Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 10:41

_Anca_ schreef:
Vraag een keer of ze zin hebben om een keer iets te doen waarbij alcohol niet de boventoon voert.

Dat kunnen/ willen ze niet, want zonder alcohol is niks leuk.
En ik geloof niet dat ik daar zin, noch behoefte aan heb.
Geen tijd voor, geen energie voor (over).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:44

Ilzas schreef:
_Anca_ schreef:
Vraag een keer of ze zin hebben om een keer iets te doen waarbij alcohol niet de boventoon voert.

Dat kunnen/ willen ze niet, want zonder alcohol is niks leuk.
En ik geloof niet dat ik daar zin, noch behoefte aan heb.
Geen tijd voor, geen energie voor (over).

Tja...
Als je wilt dat dit probleem opgelost wordt, zul je toch tijd/zin moeten maken.
Als jij niet bereid bent om tijd in de vrienden te stoppen dan wordt het nooit anders.

Je kunt niet verwachten dat jij op je kont kan gaan zitten terwijl je vriend het probleem op lost...

Als jij geen tijd met ze wil doorbrengen is dat natuurlijk ook prima, maar dan moet je ook niet klagen als je vriend dat wel wil.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-04-09 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:44

Hoeveel zal jij van je vriend houden, vraag ik me af. Als jij voor zoiets onbenulligs er een punt achter wilt zeggen.
Het zal gerust meespelen dat jouw vader een alcoholist is, maar daar kan je je vriend toch niet voor afrekenen?
Hij zal het toch niet zo ver laten komen? Of zit je daar mee in je maag?

Daarbij vind ik dat je je ontzettend neerbuigend opstelt tegenover de vrienden van je vriend, en dus eigenlijk ook naar je vriend toe.
Want je vrienden maken jou als persoon.

En een niveau hoeft niets te zeggen, iemand kan er ook minder aan zitten en daardoor een wat lager niveau hebben omdat ze niet gemotiveerd zijn. So what? Ik doe ook niveau, maar ik kan je vertellen dat ik zeker niet dom ben! Het enige wat bij mij het probleem was, was dat ik op de middelbare school het zo heb verpest, omdat ik een vervelende puber was! En dat met een VWO-advies. Dus please, schrijf mensen niet zo af op hun scholing...

En natuurlijk, mij zou het ook niet lekker zitten als mijn vriend continu aan de zuip is, die reactie begrijp ik heel goed.
Maar dat zal toch niet aan zijn vrienden liggen? Ja, deels. Maar dan heeft hij toch juist geen zelfdiscipline als hij zo een biertje niet kan laten staan?

Ik heb laatst ook een tijdje in een dip gezeten met mijn vriend, toen hebben we samen gepraat en vertelt wat we beide wilden.
Maar dat als we verder zouden willen, dat we dan wel een oplossing moeten vinden voor zowel de dingen die ik niet leuk vind, als die hij niet leuk vindt. Uiteindelijk de gouden middenweg gekozen, en nu gaat alles prima. Probeer je vriend het te laten begrijpen hoe jij je voelt wanneer hij weer een biertje achterover slaat. Maar houd het wel reeel, 1 à 2 biertjes moet geen problemen geven, toch?

Geef ze eens de kans! Je plaatst ze maar in een hokje, dat is toch niet eerlijk?!

:n :n

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:47

Poenarie schreef:
Hoeveel zal jij van je vriend houden, vraag ik me af. Als jij voor zoiets onbenulligs er een punt achter wilt zeggen.
Het zal gerust meespelen dat jouw vader een alcoholist is, maar daar kan je je vriend toch niet voor afrekenen?
Hij zal het toch niet zo ver laten komen? Of zit je daar mee in je maag?

dit was precies wat ik ook wou zeggen..

als je wilt dat dit veranderd, zal je zelf moeten beginnen denk ik, zoals je verteld komt het niet van hun kant uit..
gelukkig kan ik het wel goed vinden met de vrienden van me vriend en hun ook met mij :)

Succes!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:47

hmmm beetje vreemde post, ook ik krijg door jou het id dat jij je eigen te goed voor hun voelt....
Snap wel dat je hun niet moet, zulke dingen gebeuren wel vaker, mijn vriend heeft ook wel een paar vrienden die ik absoluut niet uit kan staan, maar om dan zo'n berichtje neer te zetten... klinkt behoorlijk alsof jij je eigen helemaal geweldig vind en hun een stel flodders zijn....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:50

Ilzas schreef:
Pashon schreef:
mijn vader is ook een alcaholist en is lichamelijk nog aanwezig maar daar is alles mee gezegt.
en ja mijn vriend komt ook wel eens dronken thuis, moet ik hem afrekenen op een feit dat mijn vader zich kapot gezopen heeft?

Nee he? Maar kan je het loslaten? Ben je niet bang dan?

Ik wel! Ik schijt bagger als ik te maken heb met iemand die gedronken heeft, mijn vriend drinkt gelukkig heel zelden (oud & nieuw), maar dan gaat hij op de bank.

Vind je verhaal nu veel duidelijker.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:51

Ilzas schreef:
Nou, sorry, ik ben gewoon wel slim. Je kan een hoop van me zeggen. Maar ik heb zowel een post-HBO opleiding als de universiteit gedaan (niet afgemaakt, by the way). Mijn werk is op HBO/ Universitair niveau (maar wilde het niet overdrijven). Ik was toegelaten bij Mensa en ook een intelligentietest op de universiteit heeft dat uitgewezen. Je kan een hoop rottigs van me zeggen, heus wel, maar niet dat ik dom ben. Het spijt me zeer.

Normaal gesproken schrijf ik (redelijk) foutloos Nederlands, en als ik hier tikfouten maak, dan komt dat omdat ik gewoon "major" over de zeik ben op het moment.

Wellicht dat je goed kunt leren en dingen op werkgebied praktisch kunt bekijken, maar voor mij is dat niet 'slim'. Slim houdt meer in dan je opleidingsniveau of IQ, maar goed, je bent er nogal van overtuigd.

Wellicht dat je ook dát een stukje opzij kunt zetten, als ik je posts zo lees, dan zou je geen vriendin van me kunnen worden (bij wijze van) en begrijp het dat de 'doorsnee mens' jouw gedrag tegen de borst stuit.

De d/t fouten zie ik ook in eerdere posts van je, waar je niet over de zeik bent.

Ik denk dat je een te groot ego hebt, als je daaraan zou werken, dan zou je op sociaal vlak ook een prettiger persoon worden :)[/quote]

Sorry, IK wilde niet arrogant overkomen. Maar JIJ begon dat ik niet intelligent ben. Dan mag ik mezelf verdedigen, neem ik aan.

Och, Bokt is maar prive he, al staan al mijn posts vol tikfouten, wat dan nog?[/quote]

Dit komt heel erg onvolwassen over! :S Ja maar JIJ zegt.. Pfffff lieve mensen hou toch op!!!!!!! Intelligentie wat is dat nou??? Wat kun je nou opmaken uit een IQ wat een ONZIN. Jezelf te goed vinden en te slim voor andere. KOTS. Dat je dat zo neer durft te zetten op bokt dat getuigd niet van intelligentie maar van een hele hoop lef en eigendunk! BAH

En je geeft aan de vrienden van je vriend niet leuk te vinden en daarom je relatie misschien wel wil beeindigen.. Hmmm oke.. Heb je die mensen soms 24/7 om je heen ofzo? Hoe moeilijk is het om te zeggen nou schat ga lekker alleen have fun of ik ga met vriendinnen iets doen of gewoon je best doen. Al ga je over het weer praten je kunt het ook jezelf én je vriend onnodig moeilijk maken he?!

(sorry heb niet het hele topic gelezen maar las dit en MOEST reageren)

EDIT: Sorry lees nu inderdaad dat het hele topic een andere wending heeft gekregen! Mon excuse!!!!!
Laatst bijgewerkt door Caroline1985 op 24-04-09 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 10:51

1 of 2 niet, nee. 15 wel.

Ilzas

Re: Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 10:52

@caroline1985: en dat is te merken dat je niet het hele topic hebt gelezen. Ik heb dit inmiddels al aangepast/gecorrigeerd.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:54

Ilzas schreef:

Weet je wat jij doet? Selectief lezen.
Het enige wat jij leest is wat jij wilt zien/lezen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:55

Ik vind de vrienden van mijn vriend gewoon aardig! In het begin moest ik wel even wennen,
maar inmiddels zijn het net zo goed mijn vrienden geworden :+

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 10:56

Poenarie schreef:
Ilzas schreef:

Nee, ik ben druk. Maar ik zal later nog wel inhoudelijk op alles reageren.
Bovendien dat "gemiemel" over niveau heb ik al lang aangepast.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:01

Waar dan? Je beginpost is nog steeds hetzelfde.
En het principe dat je dat hebt gezegd, zegt al voldoende.

En daarbij, dat "gemiemel" heb jij opgeroepen bij veel mensen.

Jij hebt een bord voor je kop, heb ik het idee.. Je kijkt niet naar jezelf, alleen maar naar anderen. En dat is jouw fout!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:01

Poenarie schreef:
Ilzas schreef:

Dat vind ik dus totaal niet...
Ze heeft best harde kritiek om haar oren gekregen, maar daar altijd respectvol en eerlijk op gereageerd.

Dit vind ik dus echt oneerlijk tegenover Ilzas.

Heb jij wel het hele topic doorgelezen?
Ze heeft meerdere keren toe gegeven dat ze inderdaad egoistisch overkomt.
Lijkt me niet makkelijk om hier toe te geven dat je zelf ook over een groot aantal fouten beschikt...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-04-09 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:03

Poenarie schreef:
Waar dan? Je beginpost is nog steeds hetzelfde.
En het principe dat je dat hebt gezegd, zegt al voldoende.

En daarbij, dat "gemiemel" heb jij opgeroepen bij veel mensen.

Jij hebt een bord voor je kop, heb ik het idee.. Je kijkt niet naar jezelf, alleen maar naar anderen. En dat is jouw fout!

Als jij gewoon de moeite zou nemen om het gehele topic te lezen, en niet meteen na de eerste post beginnen met oordelen. Dan had je gelezen dat de TS allang allerlei punten heeft genuanceert.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:08

Er zijn er meerdere op de laatste pagina die niet het hele topic hebben gelezen. Eerlijk; als je alleen de beginpost leest, dan krijg je dus inderdaad de reacties die we inmiddels na een aantal pagina's al niet meer zo beoordelen...

Mensen; lees ook even. Voor andere bokkers en met name de TS is dit stukken prettiger ipv dat geschreeuw en gewijs naar elkaar als je de rest niet gelezen hebt.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:08

Ik heb het topic allang al doorgelezen. ;) Dus ik heb wel degelijk de moeite gedaan om haar te begrijpen, en op sommige punten doe ik dat, maar merendeels niet.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:10

_Anca_ schreef:
Poenarie schreef:

Dat vind ik dus totaal niet...
Ze heeft best harde kritiek om haar oren gekregen, maar daar altijd respectvol en eerlijk op gereageerd.

Dit vind ik dus echt oneerlijk tegenover Ilzas.

Heb jij wel het hele topic doorgelezen?
Ze heeft meerdere keren toe gegeven dat ze inderdaad egoistisch overkomt.
Lijkt me niet makkelijk om hier toe te geven dat je zelf ook over een groot aantal fouten beschikt...

Ja tuurlijk, dikke pluim, maar daarmee is toch niet alles gezegd?
Ze is nogsteeds niet van gedachten verandert, of wel? Anders had ze toch allang al niet meer gereageerd in dit topic?
De fout ligt nogsteeds bij haar vriend, want toegeven is iets anders dan er daadwerkelijk aan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:16

Poenarie schreef:
Ze is nogsteeds niet van gedachten verandert, of wel? Anders had ze toch allang al niet meer gereageerd in dit topic?
De fout ligt nogsteeds bij haar vriend, want toegeven is iets anders dan er daadwerkelijk aan werken.

Dat zeg ik toch ook niet?
Als je even terug leest zie je dat ik ook gezegd heb dat dit haar probleem is en dat zij niet achterover kan gaan leunen om vriendlief het te laten oplossen.

Het enige waar ik op reageerde was jou opmerking over het selectief lezen, daar ben ik het absoluut niet mee eens!
Zegt toch niet dat ik denk dat ze het probleem heeft opgelost?

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:17

Mensen mensen, mijn eerste reactie was precies hetzelfde als die van jullie! Ik dacht wat een arrogante eigenzinnige egoistische tut. Maar haar reacties zijn erg opbouwend en ze is super eerlijk hier heel veel respect voor ze draait er niet omheen.

Sommige mensen zijn nou eenmaal sociaal wat minder aangelegd of ze worstelen met problemen.

De dingen die ts hier beschrijft zijn symptomen van haar persoonlijke problemen die veel dieper liggen dan een goede baan, een mooi huis of wat dan ook!

Als jullie ook wat meer inlevingsgevoel hebben prik je door haar allereertste post zo heen!!!!

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:18

Ik zou heel eerlijk zijn, nodig de vrienden een keer uit. Zeg dat je er zoveel moeite mee hebt door de alcohol (want daar ligt volgens mij meer het probleem dan een doorzonwoning met hond ;) ) door je vader. Je kunt niet verwachten dat ze daardoor minder gaan drinken, maar misschien snappen ze het beter dat als je niet mee gaat of iets dergelijks.
Tegelijkertijd wordt er dan weer een deurtje geopend, ook naar je vriend toe (over dit probleem).

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:19

Begrijpt je vriend dit niet TS?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 11:27

Poenarie schreef:

Wie zegt dat nou? Ik toch niet? Ja en als ik (even) niet reageer: ik ben ook nog met andere dingen bezig.
En vertel jij me dan maar eens hoe ik daar aan kan werken.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 11:34

Ja, mijn vriend weet het allemaal wel. En zelfs zijn vrienden ook wel. Van 1 van hen, is zijn vader zelfs ook alcoholist.
Maar dat lijkt/ schijnt verder niet uit te maken. Een hobby is een hobby ofzo. "paardrijden is ook gevaarlijk", krijg ik dan te horen. Tsja en dat is ergens nog waar ook he?
Paardrijden is ook gevaarlijk, maar ik vindt het leuk, dus ik doe het toch...

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:35

Teveel alcohol drinken ook zou ik terugzeggen :)