Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

kazary schreef:Je kunt geen bedragen noemen omdat het aan je referentiekader ligt.
kazary schreef:Ja ik vond hem te weinig toe voegen.
Kan iemand in Nederland geen eten en kleren kopen?
Is het nodig om zonder blikken of blozen een nieuwe broek te kopen als de oude eigenljk nog wel mee kan?
Dat is luxe. Voor mij echt niet nodig. Het willen kopen gaat eigenlijk altijd over materiele dingen. En doordat we menen dat we die nodg hebben komen we in nood voor wat echt nodig is.
Mensen die jaloers worden op de materiele dingen zijn voor mij ook de mensen waar ik niet graag mee om ga.
joyce B schreef:Ja grappig idd. Er zijn maar weinig mensen die verklaren wat ze nu precies verstaan onder 'rijk' zijn. Ik heb het dan werkelijk over het berdag wat mensen 'rijk' noemen. Daar uit zich niemand over. Gek, maar zoals jij ook zegt; dit is voor iedereen verschillend.wel grappig dat niemand bedragen noemt, want dat wordt eigenlijk gevraagd.
Ik vind iemand rijk als hij veel geld op de bank heeft staan. En dan heb ik het over 100.000 euro of meer, en daarnaast nog zoveel inkomen wordt vergaart dat daarvan ook nog gespaard wordt. wel lastig beoordelen, want er zijn misschien wel hele rijke mensen die meer uitgeven dan ze binnen krijgen en er zijn misschien wel mensen met heel veel waardevolle bezittingen (kunst, antiek, onroerend goed, eigen bedrijf, aandelen) maar minder contant geld op de bank, of minder maandelijkse vaste inkomsten... En dan heb je natuurlijk ook nog de miljonairs die nog rijker zijn...
Rijk zijn heb je dus in verschillende gradaties.
Voor iemand in de bijstand is de buurvrouw met 20.000 euro op de bank en een modaal inkomen van zo'n 3000 euro in de maand waarschijnlijk al rijk
(
)

maar al zouden we allemaal veel geld hebben en rijke stinkerds wezen dan is het leven ook geen uitdaging meer.