politie wordt steeds vindingrijker...je bent gewaarschuwd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:09

SuzieQ schreef:
Claudienee schreef:
Haha, ik vind het heel slim van ze hoor!
En bij elke trailer of container remmen, waarom zou je? Als je je gewoon aan de maximumsnelheid houdt hoef je je niet druk te maken toch :)

Ja haha :+ Je gewoon aan de maximumsnelheid houden of te hard rijden en bij elke flitspaal vol op de remmen gaan staan. Goh, wat zou nou gevaarlijker zijn? ;) Wees dan een echte kerel (of vrouw :D ) en incasseer de boete ;)

Helemaal mee eens :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:10

Wanneer ik ze tegen zou komen, zou ik toch vragen of ze behoefte hebben aan een baaltje hooi :D

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:11

Vind hem wel lol.

Ik ben zo'n dombo. Staat een camera + flits paal langs de weg.
Ik zie hem niet en scheur met 30 km te hard over het kruispunt...
Zit nogte wachten op mijn boete hoop dat dat ding niet aanstond ofzo.
Kan eigenlijk geen boete betalen :(

Maar jah eigenschuld :+

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 18:13

hc , al jouw post komen bij mij erg drammerig over, alsof niemand weet hoe hij/zij auto moet rijden, en iedereen hier maar dom is.
Vervolgens kom je met termen waar ik bijna een woordenboek bij moet pakken.
Je bent hulpverlener zeg je, en ik ken meerdere hulpverleners die regelmatig bij zware ongelukken aanwezig moeten zijn.
Deze mensen zeggen ook, als je al die beelden ziet zou je nooit meer in een auto stappen.
Maar zoals jij nu al je berichten neerzet kom je alleen maar negatief en belerend over.
Alsof we in een schoolbank zitten, en les krijgen van hc op bokt.
En waarschijnlijk zal ik nu ook wel een preek van je krijgen..........

De laatste drie berichten zijn berichten die ontopic zijn.................

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:18

Dinopino schreef:
Wanneer ik ze tegen zou komen, zou ik toch vragen of ze behoefte hebben aan een baaltje hooi :D

Haha, de discussie heeft inmiddels zo'n eigen leven gekregen dat ik me afvroeg: "Waar heeft ze het over?" :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:23

blokje schreef:

Het échte dombo zit niet in het niet zien van die flitspaal maar in die kilometers te snel. Heb je het filmpje niet gezien? Zoek dat maar eens op.
Of jij nu door iemand geramd wordt omdat jij te hard de kruising op komt of jij iemand ramt, snelheid doodt.

Ik vind de hoge aandeel bestuurders op dit topic wat blijkbaar geen benul heeft van het gevaar van hun auto erg hoog.
Niet dat het nieuw voor me is, daarom rij ik zelf zo rustig.
Geef alle duwers maar een rijontzeggging voor héél lang; zíj gedragen zich crimineel gevaarlijk, lévensgevaarlijk.

Erg grappig is dat er hier zoveel hardrijders hun leer prediken en de ruiters die op andere topics de rijbroek uit de laarzen gereden wordt niets opmerken. Zouden het dezelfden zijn soms, of rijdt iedereen in de bak, of....?

hc

issaschar

Re: politie wordt steeds vindingrijker...je bent gewaarschuwd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:25

Ik vind het niet te gek worden. Het is gewoon terrecht.
Zolang jij je aan de snelheid houd hoef je je nergens zorgen om te maken.
Gewoon doen dus ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:29

potverdikkie schreef:
De laatste drie berichten zijn berichten die ontopic zijn.................

Als ik het goed begrijp is dat on topic deel in joúw reactie: Jij kent hulpverleners en die zeggen hetzelfde als ik? Bedankt voor de bevestiging.

hc

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 18:33

Graag gedaan, maar die anderen dwingen de mensen niet hun wil op.........En dat idee krijg ik bij jou wel een beetje........

edit@ Ik bedoel hiermee .. een hulpverlener die bij een vliegtuigramp is geweest zal toch niet iedereen ervan proberen te weerhouden in een vliegtuig te stappen.
Een brandweerman/vrouw die vele brandwonden en branden heeft gezien zal niet tegen iemand zeggen als ie een sigaret op steekt dat ie op moet passen want door die aansteker kan er wel brand ontstaan... en dan met allemaal meetkundige berekeningen komen hoe groot de kans wel niet is dat er brand ontstaat, en hoeveel liters water er wel niet nodig zijn om dit weer te blussen, en hoeveel liters zalf er wel op jaarbasis wordt gebruikt tegen brandwonden enz enz enz.....

Ik snap wat je bedoeld te zeggen, en je bedoelingen zijn goed, maar ik denk dat je duidelijk genoeg bent geweest......

Ik doelde met dit topic er inderdaad op dat ik inderdaad vindt dat de politie steeds slimmer wordt met snelheidsheidscontroles, en vond dit inderdaad een gave foto! en daar wilde ik graag de reacties op hebben..... snap ie? :D

pvd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:40

Gut, je zou toch eens je rijgedrag moeten veranderen, of niet, PVD.......

't Is wat.....

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 18:43

Yamcha schreef:
Gut, je zou toch eens je rijgedrag moeten veranderen, of niet, PVD.......

't Is wat.....

:? Weet niet hoe ik dit op moet vatten, maar ik rij al 22 jaar, en nog steeds schade-vrij! En 2x een snelheidsovertreding waar je 50 mocht 58 en 56

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:44

Huertecilla schreef:
blokje schreef:

Het échte dombo zit niet in het niet zien van die flitspaal maar in die kilometers te snel. Heb je het filmpje niet gezien? Zoek dat maar eens op.
Of jij nu door iemand geramd wordt omdat jij te hard de kruising op komt of jij iemand ramt, snelheid doodt.

Ik vind de hoge aandeel bestuurders op dit topic wat blijkbaar geen benul heeft van het gevaar van hun auto erg hoog.
Niet dat het nieuw voor me is, daarom rij ik zelf zo rustig.
Geef alle duwers maar een rijontzeggging voor héél lang; zíj gedragen zich crimineel gevaarlijk, lévensgevaarlijk.

Erg grappig is dat er hier zoveel hardrijders hun leer prediken en de ruiters die op andere topics de rijbroek uit de laarzen gereden wordt niets opmerken. Zouden het dezelfden zijn soms, of rijdt iedereen in de bak, of....?

hc

ikhoef niet op me kop te krijgen via bokt.
En het ligt stond geowon op groen hoor.
Ga hier verder niet op in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:49

@ PVD: Maar dan begrijp ik niet waarom je überhaupt voor politie in een trailer moet waarschuwen, als je je altijd aan de snelheden houdt, zul je geen boete voor snelheidsovertredingen krijgen, toch? Dan is zo'n waarschuwing ook niet nodig. :)

En als je veilig rijden belangrijk vindt, ben je het met HC eens denk ik. Misschien klinkt het wat vervelend, maar het is gewoon wel waar. Misschien is het soms ook wijs om over de inhoud ervan te discussieren ipv de toon :)
Lees BTW je edit, en je laatste zin, snap het nu :)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 18:53

yamcha @ okay dan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:02

Zo kom je er best uit :j

Heldere communicatie is belangrijk :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:29

Naaltje schreef:
wat een gez*k hier :o
nu snap ik waarom ik elke keer van de weg gedrukt word als ik naar stal rijd! dat is bokt!

het zal mij aan m'n kont roesten hoor, maar als ik naar stal rijd in omstandigheden als deze (harde wind en regen) met mijn autootje van 670 kg.. een seat marbella van 17 jaar oud..
dan ga ik écht geen km harder ''op m'n teller'' die teller geeft mijn snelheid aan en daarmee uit..
dat die halvegare zakenpik met z'n volvo zich dan opwindt is zijn pakkie aan.. trapt ie z'n pedaal maar in en komt voorbij, opgedonderd..
en ja, voor drempels rem ik, mijn auto heeft geen perfect uitgebalanceerde vering enz op zoiets.. dus wil ik niet mijn kop stoten aan het lage dakje..
dat die halvegaren mij dan midden op kruisingen gaan inhalen, gauw autos ervoor donderen en vooral érg dicht erop gaan rijden dat mag wél want ik rijd immers ''maar 60 op de teller''? dream on.. degene die dan de situaties veroorzaakt is die áchter mijn bolleke, niet ik hoor :z

zo, ik tuf morgen nog een rondje, en ik zal zwaaien naar de bokkers die mij met mijn kreukelzonevrije koekblikkie van de weg willen duwen.. ik zou me met m'n paard amper meer op de weg durven vertonen joh! dat kereltje gaat bij lánge geen 60km/h...
mag niet dan? want anders pas ik me niet aan en opstopping en veroorzaker ergenis enzo?
;) krom :D

HC *ode* :)

_/-\o_

Hier heb ik niks meer aan toe te voegen!
Helemaal mee eens. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:38

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:29

Ik rij (afkloppen) 16 jaar schadevrij, langer heb ik mijn rijbewijs ook niet. En ook maar 1 bekeuring van 56 waar je 50 mocht. Ik rij 20.000 woon werk verkeer per jaar en we rijden er ongeveer 10.000 voor prive, maar dan rijdt mijn vriend ook. Niet enorm veel, maar ook niet dat we nooit op de weg komen en daardoor geen bekeuringen hebben.
Maar ik ga geen verkeer op liggen houden door getutter. En toch geen bekeuringen. :D
Dat kan gewoon samen gaan hoor. Zeggen dat mensen gewoon 80 moeten rijden en geen 75 wil niet direct zeggen dat je daarmee bedoeld dat ze maar met 180 over de weg moeten scheuren als een stel idioten.
Dat heb ik eerder ook al aangegeven, maar daar wordt overheen gelezen of zo.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:32

kazary schreef:
Zeggen dat mensen gewoon 80 moeten rijden en geen 75 wil niet direct zeggen dat je daarmee bedoeld dat ze maar met 180 over de weg moeten scheuren als een stel idioten.
Dat heb ik eerder ook al aangegeven, maar daar wordt overheen gelezen of zo.

Nee hoor, ik lees daar niet overheen. Zeggen dat mensen 80 moeten rijden houdt in dat je de regels niet kent of niet begrijpt noch op je netvlies hebt dat sneller meer risico inhoudt én dat elke bestuurder dat zelf bepaalt.
Nogmaals een maximum is een máximum, daar lees jíj blijkbaar overheen of zo ;)
Ook met mooi weer en lege weg is dat de absolute snelheidslimiet en mag je gerust langzamer, is dat zelfs helemaal top. Dat is veiliger, verstookt minder brandstof, geeft minder uitstoot.
Ja veiliger want dat ánderen door hun haast gevaar veroorzaken is hún fout. Controleren en aanpakken.

Nee, mensen moeten geen 80, dat is echt een dwaalgedachte.

hc

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:36

Dwaalgedachtes heb jij denk ik gekregen in je hoge bergen. :D
Ben jij ooit nog in Nederland geweest de laatste 40 jaar? Aan je bijna oud Hollandse taal gebruik te zien vraag ik me dat eigenlijk wel af.

Je kunt niet blijven hangen in de tijd van weleer toen er 3 auto's in een uur over de snelweg reden.
Er wordt je niet voor niets geleerd met je rijbewijs halen dat je met de stroom mee moet rijden. Ook bij het halen van E wordt je dat wederom geleerd. Dat leren ze niet op de staatskas te spekken, maar omdat het veiliger is. Of hebben al die rijschoolhouders ook dwaalgedachtes? Wow, dat zijn er dan veel en nog wel beroepsmatige dwaalgedachtes. :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:47

kazary schreef:
Dwaalgedachtes heb jij denk ik gekregen in je hoge bergen. :D
Ben jij ooit nog in Nederland geweest de laatste 40 jaar? Aan je bijna oud Hollandse taal gebruik te zien vraag ik me dat eigenlijk wel af.

Is dit inhoudelijk?

Artikel 5 is het enige wat te maken heeft met ´met de stroom mee gaan´. Nergens is dat verder een criterium en terecht want als die stroom 85 gaat mag je nog steeds maar maximaal 80 en is 75 verstandig opdat je een marge hebt.
Wanneer je 70 rijdt valt dit niet onder artikel 5.

Bestuurders die zich ergeren en gevaarlijk gedrag vertonen zijn verkeerd bezig. Die hoeven heropgevoed of van de weg gehaald te worden. Als dat er veel zijn maakt dat wangedrag niet tot norm, maar ruimt dat lekker op. Goed vor het milieu en verkeersveiligheid.

Wat jij schrijft is een totaal omgekeerd onbegrip over veilig verkeersgedrag. Je hoéft de maximum snelheid niet te rijden en tenzij je echt HEEL langzaam gaat is daar niets in de verkeerswet op tegen.
In de praktijk is 70 op de snelweg en 60 op een provinciale weg een non onderwerp voor artikel 5.
Omdat er zoveel gestresste haasters zijn die beter niet achter het stuur zitten is het inderdaad verstandig dat niet tijdens spitsuren te doen, maar dat ligt aan de gestresste haasters.
Rustig rijden mag, is verstandig, opduwen en haasten is gevaarlijk en mag niet.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:49

kazary schreef:
Wow, dat zijn er dan veel en nog wel beroepsmatige dwaalgedachtes. :D

Inderdaad.

hc

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:51

Ja dat is inhoudelijk, geeft inzicht in waarom mensen tot bepaalde dwaalgedachtes komen :D
Zoals duidelijk naar voren komt uit je tweede bericht.

HC, ze passen de regel voor de aanhangers alleen maar aan om de jachtige bestuurders blij dat maken.
Je hebt helemaal gelijk! Natuurlijk doen ze dat daarvoor. Hoe heb ik zo dom kunnen zijn jou nu niet geloven. In Nederland denken ze niet aan veiligheid, nee hoor. Stom van me. :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:00

Naaltje schreef:
nu snap ik waarom ik elke keer van de weg gedrukt word als ik naar stal rijd! dat is bokt!

zo, ik tuf morgen nog een rondje, en ik zal zwaaien naar de bokkers die mij met mijn kreukelzonevrije koekblikkie van de weg willen duwen.. ik zou me met m'n paard amper meer op de weg durven vertonen joh! dat kereltje gaat bij lánge geen 60km/h...
mag niet dan? want anders pas ik me niet aan en opstopping en veroorzaker ergenis enzo?
;) krom :D

Je legt de vinger op de zere plek.
Op veel buitenwegen geldt een maximum van 80 km/u en moét je met je paard op de rijbaan.
Jij hoeft uiteraard geen 80, hoeft niet in galop 35.
Het is asociaal om jou met de auto met 80 voorbij te rijden. Het is gevaarlijk om bestuurders die verstandige marge houden met het máximaal toegestane en zich aanpassen bij potentiële risicos gehaast op te duwen.
Niemand moét 120 op de snelweg, 100 op een autoweg of 80 op een buitenweg. Dat is wat máximaal mág; de LIMIET.
Rij gerust rustiger.
De ondergrens is NIET bepaald, je moét niets, alleen de boel niet in gevaar brengen. Dát doe je pas als je zó langzaam rijdt dat achterop komend verkeer niet op tijd kan afremmen. Die ondergrens is héél laag: wie op een buitenweg niet tot paardsnelheid kan afremmen doet iets fout.

hc