Wat is jouw minimum leeftijd om ouder te worden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

passieX

Re: Wat is jouw minimum leeftijd om ouder te worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:33

ben het met charica eens, die 3 factoren spelen zeker mee!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:40

Ik wil sowieso ouder dan 24/25 zijn :+

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:44

Als ik ooit een kind zou willen, dan zou ik het doen tussen 30 en 35 jaar ongeveer. Eer zeker niet.
Maar ik denk er nog lang niet aan hoor, tot hiertoe roep ik nog altijd heel hard dat ik geen kinderen wil.
Ik ben nu bijna 25j.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:47

Nouks schreef:
Nathalie schreef:
Maar dan is het toch vaak wel een beetje 'pijnlijk' om te lezen dat andere meiden nooit kinderen willen, laat die dan zoiets hebben ipv iemand met een sterke kinderwens. ;)
Maarja het is nou eenmaal zo he! En het is natuurlijk voor iedereen verschrikkelijk!

Natuurlijk. Ik zou je mijn vruchtbaarheid (ga ik er voor het gemak maar even vanuit dat ik inderdaad vruchtbaar ben) van harte gunnen als dat zou kunnen. Maar dat kan helaas niet, en hoe hard dat ook klinkt, het is nu eenmaal de natuur en de pech dat de natuur hier de verkeerde persoon mee opscheept. En, heel hard misschien, maar vergeet niet dat anderen waarschijnlijk weer met andere dingen opgescheept zitten waar jij waarschijnlijk dan weer geen last van hebt.

Sluit me volledig aan bij Nouks. Ook ik zou zo mijn vruchtbaarheid afstaan aan iemand die dolgraag kinderen wilt maar ze zelf niet of op een heel moeilijke manier kan krijgen, maar zoiets gaat helaas niet..
Idd zijn er weer andere erge dingen die mensen kunnen overkomen; bijv. iemand in de bloei van zijn haar leven die ongeneeslijk ziek wordt. Dan kan je ook denken; waarom zo'n jong iemand? Maar antwoorden op zulke vragen, zijn er gewoonweg niet.

Overigens vind ik het wel hilarisch dat sommige bokkers het oud vinden om na je 30e kinderen te krijgen! :+ haha, we leven inmiddels in 2009, waarin de gemiddelde levensverwachting van mensen in NL rond de 75 is (wat per decennia weer hoger wordt). Hoe 'oud' ben je nou eigenlijk, als je op je 35e een kindje krijgt terwijl mensen makkelijk 80 jaar kunnen worden? ;)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:50

ik heb altijd geroepen dat ik ze niet wil voor mn 30. nu ben ik net 28 dus ik heb nog eventjes!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:55

suuzepuus schreef:
ik heb altijd geroepen dat ik ze niet wil voor mn 30. nu ben ik net 28 dus ik heb nog eventjes!

en ik riep altijd voor mijn 30e wil ik er 2 en dat is gelukt :D
mijn 1e werd geboren toen ik 26 was,en de 2e toen ik 29 was.

ik heb het geluk gehad om zwanger te mogen worden tot 2 keer toe,er zijn heel veel vrouwen die dat geluk helaas niet hebben.......

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:57

Ik moest de titel 3x lezen, maar nu snap ik hem :D

Ik bind er geen leeftijd aan. Op dit moment heb ik een 'hekel' aan kinderen en zal er nu dus ook nog niet aan beginnen, maar wie weet veranderd dat wel als ik straks een leuke vriend heb. Ik wil sowieso eerst mijn studie(s) afronden en een paar jaar werken, zodat je toch wat kunt opbouwen. En ik wil eigenlijk ook graag een lange reis maken. Dat is zonder kinderen een stuk makkelijker.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:58

Heb niet echt een leeftijd in mn hoofd.

Ik zei altijd zodra ik klaar ben met mn studie en alles voor elkaar heb.
Klaar met mn studie ben ik wel maar alles voor elkaar heb ik nog niet. Als ik dan al die schreeuwende kinderen zie dan denk ik ECHT NIET!! Maar als ik dan "lieve" niet schreeuwende kindjes zie dan denk ik.. Ja, graag.

Vriendlief is in sept klaar met school en dan gaat hij werken, wij op zoek naar een huisje en dan zien we het wel.

Ben 21 trouwens.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:01

ik denk 22 ofzo? ik heb geen idee zie het wel :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:01

Charica schreef:
Als je deze dingen hebt, en je verveelt héél erg; dan is het de tijd om een kindje te nemen. Sommige mensen zijn eerder klaar met dit lijstje dan anderen. Maar ik denk dat als je deze 3 dingen hebt, dat je je kind een goede toekomst kan geven, en ervoor zorgt dat het kind niets te kort komt.

:? :? :? :?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:04

nou ik ben 18 en ik ben op dit moment 15+6 dagen zwanger.
Het kindje was ongepland maar wel gewenst.
heb mijn studie afgerond over 3 dagen, heb een huis, heb al meer als 2 jaar een relatie en wonen ook al samen. hij heeft een goed inkomen en we hebben alles op een rijtje.
ik ben er absoluut happy mee en zal ook een goede moeder zijn voor het kind.
voor mij is er dus geen minimum leeftijd van 20 of 30 maar als je er aan toe bent.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:08

En toch denk ik dat vele jonge mensen alleen maar de leuke zijdes zien van het ouderschap. Of dat ervaar ik toch in mijn omgeving...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:17

BraveSpots schreef:
En toch denk ik dat vele jonge mensen alleen maar de leuke zijdes zien van het ouderschap. Of dat ervaar ik toch in mijn omgeving...

Als jij dat maar denkt,dan is het toch goed? :D

Draai het eens om: misschien zien 'kinderlozen' wel teveel alleen de nadelen ;)

Ik zie niet in wat er niet leuk is aan het ouderschap.
Over 20 jaar ben ik een vrij vrouw.
Of je nou 20 bent of 40 , je zit toch zeker zo'n 20 jaar vast aan je kind(eren),daar veranderd niks aan.
Dus die 'tijd om te leven' komt echt wel,voor of na je kinderen.
Bovendien heb ik echt totaal niet het gevoel dat ik niet leef,integendeel :)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:22

_Tivoli_ schreef:
BraveSpots schreef:

Als jij dat maar denkt,dan is het toch goed? :D

Draai het eens om: misschien zien 'kinderlozen' wel teveel alleen de nadelen ;)

Ik zie niet in wat er niet leuk is aan het ouderschap.
Over 20 jaar ben ik een vrij vrouw.
Of je nou 20 bent of 40 , je zit toch zeker zo'n 20 jaar vast aan je kind(eren),daar veranderd niks aan.
Dus die 'tijd om te leven' komt echt wel,voor of na je kinderen.

Bovendien heb ik echt totaal niet het gevoel dat ik niet leef,integendeel :)

Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn; wat je op je 20e kan, kan je mss niet meer op je 40e. Er kunnen altijd onverwachte dingen gebeuren.

Hoor vaak van mensen: over 18 / 20 jaar is mijn kind de deur uit en kan ik alsnog alles doen wat ik wil. Nouw, 20 jaar is een behoorlijk lange tijd, en niets is zeker in het leven. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:25

Ik wil het héél graag maar op m'n 24ste/25ste ben ik pas afgestudeerd, dus dan ong. denk ik.. Maargoed, je weet niet hoe dingen lopen. :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:47

BraveSpots schreef:

Geldt dat niet net zo goed voor veel 'oudere' mensen?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:54

Blue_Eyes schreef:

Wsl wel, maar ik heb de (naïve?) hoop dat het bij bepaalde mensen nog verbeterd als ze ouder worden.
Ik bedoel overigens niet dat mensen geen kinderen moeten nemen hoor, maar een beetje meer realisme lijkt me bij sommigen wel op de plaats.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:55

Voor mij zou de ideale leeftijd 24/25 zijn. Ben nu 22 dus we hebben nog eventjes :D

Op voorwaarde dat ik en mijn vriend dan nog steeds samen zijn, we al een tijdje samenwonen en dat we redelijk wat geld hebben zodat we geen dubbeltjes hoeven om te draaien. Nou zie ik dat eerste wel zitten, dat tweede zal niet zo héél lang meer duren, en dat derde... daar valt altijd wel wat aan te passen.

Leandrotje, ik ben toch een beetje nieuwsgierig :o Wat voor studie doe jij dat je op je 18e al klaar bent?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:57

BraveSpots schreef:
Blue_Eyes schreef:

Wsl wel, maar ik heb de (naïve?) hoop dat het bij bepaalde mensen nog verbeterd als ze ouder worden.
Ik bedoel overigens niet dat mensen geen kinderen moeten nemen hoor, maar een beetje meer realisme lijkt me bij sommigen wel op de plaats.

Mwah... ik denk dat mensen die op hun 16e altijd al roepen dat ze zoooo graag kinderen willen, daar op hun 28ste niet anders over denken. Tenzij ze kinderen hebben ;)
Ik vind wel - ik hoor een hoop over vrijheid kwijt e.d. - en het mag cliche klinken, maar je krijgt daar zoveel voor in de plaats. Ik denk inderdaad dat al die mensen die heel hard roepen dat ze geen kinderen willen, ook niet zo bereid zijn de positieve kanten ervan te zien.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:00

Ik zou nu al wel mama willen zijn als ik 'perongeluk' zwanger zou worden.

Maar als ik 21 ben mag de eerste wel op komst zijn hoor :) Maar dat gaat hem denk ik niet worden.
Liever eerst trouwen en dan kids. Dus dat wordt ongeveer 22 voor ik me eerste kindje zal mogen ontvangen. Als ik ze kan krijgen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:01

kimnytocize schreef:
[
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn; wat je op je 20e kan, kan je mss niet meer op je 40e. Er kunnen altijd onverwachte dingen gebeuren.

Hoor vaak van mensen: over 18 / 20 jaar is mijn kind de deur uit en kan ik alsnog alles doen wat ik wil. Nouw, 20 jaar is een behoorlijk lange tijd, en niets is zeker in het leven. ;)

Gut nu al denken wat ik over 18 jaar ga doen als de kinderen het huis uit zijn....Eerst volgende week dinsdag maar eens afwachten
:D

Als je zulke dingen roept vraag ik me toch wel af of je het wel leuk vind met de kinderen. Ik moet er nu nog helemaal niet aan denken dat ze het huis uit gaan...Ik ben blij dat dat nog een jaartje of 15 tot 20 duurt :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:03

ps er gebeurt volgende week dinsdag niets met mij...was "bij wijze van spreke"

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:09

NatasjavE schreef:
kimnytocize schreef:
[

Gut nu al denken wat ik over 18 jaar ga doen als de kinderen het huis uit zijn....Eerst volgende week dinsdag maar eens afwachten
:D

Als je zulke dingen roept vraag ik me toch wel af of je het wel leuk vind met de kinderen. Ik moet er nu nog helemaal niet aan denken dat ze het huis uit gaan... Ik ben blij dat dat nog een jaartje of 15 tot 20 duurt :D

kimnytocize schreef:
Ik wil ze helemaal nooit :D

Wil veeeeel liever de hele wereld blijven zien; schitterende luxe paarden hebben en een mooie sportauto onder mn kont, dan een geld- en energieslurpende krijsende zeurende koter ;)

Darling, als je het hele topic had gelezen had je kunnen weten hoe ik over kinderen denk :+

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:12

Blue_Eyes schreef:
Mwah... ik denk dat mensen die op hun 16e altijd al roepen dat ze zoooo graag kinderen willen, daar op hun 28ste niet anders over denken. Tenzij ze kinderen hebben ;)

Dat denk ik ook. Maar miscchien nemen sommigen ze die kinderen dan na wat meer overwegingen, en dat komt alleen dat kind ten goede denk ik.
Hier op bokt alleen al heb ik soms het gevoel om 'NIET DOEN!' te gaan schreeuwen tegen sommige mensen (bij wijze van spreken dan hé ;) ) , en ik ken ze niet eens in het echt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:13

@ kimnytocize Was niet naar jouw gericht. Het was bedoelt over wat jij had horen zeggen. ;)

Maar lief dat je me darling noemt... :+ :D