Advies kleedgeld ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:02

_Lotte schreef:
Ik vind €50 eigenlijk heel weinig!
tegenwoordig heb je daar echt niet veel kleding meer voor hoor (zelfs niet bij de h&m)
Ik krijg 100euro kledinggeld en daar zit eigenlijk ook zakgeld bij..
vind zelfs al dat ik daar eigenlijk niet genoeg aan heb maarja..

Wat is er duur aan de H&M, in de sale heb je daar truien voor bv 10 euro en broeken 20-30 euro..
En je hoeft niet elke maand te shoppen.
Als je 3 maanden opspaart heb je 150 euro kan je 1 broek van kopen 2 shirts en 1/2 paar schoenen.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:03

MoonChloe schreef:
zeep kun je voor minder dan 1 euro kopen, gezichtsreiniger bij hema vast ook wel ;) mascara idem.. voor een wat betere deo ben je inderdaad iets duurder uit maar niet meer dan 5 euro. oorstaafjes zijn in principe niet nodig, niet goed voor je oortjes..
Wat je ook kan doen is voor je verjaardag om zeep/geurtjes o.i.d vragen, ben je vast voor hele jaar klaar. (Ik heb zo dus 10 flessen zeep staan.. allemaal gekregen.)

Oke maar mijn keuze is om wel voor die dingen wat meer te betalen..andere make-ups werken amper dus dat is helemaal zonde vind ik en ik wil ook mn oren schoon hebben. Dus ik kies er voor. Buiten de make-up om, want dit schaf je niet per maand aan, heb ik dus niet veel geld over..en dit gaat op de spaarrekening. Ik heb dus niet echt kleedgeld, maar dat is het geld voor al het paardenspul en verzorging van het paard, lessen en alles in het dagelijks leven. Kleding vind ik vaak via bokt of marktplaats en bij de H&M in de uitverkoop en soms eens een andere aanbieding. Heb het niet krap maar ook niet heel breed.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:38

Picassox schreef:
Nativa schreef:
Wat weet jij ontzettend goed te vertelen dat je voor die bedragen niets vind. Heb je het zelf wel eens geprobeerd? Geloof het niet, dan zou je niet zomaar zoiets roepen.
Het is mij 4-5 jaar lang gelukt daarvoor goed passende en mooie kleding te vinden, daarvoor hoef je echt niet zoveel geld uit geven.

Je hoeft je niet gelijk aangevallen te voelen, ik bedoelde er niets verkeerds mee. Ik ben heus niet degene die alles hupsakee van 't rek pakt en mee naar de kassa holt. Tuurlijk kijk ik naar 't prijskaartje en tuurlijk twijfel ik: wel of niet doen? Ik heb deze winter geen winterschoenen erbij gekocht omdat ik het geld er niet voor had en 't geld liever besteedde aan een fatsoenlijke winterjas en deken voor m'n paard.

Ik weet dat ze bij de New Yorker in de uitverkoop leuke dingen soms hebben. Je moet maar net geluk hebben. Heb daar ooit een bodywarmer voor €9 gescoort. Ik combineer 't dan graag met een iets duurdere broek (heb moeilijk figuur, dus altijd lastig broek te vinden) en een mooi shirtje/sjaaltje dingetjes.

H&M vind ik persoonlijk soms nog wel duur voor wat ze leveren. €40 voor een vestje of iets dergelijks, dan ga ik liever in de uitverkoop of in de winkel een merkshirtje/vestje halen. Bij de Zara kan ik trouwens ook prima slagen. Die heeft een mooie middenmood en een prima prijs-kwaliteit verhouding. :)

Waar heb jij altijd je kleding gekocht dan?

Ik reageer misschien wat heftig, maar kan me enorm kwaad maken over dit soort dingen. mensen die zeggen dat 50 euro per maand weinig is , vind ik niet normaal :n

Ik kocht mijn kleding bij heel verschillende zaken, h%m, vero moda, c&a, soms zelf vögele ;) of gewoon bij duurdere zaken maar dan in de uitverkoop. Is prima te doen. Alle kleding die ik in een jaar kocht bij elkaar was nog geen 250 euro per jaar... (schoenen niet meegerekend.)

Noeps

Re: Advies kleedgeld ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:43

Idd, reken even om (ja dat doe ik nog steeds) wat 50 euro is. Meer dan HONDERD gulden, dat noem je toch niet weinig?? Voor de eurotijd was het een godsvermogen!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:45

Plien91 schreef:
Idd, reken even om (ja dat doe ik nog steeds) wat 50 euro is. Meer dan HONDERD gulden, dat noem je toch niet weinig?? Voor de eurotijd was het een godsvermogen!

50 euro is inderdaad een supermooi bedrag, je kan er mee sparen en afentoe iets duurs kopen of gewoon lekker op koopjesjacht gaan. Verder kan je zelf bijwerken of klusjes doen.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:47

Nou ik kan er echt niet van rondkomen.. als ik een trui koop o.i.d. is dat meestal al 30 euro. dan heb ik nog maar 20 over.. en leuke broeken heb je ook niet onder de 50 euro.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:49

XxriieterxX schreef:
Nou ik kan er echt niet van rondkomen.. als ik een trui koop o.i.d. is dat meestal al 30 euro. dan heb ik nog maar 20 over.. en leuke broeken heb je ook niet onder de 50 euro.

Dan moet je wat slimmer shoppen ;)
een trui hoeft geen 30 euro te kosten, en er zijn genoeg leuke broeken voor véél weiniger als 50 euro.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:50

Nativa schreef:
XxriieterxX schreef:

een trui hoeft geen 30 euro te kosten, en er zijn genoeg leuke broeken voor véél MINDER als 50 euro.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:52

XxriieterxX schreef:

Dat heb ik ook, ik heb namelijk een moeilijk figuur zodat ik wel graag 2 goede broeken wil hebben en die komen dan toch uit rond de 100 euro, maar hier spaar ik dan voor. Met zo'n broek doe ik dan heel lang en ben ik heel zuinig op. Ik heb ook een broek van 19.95 van de Only maar die slobbert erg snel maar zit wel lekker! Soms kan je merkbroeken ook op internet kopen en truien en shirts kan je leuk in de aanbieding scoren of bij H&M.. Ik neem aan dat je niet persee elke maand kleren wilt, anders zou je flink op kunnen sparen en dan in het najaar en voorjaar gelijk een stapel kopen en tussendoor een aanbiedinkje. Als je dan op zaterdag en vrijdagavond erbij gaat werken kun je nog meer kopen.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:53

Ik koop elke maand kleren voor ong 100 euro.
Laatst bijgewerkt door Elamor op 03-03-09 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:54

XxriieterxX schreef:
een trui hoeft geen 30 euro te kosten, en er zijn genoeg leuke broeken voor véél MINDER als 50 euro.

Als je gaat verbeteren, doe het dan ook goed. Zullen we er dus maar MINDER DAN van maken?

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:55

Zwerte schreef:
XxriieterxX schreef:

Als je gaat verbeteren, doe het dan ook goed. Zullen we er dus maar MINDER DAN van maken?

Jeetjemina doe ik het weer :o
Sorry, ben een beetje verduitst geloof ik ;)

Charlie_P

Jeetje, ik vraag me echt af of al die mensen die nu 50 euro te weinig vinden, straks nog steeds zoveel willen uitgeven aan kleding als ze het eenmaal zelf moeten verdienen. Lijkt me wel goed als je leert dat je niet iedere maand een nieuwe spijkerbroek kunt kopen, zo gaat het straks in het echte leven nl ook. Wil echt niet als een zeur overkomen hoor, maar er wordt door sommigen wel heel makkelijk over gedaan.
50 euro lijkt me meer dan genoeg, zoals al eerder gezegd, je kunt natuurlijk ook een paar maanden sparen!

Elamor

ach, niet eens gezien! maar ik heb altijd hekel aan spelfouten terwijl ik ze zelf ook maak :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:00

Wat ik me dan afvraag.. je koopt toch niet élke maand nieuwe kleren?

"Voor 50 euro heb je geen broek en een trui."

Je hebt toch ook niet elke maand een nieuwe broek en een nieuwe trui nodig?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:01

sifra01 schreef:
Jeetje, ik vraag me echt af of al die mensen die nu 50 euro te weinig vinden, straks nog steeds zoveel willen uitgeven aan kleding als ze het eenmaal zelf moeten verdienen. Lijkt me wel goed als je leert dat je niet iedere maand een nieuwe spijkerbroek kunt kopen, zo gaat het straks in het echte leven nl ook. Wil echt niet als een zeur overkomen hoor, maar er wordt door sommigen wel heel makkelijk over gedaan.
50 euro lijkt me meer dan genoeg, zoals al eerder gezegd, je kunt natuurlijk ook een paar maanden sparen!

helemaal mee eens! Ik vermoed dat een flink aantal jonge dames hier nog een grote klap gaan krijgen als ze zichzelf moeten gaan redden!
Ik heb het zelf ook een beetje gehad, kreeg dus 75 per maand. Mooi dat ik dit bedrag niet overhad toen ik ging studeren en de kraan dicht ging...

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:03

Zwerte schreef:
sifra01 schreef:

helemaal mee eens! Ik vermoed dat een flink aantal jonge dames hier nog een grote klap gaan krijgen als ze zichzelf moeten gaan redden!
Ik heb het zelf ook een beetje gehad, kreeg dus 75 per maand. Mooi dat ik dit bedrag niet overhad toen ik ging studeren en de kraan dicht ging...

Dat had ik ook ja. Ik heb nu per maand ongeveer 150 euro over, en daar moeten ook de boodschappen enzo nog vanaf, dan blijft er bar weinig over om kleding te kopen. Dus ik ben blij dat ik geleerd heb zuinig te zijn met kleding kopen, daar heb ik nu veel profijt van.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:03

Zwerte schreef:
sifra01 schreef:

Ja das een harde klap, daarom heb ik enorm hard gespaard elke keer de helft op de bank gezet.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:09

Ik krijg 60 euro kleedgeld en 12.50 zakgeld in de maand. Daar heb ik meer dan genoeg aan. Heb altijd over. Ik moet er mijn kleren, schoenen en jassen voor kopen. Ook de spullen van de paarden(zadel, hoofdstel ed) moet ik zelf kopen van dit geld. Aan het einde van de maand heb ik vaak nog wel 70 euro over, en dat gaat dan naar mijn spaarrekening. Heb er echt zat genoeg aan!!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:11

Meiden, doe toch niet zo neerbuigend t.o.v. van anderen die wél dure kledij kopen. Het is jullie portemonnee toch niet? Maak je dan toch ook niet druk, of is het toch onbewust een uiting van jaloezie?
De meiden die nu graag dure kledij kopen, zullen dat wsl later ook blijven doen hoor. Het enige verschil is dat ze er dan zelf voor gaan werken.

Persoonlijk koop ik 10x liever een dure winterjas i.p.v. brol uit de Aldi. Mijn kleren, jassen en schoenen gaan jaren mee! Dat kan van vele spulletjes uit de H&M, Zara, enz niet gezegd worden! En ja, de prijs is er ook naar, maar daar kies ik dan wel zelf voor :)

-marije-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:14

hey,

ik ben ook 14 en krijg ook kleedgeld,
ik krijg 60 euro de maand maar ik hoef er ook geen jassen ondergoed schoenen en paardrijkleren van te betalen ( maar wel als ik iets van dat wil terwijl ik het eigelijk niet echt nodig heb! ;) )

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:14

Precious20 schreef:
Meiden, doe toch niet zo neerbuigend t.o.v. van anderen die wél dure kledij kopen. Het is jullie portemonnee toch niet? Maak je dan toch ook niet druk, of is het toch onbewust een uiting van jaloezie?
De meiden die nu graag dure kledij kopen, zullen dat wsl later ook blijven doen hoor. Het enige verschil is dat ze er dan zelf voor gaan werken.

Persoonlijk koop ik 10x liever een dure winterjas i.p.v. brol uit de Aldi. Mijn kleren, jassen en schoenen gaan jaren mee! Dat kan van vele spulletjes uit de H&M, Zara, enz niet gezegd worden! En ja, de prijs is er ook naar, maar daar kies ik dan wel zelf voor :)

Nouja, toevallig heb ik een winterjas van de H&M die al een flinke tijd meegaat :o Sommige spullen kan ik na 2 maanden wel weggooien omdat ze uitgelubberd zijn..maar er zitten spullen van een prachtige kwaliteit bij..dan zijn ze iets duurder vanaf 30 euro ofzo, maar wel bij H&M en Zara.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:15

Precious20 schreef:

helemaal mee eens! ;)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:17

Ik heb ook een broek van de H&M van 30 euro en moet eerlijk zeggen dat ik die even vaak aan heb als een merkbroek. Maar toch vind ik merkbroeken mooiere modellen hebben.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:21

Ik ben nu 15 en ik krijg gewoon de kinderbijslag.
Dus ik krijg 1 keer in de 3 maanden geld en waar ik 3 maanden mee moet doen.
Ik kom dan uit op ongeveer 90 euro per maand.
Ik krijg jas en schoenen als het nodig is dus zeg maar 2 jassen en 2 paar schoenen.
Paardrijkleren betalen mijn ouders meestal, maar onderkleren moet ik wel zelf betalen.
Ik kom er gewoon goed meer rond. :)