Billy schreef:Mag ik de mensen die het niet nodig vinden om stil te staan bij de dodenherdenking adviseren om bijv eens naar Normandie op vakantie te gaan?
Om daar bovenaan de stranden te staan en te bedenken dat er mensen 100 m recht naar boven geklommen zijn voor onze vrijheid?
Of om in een bomkrater te staan van 10 m diep?
Bezoek daar eens een museum, bijv in St Maire Eglise, dan gaat het een stuk meer leven voor je...
Voor de mensen die niet eens 2 min stil konden zijn of even konden stoppenmet typen heb ik geen respect.......
Dieptriest vind ik dat....
Ik voel me niet aangesproken.
Ik ben tussen 20:00 en 20:02 niet stil. Hoewel ik niet heb gesproken, heb ik gewoon doorgetypt. Ik heb wel stilgestaan bij wat er gebeurd is. Al was het maar door er bewust mee bezig te zijn in dit topic. Daarnaast heb ik vandaag al minstens enkele uren stilgestaan bij oorlogsslachtoffers en andere mensen die onschuldig gestorven zijn. Heb ik stilgestaan bij de mensen die ons bevrijd hebben.
Als mensen écht die twee minuten stil willen zijn, lezen ze ook maar even niet op Bokt. Dan ben je namelijk bezig met wat anderen zeggen, of berichtjes nu om 19:57 zijn gepost of om 20:01. Mensen die twee minuten stilte houden terwijl ze wél doorposten op Bokt ondertussen, dat vind ik vrij hypocriet.
En voor mensen die anderen denken op te leggen wat ze wel en niet moeten doen, heb ik geen respect.

Ik denk vaker aan diegenen, die voor ons land hebben gestreden en hun leven in de waagschaal hebben gelegd om ons een toekomst te geven. Ik ben er ook dankbaar voor en heb respect voor onze verzetstrijders, oorlogshelden en een ieder die zijn steentje heeft bijgedragen aan een vrij en onafhankelijk Nederland.