Beste Pinuts: jouw woorden zijn als volgt, werk zonder diploma zijn bijbaantjes, de ander benaming die je niet wilde noemen was "simpel werk", nu noem je het diplomaloos werk. Uit deze uitspraken kan iedereen opmaken dat je op dergelijke banen neerkijkt hoe je het ook netjes probeert te verpakken. Dat is jouw mening en dat is wat je dus denkt er over.
Daantje99, hoe Pinuts over banen zonder diploma denkt is neerbuigend ten opzichte van die mensen en ten opzichte van de TS. Dat zijn de woorden van Pinuts niet van jou dus jij hoeft je daar niet voor te verdedigen. Nergens lees ik van de TS dat ze denkt arts te kunnen worden zonder daarvoor te studeren. Zoals gezegd feitelijk kan ze zonder papiertjes doorgroeien tot hotelmanager als ze de capaciteiten heeft en ervaring op doet en als ze het ambieert. Ze zegt nergens over de zelfde kennis te beschikken als iemand die voor neuroloog studeert of iets dergelijks.
Citaat:
Kijk mij laat het koud wat TS van mij vind of zegt, maar je zult iemand tegen over je hebben die daar niet zo goed tegen kan.
Nou jij gaat al dik in de aanval na deze opmerking over jou dus ik ben zeer benieuwd wat een ander dan zou doen dan ??
De reactie plaatste ze na dit bericht van jou
Citaat:
Sorry dat ik het zeg, maar jouw algemene kennis is niet bepaald groot.
Zoals iemand anders voor mij al zei: In de supermarkt maakt het inderdaad geen moer uit. Maar wil jij een goede baan dan moet je daar echt wel wat voor gestudeerd hebben. En het klopt dat een werkgever het liefst een gemotiveerde persoon in zijn bedrijf heeft. Maar wie zegt dat studenten niet gemotiveerd zijn?? Dat lijkt mij nou het meest onlogische feit, een student is juist gemotiveerd! Waarom ga je anders studeren? Voor de lol? Lekker feesten? Nou nee ik dacht het niet!
Een student krijgt waarschijnlijk later een baan met (veel) verantwoordelijkheid. Dit houdt in dat je niet na 5 uur klaar bent, maar nog even doorgaat.
En zo kan ik nog wel even doorgaan
Jij zegt dat haar algemene kennis klein is, is denigrerend op zich. Je zegt nml. dat ze dom is en zo vat ze dat ook op. Geen wonder dat ze daar dan zo op reageert. De rest is jouw mening en jouw visie en geen feit en geen garantie. Je kan studeren wat je wil maar als jij niet de juiste instelling hebt kom je nergens met je papieren en diploma. Het feit dat je studeert is namelijk geen garantie daarvoor, je hebt alleen de garantie dat als je afstudeert je een papiertje op zak hebt. Evengoed in mijn ogen zeer lofenswaardig maar daarna begint het volgende hoofdstuk in je leven pas, en zul je je ondanks je studie ook daar eerst moeten bewijzen en ervaring opdoen. Daar is zij nu ook mee bezig en dan op haar niveau.
Ze zegt niet dat ze jouw baan straks ook kan krijgen.