en wij moeten respect tonen voor de leraar...:S

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxmyrtheexx

Re: en wij moeten respect tonen voor de leraar...:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 17:22

maar een eerste waarschuwing zal wel net zo prettig zijn lijkt mij.. als ze daarna mn ouders had opgebeld had ik er niks tegen gezegd.. want dan is het terecht, maar een waarschuwing zal wel op zn plaats zijn dacht ik zo

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:26

lijntje87 schreef:
xTamara schreef:
Nou je wilt toch dat je leerlingen positief over je denken?
Dat bereid je mt schreeuwen, ouders bellen niet.

nee, ik denk niet dat leraren daar iets om geven

:n

Ik niet tenminste :D Al vinden ze mij de grootste bitch op aarde, zal mij werkelijk een worst wezen.

Het punt dat Viva la Vida aanhaalt over dat de handenarbeid lerares de les speciaal voor HAAR ging aanpassen omdat mevrouw het niet interessant genoeg vond, had bij mij dan ook geen plaats gevonden, in geen miljoen jaar :n Je had bij mij maar aanwezig te zijn en anders had ik nog wel een ander leuk klusje voor je. Simpel.
mensen die de kont tegen de krib gooien heb ik een broertje dood aan.

Pubers zijn pubers, dat is nu eenmaal zo, maar een ieder die in mijn klaslokaal zit, luistert op dat moment naar wat IK te zeggen heb, simpel. Heeft niets te maken met "de baas willen spelen" maar gewoon met een stukje opvoeding. Later als je groot bent, doe je maar wat je wilt, al kan dat ook niet altijd, want je baas zal het ook niet altijd even leuk vinden als je tijdens je werk "naar de paarden gaat" omdat het werk je niet zo aanstaat :+

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:26

Ik ga met Urielle mee. Als je wilt dat leerlingen positief over je denken, en dat staat bij jou op nummer 1, zullen ze er misbruik van kunnen maken en zou je alles maar toe moeten staan?
En als je dan een keer iets niet goed vind krijg je veel naar je toe gesmeten. Daarom moet je prioriteiten stellen en kan dat soms iets nadeliger zijn voor de leerling, jammer dan. :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:28

Ligt aan de ernst van de zaak Myrthe. Ik ben vorige week uitgescholden door een leerling voor k*th**r. Geloof maar dat ik dan geen waarschuwing geef, dat is eruit, straf en worden de ouders voor gebeld (leerling had pech, was derde keer dus ook een schorsing).
Roken is hier redelijk gemeengoed dus ik weet niet wat ze daarmee doen eigenlijk, maar drank/drugs is ook zonder waarschuwing tjakkaaaa volgens mij.
Blijkbaar heeft jouw docente dit ook zeer ernstig opgenomen (wat staat er in het schoolreglement?).

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:31

Bij ons mag je roken vanaf de derde klas geloof ik en bij uitschelden wordt je er ook a la minuut uitgestuurd naar coordinator, die zal je ouders bellen en de straf bepalen.
Bij ons zijn ze heel streng hiermee en erg gesteld op het respect van beide kanten tussen leerling en docent.
Dus ik snap heel goed dat dat jij zo iemand er zo uitgooit zonder waarschuwing Urielle.

Ik was er ook niet bij met het probleem van de TS, maar zoals ik uit haar post opmaak kwam ze gewoon bijdehand, dus verkeerd over op de docente.. en ja dan kan een docent ook wel is uit dr slof schieten? Misschien waren er al vaker problemen ontstaan tussen TS en docent.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:36

Urielle schreef:
Ligt aan de ernst van de zaak Myrthe. Ik ben vorige week uitgescholden door een leerling voor k*th**r. Geloof maar dat ik dan geen waarschuwing geef, dat is eruit, straf en worden de ouders voor gebeld (leerling had pech, was derde keer dus ook een schorsing).
Roken is hier redelijk gemeengoed dus ik weet niet wat ze daarmee doen eigenlijk, maar drank/drugs is ook zonder waarschuwing tjakkaaaa volgens mij.
Blijkbaar heeft jouw docente dit ook zeer ernstig opgenomen (wat staat er in het schoolreglement?).

Ja maar uitschelden en roken is toch wel een heel groot verschil.
Dat is beledigend tegen jou.. Bij het roken staat de leraar erbuiten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:38

Dat ligt eraan Tamara. Als het schoolbeleid roken in dezelfde lijn stelt als alcohol en drugs ben je als leerling goed de sigaar. Daarom vraag ik TS ook naar het schoolbeleid.
Mag er gerookt? Vanaf welke klas? Was het onder schooltijd? Mocht ze onder schooltijd van het schoolterrein af? Stel dat ze EN niet mag roken, EN dat dus doet onder schooltijd terwijl ze van het schoolterrein is waar dat niet mag... ai ai ai...

Leraar staat er nooit buiten want die is op dat moment plaatsvervangend verantwoordelijk.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:40

Ja maar ik zie uitschelden echt wel anders dan roken.,
Bij ons mag er op bepaalde plekken niet gerookt worden rook je wel uurtje nakomen. Als ik een leraar uitscheld weet ik zkeer dat ik eruit gestuurd word een fikse straf krijg en dat mijn ouders gebeld worden.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:41

Ja dat ligt idd aan de schoolregelingen. Bij ons zijn ze super streng op alcohol en drugs maar met roken keren ze hun kont er niet voor om.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:41

Dat is dan jullie schoolbeleid Tamara. Er zijn ook scholen die een fel antirookbeleid hanteren :)

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 18:37

ik zie het verband ook niet echt tussen schelden en roken. Als ik de leraar uitscheld heb ik geen respect voor haar, maar roken heeft er niks mee te maken. Anders had ze het alsnog de mentor moeten zeggen en had de mentor naar mijn huis moeten bellen, want die is verantwoordelijk voor zijn/haar klas lijkt mij.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:40

Ja inderdaad.. Daar ben ik helemaal mee eens.
Ik vind het sowieso raar dat ze je mentor er niet bij betrokken heeft.
Is er bij jullie een streng rookverbod? Of mag je gewoon roken?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:04

@chiva: maar bitch is meestal ook het probleem niet. Een strenge leraar weet meestal nog wel respect af te dwingen van zijn/haar leerlingen, ook al vinden ze je niet aardig. Wanneer je echter word gezien als iemand die enigzins labiel is(emoties niet onder controle+weinig overwicht) krijg je als leraar echt niks meer voor elkaar.
Bij ons op school was del eraar die zo'n beetje iedere leerling respecteren ook van het soort streng (maar wel eerlijk daarin), maar die hoefde zijn stem daar ook nooit voor te verheffen.
Vind het trouwens een beetje onzin dat er geen suggesties van leerling aangenomen kunnen worden om een vak te verbeteren(Het ministerie van onderwijs bakt er ten slotte ook niks van dus dan kan je het beter aan een stel pupers over laten :P ). Vooral bij een vak als tekenen of handarbeid is het toch juist de bedoeling de leerlingen een beetje creatief te laten denken. Weet ook niet welk vak jij geeft natuurlijk, begrijp wel dat zoiets bij nederlands oid natuurlijk wat lastiger word.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:15

xxmyrtheexx schreef:
ik zie het verband ook niet echt tussen schelden en roken.

Het is allebei tegen de schoolregels :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:17

Urielle schreef:
xxmyrtheexx schreef:
ik zie het verband ook niet echt tussen schelden en roken.

Kauwgum kauwen was bij ons ook tegen de regels, maar dan kreeg je nog wel een waarschuwing hoor en dan werd er ook niet naar huis gebeld. Als je je leraar uitscheld vind ik echt een heel ander verhaal.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 19:29

ja inderdaad, zo denk ik er ook over

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:35

ik vind het zeker geen ander vehaal, het heeft allebei met respect te maken, uitschelden is geen respect voor een oudere en roken is ook geen respect voor je ouders (ook dus oudere).

het is al eens gezegd, wie zijn billen brand.... ;)
zit iets goed mis als je zoiets stiekem moet doen, geef jezelf de schuld jij bent ermee begonnen niet zij. verbeter de wereld en begin bij jezelf *\o/*

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:41

liedje89 schreef:
Urielle schreef:

Kauwgum kauwen was bij ons ook tegen de regels, maar dan kreeg je nog wel een waarschuwing hoor en dan werd er ook niet naar huis gebeld. Als je je leraar uitscheld vind ik echt een heel ander verhaal.

Een leraar uitschelden valt in een hele catogorie als een docent uitschelden, om maar even met de deur in huis te vallen. :)

Scholen zijn nu eenmaal niet perfect, net als leerlingen en leraren. Waar gehakt word vallen spaanders, dat is nu eenmaal zo. Ik heb ook zo'n verschrikkelijke ruzie met een docent gehad, nou ik dacht echt die laat mij nooit meer de les in. :')
Inmiddels negeer ik 'm lekker en als hij weer zo verschrikkelijk loopt te stuntelen is dat een mooi binnenpretje voor mij. :Y)
(Ik durfde er als enigste van de klas voor uit te te komen dat ik vind dat hij verschrikkelijk slecht les geeft. Toen was hij op zijn teentjes getrapt natuurlijk... :o )

Dus, reageer idd even lekker af met muziek, maar ga er daarna ook iets aan doen. Bespreek het met je mentor, maak een plan van aanpak, en ga eens goed praten met alle partijen. :)

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:44

xDramaQueen schreef:
ik vind het zeker geen ander vehaal, het heeft allebei met respect te maken, uitschelden is geen respect voor een oudere en roken is ook geen respect voor je ouders (ook dus oudere).

zit iets goed mis als je zoiets stiekem moet doen, geef jezelf de schuld jij bent ermee begonnen niet zij. verbeter de wereld en begin bij jezelf *\o/*

Nou nou.. Als ik dus rook terwijl mijn ouders dat niet willen heb ik geen respect voor mijn ouders?
Vergezocht ;)
Mijn zus rookt dus ook en die heeft zeker nog wel respect voor mijn ouders en de rest van de mensen die tegen roken zijn..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:54

Als je ergens rookt, waar je mag roken en andere leraar dan je mentor belt naar je ouders, dan vind ik dat heel flauw van die leraar. Ik heb altijd geleerd dat het je mentor is die het contact met de ouders onderhoudt. En ja, stiekem roken is hartstikke fout, maar als puber doe je gewoon dingen om te rebelleren en uit te proberen, ik denk dat roken nog het minst slechte is dat je als puber uit zou kunnen vreten. Een techniekdocent heeft mijn moeder eens gebeld dat ik was 'gesignaleerd' in het kraakpand in zijn dorp. 'Nou dat is fijn, want ik heb haar daar afgezet' zei mijn moeder toen. :=

Hoe dan ook: Bespreek het met je mentor, leg haar je probleem voor en ga niet de strijd aan met je gymdocent, want dat is een strijd die je niet kunt winnen. Vraag of je mentor samen met jou met die gymdocent wilt praten, en ga dat gesprek positief in. Je krijgt misschien niet het excuus dat je wilt hebben, maar bekijk het van de andere kant: Die gymdocent zit misschien ook niet helemaal lekker in haar vel de laatste tijd. Volg gewoon je gymles, zet je verstand op nul en sta er boven.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:16

xTamara schreef:
xDramaQueen schreef:

Nou nou.. Als ik dus rook terwijl mijn ouders dat niet willen heb ik geen respect voor mijn ouders?
Vergezocht ;)
Mijn zus rookt dus ook en die heeft zeker nog wel respect voor mijn ouders en de rest van de mensen die tegen roken zijn..

wanneer jou ouders je dat verbieden en je bent nog onder de 18 vind ik dat zeker respectloos ja, ze vragen iets van je hoe moeilijk is het om even te wachten tot je het huis uit gaat? als je onder hun dak woont moet je je aan hun regels houden heel simpel. doe je dat niet, vind ik niet dat je respect toont nee.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:21

xDramaQueen schreef:
wanneer jou ouders je dat verbieden en je bent nog onder de 18 vind ik dat zeker respectloos ja, ze vragen iets van je hoe moeilijk is het om even te wachten tot je het huis uit gaat? als je onder hun dak woont moet je je aan hun regels houden heel simpel. doe je dat niet, vind ik niet dat je respect toont nee.

Ouders verbieden wel meer.. Niemand luistert toch altijd 100% naar hun ouders?
En invloed van vrienden e.d. kunnen zo gemeen zijn..
Als jij alleen maar vrienden hebt die roken, ga je het vanzelf ook proberen.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 20:23

het moet toch niet gekker worden, mijn gymlerares heeft vandaag weer thuis opgebeld, en verteld over het gesprek van vandaag. Ik begin me hier langzamerhand af te vragen wie hier nou kinderachtig is. Ze neemt geeneens de moeite om het eerst met mij op te lossen, maar haald gelijk mijn ouders erbij omdat ze het niet meer alleen aankan ofzo ik weet het ook niet.

maargoed, nu willen mijn ouders dat ik het allemaal laat varen omdat ik er toch niks mee win.
ik win er misschien wat respect mee terug, maar mijn ouders blijven volhouden dat ik het moet laten rusten, omdat het waarschijnlijk toch alleen maar negatief uitwerkt.
maargoed, ik ga maar gewoon naar haar les toe, doe de oefeningen die zij graag wil dat ik doe zodat ik geen onvoldoende krijg, maar verder hoeft zij geen respect meer van mij te verwachten. Echt niet.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:25

Gelijk heb je!
Belachelijk dat ze nu weer je ouders belt..
Succes waarschijnlijk belt ze ouders ook al als je alleen al boos naar dr kijkt ofzo :P
Wat vinden je ouders nou van die hele situatie?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:27

xTamara schreef:
xDramaQueen schreef:

Ouders verbieden wel meer.. Niemand luistert toch altijd 100% naar hun ouders?
En invloed van vrienden e.d. kunnen zo gemeen zijn..
Als jij alleen maar vrienden hebt die roken, ga je het vanzelf ook proberen.

HAHA, nou sorry hoor maar dat ligt eraan hoe verstandig je bent,dat is een teken van onzekerheid als je zo beinvloedbaar bent. mijn hele familie rookt, vrienden om me heen maar geen haar op me hoofd die zich bedenkt om te roken dus kom niet met een slap excuus, stom stoerdoenerij. roken is niet stoer, het is pas stoer om nee te zeggen tegen een sigaret.

verder ben ik er van overtuigd dat dit verhaal 2 kanten heeft. snap dat het niet leuk is, maar het is wel je eigen schuld.