Rijlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal_

Re: Rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:12

Ik wou eerst ook nog drie jaar wachten, maar mijn ouders zeiden dat ik dan wss het huis uit was en het er dan nooit meer van zou komen omdat ik mijn spaarcentjes voor andere dingen ging gebruiken. TOen heb ik maar naar dat verstandige advies geluisterd :D

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:54

Suuszels schreef:
En hoe ging het Veronique?

Ging eigenlijk heel goed! Ik deed het beter dan de gemiddelde 1e-rijlesser..denk dat dat er misschien ook wel iets mee te maken heeft dat ik toch al wel 20 ben. Mocht sturen, remmen en gas geven. Mijn instructrice laat leerlingen nooit op de 1e les schakelen dus ik ben benieuwd wanneer dat komt!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:22

tsja, die prijzen, misschien dat t ook per provincie of per plaats verschillend is.. die van mij die is de goedkoopste in Geldrop!!
nou dat scheeld van een dikke 8 euro met sommige hier in dit topic..

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 07:49

Chantal_ schreef:
Hee! Ik heb ook net mijn 3e les gehad. Mijn rijschool doet alleen lessen van 2 uur dus eigenlijk heb ik al 6 uur gereden.
De eerste keer mocht ik gelijk de snelweg op en na 3 kwartier heb ik leren schakelen. Veel mensen zeggen dat dat snel is?
Maar waar ik rijd doet hij dat met iedereen, gewoon andere aanpak denk ik ?
xxx

Na 3 kwartier leren schakelen kan ik me niks bij voorstellen, deed hij het dan eerst?
Ik moest gewoon meteen zelf schakelen.

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 07:55

ik mocht eerste les idd eerst alleen sturen.. na een kwartier gassen en remmen.. en de 2e les koppeling.. en 3e les schakelen erbij..

ik moest ook de eerste les op de snelweg.. anders kon ik mijn voorganger niet thuis brengen :P

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:33

Wat vreemd zeg. Ik moest gewoon meteen alls zelf doen

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:37

vond je dat dan niet lastig? dan komt er meteen zoveel nieuws op je af?

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:41

Nee, ging prima. (wel met veel mondelinge begleiding van instructeur)

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:45

en aan de andere kant.. je word in 1 x in het diepe gegooid dus leer je het misschien ook wel beter..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:44

Ik twijfel een beetje.. zal ik in de zomervakantie zo'n snelcursus van 10 à 14 dagen doen waar ik nu woon (lees; rusige omgeving), of volgend jaar gewoon rustig les nemen, maar dan in Utrecht?
Ik weet het echt niet :Y)

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:50

Ik ga nu weer 2 uur lessen :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:53

Ik moe tnog 2,5 jaar wachten, maar mijn wachten word beloond.
Ik krijg ze gratis, en ik ga rijden bij me vader.
Ook aanhanger, en motor moet ik toch naar de collega :)

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:58

Mijn eerste les moest ik ook alles zelf doen. Bleef dan wel hier in de buurt (ook vrij rustig)
Ging ook op 't industrie terrein slalommen. Bleek dat we recht tegen over een autoschade bedrijf stonden, wel toepasselijk :=

Heb vanmiddag van 4 tot half 6 les. (lekker druk tijdstip)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:15

Ik moest ook alles zelf doen de eerste les. Hij vroeg; heb je ooit auto gereden. 'Nee'. Wil je zelf rijden? 'Ja!' Stap maar in dan. Ik vroeg; 'is dit koppeling, gas, rem?' En toen reed ik weg. :') Onderweg ging het over mijn opleiding en verder hoorde ik in de bochten 'kijk door de bocht heen'. En toen kreeg ik 10 km verderop op een parkeerterrein uitgelegd hoe het allemaal werkte. :+ Het ging prima, maar schakelen enzovoort ben ik van de tractor gewend.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:56

Ik hoop dat ik me hier ook mag melden ;) Ik heb dinsdag mijn eerste rijles!!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:58

Hee, ik meld me hier ook :P
Ik heb vorige week dinsdag mijn eerste les gehad en vrijdag weer :D Vind het super leuk om te doen :D
Heb al bij mijn zwager in de auto gereden zondag O:) Het gaat eigenlijk allemaal heel aardig. Ik moet alleen niet zo hard rijden :') Verder lukt alles eigenlijk wel aardig, scherpe bochten vind ik nog wel lastig in te schattten :P

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:16

Ik meld mijzelf ook maar :)

Heb nu in totaal 7 uur echt gelest. Verder rijd ik elke dag wel een stukje naar stal enzo. Mijn moeder geeft auto-rijles dus overal waar we heen gaan probeer ik zo veel mogelijk te rijden. Eerste les mocht ik meteen alles doen. Sturen en schakelen. Ging wel goed. Probeer mezelf meteen aan te leren vaak in de spiegels te kijken.

I love stoeprandjes en te hard rijden :oo O:) Af en toe vraagt mijn mams of ik soms denk dat ik op de scooter zit _O-

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:39

Heb net rijles gehad, ging vet goed. Fileparkeren gaat echt super, aleen het vakparkeren lukt niet helemaal. Mijn instreuteur vondt dat het goed ging en zei dat hij dacht dat ik volgende week een hele goede TTT ga rijden :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:49

Ik ga vanmiddag me theorieboeken ophalen! :)
halverwege juni heb ik theorie examen :) met theorie cursus erbij :)
En week 30/31/32 ga ik lessen! en praktijkexamen doen :) en me aanhanger halen :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:56

Ik moet ook echt gaan beginnen met rijlessen := Ben nu bijna 20. Weet alleen nog niet of ik in Utrecht (daar studeer ik) of in zuidlimburg (daar ben ik sommige weekenden en de vakanties) m'n rijlessen wil doen. En of ik dan een lessenpakket neem of losse lessen en welke rijschool... Iemand die me een beetje kan helpen? :P

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:50

ik moest mijn 1e les ook alles zelf doen.. Behalve kijken. Maar wel schakelen en remmen en gas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:02

Ik lees hier dat de meeste mensen 45 á 50 uur lessen erop hebben zitten voor ze examen gaan doen?

Ik heb 25 lessen. Is dit heel erg?

Ik kom zojuist nét terug van mijn vijfde les trouwens. Gaat erg goed! Wel raar zo in het donker :=

Ik moet zeggen, ik speel wel een beetje vals O:) Ik rijd al een jaar tractor namelijk :)

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:46

Het verschild volgensmij ook per persoon. Mijn nicht heeft hem in 24 uur lessen gehaald. Voorheen nooit gereden ofzo. Maar een vriend van mij heeft iets van 55 uur lessen gehad en kon toen pas voor de 1e keer op examen.

Ik heb pakket van 30 lessen van anderhalf uur

Maar denk als je tractor heb gereden dat je ook het 1 en ander al onder de knie hebt..

Heb trouwens 9 april theorie examen.. dacht dat het eerder was. Nouja! Om 3 uur smiddags dat is dan wel balen.. heb liever smorgens rond 10 uur!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:01

ja schijnbaar ligt het gemiddelde op 40 tot 50 lessen ofzo.. maar als je het met minder lessen kan, dan is dat toch altijd wel gunstiger voor je portemone ofniet?? :P en ik denk dat je instructeur je niet op examen laat gaan als je er nog niet klaar voor bent...

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:15

woodysan : ik had hem juist graag om 3 uur :P kon ik lekker vanuit mijn werk door.. anders moest ik een hele dag vrij nemen!

astrid: dat je al een jaar rijdt is niet altijd een voordeel.. een vriend van mij rijdt al vanaf zijn 14e auto (op de manege.. tanken voor iemand anders.. gewoon stukje heen en weer) die had een 10 daagse cursus gedaan.. en gezakt! had zichzelf leren rijden en keek bijna niet.. daarom dus ook gezakt.. kan natuurlijk ook in je voordeel werken..