heb ik recht op schadevergoeding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: heb ik recht op schadevergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:37

Nou moet je me niet op ideeen brengen als ik ga tellen op hoeveel opritten ik al met de fiets ben onderuit gegaan afgelopen maanden.
Voor elke oprit een paar duizend euro en ik ben miljonair.
En dan nog de wegen en fietspadden die niet zijn gestrooid door de gemeente hoppa weer 3 miljoen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:38

Hihi precies, zou makkelijk verdienen zijn

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:51

n
Laatst bijgewerkt door CaPrIoLe`79 op 07-03-09 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:51

Als burger zijnde ben je verplicht om de stoep voor je huis (gemeente-eigendom) sneeuwvrij te houden. Doe je dat niet en glijdt er iemand voor je huis uit dan ben jij als bewoner van het huis waarvoor die stoep ligt aansprakelijk. Erg krom, maar ik neem aan dat een gemeente in jouw geval dan net zo goed zijn verantwoording moet nemen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:53

Sorry dat ik het zeg maar dat vind ik echt gewoon ronduit kinderachtig. Als we allemaal meer belasting aan de gemeente moeten betalen staat iedereen te bleren maar er word dus wel verwacht dat de gemeente elke stukje stoep, fietspad, enz strooit ook als het heel licht vriest.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 08:51

Chiqa schreef:
Dit staat op de site van gemeente Elburg voor gladheidbestrijding; je kan een schadevergoeding wel vergeten (Waar ik ook al van uit ging gut hoe komen mensen dr op je heb toch zoiets als eigen verantwoording?)
........................................................................................
u bent verantwoordelijk voor uw eigen veiligheid. Blijf daarom bij glad weer thuis als u niet naar buiten moet. Bent u toch genoodzaakt de weg op te gaan, rij dan voorzichtig en houdt er rekening mee dat sommige wegen nog glad kunnen zijn.

Meer informatie vindt u op http://www.elburg.nl. U kunt ook terecht bij de afdeling Civiel Beheer en Groen op het gemeentekantoor, tel ****

http://www.elburg.nl/content.jsp?objectid=4328[/i]

ik vind vooral dat dik gedrukte stukje erg geestig, je bent wel verplicht je gordel om te doen en een helm op te zetten, anders krijg je een boete, dus als ze ermee kunnen innen gaat dat ineens niet meer op :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 09:54

Nou dus wel, de boete is een extra sanctie, omdat de overheid regels heeft opgesteld om de burger tegen zichzelf te beschermen, maar ook jouw tegen een ander. Leuk als je iemand aanrijdt die niet oplet en zomaar oversteekt en geen helm draagt, het leed is dan niet te overzien, ook jij als bestuurder van jouw autootje krijgt dan een dauw. De ziektekostenverzekering kan dan ook nog eens moeilijk doen bij die niet-helmdrager omdat hij idd verantwoordelijk is voor zijn eigen veiligheid en het dragen van de helm zelf niet heeft gedaan, kan zelf zo zijn dat ze dan maar een deel van de ziektekosten dragen, selber schuld als je hoofdletsel hebt opgelopen dat te wijten is aan geen helm dragen. Gelukkig is de overheid met zijn opgelegde regels daar een derde partij in, dan heb jij tenminste als burger een poot om op te staan!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 12:50

marlies85 schreef:
De kans dat je een schadevergoeding krijgt is zeer klein.Ik zou niet eens de moeite nemen om hier over na te denken.Het is gewoon domme pech dat je bent uitgegleden.Maar je ouders verdienen een schop onder de kont waar je U tegen zegt.Ze kunnen best wel de moeite nemen om je ff af te gooien op school.

zeg maar hoe we dat moeten doen, als je geen auto heb, je 18 kilometer van school af woont en geen geld hebt voor de bus.
ben benieuwd :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:57

Hoe ging je normaal naar school dan? Fietsend?
Hoe kun je dan uit de bus vallen :) ?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:59

Eerst ging je wel gewoon met school naar de bus maar ging je niet meer omdat je blaren kreeg.
En nu is het omdat de bus teveel geld kost?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 13:00

geld raakt op...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:04

Volgende smoesje. Dit kan niet, dat kan niet. Dit doet te zeer, dat is te duur, dat is te ver. Waar en wil is, en die wil lijkt niet op jou adres te wonen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 13:06

slotje pleas.
bokt gaat weer lekker offtopic.
dankje

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:07

Het is toch niet offtopic, dat je niet naar school gaat zeg je dat door de val komt. En dat je daar ook schadevergoeding voor wilt.
Dan kan je op zijn minst verwachten dat mensen afvragen waarom je niet gaat. :)
Zo komen we misschien zelfs tot een oplossing ;)
Laatst bijgewerkt door lesilla op 08-03-09 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:08

Daphne, hebben jullie al iemand ingeschakeld die jullie van juridische hulp voorziet?
Als een advocaat werkelijk denkt dat hier wat uit te halen valt, dan had het allemaal niet zo lang hoeven duren..... Dan was er allang een rechtzaak geweest.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:09

Het gaat zeker niet offtopic, maar op alles wat er gezegd wordt komt een ja maar.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:10

Hoezo gaan wij offtopic?
Jij vraagt of je schadevergoeding kan verwachten, antwoord: Nee.
Je zet er zelf bij dat je al twee maanden niet naar school gaat omdat je geen vervoer hebt en nu problemen krijgt met de leerplichtambtenaar omdat je er niet heen kunt en die boete eigenlijk ook vergoed wil hebben..

Wij zeggen alleen maar dat dat onzin is, want waar een wil is, is een weg. En wat nou als je zelf van de trap was gevallen en nu hetzelfde probleem had. Dan was je waarschijnlijk ook niet naar school gegaan: zelfde probleem alleen nu kun je niemand de schuld toeschuiven....

En om te zeggen dat geld opraakt... daar hadden je ouders aan moeten denken vóór ze je naar een school 18 kilometer verderop stuurden. Je moet altijd rekening houden met onvoorziene dingen, dus ook met onvoorziene kosten voor de bus (al helemaal als je geen auto hebt.)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:19

Liezel1 schreef:
Als een advocaat werkelijk denkt dat hier wat uit te halen valt, dan had het allemaal niet zo lang hoeven duren..... Dan was er allang een rechtzaak geweest.

Vergis je daar niet in, die molens draaien ontzéttend langzaam. ;)

Ik vraag me wel af in hoeverre er overleg is met de school en of die niet mee kan helpen om tot een oplossing te komen. Ik weet nog dat ik (jaren geleden) zelf wegens allerlei omstandigheden een lange tijd niet naar school ben geweest, maar toen puntje bij paaltje kwam heeft de school mij enorm geholpen. Ze hebben mij onder andere de mogelijkheid gegeven om toetsen in te halen en verslagen in de zomervakantie in te leveren. Natuurlijk is een school niet verplicht om dat te doen, maar in overleg is er vaak veel mogelijk. Meer dan wanneer je je alleen als slachtoffer opstelt!

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:20

gelukkig kan je wel je pony, pensionstal, enz enz betalen... Maakt mij niet uit hoor, maar loop dan niet te miepen over geen geld...
Mij hoor je ook niet toch? bah kan ik me zo aan ergeren...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:22

Goeroe, ik weet dondersgoed hoe rechtzaken werken.
Ik heb een PB gekregen van de TS met daarin haar persoonlijke situatie. Als dat idd klopt, dan kan een rechtzaak iig allang gestart zijn. Het is 18 december gebeurd, we zijn nu bijna 4 maanden verder. Geziende situatie van de TS, dan had de gemeente al gedagvaard kunnen zijn. Zoals ik het begrijp uit de situatie van de TS, brengt elke dag dat dit langer duurt, de familie van de TS verder in de problemen....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:22

goeroe schreef:
Liezel1 schreef:

Vergis je daar niet in, die molens draaien ontzéttend langzaam. ;)

Ik vraag me wel af in hoeverre er overleg is met de school en of die niet mee kan helpen om tot een oplossing te komen. Ik weet nog dat ik (jaren geleden) zelf wegens allerlei omstandigheden een lange tijd niet naar school ben geweest, maar toen puntje bij paaltje kwam heeft de school mij enorm geholpen. Ze hebben mij onder andere de mogelijkheid gegeven om toetsen in te halen en verslagen in de zomervakantie in te leveren. Natuurlijk is een school niet verplicht om dat te doen, maar in overleg is er vaak veel mogelijk. Meer dan wanneer je je alleen als slachtoffer opstelt!

Maar hoe zit dat eigenlijk in nederland, als ik bv een maand ziek zou zijn met doktersbrieven komt de schoolinspectie alsnog?
Of alleen bij onwettige afwezigheden?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:24

btw dat school niet halen...

De meeste scholen zijn heel goed bereid om jou huiswerk te geven hoor, alles kan met goede gesprekken.
Bovendien had je geen rolstoel kunnen krijgen ergens...?

@katia, ik ben ooit een jaar niet naar school geweest met een hele geldige reden, na 11 maanden kwamen ze eens piepen.
Het lijkt me dat de school van dit meisje het er niet helemaal mee eens is en ze dus al eerder heeft ingeschakelt, met wat ze nu uitroept...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:29

Liezel1 schreef:
Goeroe, ik weet dondersgoed hoe rechtzaken werken.

Ik heb er anders ook de nodige ervaring mee en bij mij duurde alles een eeuwigheid. Misschien maakt het onderwerp veel verschil? Eerlijk gezegd kreeg ik ook niet de indruk dat mijn advocaat toen alles op alles zette. Daar moet je dan dus ook maar een beetje geluk mee hebben.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:31

Het kan idd wel 2 of 3 jaar duren voordat er een uitspraak is in ingewikkelde zaken...
Maar het begin had allang gemaakt kunnen worden, dan was er iig íets gebeurd... Nu blijft het bij hopeloos afwachten wanneer je volgende reactie van de gemeente komt....
Als er inderdaad zoveel spoed bij is als de TS mij heeft gezegd, waarom hebben ze dan nog geen juridische hulp ingeschakeld?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:48

Daphne__ schreef:
marlies85 schreef:

zeg maar hoe we dat moeten doen, als je geen auto heb, je 18 kilometer van school af woont en geen geld hebt voor de bus.
ben benieuwd :)

Tsja je ouders zijn er gewoon verantwoordelijk voor en ik neem aan toen ze aan kinderen begonnen zijn dat dat ook veel kosten met zich mee gebracht heeft. Ik weet nog in de tijd dat toen ik op school zat nog. Dat mijn moeder (ouders waren toen al gescheiden) en mijn moeder had in principe helemaal geen geld voor om de opleiding voor mij te kunnen betalen. Maar ze zag aan me dat ik het dolgraag wilde en mijn moeder is er hard knokkend tegen aan gegaan om dubbele shifts te blijven draaien en dat alles voor mij om me me opleiding te kunnen laten doen. Ik kreeg ook stufi (spreek hier nu uit over een opleiding van Mbo), maar ook die stufi deze die ik wel aan mijn moeder wou afstaan maar zij dat niet wilde en tegen me zei van. Lieverd de stufi mag jezelf houden om je eigen losse rekeningen (oa: mn paard nadat mijn moeder van begin dat ik mn pony had gekregen mn moeder alles daarvoor betaalde), maar uiteindelijk had ik toen gezegd omdat ik de opleiding van haar mocht doen alsnog, dat ik zelf voor mijn paard ging zorgen qua kosten.

Mijn moeder moest elk dubbeltje wel een of twee keer omdraaien maar ze had het voor mij maar ook voor mijn broertje er duizendmaal voor over. Tenslotte als het hetzelfde probleem was geweest over dat bijv mijn moeder geen geld voor mij had voor de bus, dan zou ze ook alles op alles hebben gezet om nog wat meer uren te hebben gewerkt, en dat alles voor mijn maar ook voor mijn broertje!

Ik ben daarom ook kei-trots op mijn lieve mams ... Ze heeft 5 kids in totaal maar ook voor mijn twee oudste broers deed zij het meeste qua kosten en opleidingen als ook voor mijn zus en voor mij en mijn broertje.

Dus TS: Ik vind en dat hebben nu ook al meerdere gezegd aan je dat waar een wil is is een weg? En dat geldt absoluut voor je ouders dan gaan ze toch wat extra of meer uren werken?? Tsja als je wil kom en kan je alles tenminste als je het ervoor over hebt, en helemaal als het voor je bloedeigen kind is..