Hyves maakt meer kapot dan je lief is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:35

meggiemeg dat is echt flauw van je vriendin...

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:36

Hier heb ik net een artikel over gelezen in de viva, dat er echt veel relaties kapot gaan dankzij hyves en dergelijken. Zelf heb ik er niet echt last van, maar in dat artikel hadden ze verschillende types van hyve-ruzies en het klinkt ook wel aannemelijk allemaal. Maar toch, als je dit niet wilt kan je beter je hyves acount deleten? ik weet dat dat stom klinkt maar toch.. Ik zelf heb ook niet veel informatie er op staan, geen achternaam en dat soort dingen. Je ziet soms van die mensen met hele vragenlijsten (waar ik eigenlijk ook nog is een gruwelijke hekel aan heb) en dan gewoon elke vraag invullen waardoor je alles over ze te weten komt.

Ik vind dat je kan overdrijven en moet onthouden dat alles toch nog op internet terecht komt en dus iedereen al je frustraties kan lezen.

eekhoornerik

Re: Hyves maakt meer kapot dan je lief is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 20:44

Ooh grappig dat er een artikel in de Viva staat!! Ik denk dat mensen al heel gauw vergeten dat internet internet is. En dat het inderdaad dus openbaar is, openbaarder kan het niet! Heel de wereld kan je leren kennen via internet!

Maar internet wekt een soort 'veiligheidsgevoel' op. Jij zit nl. anoniem achter je PC. Vanuit die veiligheid durft een mens veel meer. En wordt er vaak niet nagedacht over de consequenties...

Vergelijking: Stel dat er geen internet was en dat de openbare bibliotheek een grote functie had binnen het gemeenschapsleven.
Je kon er naast boeken lenen ook heel veel andere activiteiten doen. Het zou een soort van gemeenschapsgebouw zijn.

En daar mag iedereen die wilt gaan netwerken. A4tje op de muur met van iedereen een foto, naam, woonplaats, wat zijn of haar hobbies zijn, wat voor beroep ze uitoefenen, met wie ze bevriend zijn...etc.

Ik denk zelf dat er niet veel mensen zijn die dat durven...

Internet is gewoon soms te laagdrempelig.

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:49

Hyves is leuk maar kan ook vervelend zijn en dan bedoel ik hoe moeilijk je het zelf natuurlijk maakt ;-). Ik kijk ook vaak op de hyves van mn ex en ik kan 1000 keer tegen mezelf zeggen dat ik het niet moet doen maar toch doe ik het weer en ik wordt er elke keer weer chagarijnig van als ik erop kijk :P.

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:50

Suzanne F. schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik kijk geen gtst...wat is een Maxime :o?

Een Maxime is een hele slinkse achterbakse stoker die altijd zelf het slachtoffer speelt, van niks weet en heel aardig doet maar mensen heel gemeen achter hun rug erin luist.

O zo iemand had ik ook als vriendin, grote fout.. Iedereen tegen me op stoken en dan doen alsof er niks aan de hand is :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:26

Laetitia, dat niet alleen, maar dat iedereen ook nog briefjes gaat achterlaten met hun mening over jou... Er is alleen 1 verschil en dat is dat in de bibliotheeksituatie geen anonimiteit hebt, als je dan met zijn tienen samen voor die muur staat, heb je wellicht niet zo de neiging om een krabbel achter te laten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 07:46

MarcoBorsato schreef:
meggiemeg dat is echt flauw van je vriendin...

Dat vond ik dus ook, alleen speelt zij nu de gebeten hond omdat ze uit kon gaan leggen hoe of wat..
Sindsdien ook niets meer van haar gehoord. Nog wel een keer bij haar gereageerd van is er iets maar niets meer. Zegt ook wel genoeg hoe diep de vriendschap zat..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:11

Luigi schreef:
Hyves is leuk maar kan ook vervelend zijn en dan bedoel ik hoe moeilijk je het zelf natuurlijk maakt ;-). Ik kijk ook vaak op de hyves van mn ex en ik kan 1000 keer tegen mezelf zeggen dat ik het niet moet doen maar toch doe ik het weer en ik wordt er elke keer weer chagarijnig van als ik erop kijk :P.

Hyves deleten... kan je er ook niet meer kijken. :j

Ik geloof zeker dat er veel ellende komt van hyves en dat er relaties en vriendschappen van kapot kunnen gaan!

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 11:28

Hyves deleten... kan je er ook niet meer kijken. :j

Ik geloof zeker dat er veel ellende komt van hyves en dat er relaties en vriendschappen van kapot kunnen gaan![/quote]

Had ik dus ook gedaan maar hij had me een week later weer toegevoegd :S. En dan ook express dingen doen om mij te kwetsen :(.

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 12:09

ik had al 5 jaar een vriend..
het ging al niet zo lekker en steeds ruzie en geze*k jullie kennen het wel ;)
we zouden eerst samen gaan wonen maar ik had daar geen vertrouwen in en besloot eerst alleen te gaan..
vond hij opzich goed..

toen sprak ik een oud klasgenootje van de SPW op hyves..
ze had een nieuw paard gekocht en zou er mee gaan starten..
dus over en weer zitten krabbelen..d
en toen vroeg ze hoe het ging met mij en me ex..
dus ik zei: ja niet zo goed sta op het punt het uit te maken..
niet te weten dat hij mijn krabbels las en zij haar krabbels open had staan voor iedereen..!!!! |o
dus dat las hij en hebben we goed gesproken..
en toch de stap gemaakt om allebei onze eigen weg in te gaan..
het was natuurlijk niet slim om dat via hyves naar haar te sturen..

maar ben ook wel blij dat hij het gelezen had..
want anders had ik denk ik nu nog met hem geweest..
bang voor het geen wat komen gaat..
maar nu heb ik het helemaal naar me zin..
lekekr stappen zonder dat er een jaloers persoon achter je staat om te kijken wie er naar me kijkt..!!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 13:14

Luigi schreef:
Had ik dus ook gedaan maar hij had me een week later weer toegevoegd :S. En dan ook express dingen doen om mij te kwetsen :(.

Dan heb jij toch op de "accepteer"-knop geklikt.....

Ik bedoel je hele hyves deleten, niet alleen hem... alles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 15:36

Vind het allemaal een beetje onzin. Als relaties uitgaan enzo 'door' hyves was er al iets mis. En mensen nemen dingen (krabbels, tikken..) ook veel te snel te serieus. :+

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 16:22

Ik heb ook recent mijn hele Hyves gewist. Zelfbescherming, dan KAN ik ook niet meer spieken in het leven van anderen. En ik was toch continu alles aan het afschermen en er zo weinig mogelijk op te zetten. Bovendien is het daar ook weer zo'n concurrentiestrijd: wie accepteert wie, wel en niet en wie heeft de meeste vrienden. En ook dat je bij mensen ziet: is DAT jouw vriend op Hyves? Seriously? IRL zeggen ze je nog niet eens gedag. En ik werd ook depressief van andermans beter gelukte leven: kijk mijn nieuwe huis, auto, paard, kijk mijn honeymoon naar de Bahama's. etc.
En op Bokt is mijn profiel ook altijd leeg. De mensen die me kennen, kennen me toch wel en de mensen die me niet kennen: of dat heeft een reden of dat is prima zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 16:28

No offence maar ik vind dat wel een beetje ver gaan Ilzas.. beetje zelfrespect mag ook wel hoor.. Ik bedoel: concurrentiestrijd, belangrijk hoeveel vrienden je hebt? Dat is maar net hoe je het zelf interpreteert.. En depressief van leuke foto's en verhalen van anderen vind ik ook wel erg ver gaan.. Wees blij voor ze. :) Ik vind dat juist het leuke aan hyves, dat je kan zien hoe het met anderen gaat die je lang niet hebt gezien en gesproken enzo. :j

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 16:44

ik vind het leuk om alle foto's van anderen te zien!
ik vind alleen wel dat iedereen veel makkelijkerder praat op internet omdat ze dan toch veilig achter hun computertje zitten, ik vertrouw geen onbekende mailen, hyves niet echt, soms maken mensen ook andere acounts en dan vertel jij dingen aan een onbekende wat bekenden niet weten, hyves is opzich wel leuk maar niet als het om zulke dingen gaat of ruzie!
want je kan je zo gek maken als je wilt als je bij heel veel berichten over jezelf leest!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 16:51

Kikovski schreef:
O zo iemand had ik ook als vriendin, grote fout.. Iedereen tegen me op stoken en dan doen alsof er niks aan de hand is :\

Lijkt tegenwoordig wel aan de orde van de dag.
Ach, zie het als een vlek in je kleren, 1x wassen en weg is het..... :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:15

Juul schreef:
No offence maar ik vind dat wel een beetje ver gaan Ilzas.. beetje zelfrespect mag ook wel hoor.. Ik bedoel: concurrentiestrijd, belangrijk hoeveel vrienden je hebt? Dat is maar net hoe je het zelf interpreteert.. En depressief van leuke foto's en verhalen van anderen vind ik ook wel erg ver gaan.. Wees blij voor ze. :) Ik vind dat juist het leuke aan hyves, dat je kan zien hoe het met anderen gaat die je lang niet hebt gezien en gesproken enzo. :j

Nee ik snap Ilzas heel goed, vooral als je daar gevoelig voor bent. Dat ben ik ook. Het is goed dat je dan jezelf in bescherming neemt daardoor. Ik kan er soms ook niet tegen hoor om verhalen aan te horen en foto's te zien van happy huwelijken en zwangerschappen en wintersportvakanties etc...
Ik moet meer naar mezelf terugkeren en kijken naar wat ik zelf heb en het geluk hier zoeken. En als het helpt om dit soort dingen niet meer te zien, dan is dat toch oke? :)
Het is belangrijk dat je het inziet, het erkent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:18

Ja okee dat snap ik wel, maar bij haar stukje komt het over alsof dat zo slecht is aan hyves, concurrentiestrijd enzo..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:28

Juul schreef:
Ja okee dat snap ik wel, maar bij haar stukje komt het over alsof dat zo slecht is aan hyves, concurrentiestrijd enzo..

Dat is maar net hoe gevoelig je daar voor bent. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:29

Tja okee. Maar ik denk dat je het jezelf dan wel onnodig moeilijk maakt. Das wel jammer..

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:32

Juul schreef:

Je zult gerust gelijk hebben, maar de waarheid is, kennelijk, hard. Zelfkennis (en een daarbij behorend stukje zelfbescherming) siert de mens.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:35

Juul schreef:
Tja okee. Maar ik denk dat je het jezelf dan wel onnodig moeilijk maakt. Das wel jammer..

Oh ja, ieder zijn talent! :D

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:36

iedereen is anders je kan niemand met elkaar vergelijken!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:42

Kikovski schreef:
Suzanne F. schreef:

Een Maxime is een hele slinkse achterbakse stoker die altijd zelf het slachtoffer speelt, van niks weet en heel aardig doet maar mensen heel gemeen achter hun rug erin luist.

Zo eentje kende ik ook, die kon stoken, en in eerste instantie geloofde ik haar nog ook als ze zei dat er niks van waar was.. ze stookte zelfs mijn toenmalige vriend tegen me op, is ook niet meer goed gekomen.
Precies de reden waarom mijn hyves ook alleen zichtbaar is voor vrienden, moet er niet aan denken dat zij m'n krabbels etc leest...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:44

Kytha schreef:
Precies de reden waarom mijn hyves ook alleen zichtbaar is voor vrienden, moet er niet aan denken dat zij m'n krabbels etc leest...

Toch goed opletten want er schijnen omweggetjes voor te zijn om toch die krabbels te lezen.