Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:Nathalie schreef:Maar dan is het toch vaak wel een beetje 'pijnlijk' om te lezen dat andere meiden nooit kinderen willen, laat die dan zoiets hebben ipv iemand met een sterke kinderwens.
Maarja het is nou eenmaal zo he! En het is natuurlijk voor iedereen verschrikkelijk!
Natuurlijk. Ik zou je mijn vruchtbaarheid (ga ik er voor het gemak maar even vanuit dat ik inderdaad vruchtbaar ben) van harte gunnen als dat zou kunnen. Maar dat kan helaas niet, en hoe hard dat ook klinkt, het is nu eenmaal de natuur en de pech dat de natuur hier de verkeerde persoon mee opscheept. En, heel hard misschien, maar vergeet niet dat anderen waarschijnlijk weer met andere dingen opgescheept zitten waar jij waarschijnlijk dan weer geen last van hebt.
haha, we leven inmiddels in 2009, waarin de gemiddelde levensverwachting van mensen in NL rond de 75 is (wat per decennia weer hoger wordt). Hoe 'oud' ben je nou eigenlijk, als je op je 35e een kindje krijgt terwijl mensen makkelijk 80 jaar kunnen worden?
suuzepuus schreef:ik heb altijd geroepen dat ik ze niet wil voor mn 30. nu ben ik net 28 dus ik heb nog eventjes!

Charica schreef:Als je deze dingen hebt, en je verveelt héél erg; dan is het de tijd om een kindje te nemen. Sommige mensen zijn eerder klaar met dit lijstje dan anderen. Maar ik denk dat als je deze 3 dingen hebt, dat je je kind een goede toekomst kan geven, en ervoor zorgt dat het kind niets te kort komt.
BraveSpots schreef:En toch denk ik dat vele jonge mensen alleen maar de leuke zijdes zien van het ouderschap. Of dat ervaar ik toch in mijn omgeving...

_Tivoli_ schreef:BraveSpots schreef:En toch denk ik dat vele jonge mensen alleen maar de leuke zijdes zien van het ouderschap. Of dat ervaar ik toch in mijn omgeving...
Als jij dat maar denkt,dan is het toch goed?
Draai het eens om: misschien zien 'kinderlozen' wel teveel alleen de nadelen
Ik zie niet in wat er niet leuk is aan het ouderschap.
Over 20 jaar ben ik een vrij vrouw.
Of je nou 20 bent of 40 , je zit toch zeker zo'n 20 jaar vast aan je kind(eren),daar veranderd niks aan.
Dus die 'tijd om te leven' komt echt wel,voor of na je kinderen.
Bovendien heb ik echt totaal niet het gevoel dat ik niet leef,integendeel
Blue_Eyes schreef:Geldt dat niet net zo goed voor veel 'oudere' mensen?

Wat voor studie doe jij dat je op je 18e al klaar bent? BraveSpots schreef:Blue_Eyes schreef:Geldt dat niet net zo goed voor veel 'oudere' mensen?
Wsl wel, maar ik heb de (naïve?) hoop dat het bij bepaalde mensen nog verbeterd als ze ouder worden.
Ik bedoel overigens niet dat mensen geen kinderen moeten nemen hoor, maar een beetje meer realisme lijkt me bij sommigen wel op de plaats.

kimnytocize schreef:[
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn; wat je op je 20e kan, kan je mss niet meer op je 40e. Er kunnen altijd onverwachte dingen gebeuren.
Hoor vaak van mensen: over 18 / 20 jaar is mijn kind de deur uit en kan ik alsnog alles doen wat ik wil. Nouw, 20 jaar is een behoorlijk lange tijd, en niets is zeker in het leven.
NatasjavE schreef:kimnytocize schreef:[
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn; wat je op je 20e kan, kan je mss niet meer op je 40e. Er kunnen altijd onverwachte dingen gebeuren.
Hoor vaak van mensen: over 18 / 20 jaar is mijn kind de deur uit en kan ik alsnog alles doen wat ik wil. Nouw, 20 jaar is een behoorlijk lange tijd, en niets is zeker in het leven.
Gut nu al denken wat ik over 18 jaar ga doen als de kinderen het huis uit zijn....Eerst volgende week dinsdag maar eens afwachten
![]()
Als je zulke dingen roept vraag ik me toch wel af of je het wel leuk vind met de kinderen. Ik moet er nu nog helemaal niet aan denken dat ze het huis uit gaan... Ik ben blij dat dat nog een jaartje of 15 tot 20 duurt
kimnytocize schreef:Ik wil ze helemaal nooit
Wil veeeeel liever de hele wereld blijven zien; schitterende luxe paarden hebben en een mooie sportauto onder mn kont, dan een geld- en energieslurpende krijsende zeurende koter
Blue_Eyes schreef:Mwah... ik denk dat mensen die op hun 16e altijd al roepen dat ze zoooo graag kinderen willen, daar op hun 28ste niet anders over denken. Tenzij ze kinderen hebben
) , en ik ken ze niet eens in het echt.