Wanneer hadden jullie je eerste auto ongeluk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

none

Re: Wanneer hadden jullie je eerste auto ongeluk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:25

2 maand, en het was niet een beetje schade maar een heuze kettingbotsing :=

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:43

Ik had mijn rijbewijs net een jaar. Auto was net apk gekeurd.

Had een hele lange dag gemaakt (werken) en ben in slaap gevallen in de auto, ben met 80 km per uur tegen en lantaarnpaal aangeknalt en deze uit de grond gereden, het was een snelle cartoon die aan me voorbij ging ik was in shock maar ik had niets...
Nu jaren later, heb ik alleen last van mijn rechter schouder zeker als ik last hem en me te veel stress om dingen ... verder alles oke...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 06:51

A_lette schreef:
pinuts schreef:
alette.. pff.. man. Dan schrik je je dood, dan kun je soms nog beter die kat gewoon overrijden

Denk dat ik dat de volgende keer ook maar doe... Klinkt érg hard, maar liever die kat plat dan dat ikzelf op de kop in de sloot lig met weet ik veel wat :=

Naja wist in ieder geval dat mijn hart het nog goed doet :')

Mijn vader heeft ook een keer nèt geen ongeluk gehad door een eend ofzo. Sorry, maar ik rij door. (en stop daarna voorzichtig ;) ) Liever een dode eend/kat dan een dode ik.

Oeps none! :oo Jouw schuld?

Ik heb met 2 weken een spiegel geraakt, niet helemaal eraf, maar de spiegel hing er half uit.

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:01

2 dagen had ik mijn rijbewijs, ik bleef met de bumper van moeders golf hangen in de carport.. bumper er af... :o

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:07

Zijn die gene met een behoorlijke aanrijding ook voor zichtiger geworden? Ik zit namelijk nog wel eens met een bijna hart stilstand in de auto om dat 1 of ander kl... niet op let.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:00

Gister eerste ongeluk(je) gehad maar reed niet zelf..
Me zus, zagen auto met kar er achter wel stil staan, keek ze naar achter of de aquarium niet naar voor zou schuiven ik zo ho ho ho.. ja BOEM... nu wil de moterkap niet meer dicht en alles is 10cm naar binnen geschoven := was wel een klap maar ik heb niks aan over gehouden me zus alleen spierpijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:22

marleen_usar schreef:
Zijn die gene met een behoorlijke aanrijding ook voor zichtiger geworden? Ik zit namelijk nog wel eens met een bijna hart stilstand in de auto om dat 1 of ander kl... niet op let.

Ik heb nooit een ongeluk gehad maar ben wel oplettend, niet voorzichtig dat is alleen maar gevaarlijk voor je weggebruiker. Ik vertrouw daarom ook alleen op mijn eigen ogen.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:47

Nou ik ben wel voorzichtiger geworden, maar niet onzekerder.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:08

ik ben wel onzekerder geworden.. vooral voor weggetjes van rechts maar wanneer ik dan zelf op de voorrangsweg zit. ik heb nu altijd het idee dat iemand mij niet ziet aankomen. en dat is heel erg irritant.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:09

Ik heb 2 en half jaar mijn rijbewijs en gelukkig nog nooit een ongeluk gehad. Afkloppen!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:11

Ik heb nu 2,5 jaar m'n rijbewijs.. Toen ik m'n rijbewijs 1 jaar had, werd ik aangereden.. Totaal niet mijn fout..
Ik stond stil in een parkeervak (wilde uit gaan stappen), iemand kwam als een gek achteruit rijden en knalde tegen mij aan. Schade viel mee, alleen de bumper was kapot, dus een nieuwe bumper erop en klaar.. Gelukkig was er voor het parkeervak een grasveld waarop ik een stuk op doorschoot.. Als er een muurtje oid had gestaan, was er meer schade geweest.. :+ :Y)
Verder nog geen schade gereden :)

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:43

marleen_usar schreef:

Écht wel :=
Ik ben veel voorzichtiger geworden. Naja, ik was al wel erg voorzichtig want ik had mijn rijbewijs pas. Nu rijd ik misschien wel iets te voorzichtig? Ik rem in ieder geval extreem vroeg bij sommige dingen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:49

Laatst kwam er een auto van rechts maar ik had voorrang,dus ik had het gevoel dat hij gewoon door reed.Nou mijn hart zat in mijn keel omdat ik me rot schrok, ik denk die duikt mijn zij kant in.Maar op het laatste moment remde hij,pffffffffff dan zit ik echt even te shaken hoor.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:10

Ik ben voorzichtiger geworden sinds ik als fietser ben aangereden door een automobilist..
Stond toen een tijd lang bij elke zijstraat op m'n rem (ook in de auto), maar dat is nu ook wel over :Y) :+
Maar niet doordat iemand mij in m'n auto aanreed.. Ik stond stil, dus was gewoon heel stom..

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:12

En sinds ik kan autorijden ben ik op de fiets ook veel voorzichtiger :j

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:18

none schreef:
En sinds ik kan autorijden ben ik op de fiets ook veel voorzichtiger :j

Ik ben nog aan het lessen, maar wat je net zegt herken ik heel erg. Sommige dingen wist ik als fietser niet eens :o Maar ik heb gelukkig nog geen brokken gemaakt :+

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:19

Ik heb met mijn oude auto een x met inparkeren schade gereden...was een krappe parkeerplaat, een auto verkeerd geparkeerd en het lukte niet. Reed dus achteruit, mijn best doen om niet het muurtje en de andere auto te raken, raak ik een paar stenen die opgehoopt lagen om ooit eens in de tuin van die mensen te komen. Paar krassen, maar ik heb gejankt of dat de hele auto in elkaar zat... :D ...

Vorig jaar heb ik in de schemer met dezelfde auto een zwijn ervoor gehad, ging met een km of 50 per uur, gelukkig reed er niks achter me. Bumper was een beetje ontwricht en verder was er eigenlijk niks aan de hand. Zwijn was onvindbaar.

Paar weken geleden in de nieuwe auto, ik rij langs het kanaal, ligt wat stro op de weg, ach ja ligt er wel vaker, maar ja ineens lag daar een strobaal....Kon hem niet meer volledig ontwijken omdat ik een tegeligger had en geen zin had om in het kanaal of tegen de boom te knallen. Bumper kapot en grill ook...

Gelukkig is dat het enige wat ik tot nu toe meegemaakt heb, vond het ook wel even best zo....als ik de verhalen van jullie lees of de foto's zie ben ik toch elke keer weer blij dat ik heel op mijn werk en thuis aankom...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:28

Ik had ongeveer 3 maanden mijn rijbewijs toen ik in een slip terecht kwam en tegen een stapel stenen aanreed.
Alleen blikschade als gevolg en ik raakte 1 wieldop kwijt...
En een keer toen ik ging inparkeren in een ondergrondse parkeerplaats.
Bij het inparkeren stuurde ik een beetje te ver terug en toen schaapte ik langs een muurtje...
Verder heeft de auto verder (nog) geen schade opgelopen :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:31

Nog nooit. :+
En nu bijna 10 jaar rijbewijs B en sinds 3 jaar C, CE.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:18

Na 2 maandjes ofzo al. Tegen een muurtje toen het heel glad was.. Reed heel netjes dus kon er verder ook niks aan doen..

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:33

Toen ik 4 was... Ik zat bij mijn moeder in de auto in de file en ze wilde iets uit het dashbord kastje pakken.. Nouja en toen zaten we dus BOEM op onze voorganger.. En degene achter ons zat bij ons achterop. Gelukkig reden we stapvoets, dus het was niet zo'n harde klap. We hebben er niets aan overgehouden. :Y)
Hopelijk was dat mijn eerste en meteen ook laatste auto ongeluk. ;)