Wie boete voor reizen trein voor 9 uur met korting??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: Wie boete voor reizen trein voor 9 uur met korting??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:58

Sja het is jouw verantwoordelijkheid met wie je mee reist, niet die van de ns ;)

maar gefeliciteerd met je ingevorderde boete!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:23

Ik snap je bericht niet helemaal. Weet jij niet wat het woord 'invorderen' betekent? Even volgens van dale: Invorderen: betaling eisen van (een schuld)

Dus heb jij het woord invorderen bedacht en in je post gezet, of heb je misschien het woord invorderen in de brief van de NS verkeerd begrepen?

Heel leuk voor je als je niet hoeft te betalen natuurlijk, maar invorderen betekend volgens mij iets anders dan jij denkt. Want je laatste post komt nogal blij over.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:24

xx_ladyilse schreef:
Ik was geen eigenaar van de kaart, ik zat er alleen bij op? ik weet dus niet wat er in de brochure staat:P

;(

Verder ga ik mee met Anouska, lees die brief nog eens...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:40

xx_ladyilse schreef:
vandaag de 2e brief binnengekregen...... Na mijn brief en "vragenlijstjes" over hun onduidelijkheid. Mijn boete word dus ingevorderd. Over toch het nalatenschap van arriva en NS dat ze dingen niet duidelijk neer zetten. iedereen bedankt voor het meehelpen, ook als je het niet met mee eens was;)

??? nalatenschap is een erfenis...... invorderen doe je inderdaad als iemand een schuld open heeft staan! }:0

Wie is er nou onduidelijk? |(

Laat maar..... gegen Dummheid kann mann nicht kempfen!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 10:03

nou ja ik heb altijd geleerd dat deze weer word terug geboekt, ze hebben inmiddels ja een schuld bij mij, ik heb de boete betaald die ik uiteindelijk niet hoefde te betalen, dus storten ze deze weer terug. Dat noem ik ingevorderd, maar kan ook mijn eigen taal zijn;) geeft toch niets ?

@amondi waar slaat dat op?

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:19

ik heb een hele brief gehad waar dat in stond, met een OV en voordeelurenabbonement mag je alleen in de voordeeluren reizen met 40% korting..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:23

xx_ladyilse schreef:
nou ja ik heb altijd geleerd dat deze weer word terug geboekt, ze hebben inmiddels ja een schuld bij mij, ik heb de boete betaald die ik uiteindelijk niet hoefde te betalen, dus storten ze deze weer terug. Dat noem ik ingevorderd, maar kan ook mijn eigen taal zijn;) geeft toch niets ?

Geeft inderdaad helemaal niets als je niet weet wat een woord betekent. Maar het zou vervelend zijn als er in de brief 'ingevorderd' staat, en dat jij denkt dat dat betekent dat je het terug krijgt. Invorderen betekent dus dat je een schuld moet betalen.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:26

Het staat niet op je ov vermeld, maar het schijnt dat er ooit een brief is rond gedeeld.
Nu heb ik er persoonlijk nooit één gezien en ik reis toch een paar keer per week heen en weer terug
van college.
Dus persoonlijk wist ik het ook niet, totdat het me een keer verteld werd omdat mijn meerijder (korting
op mijn ov) klaarblijkelijk nog geen gebruik mocht maken van de korting omdat het 09:00 was.
Woorden van conducteur: Ja, maar we hebben ooit een folder rond gedeeld.
Let op de: OOIT een folder rond gedeeld :\ Lekker duidelijk.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:29

Je krijgt die folder ieder jaar bij het afhaalbericht van je OV hoor..

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 12:41

Anoeska schreef:
xx_ladyilse schreef:

Geeft inderdaad helemaal niets als je niet weet wat een woord betekent. Maar het zou vervelend zijn als er in de brief 'ingevorderd' staat, en dat jij denkt dat dat betekent dat je het terug krijgt. Invorderen betekent dus dat je een schuld moet betalen.

haha oke, dan weet ik dat ook weer.bedankt