Loverboy

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:14

dat
Cyntje schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik kan 1 ding duidelijk zeggen! De politie doet hier dus werkelijk niks mee... of de nekharen van een agent(e) er nu van overeind gaan staan of niet ;)

En waarom niet? Omdat er feitelijk gezien helemaal nog niks geks gebeurd is!

Misschien toch het hele topic maar even lezen? ;)
De politie vond het nl dus wel gek en handelen daarnaar. Dus jouw reactie was als mosterd na de maaltijd. ;) dat jij 't niet gek vindt zegt misschien meer over jou. ;)
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 24-02-09 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:15

Macusa schreef:
Ja, bijvoorbeeld, maar ook bv meisjes die het gedrag van zo'n jongen bagataliseren en er pas achter komen met wat voor iemand ze werkelijk te doen hebben als ze, zonder dat ze het zelf in de gaten hebben, al tot hun oren in de elende zitten. Dit zijn geen dagelijkse praktijken. Loverboys zijn zeer geroutineerd in het manipuleren van meisjes en weten echt wel hoe ze dat aan moeten pakken. Een meisje van de andere kant, kan zich totaal vergissen in het gedrag van zo'n jongen, ook al denkt ze dat ze het allemaal wel onder controle heeft, of erger, tot het eens uit de hand loopt niet eens in de gaten heeft met wat voor iemand ze te maken heeft. Dit zijn geen dingen om zo luchtig over te doen. De reactie van sommige mensen hier verbaasd me echt bijzonder. Helaas leren mensen vooral uit ervaring, maar gelukkig zullen de meesten onder ons nooit in zo'n gevaarlijke situatie terecht komen. Het gaat echter om die ene. Bij twijfel: altijd de politie bellen en er zo snel mogelijk uitstappen. Dat is mijn advies aan de TS. Haar intuitie zei dat er iets niet goed was. Daar kan ze dan maar beter naar luisteren, ipv naar de mening van een buitenstaander die zegt dat het misschien allemaal wel meevalt.

Okee dan denk je er dus precies hetzelfde over als ik. Heb me ook zitten verbazen over de naieve reacties hier..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:16

In jouw verhaal zie ik toch meer gevaarlijke feiten naar voren komen dan in het verhaal van TS ;)

Bij haar is feitelijk gezien nog niks gebeurd...
Tuurlijk als er meer aangiftes zijn is het bekend MAAR zolang er geen feitelijke zaken gebeuren waarmee de politie iets kan gebeurd er ook NIKS!

@sflj... ok, dat heb ik dan niet gelezen. Maar ookal vinden ze het gek en gaan ze er naar handelen dan nog ben ik benieuwd wat de TS er uiteindelijk mee zal bereiken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:18

Macusa schreef:
Wat betreft de politie: ik ben op 17-jarige leeftijd verkracht en om van de daders af te komen heb ik mijn leven gewaagd door me op een druk kruispunt voor een auto te gooien. Die chauffeur dacht dat ik dronken was, maar toen ik mijn verhaal vertelde is hij achter me aan gereden (de daders zaten nog achter een vriendin van me aan). Dat was in de gemeente Eindhoven. Ik ben voor de auto uitgefietst in de richting van mijn vriendin. Toen we haar vonden heeft die automobilist haar ook uit de situatie geholpen en is helemaal tot Veldhoven achter ons aangereden. Daar stond verkeerspolitie. Terwijl de daders (een groepje van een stuk of 6 jongens) aan de overkant van het kruispunt stonden te kijken zei de politie tegen ons: daar kunnen we niets aan doen. Wij zijn van Veldhoven en dat is de gemeente Eindhoven. De volgende dag is de vader van ons vriendinnetje met ons aangifte gaan doen in Eindhoven (nadat we het durfden te vertellen, we waren namelijk "illegaal" op stap geweest, naar het Stratums eind. Ook toen deed de politie helemaal niets, maar hoe kom je er achter wie 6 jongens zijn in een groot uitgaanscentrum en zonder getuigen? Dat was allemaal voor hun statistieken denk ik.

Het verhaal van de TS is heel anders. Zij weet waar die jongen woont en hoe hij heet. Indien er een andere melding over dezelfde jongen binnen komt dan staat de politie in dit geval wel sterker. De TS kan ook maar beter niet wachten tot er wel iets gebeurt. Misschien is het idd allemaal gebakken lucht, maar zulke dingen moeten heel serieus genomen worden. Indien je het gevoel hebt dat je te maken hebt met een Loverboy dan geef je die toch niet het voordeel van de twijfel??? Het feit dat er (nog) niets mee gedaan wordt weerhoud je er hopenlijk niet van om zoiets te melden. Al is het maar voor je eigen veiligheid. Mocht die jongen het nog eens op jou gemunt hebben dan is hij tenminste al bekend.

..... jakkes.
ik heb ook ergens aangifte van gedaan en kreeg precies hetzelfde: nee het is in *stad* gebeurd dus doe daar maar aangifte. nee, je komt zelf uit Vdaal, doe daar maar aangifte. Nee, diegene zelf komt uit *stad*, doe daar maar aangifte. GEK word je er van. Geen enkele communicatie tussen die korpsen!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:18

Chiqa schreef:
Probeer te quoten maar hij is verprutst :D
Ja jog ben jij écht agent?? De agenten die ik ken van mn opleiding schoten niet zo snel in de emotie als jij doet ;)
Sorrie dat viel mij even op vandaar mn vraag, en vragen staat vrij niets resectloos aan geloof ik.

denk je dat TS op zn reactie zit te wachten?? Naast mijn werk ben ik ook maar een mens hoor dus die opmerking mag je bij je houden!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:23

Cyntje schreef:
In jouw verhaal zie ik toch meer gevaarlijke feiten naar voren komen dan in het verhaal van TS ;)

Bij haar is feitelijk gezien nog niks gebeurd...
Tuurlijk als er meer aangiftes zijn is het bekend MAAR zolang er geen feitelijke zaken gebeuren waarmee de politie iets kan gebeurd er ook NIKS!

@sflj... ok, dat heb ik dan niet gelezen. Maar ookal vinden ze het gek en gaan ze er naar handelen dan nog ben ik benieuwd wat de TS er uiteindelijk mee zal bereiken...

Vertel mij wat. Ik heb echt wel wat ervaring. Een van de dingen die ik geleerd heb is dat jongens die weten hoe je iemand manipuleert, ook weten hoe de wet in elkaar zit, wat strafbaar is en wat niet strafbaar is. Ik kan je wel vertellen dat ze, als ze het slim aanpakken, erg ver kunnen gaan zonder dat de politie er wat aan kan en mag doen. Maar daar wacht je toch niet op?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:25

Cyntje schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik kan 1 ding duidelijk zeggen! De politie doet hier dus werkelijk niks mee... of de nekharen van een agent(e) er nu van overeind gaan staan of niet ;)

En waarom niet? Omdat er feitelijk gezien helemaal nog niks geks gebeurd is!

Ik heb laatst het boek van Maria Mosterd gelezen en geloof me... dit is nog niks vergeleken met haar problematiek omtrent loverboys. Zelfs haar loverboy loopt nog vrij rond!

TS... wees sterk!

Cyntje we doen meer dan je denkt maar dat is achter de schermen werken en daar hoeft niet iedereen wat van mee te krijgen anders zijn zaken al stuk voordat we er iets mee kunnen. Helaas zijn wij ook maar mensen....

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:26

Precies :j ze weten de mazen van de wet... en zeker moet ze daar niet op wachten :n
Gewoon zorgen dat het contact verbroken blijft! En dan ook maar hopen dat het daar uiteindelijk bij gebleven is...

Macusa

Re: Loverboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:34

... en natuurlijk zorgen dat de politie geïnformeerd is, anders kunnen die er ook niets mee.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:45

inderdaad... en dan maar hopen dat er meerdere aangiftes tegen deze meneer klaarliggen!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:14

Als een jongen tegen mij zou zeggen dat ik maar in de prostitutie moet omdat meneer luxe wil leven zou ik al lang weg zijn,dan gaat hij zelf maar wat harder werken of in de prostitutie met de billen bloot :D

We kunnen wel gaan roepen dat hij niet als een loverboy te werk gaat, maar wil dat dan maar zeggen dat elke loverboy de zelfde handelswijze heeft?

Ik heb wel eens voor de grap tegen mijn vriend gezegd dat ik ook maar de h*er moest spelen om alles te kunnen bekostigen wat ons hartje begeert,nou mijn vriend werd daar behoorlijk kwaad om....welke gezonde liefhebbende jongen wil in hemelsnaam zijn vriendin op deze manier de kost laten verdienen.

Ik ben blij dat deze mensen (de mensen die dit uit vrije wil doen dan)er zijn voor de liefhebbers en heb ook absoluut respect voor ze maar geen vent die mij zo ver krijgt om in de prostitutie te gaan.

Voor de TS, drop die jongen en ga verder met je leven, jouw gevoel over hem zegt genoeg en hoe kan je zo nog een gezonde relatie opbouwen?

ik heb alleen de eerste 3 pagina's gelezen dus weet niet of er inmiddels al veranderingen zijn,helaas geen tijd i.v.m werk om alles te lezen

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:28

ik denk dat het top is dat je deze relatie hebt verbroken, qua gevoel twijfelde je al: en je gevoel heeft meestal gelijk. lekker voor jezelf kiezen, degene die voor je bestemd is kom je nog wel een keer tegen.. volgens je profiel ben je 19, dus tijd zat :)

wat je evt. nog kan doen, aangezien hij je mobiele nummer heeft een nummerwijziging aanvragen als je abonnement hebt of gewoon je prepaid nummer leegbellen/smsen aan de mensen waarvan jij wel wilt dat ze je nieuwe nummer hebben, met de mededeling dat de enige die jou nummer weggeeft aan een ander jij bent.. voor de rest mogen ze je prima het nummer geven van iemand die jou nummer wil, maar dan kan je tenminste zelf beslissen of je contact opneemt.

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 16:33

Ja eigelijk ben ook niet echt bang voor hem. Hij stuurt me nog wel smsjes maar heb geen zin om daarop te reageren. Hij zegt dat hij mij mist en me nooit zou willen delen met een andere jongen hahaha.
Ach ik kan er ook niet eens meer om huilen of me eigen er druk om maken. Ik heb eigelijk altijd goed opgelet bij jongens ik ben ook eigelijk heel wantrouwig naar jongens toe maar ik weet nu wel dat dit niet voor niks is en dat ik altijd op moet letten en niet teveel in die mooie praatjes moet geloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:12

Ben het met Cyntje eens, deze jongen heeft in feite nog niets verkeerds gedaan, woorden zijn nog geen daden.
Maar dat neemt niet weg dat het wijs is om er niet mee verder te gaan als je je er niet goed bij voelt.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:17

Als dit een loverboy is, is het in ieder geval een beginnende.
Ik zou hem in ieder geval niet vertrouwen spullen die je hebt gehad terug geven en het contact verbreken.
Misschien kan je de politie tippen dat het mogelijk een loverboy is, dan kunnen ze hem misschien in de gaten houden.

Je moet natuurlijk zelf weten wat je gaat doen, maar iemand die van je houd laat je in ieder geval niet voor prutsmuts spelen!

Missysop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:26

elbeauty schreef:
Tja jullie denken hier anders over. Ik zal er even bij vertellen dat het een Marokkaan is en dat ik ook van andere mensen uit zijn woonplaats heb gehoord dat hij niet te vertrouwen is en dat zijn broertje vast heeft gezeten omdat dit een loverboy zou zijn.
Ik weet ook zeker loverboys allemaal op een andere manier te werk gaan maar dat hun doel is dat hun meisje achter het raam komt te staan. Dat jullie zoiets normaal vinden snap ik eerlijk gezegd helemaal niet. Ik denk dat ik toch gewoon langs het politiebureau ga en gewoon mijn verhaal doen dan weten ze dat en misschien dat ze iets kunnen betekenen voor de meisjes die hij hierna probeerd in te palmen.

Groot gelijk!!!!!!!!!! +:)+
Succes!

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:27

@Chiqa, daar ben ik het niet mee eens, de opmerkingen van zo'n gozertje is al genoeg, om op zijn minst even na te denken dat het niet normaal is. Als je net drie a vier weken wat 'hebt' behoor lekker verlieft te zijn.. Geen opmerkingen over prostitutie te gaan maken.. Of zijn voorliefde voor luxe.. en over zijn ex die prostituee zou zijn..

Strafbare feiten nee.. dat ws niet, maar genoeg om even na te denken dat dit niet standaard of normaal is. En ik denk dat iedere jonge meid zich daar niet lekker bij zou voelen.. Zelfs niet als je ouder bent.. Ook ik kreeg kriebels toen ik het verhaal hoorde..

@Elbeauty, je hebt verstandig gedaan om de politie te bellen, en je hebt gelijk, je mag en moet zelfs kritisch zijn, dat betekend dat je niet over je heen laat lopen. Dat je respect voor jezelf hebt. Houden van en respect voor je zelf is zo ontzettend belangrijk. Er zijn zat jongens die wel te vertrouwen zijn en deugen.. Vertrouw op je eigen gevoel, dan kom je een heel eind!

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 17:27

Barbiietut schreef:
Ah Ellis, is dit de jongen waar je het laatst over had?
Top van je dat je het even gemeld hebt en dat je er afstand van hebt gedaan, of het nou een loverboy zou zijn of niet!

haha nee die jonge bleek weer terug bij zijn ex te zijn. Dit vertelde hij me net op het moment dat we aan het kussen waren. Dat bedoel ik dus mannen zijn niet te vertrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:58

Jesser schreef:
@Chiqa, daar ben ik het niet mee eens, de opmerkingen van zo'n gozertje is al genoeg, om op zijn minst even na te denken dat het niet normaal is. Als je net drie a vier weken wat 'hebt' behoor lekker verlieft te zijn.. Geen opmerkingen over prostitutie te gaan maken.. Of zijn voorliefde voor luxe.. en over zijn ex die prostituee zou zijn..

Strafbare feiten nee.. dat ws niet, maar genoeg om even na te denken dat dit niet standaard of normaal is.

Daar gign het mij niet om, dingen zeggen zijn niet strafbaar dat is heel wat anders.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:28

Chiqa schreef:
Daar gign het mij niet om, dingen zeggen zijn niet strafbaar dat is heel wat anders.

Zeker wel. Als mijn man mij hier in Spanje een prutsmuts noemt en ik kan bewijzen dat dit bedoeld is om mij te kwetsen kan hij daarvoor zelfs worden opgesloten. En wat dacht je van bedreigingen? Het is wetenschappelijk bewezen dat psychische mishandeling veel ernstiger is dan lichamelijke mishandeling en dat begint gelukkig ook langzaam tot de instanties door te dringen.

In dit soort situaties zit het probleem hem in de bewijsvoering, níet in de feiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:36

Macusa schreef:
Zeker wel. Als mijn man mij hier in Spanje een prutsmuts noemt en ik kan bewijzen dat dit bedoeld is om mij te kwetsen kan hij daarvoor zelfs worden opgesloten.

We hebben het nu over Nederland ;)

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:44

Sorry als ik er over heen lees maar een paar vragen als je niet wilt beantworden mag het ook;)
1.Was dat meisje al prutsmuts voor dat ze met hem kreeg ( of je dat weet ? )
2.Weetje of hij al te maken heeft gehad met de politie?
3.Wat voor vrienden heeft hij?

Hoe is het nu tussen jullie?

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:09

Maar ook in Nederland geldt dat angst en of bedreiging/manipulatie niets te maken heeft met liefde.. En ook in Nederland hoor je als jongen/man respect te hebben voor vrouwen. En zulke opmerkingen dat zul je toch beamen dat dat niet normaal is.

Ga het aub niet bagalitiseren.. Meisje die wel labiel zijn, of onzdker vallen voor zulke jongens.. Ze denken dat ze liefde en warmte en aandacht krijgen, maar komen in de hel terecht.. Dus om dit te neer te zetten als..er is niets 'strafbaars' gebeurd.. dat kan kloppen.. Gelukkig ook maar.. en gelukkig ook maar dit meisje verstandig genoeg is om ermee te kappen...

Er zijn genoeg meisje die niet zo sterk zijn.. er zitten genoeg achter de ramen, niet omdat ze dat zo leuk vinden... Ik denk dat er maar weinig achter de ramen zitten omdat ze het zo leuk vinden..

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:32

Ook in Nederland kan de politie in actie komen "als er sprake is van dreigende escalatie jegens het slachtoffer of anderen." Het hoeft dus niet eerst uit de hand te lopen.
Indien de politie daar aanleiding toe ziet is het verhaal van de TS wel degelijk voldoende om iets te ondernemen. Misschien dat een van de hier aanwezige politiemensen daar nog een toelichting op zou kunnen geven. Het lijkt me van belang dat hier bij iedereen duidelijkheid over bestaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:42

Macusa schreef:
Ook in Nederland kan de politie in actie komen "als er sprake is van dreigende escalatie jegens het slachtoffer of anderen."

En daar is totaal geen sprake van, kom zeg hij heeft het over de prostitutie van zijn ex gehad, heeft dr met geen vinger aangeraakt, niet gechanteerd, denk niet dat de politie zich daar enorm druk over gaat zitten maken, want dan zouden ze tijd te kort komen.
Heb je even ;)
Zelfs aan een pedofiel die op een chatboks zit kunnen ze niets doen, eerst bewijzen, eerst klappen,
eerst stalken, dan kunnen ze helaas pas wat doen, eerder...echt niet.
En in het verhaal van TS is dr niets aan de hand. Niets.
Alleen iets van zeggen, maar niet spannend genoeg om hem achter slot en grendel te krijgen, en daar ben ik wel blij om anders hadden we pas echt een cellen tekort :)