Afrijstress, lotgenoten!! (deel3)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:48

Erg balen... :(:)
Zoals ik al zei zou ik zeker overwegen om een andere instructeur te nemen, iemand anders kijkt weer heel anders tegen je rijden aan en kan je waarschijnlijk nog een hoop tips geven en nog wat leren.

Mijn rij-instructeur krijgt ook geregeld leerlingen van andere rijscholen (dus instructeurs) en hij verbaasd zich soms over het verschil in lesgeven en wat hij die leerlingen nog allemaal kan leren. Is niet erg natuurlijk, kunnen de leerlingen weinig aan doen, maar doet wel pijn in de portemonnee.

Je rij-instructeur hoeft niet slecht te zijn, maar misschien ben je 'uitgeleerd' bij hem en kan iemand anders je net door dat laatste stukje heen helpen :)

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:09

Dador_ schreef:
Is er iemand misschien de 2e x geslaagd ?
Ik moet morgen weer afrijden voor de 2e keer, kan goed rijden daar niet van ik plaatste alleen een verkeerde opmerking waardoor ik gezakt was. Maar volgens mij slaagt er niemand na de 2e x ? Of heb ik het verkeerd ?? (wat ik hoop !)

Waarom zou niemand voor de 2de keer slagen? :oo

Balen kips :(:)

patsur

Re: Afrijstress, lotgenoten!! (deel3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:30

Mijn insctructeur zegt dat 80% ben hem in 1x slaagt, hopen dat het zo is :=
Heb een aardig strenge, moest laatst een keer uitstappen en teruglopen naar een bord dat ik niet gezien had!

Dador_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:41

Nativa schreef:
Dador_ schreef:
Is er iemand misschien de 2e x geslaagd ?
Ik moet morgen weer afrijden voor de 2e keer, kan goed rijden daar niet van ik plaatste alleen een verkeerde opmerking waardoor ik gezakt was. Maar volgens mij slaagt er niemand na de 2e x ? Of heb ik het verkeerd ?? (wat ik hoop !)

Waarom zou niemand voor de 2de keer slagen? :oo

Balen kips :(:)

dat gebeurd 9 van de 10 keer hoor ik, omdat ze dan meer geld daarop verdienen ..
ik hoop dat het onzin is.. anders word het zoiezo weer niks morgen voor my }:0

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:53

Ik geloof daar niet zoveel van. Wat maakt mijn instructeur het nou uit of ik bij hem les of iemand anders. En het CBR... als die mensen echt voortdurend mensen onterecht laat zakken zal er echt wel wat aan die betreffende examinators gedaan worden. Er zijn genoeg mensen die wel de eerste keer slagen :)

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:09

waarom zou ik na een ander instructeur gaan als deze een goeie naam hebt en goed lesgeeft, en altijd nog tips geeft.. het ligt niet altijd aan de instructeur hoor.. en als hij eximinator was geweest dan was ik allang geslaagd.. bij hem rij ik heel goed en met examen ga je zoiezo anders rijden.

en qua slagen de meeste slagen de 1ste x of de 2de x of de 3de x.. ligt er maar net aan hoe het gaat

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:13

Dat examinators of wat dan ook er meer geld aan verdienen om iemand te laten zakken is echt onzin! Ik ken een paar persoonlijke examinators, weet een beetje hoe het in zn werk gaat!

En waarom zou niemand voor de 2e keer slagen? Ik ken genoeg mensen die de 1e keer slagen (waaronde mezelf).

Kips, ik zou geen andere instructeur zoeken, lekker bij het vertrouwde blijven, wat als je met iemand anders niet door 1 deur kan, kun je blijven zoeken.
het is gewoon enorm k*t, maar hou vol meid, er komt een dag dat ook jij dat roze papiertje mag gaan ophalen!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:14

Het is maar een advies hoor ;)
Iemand kan wel een goede naam hebben en goed lesgeven, maar ik verwacht dat je al best lang bezig bent omdat je helaas al een aantal keren gezakt bent. Het zou mijzelf verfrissend lijken om dan eens wat van een ander horen, maar hé, das persoonlijk ;)

Ik hoop heel erg dat je de volgende keer wel slaagt, want hier word je natuurlijk ook niet blij van :)
Heb je een TTT gedaan?

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:21

@hidalgo- ik blijf gewoon bij dezelfde en ken hem ook al heel lang en ik ga idd nie stoppren ga hem zekerz een x halen haha :D

@ muisbal- dat zakken ligt niet aan de instructeur maar aan jezelf, en van de verschillende eximinators die ik gehad heb krijg je ook tips en adviezen van en vaak was dat allemaal hetzelfde..
nee heb geen TTT gedaan want vond mijn instructeur niet nodig en het is zonde van je geld,..
maar bedankt voor je tips etc :D
heb jij hem trouwens al of ben je ook nog bezig?

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:26

Ik heb 'm nog niet :)
Ik heb zo meteen mijn laatste rijles en dan komt hij mij dinsdag een uur van te voren ophalen voor het moment suprême! Heb geen TTT gehad omdat mijn papa dat niet wilde betalen (vond hij geldverspilling) en tja, als paps je lessen betaalt :+ Mijn rij-intructeur zou het een goede voorbereiding op het examen gevonden hebben, vanwege spanning, hoe het in zij werk gaat etc. Maar een TTT is bijna net zo duur als het examen zelf dus kan ik net zogoed indien nodig het examen opnieuw doen.
Aan de TTT heb je verder niets, maar als je slaagt voor het echte praktijk examen wel, dus tja :P

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:31

Ik heb ook geen TTT gedaan.

Mn schoonzusje heeft er helaas 10 x over gedaan, maar wel bij dezelfde rijinstructeur. het lag gewoon echt aan haar zelf (erg zenuwachtig)

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:33

TTT is zo zonde en tis idd bijna even duur als het examen.. en ik heb ma 2 x van de 5x dat ik moest fileparkeren ofzo..
lieve paps heb je dan ik moet alles zelf dokken

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:36

Mijn vader heeft altijd tegen mij en mijn broer gezegd dat als we niet zouden roken hij onze rijlessen zou betalen. Mijn broer, ik en mijn vader hebben aan ons woord gehouden :)

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:50

kips schreef:
TTT is zo zonde en tis idd bijna even duur als het examen.. en ik heb ma 2 x van de 5x dat ik moest fileparkeren ofzo..

Niet mee eens.. ik heb er wel veel aangehad. Al is het alleen maar dat ik wist hoe het examen ging en wat er nog veranderd moest worden. Vrijwel iedereen die het gedaan heeft in mijn omgeving is in 1x geslaagd. De rest pas de 2e of 3e etc. keer. Het scheelt dan toch 100 euro ;)

Rosenhart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:53

Heey allemaal,
ben vandaag heerlijk geslaagd:D Wel de tweede x maar dat maakt nu niet meer uit;) Hele relaxte examinator. Heerlijk gekletst en de tijd vloog voorbij. Iedereen die nog moet: veel succes en voor de gezakte: helaas, gewoon volgende keer beter. Is nix mis mee

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 16:55

Nainkey schreef:
kips schreef:

Niet mee eens.. ik heb er wel veel aangehad. Al is het alleen maar dat ik wist hoe het examen ging en wat er nog veranderd moest worden. Vrijwel iedereen die het gedaan heeft in mijn omgeving is in 1x geslaagd. De rest pas de 2e of 3e etc. keer. Het scheelt dan toch 100 euro ;)

ik vond de TTT ook zwaar onzin :=
ben ook in 1x geslaagd zonder.. maargoed, bij mij was het ook het rijden an sich wat zenuwachtig maakte, niet het doen van bijzondere verrichtingen :)

net even met een busje hier mogen rijden om mensen naar het station te brengen :) I like it! :):)

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:59

Muisbal schreef:
Mijn vader heeft altijd tegen mij en mijn broer gezegd dat als we niet zouden roken hij onze rijlessen zou betalen. Mijn broer, ik en mijn vader hebben aan ons woord gehouden :)

Datvind ik zo raar ! Hoor dat ook veel om mij heen. Ik vind dat een heel erg raar chantage middel.
Ik rook niet, gebruik geen drugs, doe ontzettend hard mijn best op school waardoor ik amper vrije tijd over houd. En daarnaast moet ik álles zelf betalen.
Vind dat af en toe zo verschrikkelijk oneerlijk :+

Ik het 12 mei TTT, ik ben van mening dat het wel erg nuttig is. Tenzij je instructeur al je heel erg goed uitlegt hoe alles gaat. Ik heb geen idee hoe het er ongeveer uit ziet en weet dat ik ontzettend zenuwachtig ga worden. Dus kan ik beter zon nieuwe situatie een keer niet voor het echie doen. Zodat ik mij de volgende keer niet zenuwachtig hoef te maken om het feit dat ik nieteens weet hoe het eruit ziet / hoe alles gaat.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:53

kips schreef:
ik ben vandaag wéér gezakt voor de 5de x.. baaaaaaal enorm en de moed is ook beetje gezakt :(..

Aaah dik dik dik dik balen meid! :(:) Kan me voorstellen dat de moed gezakt is, ik ben inmiddels 3x gezakt en heb er ook alles behalve moed/vertrouwen in! Dat cbr vertrouw ik zoiezo niet meer, dus ik ga maar voor mijn staatsexamen! Ook al mag ik nog één keer bij dat ge-weldige (ahumm) cbr!
Probeer toch de moed erin te houden meid! Om er nu mee te stoppen zou echt zonde van al dat geld zijn !!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:55

o0marije0o schreef:
Muisbal schreef:

Datvind ik zo raar ! Hoor dat ook veel om mij heen. Ik vind dat een heel erg raar chantage middel.
Ik rook niet, gebruik geen drugs, doe ontzettend hard mijn best op school waardoor ik amper vrije tijd over houd. En daarnaast moet ik álles zelf betalen.

Ik het 12 mei TTT, ik ben van mening dat het wel erg nuttig is. Tenzij je instructeur al je heel erg goed uitlegt hoe alles gaat. Ik heb geen idee hoe het er ongeveer uit ziet en weet dat ik ontzettend zenuwachtig ga worden. Dus kan ik beter zon nieuwe situatie een keer niet voor het echie doen. Zodat ik mij de volgende keer niet zenuwachtig hoef te maken om het feit dat ik nieteens weet hoe het eruit ziet / hoe alles gaat.

Kan me voorstellen dat dat voor jou erg frustrerend is!
Ik ben van mening dat TTT ook nuttig is! Je kunt vast wennen hoe het met je echt examen er aan toe gaat, daarnaast kun je je bijzondere manouvres halen, zodat je die op je examen niet meer hoeft te doen.. Je kunt wennen dat er iemand anders naast je zit etc. Dus ik zie er alleen maar voordeel van, ik vond het ook wel fijn dat ik het had! (zat ook al in m'n pakket) :+

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:58

o0marije0o schreef:
Muisbal schreef:

Tja, je kan het als chantage zien of als extra stimulans om niet te gaan roken. Daarbij heb ik ook nooit de drang/behoefte/zin gehad om te gaan roken. :)
Maar ik ga niet zeggen: nee hoor pap, je hoeft het niet te betalen, ik betaal het liever zelf :+
Want dan zou ik over 3 jaar nog mijn rijbewijs niet kunnen halen :P

Edit: net mijn laatste rijles gehad, ging goed 8-) Als dit mn examen was geweest was ik met vlag en wimpel geslaagd zei hij. Nu maar duimen dat ik niet zenuwachtig wordt :P
Maar ik ga wel twijfelen of ik mn rij-instructeur achterin meeneem, hij zegt dat je het zelf mag weten, maar ik weet niet wat ik wil :P

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:34

@ kips...Wat balen zeg! En het is idd frusterend die zenuwen. Je moet in dat half uur presteren met een vreemde naast je. En dat is best moeilijk!

Ik heb ook alles zelf moeten betalen ondanks dat ik niet rook. Mede daardoor ben ik ook pas op mijn 22ste begonnen met lessen.

Morgenvroeg kan ik mijn rijbewijs ophalen, daarna meteen voor de eerste keer zelf naar mijn werk rijden :D (al heb ik net ook al een stukje gereden := )

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:37

Ik ken mensen die ook die afspraak met hun ouders hadden, niet roken tot je 18e = je rijbewijs betaald krijgen van je ouders! Sommigen gingen sneaky buitenshuis roken en thuis de schijnheil uithangen en anderen zijn na het halen van hun rijbewijs begonnen. Dat vind ik dan zo flauw!

tip voor ieder die moet afrijden, neem je rij instructeur mee! als er wat fout gaat kan hij je feedback geven en je examinator kan je nooit bedonderen! Het gebeurt heus niet altijd, maar van de 4x dat ik af heb moeten rijden, ben ik 1x bedonderd en ik vond het zo klote dat mijn instructeur er niet bij was! Een voordeel vond ik dat toen hij de laatste keer mee ging, hij en de examinator een beetje begonnen te kletsen en ik ze zeg maar heen en weer taxi'de. Dat werkte voor mij heel relaxed, waardoor ik met vlag en wimpel geslaagd was!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:04

Thanks voor de tip Joyce!
Ik denk dat ik dat ook maar vraag aan mijn instructeur morgen :j

Vandaag weer 4 uur gereden....deze keer was ik echt kapot!!
Nog een half uur in de file gestaan op de snelweg......de een half uur met de poot op de koppeling gereden...(wel een goeie oefening trouwens ;) )...

Morgen nog 3 uurtjes les en dan weekend!! 8-)

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:47

@ paintlinger-- heb je 4 uur achter mekaar gereden.. pff das wel lang

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:49

Ja :j Heb op die manier nu 16 uur gehad (in 4 dagen dus)
Het is zwaar, maar wel goed te doen hoor.