boodschappengeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:30

Ik vind het ook altijd bijzonder hoeveel geld mensen kunnen uitgeven. Ik doe mijn boodschappen bij de AH, dat schijnt duur te zijn maar daar merk ik weinig van. Ik doe wekelijks tussen de E40-E50 boodschappen voor 2 personen. Wij eten veel verse groente, eigenlijk altijd vlees bij het eten, van dat lekkere verse luxe brood van de AH... Ik koop niet eens structureel Euroshopper en toch kom ik prima uit met dat bedrag. Als de kosten een keer omhoog gaan is dat meestal omdat ik dan wild heb gehaald bij de poelier oid.

Misschien eens een tijdje een lijstje maken en dan bekijken wat je nodig hebt? Wat ik wel doe is dat ik bijv. "groente" op het lijstje heb staan, en dan ter plekke kijk wat er in de aanbieding/in het seizoen is. Kunst met aanbiedingen is altijd dat je je niet moet laten verleiden dingen te kopen die je anders niet had meegenomen, maar juist kijkt welke dingen die je toch al wilde gaan kopen nu goedkoper zijn. Ik koop nooit vaatwassertabletten of toiletpapier voor de normale prijs, er is nl altijd wel een keer een aanbieding op dat soort spul en dan koop ik meteen wat groter in.

tita

Re: boodschappengeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:46

Ik ben wel veel geld kwijt bij de AH vind ik zelf voor een persoon maar ik koop ook altijd voorverpakte gesneden verse groente

Ik had maandag snijbonen 250 gram voor 3.60 euro :oo best veel van want los koste sperziebonen 500 gram voor 1.47 euro maar dat was wel een aanbieding.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:50

Voor 1 persoon is het ook waardeloos boodschappen doen want de porties zijn altijd te groot. Dat vind ik dan wel weer een voordeel van de AH, die zijn nogal ingesteld op 1/2 persoons huishoudens. Waar je bij de C1000 beter terecht kunt als je een heeeele grote vriezer hebt voor alle kiloknallers :=

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:50

haha inderdaad :')

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:07

Ik geef per week ook 30 euro uit, en daarvan haal ik dan echt alles. Eten, schoonmaakmiddel, wasmiddel, shampoo, deo, een keertje iets lekkers etc. Best te doen, maar je moet wel plannen. Dus niet in 1 week én wc papier, én schoonmaakmiddel, én deo moeten kopen, maar dus elke week iets, zelfs al is het nog niet helemaal op. Óf zorgen dat het geld dat je overhoud ook overblijft, maar dat lukt mij eerlijk gezegd niet, dus ik doe het op de voorraad manier :+
Het enige wat apart ingepland word zijn verjaardagen enzo, want die zijn van 30 euro in de week niet te betalen, dus die komen gewoon in de financiele planning te staan als bijzondere uitgaven.

Mijn frisdrank haal ik bij de Lidl, en sommige andere dingen ook, maar het meeste komt gewoon bij de AH weg. Simpelweg omdat ik die kwaliteit toch beter vind dan die van de Lidl of de Aldi. En duurder uit? Ik vind het meevallen. Doe ook weleens boodschappen bij de Jumbo, C1000, of andere supermarkten, maar over het algemeen was ik daar juist duurder uit. Zeker bij de Jumbo ging ik consequent over mijn budget heen. Dus na een aantal weken toch maar terug naar de Albert Heijn! En inderdaad, AH heeft nog enigzins kleinere portie, al betaal je daar vaak ook weer voor. Maar soms is het een kwestie van kijken naar hoeveel geld je per week kwijt bent, ipv hoeveel geld je per hoeveelheid kwijt bent...... hoe oneconomisch dat ook is.

Verder kritisch zijn waar je op bezuinigt en hoe ver je daarin gaat. Ik ga niet voor het goedkoopste WC papier, want daar heb je zoveel van nodig dat je net zo goed iets duurder kan nemen waardoor je iets meer comort hebt, om maar een voorbeeld te noemen. Wasmiddel word absoluut niet op bespaard. Mijn kleding moet langer mee dan vandaag. Eten kies ik wel goedkopere merken, maar wel de goedkopere merken die ik lust. Ik heb niks aan goedkoper eten als ik het weggooi omdat ik het niet wegkrijg.
En tja, het blijft toch een beetje besparen op verse producten als groente, fruit en vlees... die zijn op het moment gewoon ontzettend duur. Dus als de overheid wil stimuleren dat men vaker een gezond tussendoortje neemt in plaats van ongezondheid, moeten ze daar misschien eens wat aan doen :D

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:48

Ik haal bij de AH altijd zo'n grote zak wokgroente voor in de vriezer, kost 1,60 geloof ik. Zou ook liever vers hebben maar vind het zonde om de helft weg te moeten gooien en elke dag hetzelfde eten heb ik ook geen zin in. Ik bespaar ook niet op wasmiddel sowieso omdat ik maar 1x per week 2 wassen doe op een dag in m'n eentje (heb een grote machine en niet heel veel was) maar vind dat goedkope spul echt niet fris ruiken haha ik wil wel lekkere frisse schone was! Met euroshopper wasmiddel rook ik nog steeds een beetje paard aan de kleding die ik daar aan had. Dus ja soms is duurder zeker wel beter!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:50

Babsiej schreef:
Ja dat proeven we....
Hebben wel al vaker geprobeerd want ook wij willen minder geld kwijt zijn :+ :o

Die van prima is dat geloof ik is gewoon echt niet lekker, de spaghetti....We hebben nu van AH eigen merk die is ook wel lekker en ook iets goedkoper.

Maar net als wc papier, ik wil gewoon echt geen wc papier waar je met je vinger doorgaat zoals wij dat noemen :D Wasmiddel koop ik altijd in de aanbieding, dus al goedkoper.

We eten wel veel verse groenten en fruit, en das wel duur...

Ga eens naar de markt voor je verse groente en fruit! Scheelt enorm!
Spaghetti proef ik ook echt het verschil niet hoor haha
Van saus vond ik die van Euroshopper lekkerder dan een duurdere van Bertolli!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:13

Ja de markt!Dat is wel ideaal,zou ik ook moeten doen.
Zeker voor inderdaad groente en fruit.Maar ook kaas,eieren...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:51

nixx schreef:
Babsiej schreef:
Ja dat proeven we....
Hebben wel al vaker geprobeerd want ook wij willen minder geld kwijt zijn :+ :o

Die van prima is dat geloof ik is gewoon echt niet lekker, de spaghetti....We hebben nu van AH eigen merk die is ook wel lekker en ook iets goedkoper.

Maar net als wc papier, ik wil gewoon echt geen wc papier waar je met je vinger doorgaat zoals wij dat noemen :D Wasmiddel koop ik altijd in de aanbieding, dus al goedkoper.

We eten wel veel verse groenten en fruit, en das wel duur...

Ga eens naar de markt voor je verse groente en fruit! Scheelt enorm!
Spaghetti proef ik ook echt het verschil niet hoor haha
Van saus vond ik die van Euroshopper lekkerder dan een duurdere van Bertolli!

Vind de 4 kazen saus van gran 'd italia erg lekker is er ook niet goedkoper...

Markt is bij ons op maandag en vrijdag en beide dagen werk ik gewoon, werk full time dus dat wordt al lastig...

Vind het echt super knap hoe jullie het doen.. Wou dat ik t kon :D

Maar net als runderreepjes met rijst :

400 gram runderreepjes 6 euro
250 gram kastanjechampies 1.69
1 paprika rond de 1 euro
meergranenrijst 1.25
en stroganoff saus 1.45

Ben je toch al bijna 12 euro kwijt :7

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:10

Het is maar net hoe gek je het maakt Babsiej. Rundvlees kun je ook zelf snijden en je kunt ook gewone champignons gebruiken :j
En stroganoff saus zo duur? Vast niet als je een zakje haalt en het met warm water in een pannetje maakt :D

Je kunt het zo gek maken als je wilt.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:12

Mja, mijn paprika's haal ik altijd in de Aldi, kost daar minder dan 1€ voor 3 stuks (rood/geel/groen) en is even lekker dan de "dure" paprika eerlijkgezegd...
Zoals Quellian zegt, je kunt het zo gek maken als je wil :)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:07

Het is gewoon een zakje saus... Ik vind dat juist goedkoop :+

Maar goed stel dat je al het goedkope neemt.. champignons zijn 30 cent duurder en de runderreepjes kunnen mss ook een euro goedkoper, blijft het duur...

En zo eten wij ook nasi, met kipsate en verse bonen enzo .. is gewoon allemaal duur :+

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:20

Wij redden ons met gemiddelt 30 euro in de week, zijn met z'n 2en en daar doen we alles mee, dus ook bv wc papier. Boodschappen halen we bij de Lidl en we eten elke dag vers omdat dat nou eenmaal lekkerder is. Door de porties die je koopt bij de winkel eten we vaak 2x in de week hetzelfde bv de chilli con carne van gisteren eten we vandaag weer, en de stampot zurekool met gorizo hebben we zondag en maandag gegeten, maar als je wilt kun je het gewoon later op de week eten ipv de dag erna al. Veel maaltijden kun je makkelijk een week bewaren. Meestel plannen we de 2e porties op een drukke dag zodat we niet echt hoeven te koken maar wel lekker kunnen eten. Als je verstandig inkoopt en het bij seizoen groenten houd kun je erg goedkoop eten kopen. Als je een vriezer hebt vries dan gewoon een portie in (vergeet niet je stukje vlees of vega prutje erbij te leggen) doe het in handige magnetron bestendige bakjes en je hebt voor de slome dagen een lekkere maaltijd in een handomdraai wat niet de zoveelste pizza is. Familie verpakkingen in de aanbieding zijn ook gruwelijk handig! kopen, los van elkaar halen en invriezen en je hebt zo voor een paar weken vlees in huis.

Veel groente halen we overgens bij de toko, de prijs scheelt gigantisch en het smaakt 10x beter. Kijk gewoon even rond, ga af en toe even de markt op want dat scheelt ook een hoop centen. Ik weet niet of je kunt inpotten? zelf ooit geleerd op school, maak mijn eigen appelmoes en rabarber en als het eenmaal zover is ook groenten als bv sperzibonen, bietjes, worteltjes enz enz erg makkelijk en een stuk lekkerder dan de gezoete versies uit de winkel. Zo kom je ook weer makkelijker rond, het is eigelijk maar net hoe handig je bent, en of je een vriezer hebt. Zelf vind ik het elke keer weer een uitdaging om het te doen, en kan ik er niet tegen als eten word weg gegooit. Aardappels over? doe ze in de koelkast "spaar" ze op en je hebt een paar dagen later gebakken aardappels :)

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:29

Ik ben heel dom bezig, haal elke dag wel wat boodschappen.
Bij mij is het niet bekend hoe laat ik thuis ben of of ik eigelijk wel thuis eet.

Verder doe ik mijn boodschappen altijd bij de albert heijn omdat ze het lekkerste brood hebben en tot 9 uur open zijn s avonds. Ga niet op de koopjes af, wel koop ik altijd het wasmiddel in de aanbieding omdat ik graag merk heb. Merk dat een merkwasmiddel toch wat beter voor je was is en vooral omdat ik het na 1 keer dragen in de wasmachine gooi :P

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:30

Babsiej schreef:
En zo eten wij ook nasi, met kipsate en verse bonen enzo .. is gewoon allemaal duur :+

Volgens mij is nasi één van de goedkoopste dingen die je kunt eten :j

Wij zijn heel erg qua boodschappen hoor, hebben met gemak 100 euro per week met z'n 2en, maar moeten daar eigenlijk ook wel op gaan letten, denk dat het een boel centen scheelt :j

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:17

We hebben hier een budget van 250 euro per maand voor 2 personen, maar dat redden we vaak genoeg niet. Het komt ook wel voor dat ik wat over heb.
Ook doe ik nog eens in de maand boodschappen met mijn moeder die zij dan betaald (ca. 30 euro).

Ik ga er ook maar weer een beetje meer op letten :o

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:36

Quellian schreef:
Babsiej schreef:

Volgens mij is nasi één van de goedkoopste dingen die je kunt eten :j

Wij zijn heel erg qua boodschappen hoor, hebben met gemak 100 euro per week met z'n 2en, maar moeten daar eigenlijk ook wel op gaan letten, denk dat het een boel centen scheelt :j

4 ons sperciebonen 2 euro
4 ons kipfilet rond de 3 euro
1 pak conimex 2.59
1 ui weet ik veel 50 cent ofzo :+

Zit je toch weer aan 8 euro .. en 1 dag die reepjes ben ik al rond de 17 euro verder hebben we 2 avonden te eten, dus nog geen lunch, geen ontbijt, en al je andere oliebol die je nodig hebt :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:42

Ik gooi geen kilo bonen en kilo kip door de nasi als we er met z'n 2en van moeten eten hoor :D

Lunchen op het werk kost ook een godsvermogen, vriend en ik eten dagelijks beide voor 5 euro, tel maar uit je winst... terwijl je makkelijk je eigen brood kunt smeren -moet je er alleen de zin en tijd voor zien te vinden-.

Maar als ik nasi maak (doe ik niet zo vaak hoor :D ) dan gooi ik er 350 gram kipfilet in, een nasipakket (of roerbakgroenten), een zakje eigen merk meuk wat je moet wellen in water en witte rijst. Pak rijst kost nog geen 50 cent, een zakje poedermetgekleurdefrutseldingetjes kost ook nog geen 50 cent, kip zal misschien 3,50 kosten en groenten hooguit 2 euro. Dan eten wij voor 6,50 met z'n 2en en eten de honden vaak nog mee omdat we nog een halve pan over hebben :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:44

een diepvriezer is rg belangrijk als je in je eentje woont.
tip; kook niet 1 portie voor 1 dag. vries spulletjes in en kook dus meerere porties. rijst kun je super goed invriezen als het gekookt is (in boterhamzakjes doen, die nemen niet veel ruimte in) en bijv. een pan zuurkool kost ongeveer 2 euro. daar kun je 4 keer van eten!

nasi maak ik rouwens altijd met gehakt (of iets anders uit de aanbieding)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:01

Quellian schreef:
Ik gooi geen kilo bonen en kilo kip door de nasi als we er met z'n 2en van moeten eten hoor :D

Lunchen op het werk kost ook een godsvermogen, vriend en ik eten dagelijks beide voor 5 euro, tel maar uit je winst... terwijl je makkelijk je eigen brood kunt smeren -moet je er alleen de zin en tijd voor zien te vinden-.

Maar als ik nasi maak (doe ik niet zo vaak hoor :D ) dan gooi ik er 350 gram kipfilet in, een nasipakket (of roerbakgroenten), een zakje eigen merk meuk wat je moet wellen in water en witte rijst. Pak rijst kost nog geen 50 cent, een zakje poedermetgekleurdefrutseldingetjes kost ook nog geen 50 cent, kip zal misschien 3,50 kosten en groenten hooguit 2 euro. Dan eten wij voor 6,50 met z'n 2en en eten de honden vaak nog mee omdat we nog een halve pan over hebben :D

Staat bij mij toch ook 2x 4 ons? toch geen kilo ? :?

Naja ach piepers met groenten kan natuurlijk en das wellicht goedkoper. Wij zijn ook geen pieper mensen .. En we kunnen t missen denk dat als je t niet kan betalen je dan vanzelf goedkoper gaat shoppen ...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:07

Had het verkeerd gelezen, maar 400 gram kip is imo nog veel, dan zit je kip met rijst te eten, aanbevolen hoeveelheid vlees is iets van 75 gram per dag per persoon :D

Invriezen van eten dat al bereid was heb ik nooit gedaan, ook niet toen ik alleen woonde, zo'n zeikerd ben ik dan ook wel weer.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:19

Wij (mijn vriend en ik) zijn samen zo'n 200 euro per maand kwijt voor boodschappen (incl. shampoo, deo, wasmiddel, etc.) en dan letten we nog niet eens heeel erg op de prijs. Als we echt als studenten zouden eten (dus veel spaghetti en nasi), dan zouden we wss een stuk goedkopen uit zijn.

Wel haal ik bijv. fris eigen merk in de aanbieding en dan sla ik meestal meteen een hele lading in en halen we niet het duurste vlees en meestal grote familieverpakkingen die ik vervolgens invries.

Verder zijn er wel een aantal dingen die ik per se A-merk wil hebben, zoals verzorgingsproducten, maar ook die haal ik uit de aanbieding.

Ik denk dat 100 euro best te doen is, maar dan moet je wel goed op de prijsjes letten en genoegen nemen met wat minder (zoals de rest ook zegt). Ook op andere dingen dan boodschappen is vrij makkelijk te besparen. Zo heb ik een (grote!) tv van MP voor 25 euro en een enorme koel-vriescombinatie ook van MP voor 30 euro.
Dus: Wees creatief en dan red je het wel!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:28

Quellian schreef:
Had het verkeerd gelezen, maar 400 gram kip is imo nog veel, dan zit je kip met rijst te eten, aanbevolen hoeveelheid vlees is iets van 75 gram per dag per persoon :D

Invriezen van eten dat al bereid was heb ik nooit gedaan, ook niet toen ik alleen woonde, zo'n zeikerd ben ik dan ook wel weer.

Ik doe in wat er op het pakje van conimex staat.. we hebben idd wel wat over maar daarop is het zakje satesaus gebaseerd en de rijst...
Naja was vandaag 73 euro kwijt voor de weekboodschappen dus viel mee.. nog wat vergeten dingetjes komen erbij maar toch .. is 40 per persoon per week .. valt best mee :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:52

Staat er op dat conimex pakje dan niet dat het voor 4 personen is? Ik ga altijd uit van 100 gram vlees/vis pp, vriendlief vindt 250 gram een betere hoeveelheid... gelukkig win ik meestal, anders groei je toch dicht lijkt mij?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:35

Ik let ook op de boodschappen, vriendlief iets minder :=
Bij ons is het gemakkelijk: mijn ouders geven vaak veel soep, overschotten en kipfilets(die zij zeer goedkoop kunnen krijgen) mee. Een kilo gemengd gehakt? Kunnen wij aan 1€ krijgen :)

Een eetmaal bij ons:
Kipfilet(gratis van ouders)
rijst(nog geen 50cent)
wortels(1,50euries voor een kilo?)

Dus dat is ruw geschat 2€ :) Wij komen daarmee toe, hebben een volle maag en onze lunch en ontbijt kost ook niet veel meer :) Kwestie dus van sparen en aanbiedingen te bekijken :)