zullen we gewoon op die manier doorgaan?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:48

@zaina, maar, hij heeft het zo lang geleden geopenbaard.
Gaat Allah niet met de tijd mee?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:49

Wildgirl schreef:
@ TS, ik vond je topic erg leuk maar als het zo moet haak ik af :o

Ach kom op, aanstellen is ook een vak apart. Ik vind het gewoon enorm flauw als iemand in een potdomme DISCUSSIEtopic haar mening niet wil beargumenteren. Dan kan je net zo goed een gesloten poll maken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:50

Zaina, vrouwen moeten toch hoofddoekjes dragen zodat de mannen zich makkelijker kunnen beheersen? Dat dacht ik altijd, klopt dat niet?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:52

Aanstellen?
Jij veroordeelt mensen Heino en daar heb ik een gruwelijke hekel aan.
Goed discussiëren betekent dat je je ook in de mening van een ander durft te verplaatsen en niet zonder pardon overal overheen walst.
Ook al ben je het niet eens met iemand die PVV stemt dan kun je nog wel gewoon beleefd en respectvol blijven.

Een typisch gevalletje van de pot verwijt de ketel is dit, wat jij Wilders verwijt doe je namelijk net zo hard op de vorige pagina.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:53

Wildgirl schreef:

de Islam is in alle tijden toepasbaar. :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:55

Zaina schreef:
Wildgirl schreef:

de Islam is in alle tijden toepasbaar. :)

oke!

al vond ik mijn opmerking van Allah die met de tijd meegaat wel erg geestig :D

Dingen als de economie dan, hoe wil je dat vertalen naar de Islam?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:57

Wildgirl, waartoe veroordeel ik jou dan? Ik durf me best te verplaatsen in de mening van anderen hoor, maar dan moet ik wel weten wat die mening is.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:58

Ik stem gewoon D'66. Die partijpunten kan ik me het meest in vinden.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:58

Heino schreef:
Zaina, vrouwen moeten toch hoofddoekjes dragen zodat de mannen zich makkelijker kunnen beheersen? Dat dacht ik altijd, klopt dat niet?

Dat is een van de redenen inderdaad, zodat mannen niet verleid worden.
Toch zijn er meerdere redenen waarom een hoofddoek gedragen word, een daarvan is omdat een hoofddoek je beschermd (of het helpt voorkomen van) tegen het plegen van zondes zoals bijvoorbeeld overspel .
Laatst bijgewerkt door Zaina op 15-05-09 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:59

Wildgirl; in het oude testament wat overigens ook ten grondslag ligt aan de Koran was er ook gewoon handel hoor. Dus economie is ook van alle tijden.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:01

Wildgirl schreef:

ik ken natuurlijk niet de hele sharia uit mijn hoofd, net zo min als dat jullie de nederlandse/vlaamse wetboeken uit jullie hoofd kennen.
maar feit is wel dat over economie veel bekend is in de Islam, zoals rente (ontvangen en betalen) is niet toegestaan, je mag maar een bepaald percentage winst maken op je product en iedereen is verplicht om armenbelasting te betalen.
dit zijn natuurlijk gewoon wat snelle voorbeeldjes

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:02

Ik stem ook PVV. Ik wil ook de islamisering van Nederland tegengaan. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:03

Zaina schreef:
en iedereen is verplicht om armenbelasting te betalen

Bovenop de "gewone" zakaat? (geen idee hoe je 't schrijft :P)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:04

Heino schreef:
Wildgirl, waartoe veroordeel ik jou dan? Ik durf me best te verplaatsen in de mening van anderen hoor, maar dan moet ik wel weten wat die mening is.

In dit geval veroordeelde je de bokker die aangaf PVV te willen stemmen en hier geen uitleg bij te geven.
Dat dien je te respecteren, altijd.
Als je wil weten waaróm ze PVV gaat stemmen dan kun je op een normale toon om een toelichting vragen.
Daarnaast weet jij dondersgoed waarom de meeste mensen op de PVV stemmen en daar ben je het per definitie niet mee eens.
Dat mag uiteraard maar kom dan niet aan met excuses dat je geen idee hebt mbt de reden dat iemand PVV stemt.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:05

zakaat is de armenbelasting :) heel goed van je! :)

de armenbelasting (zakaat) heeft invloed op het economisch welzijn en spirituele opleving van de mens. Het netto spaargeld van iedere moslim behoort niet alleen hem en zijn familie toe, maar eveneens de behoeftige, de armen en zes andere sociaal zwakkere groepen, zoals voorgeschreven in de koran. Dit wordt betaald uit 2,5% over de nettospaargelden met een limiet voor contanten, juwelen, voorraden enzovoorts, gedurende het jaar waarvan de afrekening plaatsvindt in de maand Ramadan.

De zakaat zuivert je vermogen en helpt het vestigen van economisch evenwicht en sociale veiligheid. Moslimstaten zijn verplicht de zakaat te verzamelen en te verdelen, maar elders is het de plicht van de moslims zelf om deze zakaat gedurende het jaar te verzamelen en vervolgens te verdelen aan de zakaatgerechtigden.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:06

Zaina schreef:
Wildgirl schreef:

ik ken natuurlijk niet de hele sharia uit mijn hoofd, net zo min als dat jullie de nederlandse/vlaamse wetboeken uit jullie hoofd kennen.
maar feit is wel dat over economie veel bekend is in de Islam, zoals rente (ontvangen en betalen) is niet toegestaan, je mag maar een bepaald percentage winst maken op je product en iedereen is verplicht om armenbelasting te betalen.

Maar als je dat NU gaat invoeren dan krijg je een gigantische 3 dubbele crisis ben ik bang.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:07

Suzanne F. schreef:
Ik stem ook PVV. Ik wil ook de islamisering van Nederland tegengaan. :)

wat versta je onder 'islamisering' ?

Arabesk

Zaina schreef:
Wildgirl schreef:

De Islam is een moderner geloof dan het Christendom.

Het christendom zegt dat de vrouw ondergeschikt is aan de man. De Islam zegt de man en vrouw zijn gelijkwaardig.

Geen rente op geldleningen en armenbelasting zijn zeer sociale componenten van de Islam inderdaad die ik bij het christendom nog niet heb kunnen vinden :+

De 'ik wil geen islamisering' berust vooral op bangmakerij van de Telegraaf en consorten die ongefundeerde en eenzijdige berichten de wereld inhelpen.

Islamisering krijgen we ook niet, omdat het aantal islamieten hier gewoonweg te klein is en ook nooit zo groot zal groeien dat het de christenen overvleugelt. We moeten eerder 'bang' zijn voor china-sering. China gaat heel machtig worden en rijk en we zijn echt niets vergeleken bij dat land. :7

Gelukkig hebben we net de amerikanisering achter de rug, en daar zijn we veeeeeel wijzer van geworden zeg :roll:
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 15-05-09 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Wildgirl schreef:
In dit geval veroordeelde je de bokker die aangaf PVV te willen stemmen en hier geen uitleg bij te geven.
Dat dien je te respecteren, altijd.
Als je wil weten waaróm ze PVV gaat stemmen dan kun je op een normale toon om een toelichting vragen.
Daarnaast weet jij dondersgoed waarom de meeste mensen op de PVV stemmen en daar ben je het per definitie niet mee eens.
Dat mag uiteraard maar kom dan niet aan met excuses dat je geen idee hebt mbt de reden dat iemand PVV stemt.

Ik veroordeel diegene (jij was het toch :?) niet, ik vind het alleen stom dat diegene geen argumenten geeft. Zonder argumenten is een dergelijk topic zinloos vind ik. Ik had het idd vriendelijk kunnen vragen, daar heb je gelijk in. Maar diegene was zeer stellig in het geen discussie willen. Ik weet waarom de meeste mensen Wilders stemmen, maar als ik niet weet waarom iemand Wilders stemt kan ik daar ook niet mee praten.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:08

Daarnaast, als er landen zijn die volgens de Sharia geregeerd worden dan kunnen die onmogelijk meer samenwerken met westers bestuurde landen.
Lijkt me ook niet goed toch?

Als jij mocht kiezen, zou je dan de hele wereld op deze manier willen regeren>?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:10

Wildgirl schreef:
Daarnaast, als er landen zijn die volgens de Sharia geregeerd worden dan kunnen die onmogelijk meer samenwerken met westers bestuurde landen.
Lijkt me ook niet goed toch?

Als jij mocht kiezen, zou je dan de hele wereld op deze manier willen regeren>?

Westerse landen besturen op basis van het Christendom, net zo erg.

Dat islamitische scholen in NL mogelijk zijn, hebben we te danken aan de kleine christelijke partijen. :7 Die het afschaffen van onderwijs op basis van geloof telkens dwarsbomen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:10

Zaina schreef:
zakaat is de armenbelasting :) heel goed van je! :)

Haha, ik heb de Koran gelezen en een aantal haddieths (die verdomde spelling toch ook, ghehe, plus ik gooi de termen nogal eens door elkaar :o)

Ik dacht dat zakaat meer op vrijwillige basis was, maar het is dus echt een soort belasting op loon en dergelijke?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:11

@heino, en als iemand géén discussie wil dan respecteer je dat lijkt mij.
Er zijn in dit topic genoeg mensen (waaronder ikzelf) die hun keuze wél beargumenteren.
Ik snap niet dat je dan juist diegene eruit moet kiezen om modder tegen aan te gaan gooien.
get a life

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:12

Zij was de enige die heel stellig aangaf geen discussie te willen. Blijf dan weg uit een DISCUSSIEtopic vind ik :)