Hoe onmenselijk kan je zijn..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:09

Marije112 schreef:
Macusa is een zeikerd die nergens wat van af weet! Wellicht in hetzelfde schuitje gezeten? Ga lekker een ander pesten :).

haha, om bovenstaande reacties lach ik me rot! :P
Alsof IEDER ANDER in dit topic die reageerd ergens van af weet!

Hoe kortzichtig toch weer allemaal.. :+

En om een slotje vragen vind ik ook vreemd, een topic wordt toch geopend voor het inwinnen van advies? Mogen er dan alleen maar 'positive' reacties komen?!

Anoniem

Re: Hoe onmenselijk kan je zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:18

Wat ik jammer vind is dat het nu via de kinderen gespeeld wordt. Die zou ik er juist buiten laten. Zij zitten er middenin en kunnen niets aan de situatie veranderen. Ik begrijp ook niet dat je man zijn zus niet gewoon aanspreekt of haar man. Maar goed, not my problem.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:30

Heel het topic gelezen, en ik kan niet anders zeggen dat ik bepaalde mensen hier echt uitkots :r

@TS: Er zijn een aantal nuttige adviezen gegeven(kinderen uit logeren, politie e.d.) ik zou het niet recht op de man afspelen. Ookal is zij zo, als hij van haar houd weet je wat ze zeggen: 'Liefde maakt blind' zorg dat je daar niet op vastloopt.

Ik ben benieuwd wat er uit het gesprek met de kinderen komt, heel veel sterkte in deze moeilijke periode voro jullie, maar vooral voor de kinderen en de vader!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:14

Echt wat een reacties hier zeg.. :wow:
Wat heb je in de tussentijd gedaan? Wat ik allemaal over de vrouw in kwestie heb gelezen is echt niet normaal. De man en 't kind zo achter laten echt bizar. Ik zou de man op hoogte stellen, want ik neem aan dat zij hem nog voor de gek houdt? Dan kan hij zich er op voorbereiden en weet ie wat er speelt.
Arme kids....

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:15

kimnytocize schreef:
Marije112 schreef:
Macusa is een zeikerd die nergens wat van af weet! Wellicht in hetzelfde schuitje gezeten? Ga lekker een ander pesten :).

haha, om bovenstaande reacties lach ik me rot! :P
Alsof IEDER ANDER in dit topic die reageerd ergens van af weet!

Hoe kortzichtig toch weer allemaal.. :+

En om een slotje vragen vind ik ook vreemd, een topic wordt toch geopend voor het inwinnen van advies? Mogen er dan alleen maar 'positive' reacties komen?!

Nee, de TS vraagt om een slotje omdat ze per PB al iemand heeft gevonden die hetzelfde heeft meegemaakt. Dit zei ze een aantal pagina's geleden.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:29

E_dicky schreef:
kimnytocize schreef:

Nee, de TS vraagt om een slotje omdat ze per PB al iemand heeft gevonden die hetzelfde heeft meegemaakt. Dit zei ze een aantal pagina's geleden.

tja, we kunnen nouw eenmaal niet zomaar een topic sluiten als we daar zin in hebben. Hoewel ik het in dit topic ook weer niet verkeerd zou vinden als het gesloten wordt, aangezien de frustratie bij sommige bokkers hoog opgelopen is :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:01

TS ik zou het persoonlijk wel fijn vinden als je ons op de hoogte houd, er zijn zat mensen die wel meeleven en meedenken en die het schandalig vinden.

De gene die dat niet vinden, hoeven hier niet meer te lezen en te posten.
Ik ben blij dat jullie de kinders en man gaan helpen.
maar in een leeg huis tegen komen blijft vreselijk ook al is het de 3e keer

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 11:26

Ik was eingelijk niet van plan nog te reageren, maar wel jullie na afloop nog te briefen. Zoals iemand hier zegt mag ik niet nalaten om de rest ook te lezen want dan sla ik ook de goede raadgevingen over. Jammer genoeg moet ik er de rest ook maar bijnemen...

Het slotje heb ik niet gevraagd omdat ik daar volgens sommigen ZIN in heb, maar gewoon omdat ik het zat ben te moeten lezen hoe mensen beweren dat ze een OORDEEL moeten vellen over mij en die familie.

Sommige reacties raken me heel erg en daar heb ik nu niets aan, integendeel, ik jaag me er nog meer in op en moet mezelf lopen verdedigen. Terwijl ik nu heel scherp zou moeten staan om die kinderen de nodige ondersteuning te geven.

Ga er nu maar gewoon van uit dat ik dit niet ga posten vanuit mijn eigen referentiekader maar enkel omdat dit al zoooo ver gevorderd is en ik me écht geen raad meer weet.

Ik heb NIETS aan al die speculaties waarom mijn 'lieve' schoonzus dit allemaal zou doen.
De FEITEN zijn wat ze zijn, ze mag nog haar redenen hebben, iedereen heeft recht op geluk, ookal is dat dan misschien met iemand anders, maar sommige dingen die nu gebeuren kunnen ECHT NIET door de beugel.

Als je kinderen hebt en van ze houd, neem je ze allemaal mee en niet 1! En als je echt weg wil, wacht je niet op die laatste 600 euro...

Dus voor de laatste keer: als je niets te zeggen hebt waar die kinderen BETER van worden, laat dit topic dan aub gewoon links liggen want ik kan dit er emotioneel écht niet bijnemen.

Ik heb enkel om RAAD gevraagd en vooral RESPECT en als dit niet kan, dan graag een slotje.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:30

Respect kan je niet eisen, je kan ze verwachten maar meer niet helaas. In het echte leven ga je toch ook niet weglopen van een situatie als 1 van de 20 mensen iets zegt dat je niet wilt horen.
Vind het alsnog spijtig, zoveel mensen die je steunen en enigste waar je op focussed zijn de speculaties van 1 persoon.

Veel succes in het moeilijk traject waar je nu in zit.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:30

celticpony schreef:
Ik vind zelfs dat dit voor de kinderen een melding bij een amk waard is.

Eens!
Ik zou het wel anoniem doen als dat mogelijk is, en me er verder niet persoonlijk mee bemoeien.
Heel veel sterkte!

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:11

tita schreef:
TS ik zou het persoonlijk wel fijn vinden als je ons op de hoogte houd, er zijn zat mensen die wel meeleven en meedenken en die het schandalig vinden.

De gene die dat niet vinden, hoeven hier niet meer te lezen en te posten.
Ik ben blij dat jullie de kinders en man gaan helpen.
maar in een leeg huis tegen komen blijft vreselijk ook al is het de 3e keer

Naar mijn inziens leeft iedereen mee met de TS in dit topic hoor.
Iedereen hoopt toch het beste, en vooral voor de kids, dat die er niet de dupe van worden.

En over schandalig gesproken Tita; ik vind juist de reacties die o.a. JIJ hebt geplaatst naar bepaalde
medebokkers in dit topic schandalig. Je hoeft het absoluut niet eens te zijn met wat iemand zegt in
het topic, maar om gelijk zo'n toon aan te slaan, daar wordt dit forum niet echt gezelliger op.

Maargoed, om ontopic te gaan: Persoonlijk denk ik dat TS er heel goed aan doet er te zijn voor de kids.
Het ligt aan ieder persoonlijk om de vader in te lichten, of je je daar in mengt ja of nee, maar die kinderen zullen het heel zwaar krijgen. Het scheelt heel veel dat ze in zo'n moeilijke periode steun hebben bij een lieve tante en oom.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:22

Heb niet het hele topic gelezen, maar wil na de begin post even het volgende kwijt;

Voor een kind dat 18 is hoeft wettelijk gezien geen allimentatie betaald te worden.
Ook niet als ze bij moeders zou wonen.

Verder voor de TS heel veel sterkte, en ik hoop dat het een "beetje rustig" gaat verlopen.......

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 10:31

Nu, ik vind het aan de ene kant niet slecht dat er even is gevraagd naar een keerzijde van de medaille. Want die heb je uiteraard vaak ook. Het zal niet de eerste keer zijn dat iets van de buitenkant als abnormaal wordt gezien, terwijl de partner in kwestie een gevaarlijke situatie probeert te onvluchten waar ze niet over durft praten.
Alleen in dit geval stoort het mij dan enorm dat de vrouw in kwestie blijkbaar wel een zoon durft achterlaten (al is die zo onhandelbaar dat hij in een instelling thuishoort, een moeder laat geen enkel kind achter) en nog eens mooi wacht tot de laatste centjes binnen zijn, terwijl ze eigenlijk gisteren al vertrokken kon zijn want onderdak heeft ze. Dus dan vraag ik me af hoe 'kwaadaardig' die man werkelijk zou zijn.
Om dan helemaal door te gaan draven als er gewoon het woorden 'alcohol' gegeven wordt vind ik dan ook een beetje raar, aangezien de TS daar zelf ook een heel logische verklaring voor heeft gegeven. Het wil niet zeggen dat als iemand alcohol zegt, er ook daadwerkelijk een gevaarlijke ex-alocholist in het spel moet zijn, en de TS zal haar familie wel beter kennen dan wij van 1 bericht uit.
Vrezen voor een drama vind ik ook niet vreemd, je hoeft echt geen gestoorde psychopaat te zijn om door zoiets door het lint te gaan. Ik durf eerlijk toegeven, ik ben het liefste kind van de wereld en ik sla zelfs met tegenzin een daas dood, maar als ik een man had die als ik thuis kwam vertrokken was met mijn 3 kinderen en dan nog eens al mijn zuurverdiende spaarcenten waar ik zo hard voor gewerkt heb had afgepakt, ik weet echt niet als ik kalm ga kunnen blijven. En ik denk dat als veel bokkers het maatschappelijk verwachte antwoord eens opzij durven gooien ze durven bekennen dat ze misschien niet letterlijk over lijken zullen gaan, maar dat ze dit allesbehalve zachthandig zullen laten gebeuren. Als het om je kinderen gaat ben je tot veel in staat als je ze doodgraag ziet.

En wat er ook van waar is, er is geen juiste oplossing voor zo'n probleem. Er zullen altijd mensen zijn die zwaar gekwetst worden. Hou je je er volledig buiten, dan kan het leven van die man en kinderen verwoest worden en zit jij misschien met een schuldgevoel dat je eerder had moeten ingrijpen. Grijp je wel in, dan kunnen er weer andere drama's ontstaan, laat je het aan de hulpdiensten over, dan kan het zijn dat je perfect geholpen wordt maar ook dat ze veel te laks zijn en je achteraf denkt 'zie je, ik had het echt zelf moeten doen'.

Dus TS, wat je ook kiest, ik denk niet dat je een betere keuze kan maken. Maar ik zou het ook wel fijn vinden om op te hoogte gehouden te worden, laat je aub niet afschrikken door iemand die niet in je straatje antwoord.

En ik vind het ook wel een beetje zwaar onderwerp om onder je naam te plaatsen, maargoed het is nu eenmaal gebeurd. Houdt er alleen rekening mee dat dit een openbaar forum is, en je zus of andere familieleden/vrienden er wel eens achter kunnen komen(vaak sneller dan je denkt), ik hoop voor jou dat het geen problemen oplevert.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 08:46

Ben nu op m'n werk maar toch even snel een update.
Vandaag is nl de grote dag. As we speak zou de verhuis nu aan de gang moeten zijn...

Nadat we dus besloten hadden even niets te ondernemen maar wel een vangnet te bieden achteraf, kregen we vrijdagavond telefoon de oudste dochter.. Ze bleef er erg mee worstelen en gaf aan dat ze echt op onze hulp rekende.
We besloten er dan toch voor te gaan.
Plan was dat m'n man eerst met zijn ouders zou gaan praten (morele steun - hij wou echt iemand achter hem hierin) en dan de dochter opbellen om samen naar schoonbroer z’n ouders te gaan en via deze weg de schoonbroer te waarschuwen. Die man is zelf politieman op rust dus weet hoe hiermee om te gaan.

Jammer genoeg kreeg m'n man niet die steun van zijn ouders die we gehoopt hadden en is er vrijdagavond toch niets meer gebeurd.
Ik was echt heel teleurgesteld, ikzelf zou het me niet hebben aangetrokken, maar goed heb respect voor zijn beslissing. Vooral dat zijn ouders hem hier niet in steunden slaat echt ALLES(struisvogelpolitiek). Ze hoeven nog niet eens zelf hun nek uit te steken...

Op zaterdag kregen we plots telefoon van de vriend van de dochter. Zij wonen in bij zijn ouders en zij hadden besloten dat ze mijn schoonbroer naar daar zouden lokken met een smoes om het verhaal uit de doeken te doen. De vriend + zijn vader + zijn broer + de oudste dochter. Die familie heeft echt een heel sterke band met elkaar – om een voorbeeld aan te nemen..

Ze wilden wel graag m'n man er ook bij. Die was al blij dat hij van ergens wat steun meekreeg en nam de uitdaging met plezier aan. Ik was heeel blij dat er toch nog iets ging ondernomen worden.
Wij gewacht op een telefoontje en toen is m'n man naar daar gegaan en ze hebben alles verteld.
Ze hebben uren op hem ingepraat om zijn vrouw nog niet diezelfde avond te confronteren maar alles met de advocaat te regelen.
Hij had wel al een vermoeden dat er weer een ander in 't spel was, maar niets ivm de centen, de kinderen, de verhuis,...
Eerst was hij heel geschokt, maar na een tijdje konden ze hem echt overtuigen om het nu verder heel rationeel aan te pakken.

Hij zou deze week alles met z'n advocaat regelen en vandaag verlof nemen en toekomen wanneer ze staan te verhuizen.

De laatste dagen was het windstil rond het hele gebeuren dus vermoed dat alles goed verloopt.

Ikzelf heb off the record ook de wijkagent op de hoogte gebracht om een oogje in het zeil te gaan houden daar vandaag.
Je weet maar nooit... Wil niets uitsluiten.

Ik laat nog wel weten hoe het verder gegaan is.
In elk geval hebben we de dochter toch kunnen helpen van die grote last om haarm oeder te moeten helpen TEGEN haar vader.

Ik wil er ook nog bijzeggen dat mijn Bokt-naam hoegenaamd absoluut niet lijkt om mijn echte naam en niemand in mijn familie KENT Bokt... Dus ik ga hierdoor niet in de problemen komen.
Dan nog, IK ben hier niet degene die zwaar inde fout gegaan is.
Laatst bijgewerkt door Lieke_M op 30-04-09 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 08:51

Oh wat een ellende toch! Ik ben zeer benieuwd hoe dit afloopt en heb helaas geen tips voor je

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 08:52

Jee wat een verhaal zeg. Maar begrijp ik het nu goed dat de vader alles weet en de moeder op staat te wachten als ze gaat verhuizen?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 08:54

Ik ook ben heel benieuwd hoe het gaat aflopen!
Hou je ons up to date??

Succes TS

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 08:56

wat een ellende inderdaad. Ik geloof dat je op deze manier tussen twee vuren in staat.

Ik hoop dat het vandaag rustig verloopt voor iedereen!
Succes TS.

my_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:04

TS fijn dat er iets ondernomen is en dat jullie de man tot kalmte hebben kunnen brengen.
Ik vind dat je het heel goed aan pakt en hoop nooit in jullie schoenen te komen staan.
En ik ben het met je eens als het zo'n kl*t is hoef je die 600 ook niet dan wil je alleen maar weg.
Heel heel veel sterkte (ook voor alles wat hierna nog gaat komen)

Martina

PS fijn dat je ons op de hoogte houd!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:06

Fijn dat die man nu in elk geval weet wat hem te wachten staat, nou hopen dat het de laatste keer is dat dat mens dat flikt en niet meer terug komt bij hem.

Hopelijk geeft het straks wat rust voor de dochters en de overige familie.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:09

Heel veel sterkte en je weet voor jezelf waarom je dit geschreven hebt.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:17

Heb het topic doorgelezen en ben erg benieuwd wat er vandaag gaat gebeuren.
Ik denk dat jullie de juiste beslissing hebben gemaakt.
Hou je ons verder nog op de hoogte?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:34

Beste Lieke_m

Ik vind het een hele goede beslissing.
Ik hoop ook dat dit een goede uitwerking krijgt.
Ben benieuwd hoe het verder afloopt!
Ik vindhet super dat jullie klaar staan voor je nichtjes!

Sterkte!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:39

respect voor wat jullie allemaal gedaan hebben, ik hoop dat je na vandaag nog een kleine update kan geven

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 15:02

Respect voor jullie TS!
Hopenlijk komt het met name voor de kinderen allemaal weer op zijn pootjes terecht.

Waar ik me wel écht aan irriteer zijn de reacties van bokkers op Macusa.
Het enige wat zij doet is kritisch blijven en proberen de situatie van meerdere kanten te bekijken.
Dat ze dat wellicht niet altijd handig doet á la maar naar de TS is ze beleefd gebleven.
Dat er dan door een stelletje idioten hier, en plein public, wordt geïmpliceerd dat Macusa zelf misschien problemen heeft vind ik ronduit schokkend.
Hoe kwetsend wil je zijn?
Ik denk dat het gros van de reagerende bokkers hier nog nooit in een gezinssituatie heeft gezeten met een alcoholist, en geloof me dat wil je ook zo houden.
Haar bezorgdheid is terecht dus misschien zouden jullie je een keer open willen stellen voor mensen die een ándere mening/ervaring hebben en hierdoor goedbedoeld advies geven.
Dat Bokt als een kip zonder kop achter elkaar aan kan lopen dat weten we nu inmiddels wel.....

TS, veel sterkte voor jou,je man en de kids in de komende periode