Folder tegen evolutie theorie mag wel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:54

Discussie hoezo?
En ik wou eigenlijk mijn frustratie kwijt.

Maar bij nader inzien weet ik ook wel dat je op bokt zulke dingen niet moet zeggen omdat er altijd een mega discusie uit komt waar sommige bokkers elkaar pijn doen.

Maar ik ga
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 27-02-09 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:57

Ik vind de discussie nu net interessant worden

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:58

xMarit schreef:
Iemand zei dat je de wetenschap afviel als je niet in de ecolutietheorie geloofde. Maar macro evolutie is nog niet wetenschappelijk bewezen?

dat was ik.
er zijn voor de macro-evolutie op zijn minst veel meer bewijzen dan voor het bestaan van god.

ik denk dat de meesten het over macro-evolutie hebben.
micro-evolutie is wel duidelijk te zien, kijk maar naar de ontwikkeling van rassen binnen een soort.
lijkt me sterk dat je daar ook tegenargumenten voor kan vinden :+

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:58

Waarom zou die nu niet door gezet kunnen worden dan?

Ik moet alleen maar eten hoor.
En daarna zie ik wel of ik nog ffies op bokt kom

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:58

Ik ook, wat sommige punten betreft, maar helaas moet ook ik gaan. Succes met discussieren en laat elkaar een beetje heel. ;)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:59

Maar waar gaat de discussie nu over?

keuze 1: God bestaat of niet
keuze 2: Het benaderen van personen die iets anders geloven als jij

fojoe

Re: O en dat mag wel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:00

oorspronkelijk 1, maar het is afgedreven naar 2

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:00

Ik vind beide punten wel goed om over na te denken

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:01

Ik dacht dat het oorspronkelijk meer 2 was, maar inderdaad zijn beide punten interessant...

Denk wel dat we sneller uit punt 2 komen dan uit punt 1 :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:04

Ach, het doodt de tijd terwijl ik op mijn pizza wacht...

Citaat:
Een schaar krijg je in handen en je kunt zelf kiezen wat je ermee doet; goed of kwaad. Knippen of moorden.
Het geloof krijg je 'in handen' en je kunt zelf kiezen wat je ermee doet; goed of kwaad. Liefde of misbruik, haat, moord, noem maar op.

Om de discussie aan te wakkeren.

Ik vind dat je het niet kunt vergelijken, omdat een schaar niet direct aanzet tot haat. Religie wel. Bij een schaar is het een uitzondering als er om of mee gemoord wordt. Bij religie helaas niet.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 27-02-09 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:06

Werkelijk, ik lees dit topic met grote verbazing!!!!
Wat een extremisten zitten hier op bokt zeg! Een ander de vrijheid van mening ontzeggen omdat dat kwetsend zou zijn?
Terwijl in naam van het geloof vele mensen dagelijks gekwetst worden, spiritisme als het werk van de duivel gezien wordt. Is het nu nog niet duidelijk dat men in de wereld bezig is met een verandering? Geloof neemt af en zal alleen maar minder worden. Dat scheelt een hoop conflicten in de wereld. Van mij mag er elke 100m zo'n billboard komen te staan. En iedereen die daar tegen is, moet zich nog maar eens goed achter de oren krabben.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:06

ik snap niet waarom het niet gewoon allebei kan... dat de evolutie gewoon bestaat wil niet zeggen dat er geen god is. persoonlijk geloof ik niet in god was ie er wel dat had hij deze ellende wat we de wereld noemen niet geschapen of een stokje gestoken voor alle rampen oorlogen enzovoort.

wie de evolutie niet geloof die ontkend ook wel ernstig zn feiten... is misschien voor mensen die wel in de evolutie geloven ook niet zo leuk.

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:07

suleilitha schreef:
Beetje raar dat de hele hedendaagse wereld is geworden tot wat het is door één appeltje :D

Verder is bewezen dat de aarde vele miljoenen jaren heeft bestaan, overigens.
Ik ga straks die Eva eens opzoeken, ik denk dat we nog een appeltje met haar te schillen hebben :+

_O- :')

Ik lees mee, maar houd braaf mijn mond :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:08

Juist, spiritisme zou van de duvel zijn, net als tarot, pendelen, enz.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:09

suleilitha schreef:

harry potter

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:11

suleilitha schreef:

We gingen laatst mediteren bij godsdienst, een christelijk meisje deed niet mee omdat de duivel zo bij haar kon binnendringen...
Daar kom ik nou met mijn verstand echt niet bij :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:13

suleilitha schreef:

Dat is allemaal angst, ingegeven door de kerk. Afbreuk aan de magie van jezus als een gewone burger ook ineens een gave blijkt te hebben.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:16

faye schreef:
Is het nu nog niet duidelijk dat men in de wereld bezig is met een verandering? Geloof neemt af en zal alleen maar minder worden. Dat scheelt een hoop conflicten in de wereld.

ik hoop van harte dat je gelijk hebt, maar eerlijk gezegd heb ik net de omgekeerde indruk ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:17

MarcoBorsato schreef:
Citaat:
Een schaar krijg je in handen en je kunt zelf kiezen wat je ermee doet; goed of kwaad. Knippen of moorden.
Het geloof krijg je 'in handen' en je kunt zelf kiezen wat je ermee doet; goed of kwaad. Liefde of misbruik, haat, moord, noem maar op.

Om de discussie aan te wakkeren.

Ik vind dat je het niet kunt vergelijken, omdat een schaar niet direct aanzet tot haat. Religie wel. Bij een schaar is het een uitzondering als er om of mee gemoord wordt. Bij religie helaas niet.

geen één religie predikt van origine haat, alle religies gaan om liefde, respect.
ik vind het een goed voorbeeld van de schaar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:19

er is trouwens ook een theorie dat eva niet de eerste vrouw van adam was:

We kennen Eva als de vrouw van Adam: onze oervader en -moeder. Maar vanuit Joodse (Kabbalah en Zohar) en ook andere tradities leren we dat Eva de tweede vrouw was van Adam. Daarvóór had hij een andere vrouw: Lilith. Op een Sumerisch kleitablet van 4000 jr. geleden staat zij afgebeeld als een vrouw met vleugels, klauwen van een vogel, een kroon op haar hoofd en het Ankh-kruis in beide handen als teken van onsterfelijkheid.
Wie was zij? Zij was de eerste door God aan Adam toegewezen vrouw. Echter, toen zij “gemeenschap hadden wilde Adam dat zij onder zou liggen”, dat wil zeggen: dat zij zich aan hem zou onderwerpen. Zij weigerde dat, want zij was door God geschapen uit de Vrouwelijke Geest die volkomen gelijkwaardig was aan de Mannelijke Geest waaruit Adam werd geschapen. Toen Adam bleef aandringen en ging dreigen, vluchtte zij voor altijd uit het Paradijs naar de “wateren van de Oceaan” (het onbewuste), waar zij nog steeds vertoeft. Daar ligt zij al duizenden jaren opgerold in het onbewuste van mannen en vrouwen.

“Toen nam God een rib uit Adam’s zijde en schiep daaruit een andere, een “mindere” vrouw”, een die “mannin” zou heten en waarvan hij zeker wist dat ze Adam zou gehoorzamen. Het is niet alleen Satan geweest die Eva verleidde tot het eten van de appel; Lilith was degene die de appel aanbood. Hier zijn afbeeldingen van gevonden. Door deze daad werd de mens sterfelijk. Lilith was de eerste vrouw van Adam en onsterfelijk. Eva was de tweede vrouw, sterfelijk en de eerste moeder van het vlees. Zo raakte de vrouw gevangen in een wereldwijd opgelegd cultuurpatroon van duizenden en duizenden jaren, gekluisterd aan de stof/het vlees: zij mag alleen de rol spelen van echtgenote en moeder. Er zijn nog steeds veel culturen die vrouwen streng straffen wanneer ze uit willen breken en vrij hun weg willen gaan. De vrouw heeft duizenden jaren “onder gelegen” en is gevangen geraakt in een door culturen en geloof opgelegde rol. Hierdoor is het mannelijke en het vrouwelijke in een grote onbalans terechtgekomen, met veel geweld en oorlog tot gevolg. In onze tijd zal het mannelijke en vrouwelijke steeds meer in evenwicht worden gebracht. Ja, mannen komen van Mars en vrouwen van Venus en ze zijn dus niet gelijk, maar wel gelijk-waardig aan elkaar. Daarmee is ook de tijd aangebroken dat Lilith uit het onbewuste naar boven wordt gehaald en wordt bevrijd. In de Westerse wereld is dit proces al op gang gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:19

fojoe schreef:
faye schreef:
Is het nu nog niet duidelijk dat men in de wereld bezig is met een verandering? Geloof neemt af en zal alleen maar minder worden. Dat scheelt een hoop conflicten in de wereld.

ik hoop van harte dat je gelijk hebt, maar eerlijk gezegd heb ik net de omgekeerde indruk ;(

Extremisme wordt steeds meer aan het licht gebracht, er is meer bespreekbaar. Er komen steeds meer nieuwetijdskinderen. Als het op de huidge weg door zou gaan maken de geloven elkaar en de rest van de wereld kapot.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:22

Niwla schreef:
Mas schreef:
Vind jouw reactie wel wat overtrokken TS, ik zie tenminste nergens iets waarin christenen worden afgekraakt :? Verder zijn die foldertjes zwaar irritant, zowel die vóór als die tegen de evolutietheorie. Ben er toch tegen om je geloof aan de deur te verkopen, laat mensen lekker in hun waarde. Als ik wil geloven dan weet ik de weg naar de kerk zelf wel te vinden...

Maar wij christenen vinden het pijnlijk dat er zo'n gigantisch bord komt te staan waarop Gods aanwezigheid wordt ontkend.

en dat vinden wij, niet gelovigen, ook van die borden met teksten 'wie in de zoon van god gelooft, heeft eeuwig leven' en 'god bestaat'

;)

leven en laten leven.. de pot verwijt de ketel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:23

ik vind borden en folders over god niet kwetsend hoor :n
is toch prima als mensen dat vinden, ik zie het alleen anders :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:23

Suze: mooi stuk en heel wat minder ongeloofwaardig!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:26

Mjay schreef:
ik snap niet waarom het niet gewoon allebei kan... dat de evolutie gewoon bestaat wil niet zeggen dat er geen god is. persoonlijk geloof ik niet in god was ie er wel dat had hij deze ellende wat we de wereld noemen niet geschapen of een stokje gestoken voor alle rampen oorlogen enzovoort.

wie de evolutie niet geloof die ontkend ook wel ernstig zn feiten... is misschien voor mensen die wel in de evolutie geloven ook niet zo leuk.

natuurlijk kan dat!
zolang je god ziet als een kracht, een energie of weet ik hoe je het wil noemen.

het probleem begint als je de bijbel letterlijk neemt.
de bijbel is volgens mij geschreven als een leidraad voor het leven, een soort wetboek als je wil.
dmv. verhalen worden morele normen duidelijk gemaakt.
dierenfabels doen dit ook, zij het op een meer bescheiden manier.
dat is op zich absoluut niet verkeerd, maar je moet wel voor ogen houden dat die normen een momentopname zijn van een bepaalde maatschappij in een bepaalde tijd.
'bijbel' kan je in deze ook vervangen door 'koran', kunnen er meteen nog veel meer mensen mee discussiëren ;)

suze_, als geëmancipeerde vrouw kan ik niet anders dan fan zijn van Lilith *\o/*