Relatie.. zonder een relatie te hebben.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:44

laetitia schreef:
Zo zie ik dat namelijk. De eerste 3 maanden ken je elkaar amper...hoe kan je dan verliefd zijn??

Dit is wel een heel deprimerende uitspraak hoor! :oo
Met mijn ex was ik binnen de kortste keren verliefd. Verliefheid kan héél snel optreden hoor! :j
Het is bovendien voor iedereen verschillend, maar binnen drie maanden verliefd zijn kan zeker wel!

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:52

Ontzettend verliefd zijn, daar geloof ik zeker in - maar elkaar goed kennen en dus weten dat je bij elkaar past, dat kost tijd. Even afgezien van de ontzettend goede vriendschappen die uitgroeien tot meer ;)
Ik ga je nog terug Pb'en, maar je gaf stof tot nadenken. Ben vanavond wel uitgedacht, dan stuur ik terug! :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 16:54

Deprimerend? Waarom deprimerend? Is het zo erg als je niet verliefd bent dan?

Nou dan begin ik maar nooit meer 'iets' met 'iemand' (ga er geen etiketjes opplakken ;-) ) want bij mij moet het altijd langzaam groeien...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:00

Precies wat WhiteRose zegt.
Verliefd worden duurt in mijn ogen geen drie maanden. Ja als je iemand al een eeuwigheid kent en daar gevoelens voor ontwikkelt, ja. Maar als je iemand leuk vindt, en na drie maanden nog niet verliefd bent... Ik weet het niet hoor, dat klinkt mij veel te deprimerend. Kan natuurlijk ook persoonlijk zijn! :j
Ik bijvoorbeeld ben gek op het leven, ik wil genieten van elk moment. Ik word dan ook erg gemakkelijk verliefd! :j Mits diegene bij me past.
Dat was in het geval van mijn ex zo (je kent het verhaal nog Leatitia ;) ), de scharrel die ik daarna kreeg duurde het langer bij. Ik werd uiteindelijk wel verliefd, maar toen hij mij niet leuk genoeg bleek te vinden, werd het minder en vond ik hem alleen nog maar gewoon leuk. Toen begon ik me te realiseren dat ik toch niet op zijn type val, dat ik een simpelere jongen (in de omgang) nodig heb. Toen begon hij mij weer leuk te vinden, en nu is hij compleet desperate, en ben ik totaal van hem afgestapt.. :+

Langzaam groeien, ben ik niet voor. Ik wil leven, ik wil élk gevoel kennen.

Edit: Ik wacht in alle rust af WR ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:31

@ Janine: tuurlijk ken ik jouw verhaal nog, en jij dat van mij denk ik ook!

En ook ik geniet van het leven, echt waar! Maar ik ben maar 2 x in mijn leven echt verliefd geweest. 1x op mijn 16e en 1x op mijn 23e. Ik vind iemand leuk en van daaruit groeit mijn gevoel wel of niet...van daaruit ga ik om iemand geven of juist niet.
En als mijn gevoel wel groeit, dan kan ik verliefd worden! En dat is heerlijk!!

Nogmaals: je hoeft niet altijd alles te benoemen. Als het goed voelt voelt het goed. Als je handje in handje wilt lopen dan doe je dat, als je bij elkaar wilt slapen dan doe je dat. Als je elkaar wilt vasthouden dan doe je dat.

Niemand kan de toekomst voorspellen (tenminste daar ga ik vanuit ;-)) dat geldt als je wel een 'echte benoemde relatie hebt evenzeer. Dat kan ook van de ene op de andere dag over zijn.

Het woord relatie geeft geen enkele garantie

Janine1990

Re: Relatie.. zonder een relatie te hebben.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:34

Ik weet dat van jou ook nog heel goed hoor! :j
Het is ook persoonlijk, zoals ik al zij. Ik hoop voor jou dat je snel écht verliefd zult worden, zoals op je 16e en 23e!
Verder ga ik helemaal mee in wat je zegt, en vind ik je dikgedrukte uitspraak héél erg mooi! Al zit er voor mij wat anders achter, dan wat jij er mee bedoelt en in de context van dit topic.
Dat een relatie van de een op de andere dag over is, weet ik nog heel goed. :j

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:12

Tussen jullie ligt denk ik het verschil van het impulsieve, leven op gevoel, en het rustigere, weten wat je doet :)
Ik kan ook ontzettend de hang naar het extreme hebben - ga straks zomaar 10 dagen naar New York, want daar moet ik ooit geweest zijn. Stappen tot 's ochtends vroeg, terwijl je weet dat je studie gewoon vraagt om 9.00 uur aanwezig te zijn. Ontzettend de weg kwijt zijn van iemand, gewoon totaal van de wereld zijn van verliefdheid.
En das gewoon persoonlijkheid. Ik zoek het op, dat extreme, maar ik heb er ook erg behoefte aan. Das niet goed of fout, net zo goed als jouw leven goed of fout is, Laetitia :)

Overigens, ik ben maar zelden écht verliefd :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:41

Het gevoel van verliefdheid treedt toch heus wel op binnen een heeel korte termijn, het gevoel van houden van moet groeien. :D

Maar goed, dat doet er eigenlijk helemaal niet toe.
Dat hij voor zichzelf nog niet heeft besloten of hij volledig voor Mandy wil gaan of niet, dat baart me zorgen.

En ja ik vind het wel belangrijk dat je voor alletwee de kanten even iets van duidelijkheid hebt, of dat nou het stempel 'relatie' heeft of niet.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 08:57

Melanie_B schreef:
We zagen elkaar steeds weer wat vaker en de smsjes bleven.. maar ik was benieuwd naar hoe het nu verder ging tussen ons. Ik heb dit aan hem gevraagd
en niet altijd wist hij hier een antwoord op, althans geen concreet antwoord.
Uiteindelijk ben ik wel wat meer te weten gekomen. Meneer vond hoe het nu
ging prima en wou verder nog geen relatie beginnen. Dit had, volgens hem, niks
met mij te maken. Hij vond me super, maar wou geen relatie beginnen. 1 van
de redenen waarom hij dat niet wou/wilt is dat hij net 3 maanden af is van
een 1,5 jaar durende relatie.

Bam, boem. Dan krijg je wel even een brok in de keel.. Had het misschien
toch wel stiekem met mij te maken hebben?? Ik voel(de) me zo onzeker..
Misschien ben ik niet leuk genoeg? Daarna heb ik hem nog gesproken
en gezegd dat het voor ons dan maar stoppen wordt... ik kan dat niet aan..
Relatie, maar geen relatie hebben..................................

Ik vind het heel moeilijk... heel moeilijk.. Ik weet nog niet goed wat ik moet doen. :n Ik weet alleen wel dat hij oprecht naar mij toe is.. :j In alle opzichten. ;) Ik vraag mezelf alleen nog af... hoelang kan ik dit volhouden??
Wil ik dit? En stel dat we uiteindelijk géén relatie krijgen????? Ik denk het
wel .. maar stél dat?

Heel herkenbaar. :\

Blijf bij jezelf! En geniet van de dingen die komen, zonder je daardoor pijn te laten doen, want dan moet je er een einde aan maken.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:00

WhiteRose schreef:
Ontzettend verliefd zijn, daar geloof ik zeker in - maar elkaar goed kennen en dus weten dat je bij elkaar past, dat kost tijd. Even afgezien van de ontzettend goede vriendschappen die uitgroeien tot meer ;)

laetitia schreef:
Nogmaals: je hoeft niet altijd alles te benoemen. Als het goed voelt voelt het goed. Als je handje in handje wilt lopen dan doe je dat, als je bij elkaar wilt slapen dan doe je dat. Als je elkaar wilt vasthouden dan doe je dat.

Mooi gezegd +:)+ En zeker waar denk ik!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:07

Mandy hoe is het dit weekend gegaan? Heb je genoten? Straalde je van vrolijkheid? Want daar gaat het om he!!

Iemand moet je doen stralen!

PS: nog even over verliefd worden: heeft dat misschien te maken met jezelf openstellen aan iemand? Dat je dat kan en durft?

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:29

Voor mijn gevoel niet, Laetitia :) Ik ben verliefd geweest op jongens waar ik nooit, maar dan ook nooit aan toe zou durven geven, maar vlinders laten zich niet dwingen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:12

In jouw context misschien wel Leatitia. Als je je meer openstelt voor mensen in het algemeen, gaat het sowieso wat makkelijker, denk ik...
Verder ga ik wel mee in de reactie van WhiteRose. En als ik denk aan mijn scharrel, daar werd ik ook verliefd op, al was dat meer schone schijn. Nu is hij niet meer zo leuk. Met mijn ex had ik meteen een click, waardoor het makkelijker verliefd worden was.
Dan zijn er nog de jongens die er leuk uit zien, leuk overkomen, maar het net niet zijn.
Of de jongens die je leert kennen, leert waarderen, langzaam verliefd wordt (maar het niet wederzijds is).
Nee, ik weet niet hoe je verliefd wordt...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 13:01

Hmmm, hoe je verliefd word heb ik ook geen idee van..

Mijn weekend was nice! Erg nice! :D
Gister hebben we in Amersfoort gewinkeld. Was heel leuk, hij keek ook voor dingen voor mij en was gewoon heel gezellig! Daarna nog even naar Eurofleur geweest. Plantjes gehaald voor z'n huisje. Ik zou niet blijven slapen, maar mn moeder had gesmsd dat ik maandagochtend niet thuis hoefde te zijn.. Dus toen Chris vroeg of ik bleef slapen was de keuze snel gemaakt. :))

Hij heeft heerlijk gekookt! :+: Hij was beetje ziekjes, dus hebben 's avonds lekker de hele avond op de bank liggen knuffelen en tvkijken.
Ben dus blijven slapen. Vannochtend was ie nog zieker en ik ook niet zo lekker. Hij is wel naar z'n werk gegaan, maar had eerst nog thee voor me gemaakt. :D Samen thee gedronken en toen heeft ie me opgetild en weer in bed gelegd en zei dat hij het heel gezellig vond en dat we snel weer af moeten spreken. :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:13

AAHHH!!! lief!! Wat een schatje!!

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:18

Heerlijk, geniet ervan! :)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:21

Volgens mij doe je het goed! Gewoon lekker laten komen zoals het komt. En als jullie niet levenslang gelukkig met elkaar worden, dan heb je nu toch in ieder geval een leuke tijd.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:29

Ik vind ook dat je goed bezig bent, maar dat wist je al ;) Heerlijk dat hij zo lief was, en dat jullie het zo leuk hebben gehad!

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:22

Mandy ondanks dat vage gedoe met wel of geen relatie vind ik het toch wel een beetje romantisch allemaal hahaha

Jou na bed brengen en dan knuffelen terwijl je lig te "slapen" en nu weer op tillen en terug in bed liggen....

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 16:24

Hij stond er op dat ik nog even ging slapen, terwijl ik eigenwijs zei dat het me toch niet meer ging lukken. Uiteindelijk nog wel 2 uur geslapen. :D

Het is wel echt een romantische jongen, 's avonds altijd kaarsjes aansteken. :+:

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:16

Heb het topic even vlug doorgelezen... dat het geen relatie heet is zo'n ramp niet, ook als het wel een relatie heet kan hij ineens totaal anders denken en er mee willen stoppen.
Daar kwam ik kort geleden ineens achter :\

na een mislukte relatie incl samenwonen woonde ik weer thuis wilde níet verliefd worden en zeker geen relatie, leerde iemand kennen en beide waren ineens zwaaaar verliefd, zagen elkaar superveel en waren onwijs gelukkig!

Hij kwam deze kant op voor zn werk, trok bij mij en mn ouders in en vorige maand pakte hij ineens zn spullen en ging terug naar zn moeder en zat dan ivm zn werk intern in brabant(is militair) omdat zn moeder ver hier vandaan woont.

Tsja daar sta je dan, denkend dat je een vriend hebt die net zoveel van jou houdt als jij van hem, de persoon die werkelijk je alles is, die meld even dat hij het allemaal niet meer weet en vertrekt...
Nou had hij ook een hele hoop ellende aan zn hoofd én ik was gruwelijk saai want ivm pfeiffer was ik altijd aan het slapen, dan vlugvlug de paarden en naar mn werk, meer deed ik niet en hij kende hier verder niemand en dat was de druppel.
Werk ging niet geweldig en binnen zn familie een hoop gezeur en gedoe dus hij wist t allemaal niet meer, wilde tijd voor zichzelf en dat lukte niet bij mij en mn ouders in huis, wat ook wel logisch is.

Inmiddels zijn we 4 weken verder, zien elkaar heel erg veel, smsen dagelijks en hebben beide beloofd van anderen af te blijven en houden alletwee nog heel veel van elkaar en zijn ook echt nog maatjes.
Alleen dus door de situatie er omheen, en ik die al maanden niets leuks deed alleen maar steeds ziek op bed lag, hij die hier verder niemand kende en zich dus doodverveelde als ie niet aa t werk was en dan alle ellende in zn fam enzo zorgde ervoor dat hij met zichzelf in de knoop was komen te zitten en ja dat zal hij toch zelf moeten oplossen, en daar heeft ie ruimte voor nodig.
Bewust geen 'pauze' ingelast omdat je geen tijd kan plakken opf het alles op een rijtje zetten op alle vlakken, dus ging hij helemaal weg, maarja we konden toch ook weer niet zonder elkaar ;)

Tsja eigenlijk is het nu weer net als voor hij bij me introk, alleen heeft het geen naam
Voorlopig heb ik daar wel vrede mee, hebben een hoop plezier samen en of het nou wel/geen relatie heet we hebben het leuk!
En dat is me veel meer waard dan het persée een relatie willen noemen waarmee je op dat moment eigenlijk meer verpest.

Hij gaat hier in brabant zn eigen leventje opbouwen, ik hoop eindelijk echt aan het herstellen te zijn van de pfeiffer en dan zien we wel hoe t verder gaat.
Zolang het nu van beide kanten goed zit gaan we lekker zo door :)

Naja een heel verhaal, maar das dus meer omdat ik even wilde reageren op dat het wel/niet iets een relatie noemen niet zo belangrijk is, als je het maar fijn en leuk hebt samen!

En wat ik lees is het beslist geen verkeerde jongen!!

Lekker zo doorgaan en dan zie je wel waar het eindigd :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 22:19

Renske, heftig! Mooi dat jullie nu weer met elkaar omgaan en samen weer plezier hebben.

Ik kreeg net een smsje met:
Miego jauka meintene.. Ir bauda nakti, saldus bucinys.

Na een zoektocht met hulp van bokkers heb ik gevonden dat het betekent:
Mijn mooi meisje .. Het is genieten van de nacht. Lief kusje

Vraag me af of hij bewust is van het woord MIJN in de tekst.. O:)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:27

Ik weet dat dit een ouder topic is (dus misschien komt er wel meteen een slotje), maat ik vroeg me af hoe het nu verder met de TS en haar 'vriend' is gegaan. Hebben jullie nu een echte relatie, of is het toch op niets uitgelopen?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:37

Ik ben ook nieuwsgierig :D Dus, TS, tell us!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 18:58

We hebben het een tijd heel leuk gehad, gezellige weekenden samen. Onverwacht kreeg ik een mail dat hij zeker wist dat het niets ging worden, hij is er niet aan toe. Hij wil met me zijn, maar hij wil ook alleen zijn. Dat gaat niet samen. Hij vond het niet eerlijk tegenover mij, dus we zouden geen contact meer hebben.
Hij bleef contact zoeken, ik kreeg mailtjes en smsjes.
Vorige week vroeg hij of ik een keer wilde afspreken en dat hebben we gedaan. Het was heel gezellig en voelde heel goed. Tot ik thuis was.. Ik voelde weer de onduidelijkheid.
Ik voelde me hoe ik me weken niet gevoeld had, slecht..
Ik besloot hem te bellen en te vragen of er voor hem wat veranderd was.
Ik belde hem en hij werd boos, het was niet realistisch dat ik om duidelijkheid vroeg.
Volgende dag belde hij terug om sorry te zeggen. Ik heb gezegd dat dit voor mij de druppel was, dat ik nu voor mezelf kies. Ik wil me niet meer rot voelen om hem. Hij vroeg het nog een paar keer. Maar ik blijf bij mijn standpunt, ik kies nu voor mezelf.