Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

We komen prima rond, hebben echt geen honger, maar een eigen paard kopen zit er echt niet in en regelmatig uit eten ook niet.
maar het gaat om het idee
Ik ben hier als 15 jarige best blij mee.
En ik hoop deze zomer ook te kunnen gaan werken en ook dat geld te sparen. best logisch, want het word natuurlijk op mijn rekening gestort en mijn bankkaart ligt tussen de rommel
En eigenlijk wil ik ze niet vinden. Nu spaar ik tenminste is.
tamary schreef:Lynske78 schreef:Wij zijn tweeverdieners met allebei een flink salaris. En theoretisch gezien kunnen we elke maand een flink bedrag sparen. Maar op de een of andere manier gaat het elke maand op.
Heeft iemand misschien serieus een spaartip voor mij?
Automatisch elke maand een bedrag naar je spaarrekening overmaken. En dat meteen nadat je salaris binnen is.
(of volwassen kan ook natuurlijk)
mijn broer had dit gedaan en die had na 3 maanden 40 euro. okee het is niet veel, maar toch weer 40 euro
DvdKloof schreef:oja miss nog een tip onder de jongeren hier(of volwassen kan ook natuurlijk)
als je eens 1, 2 of 5 centjes heb, doe ze allemaal in een spaarpot, als hij vol is kan je het bij de bank stortenmijn broer had dit gedaan en die had na 3 maanden 40 euro. okee het is niet veel, maar toch weer 40 euro;)
of bijv alles onder de 50 cent in een(niet-zonder-blikopener-open-te-maken) potje doen, ik denk dat zo'n manier ook best makkelijk is. aan 1 en 2 centjes heb je toch niks?
maargoed dat is miss meer iets voor degene onder de 18.
DvdKloof schreef:oja miss nog een tip onder de jongeren hier(of volwassen kan ook natuurlijk)
als je eens 1, 2 of 5 centjes heb, doe ze allemaal in een spaarpot, als hij vol is kan je het bij de bank stortenmijn broer had dit gedaan en die had na 3 maanden 40 euro. okee het is niet veel, maar toch weer 40 euro;)
of bijv alles onder de 50 cent in een(niet-zonder-blikopener-open-te-maken) potje doen, ik denk dat zo'n manier ook best makkelijk is. aan 1 en 2 centjes heb je toch niks?
maargoed dat is miss meer iets voor degene onder de 18.
(Toen spaarde ik voor een aquarium)
) + 100 euro kleedgeld geef ik uit aan kleding/uitgaan/iets te drinken/leuke dingen doen(pretpark e.d.)
en waar het dan in godsnaam allemaal naartoe is gegaan....
?
DvdKloof schreef:verhaal over geld tekort