Sticker: 'Baby aan boord'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:38

Ben zelf ook dagelijks aardig wat op de weg en weet dat je die in elke situatie tegenkomt en of zo'n sticker helpt in de praktijk weet ik niet want ik heb hem (nog) niet, mooi vind ik het ook niet. Maar wanneer het al één keer helpt, heeft hij al nut gehad :)

Begrijp het ook best als mensen die sticker niet op hun auto willen. Is vrije keus en gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening en voorkeur.

Aanvaring met remlichten heb ik ook al eens gehad. Het was donker, een gast in een Corsa kleefde mij terwijl ik ruim 50 reed. Net op het moment dat hij wilde inhalen kwam van de andere kant een brommer (in een flauwe bocht zonder licht), die hij onmogelijk kon zien, dus ik tikte even de remlichten aan. Vlak daarna haalde hij me alsnog in, stopte de auto ergens waar ik niet makkelijk langs kwam en kwam op me af. Ben rustig in de auto blijven zitten en gebaard dat hij gestoord was, volgens mij schrok hij dat ik geen kerel was en reed maar weer verder. Maar het had ook anders af kunnen lopen.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:44

Rem lichten laten zien doe ik dan weer niet. Maar precies 80 of 120 gaan rijden wel en inderdaad, liefst dan nog even 5 km zachter als ze blijven plakken.

Ik denk echt dat de sticker puur voor de leuk is voor diegene die hem er in hangt, maar dat er geen weg gebruikers rekening mee houden.
Aso's die bumper kleven doen dat toch wel, daar zijn ze aso op de weg voor.
Hulpdiensten kijken naar een kinderzitje.

Rinoa

Re: Sticker: 'Baby aan boord'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:51

Ik denk dat mensen met zo'n sticker je erop willen wijzen dat ze voorzichtiger rijden ofzo?

Ik vind die nummerbordteksten wel altijd grappig. Een vriendin van mij had een smart for 2 en had als nummerbordsticker 'pas op zwenkt uit' :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:51

Haha, en ik wist wel dat daar commentaar op zou komen op die remlichten....

Lieve schatten, ik rij zelden grote stukken. Hier heb je alleen 80/60/50 en 30 km zones met een hoop drempels ;)
Dus als ik een duwert achter me heb dan rem ik gewoon even subtiel voor de drempel terwijl ik dat doorgaans niet doe, dan laat ik gewoon gas los. Ik rijd echt wel verantwoordelijk.

Ook heb je hier in een straal van 20 km amper verkeerslichten en daar sta ik ook zelden voor, dus voor de man met de honkbalknuppel ben ik niet zo bang :)

kazary

Re: Sticker: 'Baby aan boord'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:17

Haha, pas op zwenkt uit bij een smart is echt geweldig!