Seinen jullie bij flitsers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:06

smurffie schreef:
Is het heel vreemt dat ik geen zak meer van deze discussie snap? volgens mij gaan er wel 20 verhalen door elkaar!

Goed op blijven letten dat is in het verkeer ook wel eens handig zo te lezen, mensen die hun gaspedalen uit gaan testen bij een zwaaiende agent. Je kan me oprapen geloof ik :D :D

Muisbal, ik vrees echt voor mensen als jij in het verkeer, vind je het heel erg als ik dit als levengevaarlijk beschouw? >;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:07

Muisbal schreef:
Als een agent zegt dat je moet doorrijden (ook al is er rood licht) moet je ook doorrijden ook al heeft hij niet gezegd dat je door het rode licht moet rijden. Deze meneer heeft toen geroepen en gebaard dat de hele bubs sneller moest dan dat het al reed, wat krijg je dan....

Volgens mij heb ik bij de theorie geleerd dat een verkeersregelaar voorrang krijgt boven andere verkeersmiddelen....Correct me if I'm wrong...Dus dan mag je inderdaad door rood....met de max. toegestane snelheid ;)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:09

@ Chiqa
Mag je vinden, maar als je de aanwijzingen van een agent niet opvolgt wordt je ook als asociaal, onopgevoed en weinig kennis van zaken hebbende genoemd.

Dat oa jij besluit om stipt 50 op de teller te rijden waar je 50 mag moet je zelf weten (in feite rijd je dan vaak wel 44 hele km/h), maar dat ga ik niet doen. Liever normaal iets te snel rijden en dat alles veilig blijft dan dat er zo'n 'debiel' 44 gaat rijden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:11

Muisbal schreef:
@ Chiqa
Mag je vinden, maar als je de aanwijzingen van een agent niet opvolgt wordt je ook als asociaal, onopgevoed en weinig kennis van zaken hebbende genoemd.

Dat oa jij besluit om stipt 50 op de teller te rijden waar je 50 mag moet je zelf weten (in feite rijd je dan vaak wel 44 hele km/h), maar dat ga ik niet doen. Liever normaal iets te snel rijden en dat alles veilig blijft dan dat er zo'n 'debiel' 44 gaat rijden.

Omgekeerde wereld zeg! De mensen die zich aan de snelheid houden zijn debiel? Nee, egoistische debielen zijn de personen die bewust er voor kiezen de wet te overtreden en daarmee niet zichzelf maar ook anderen in gevaar brengen...! :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:13

Adil, dat heb ik idd ook geleerd tidjens mijn examen, en dat ze de verkeerslichten kunnen regelen, dat zullen ze ook zsm regelen.
Maar in die tussentijd gelden de regels van de verkeersregelaar.
Dromen als je hier een bekeuring voor kijgt! (Tekst en uitleg zou onnodig moeten zijn)

Muisbal schreef:

je draaft door Muisbal dat ziet toch iedereen mag ik hopen.
En anders een tip, er zijn herscholingen voor je rijdbewijs mogelijk, mijn buurvrouw is ex rijschool instructrise en komt dit ook wel eens tegen, niets vreemds aan kan allemaal erg verwarrend zijn :D :D

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:13

Ik vind iemand inderdaad een debiel als je 50 km/h op de teller gaat rijden! Je zou zelf moeten weten dat je dan zo'n 10% langzamer rijdt vanwege zeer fijne geijkte snelheidsmeters :) Verkeer stroomt dan goed door joh, jaa dat is veilig ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:17

Muisbal schreef:
Ik vind iemand inderdaad een debiel als je 50 km/h op de teller gaat rijden! Je zou zelf moeten weten dat je dan zo'n 10% langzamer rijdt vanwege zeer fijne geijkte snelheidsmeters :) Verkeer stroomt dan goed door joh, jaa dat is veilig ;)

Lang niet alle tellers hebben zo'n afwijking... :Y)

En als ik dan 50 rij op de teller maar in werkelijkheid maar 45 km/u, dan heb jij daar toch geen last van? Immers moet er volgens jouw theorie dan ook 50 op de teller staan, of niet soms ;) :D

Ik weet even niet wat ik moet zeggen op het feit dat je mensen debiel vindt die zich netjes aan de regels houden...Het zegt in ieder geval veel over jou, en dat bedoel ik niet per se positief... :=
Laatst bijgewerkt door Adil op 21-04-09 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:17

Uthrick schreef:
Gohh, dan ben je stoer zeg. Vraag me toch af hé..... wat nou als een fietser uit een paadje van de binnenwegen kwam fietsen en je man kon niet uitwijken en knalt er overheen, wat zou ie dan zeggen: Tjah de politie zat achter me aan dus ik moest wel hard?

Ik ken de route, daar zijn geen fietspaden, Uthrik ;)

Chiqa, ik vond nou niet echt dat Muisbal doordraaft, eerlijk gezegd, die zegt gewoon haar mening echter daar hak jij voortdurend op in ;)

Ach en de eerste automobilist die zich braaf aan alle regels houdt, moet ik nog tegenkomen.... we doen allemaal wel eens iets wat niet mag en iedereen mist wel een verkeerswetje, we zijn geen van allen alwetend, lijkt me.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-04-09 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:19

Shadow0 schreef:
siskeh schreef:
zelf zou ik ook wel seinen, met lichten, of anders met handen...
maar kun je alleen gepakt worden voor het seinen met lichten?
of ook als je met je hand even iets doet?

Het meest zinnige dat ik kon vinden was dit:
http://www.lampbank.nl/kk_301262.html schreef:
Top laat er geen misverstand over bestaan dat toeteren en seinen bij controles strafbaar is. Niet omdat die zodoende worden ondermijnd, maar omdat het afgeven van licht- en geluidssignalen zonder noodzaak bij wet verboden is. De hoogte van zo‘n boete bedraagt 57 euro. Om die reden kiezen veel bestuurders ervoor met dempende handgebaren te waarschuwen voor flitsers. ‘Het is juridisch lastig om daar tegen op te treden.‘

Wegenverkeerswet schreef:
§ 12. Signalen

Artikel 28
Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar.

Gevonden via: http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825

Zelf sein ik ook niet. Ieder zijn eigen verantwoording. Al zal ik ook niet zeggen dat ik nooit eens te hard rijd. Maar het is nooit veel. Meestal rijd ik 5-10 km harder op de teller, afhankelijk van de snelheid. Ik weet namelijk dat mijn oude brikkie best wel wat afwijkt. Hoe harder hoe hoger de afwijking. 55 op de teller is ong 50, 130 is ong 120.

Ik wordt regelmatig gelaserd maar tot nu toe nog een boete.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:19

IKbenEllen schreef:
met z'n moraliserende praatjes :n

Zonder jou daarvan te willen beschuldigen, ik vind dat Bokt er ook wel weer lekker wat van kan... Doen zich weer heerlijk een aantal mensen Roomser dan de Paus voor hier. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:20

Een voordeel, je zit al bij de keuken dus dat gele bonnetje is snel uitgeschreven :D :D

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:21

Adil18 schreef:

En als ik dan 50 rij op de teller maar in werkelijkheid maar 45 km/u, dan heb jij daar toch geen last van? Immers moet er volgens jouw theorie dan ook 50 op de teller staan, of niet soms ;) :D

Ik weet even niet wat ik moet zeggen op het feit dat je mensen debiel vindt die zich netjes aan de regels houden...Het zegt in ieder geval veel over jou, en dat bedoel ik niet per se positief... :=

Maar aangezien je dan langzamer dan de max toegestane snelheid rijdt, hinder je dus verkeer dat wel netjes de max toegestane snelheid rijdt. Die brommobielen zijn ook uiterst irritant op de weg, wel eens opgevallen wat er zich ophoopt achter zo'n karretje? Zelfde idee.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:22

suleilitha schreef:
Ach en de eerste automobilist die zich braaf aan alle regels houdt, moet ik nog tegenkomen.... we doen allemaal wel eens iets wat niet mag en iedereen mist wel een verkeerswetje, we zijn geen van allen alwetend, lijkt me.

Das waar, die bestaan niet...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:23

Ik sein niet, rij nooit te snel en persoonlijk heb je niet genoeg ogen op de weg nodig tegenwoordig dat ik me daar niet mee ga bezighouden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:23

Muisbal schreef:
Adil18 schreef:

Maar aangezien je dan langzamer dan de max toegestane snelheid rijdt, hinder je dus verkeer dat wel netjes de max toegestane snelheid rijdt. Die brommobielen zijn ook uiterst irritant op de weg, wel eens opgevallen wat er zich ophoopt achter zo'n karretje? Zelfde idee.

Menske toch, dan haal je toch lekker in! Ik snap niet waar jij je druk om maakt! Ik heb vandaag een heel stuk achter een 45 km/h auto gezeten op een weg waar je 80 mag en niet in mag halen....Vette pech...dan wacht je tot hij afslaat, tot je zelf af moet slaan of tot je op een stuk komt waar je wel in mag halen....
Laatst bijgewerkt door Adil op 21-04-09 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:24

Klopt Adil maar het lijkt hier onderhand wel een verkeerskwis wie het allemaal het beste weten :D
Om nog maar te zwijgen over alle opmerkingen van mensen die volgens eigen zeggen noooooooooooooit te hard rijden ;) :P

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:26

suleilitha schreef:

Wat missen is wat anders dan doelbewust overtreden.

Nog even verder over de binnenwegen. Juist de binnenwegen waar je maar 60 mag en makkelijk 80 kan zijn verraderlijk door de vaak onoverzichtelijke uitritten.

Zelf heb ik eens een 45 km karretje ingehaald met een politieauto achter me op een plek waar het eigenlijk niet meer mocht (doorgetrokken streep voor een overzichtelijke bocht). Geen prent gehad, en vlak na de bocht stonden ze te laseren. Werd bijna blind geseind. Persoonlijk vind ik dat vele overdreven geknipper zeer irritant.

Muisbal

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:30

Laten we het er maar op houden dat ik een gevaar op de weg zal zijn omdat ik mij assertief opstel in het verkeer. Dan hoop ik maar dat sommige mensen aan de andere kant van het land wonen zodat ik die in ieder geval niet tegen kom op mijn weg :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:32

suleilitha schreef:
Klopt Adil maar het lijkt hier onderhand wel een verkeerskwis wie het allemaal het beste weten :D
Om nog maar te zwijgen over alle opmerkingen van mensen die volgens eigen zeggen noooooooooooooit te hard rijden ;) :P

Sjah als je alleen de zwarte kant of eigen waarheid wil zien zal je inderdaad nooit geloven dat mensen nooit te hard rijden.
Is gewoon een kwestie van extra opletten waar verborgen 30 km zone's zijn enz. Zo moeilijk is het niet als je goed op de weg rijd maar dan moet je daar elke keer serieus allert op zijn.
Is gewoon een keuze dat je maakt die niets heeft de maken met roomser dan de paus. Dat is een sticker die jij de mensen geeft waarschijnlijk omdat het strookt met jou waarheid.

En dan ligt het nog aan externe factoren: sommige auto's is het niet aangenaam om boven de gewezen snelheid te rijden op de snelweg.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:34

Muisbal schreef:
Laten we het er maar op houden dat ik een gevaar op de weg zal zijn omdat ik mij assertief opstel in het verkeer. Dan hoop ik maar dat sommige mensen aan de andere kant van het land wonen zodat ik die in ieder geval niet tegen kom op mijn weg :+

Gebruik je nou assertief als begrip voor jou regelovertredende gedrag...*Proest*

Assertiviteit in het verkeer heeft imo ook alles te maken met je houding t.o.v. de andere weggebruikers, weggebruikers die jij in gevaar brengt doordat jij je niet aan de regels houdt...Niet assertief maar egoistisch als je het mij vraagt ;)

Anoniem

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:36

Ik ben ook assertief en defensief in het verkeer en merk nog steeds dat ik, sinds ik ben gaan motorrijden, meer en beter anticipeer.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:38

suleilitha schreef:
Ik ben ook assertief en defensief in het verkeer en merk nog steeds dat ik, sinds ik ben gaan motorrijden, meer en beter anticipeer.

Voor de goede motorrijders heb ik respect. Zij zijn met hun enorme kwetsbaarheid echt op een sterk anticiperende houding aangewezen. Die houding kun je dan in de auto goed gebruiken.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:38

Adil18
Ik vind mensen die 'te langzaam' (tussen ' ', want ja, ik weet dat je niet 50 MOET) rijden, juist gevaarlijker. En dat mijn snelheid wél 50 is of iets hoger, wil niet zeggen dat ik alle regels aan mijn laars lap. Juist niet. Bijna niets is irritanter dan mensen die geen voorrang verlenen, geen richting aangeven etc. Maar wat er gevaarlijk of irritant is aan vlotjes doorrijden zodat de boel niet opgehouden wordt? Daarbij speelt goed kijkgedrag ook grote (grootste) een rol, het gros van de mensen kijkt niet, dát is pas gevaarlijk.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:42

Muisbal schreef:
Adil18
Ik vind mensen die 'te langzaam' (tussen ' ', want ja, ik weet dat je niet 50 MOET) rijden, juist gevaarlijker. En dat mijn snelheid wél 50 is of iets hoger, wil niet zeggen dat ik alle regels aan mijn laars lap. Juist niet. Bijna niets is irritanter dan mensen die geen voorrang verlenen, geen richting aangeven etc. Maar wat er gevaarlijk of irritant is aan vlotjes doorrijden zodat de boel niet opgehouden wordt? Daarbij speelt goed kijkgedrag ook grote (grootste) een rol, het gros van de mensen kijkt niet, dát is pas gevaarlijk.

volgens mij wil je het gewoon niet snappen he...Veel plezier met je bekeuringen! Ik ben blij dat ik mijn geld in paardjes an andere leuke zaken kan steken...

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:46

Jouw manier van veilig rijden ligt duidelijk anders (heee zou het ;))
Maar ik ben er van overtuigd dat een slak op de weg gevaarlijkere soep is dan een gecontroleerde wat hogere snelheid, en daarbij praat ik niet over tientallen km/h te hard (als je dat de hele tijd dacht, verklaard dat je reacties :'))
Veel sterkte op de Duitse autobanen trouwens, dat moet vast een hel voor jou zijn met die hoge snelheden ;)