Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xMarit schreef:Iemand zei dat je de wetenschap afviel als je niet in de ecolutietheorie geloofde. Maar macro evolutie is nog niet wetenschappelijk bewezen?
Citaat:Een schaar krijg je in handen en je kunt zelf kiezen wat je ermee doet; goed of kwaad. Knippen of moorden.
Het geloof krijg je 'in handen' en je kunt zelf kiezen wat je ermee doet; goed of kwaad. Liefde of misbruik, haat, moord, noem maar op.
suleilitha schreef:Beetje raar dat de hele hedendaagse wereld is geworden tot wat het is door één appeltje
Verder is bewezen dat de aarde vele miljoenen jaren heeft bestaan, overigens.
Ik ga straks die Eva eens opzoeken, ik denk dat we nog een appeltje met haar te schillen hebben
MarcoBorsato schreef:Citaat:Een schaar krijg je in handen en je kunt zelf kiezen wat je ermee doet; goed of kwaad. Knippen of moorden.
Het geloof krijg je 'in handen' en je kunt zelf kiezen wat je ermee doet; goed of kwaad. Liefde of misbruik, haat, moord, noem maar op.
Om de discussie aan te wakkeren.
Ik vind dat je het niet kunt vergelijken, omdat een schaar niet direct aanzet tot haat. Religie wel. Bij een schaar is het een uitzondering als er om of mee gemoord wordt. Bij religie helaas niet.
fojoe schreef:faye schreef:Is het nu nog niet duidelijk dat men in de wereld bezig is met een verandering? Geloof neemt af en zal alleen maar minder worden. Dat scheelt een hoop conflicten in de wereld.
ik hoop van harte dat je gelijk hebt, maar eerlijk gezegd heb ik net de omgekeerde indruk
Niwla schreef:Mas schreef:Vind jouw reactie wel wat overtrokken TS, ik zie tenminste nergens iets waarin christenen worden afgekraaktVerder zijn die foldertjes zwaar irritant, zowel die vóór als die tegen de evolutietheorie. Ben er toch tegen om je geloof aan de deur te verkopen, laat mensen lekker in hun waarde. Als ik wil geloven dan weet ik de weg naar de kerk zelf wel te vinden...
Maar wij christenen vinden het pijnlijk dat er zo'n gigantisch bord komt te staan waarop Gods aanwezigheid wordt ontkend.
Mjay schreef:ik snap niet waarom het niet gewoon allebei kan... dat de evolutie gewoon bestaat wil niet zeggen dat er geen god is. persoonlijk geloof ik niet in god was ie er wel dat had hij deze ellende wat we de wereld noemen niet geschapen of een stokje gestoken voor alle rampen oorlogen enzovoort.
wie de evolutie niet geloof die ontkend ook wel ernstig zn feiten... is misschien voor mensen die wel in de evolutie geloven ook niet zo leuk.