Leraar maakt mij belachelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

olgamaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:37

Citaat:
Er werd naar haar mening gevraagd, niet naar een sociaal-wenselijk antwoord. In Nederland heb je er bij mijn weten nog altijd recht op om een eigen mening te hebben, ook al wijkt die af van die van anderen. Zou wat moois worden als het niet zo was.

amen.

Eens of oneens een docent(e) heeft niet het recht wie dan ook te kijk te zetten.
Vind dat een docent(e) zowieso goed moet af wegen of zij/hij haar eigen mening geeft in een discussie.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:38

Dat vind ik echt te ver gaan :=!

Bij ons zit ook wel een lüllige leraar zegmaar, die mag een meisje uit de klas niet en toen ging hij haar na doen {nogal een tuttig meisje, altijd met makeup bezig}
was opzich wel grappig :'), maar voor dat meisje lijkt mij van niet..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:39

Diablo schreef:
Omdat je er nu zelf op ingaat, ga ik weer op jou in ;) . Je spreekt jezelf nl. tegen. Ten eerste stel je dat het aanstellerij/aandachttrekkerij is, dus doen ze het (volgens jou) expres. Ten tweede stel je dat er wat is in de hersenen, wat dus níet epxres gebeurt. Wat is het nou?

En geloof me, iemand die níet homo is, gaat het niet met mannen doen om aandacht te trekken hoor :D .

Wat betreft de lerares: zoals zij gedaan heeft, kan niet. Zij is de volwassene, jij niet, en behoort zich ook zo te gedragen.

Verdorie, ben ik toch stiekem homosexueel, want dat was PRECIES de reden waarom ik het wel eens gedaan heb :+

Edit: Zie dat je het over "het" hebt, zo ver ging ik dan weer niet :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:40

Ik wil je niet onderuit halen, ik reageer op wat jij (in dit topic) zegt. Maar ik snap 'm al. Jij mag je mening verkondigen en anderen moeten hun mond houden. Prima hoor, bye bye.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 12-02-09 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:41

Blue_Eyes schreef:
Nee, ik denk dat een docente op het hedendaagse middelbaar onderwijs een beetje ruimdenkendheid mag verwachten..

Meisje woont midden op de Bible Belt. Ik kan me zo voorstellen dat ze daar echt niet de enige is die er een duidelijke mening wat dit betreft op nahoudt. Buiten dat werkt docente op een christelijke school, en in Veenendaal wil dat nog echt wat zeggen.[/quote]

Wat wilt Veenendaal zeggen dan?
Ik ben een echte Veense, ben niet Christelijk helemaal niks. Wel op een Christelijke school gezeten. (iig Christelijk?? In mijn klas was ik de enige NL)
Er moet niet gekeken worden naar een opvoeding, zoals ik hier op de vorige pagina las. Dat het misschien aan de omgeving of opvoeding zou kunnen liggen.
Ik ben bv Christelijk opgevoed, doe ik er wat mee? Nee :)
Omgeving is bij mij redelijk. Heb veel mensen om mij heen met verschillende en allemaal een eigen mening over alles.
Dus daar moet niet naar gekeken worden.

Kinuh, zoals je zelf al zegt: Jouw reactie had wat subtieler gemogen. Maar gebeurd is gebeurd, en je docente had niet op die manier op jouw moeten reageren, en ze had jouw je mening moeten accepteren ondanks dat ze het er niet mee eens was.
Zoals al aangekaart is: Maak een praatje met je mentor.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:41

Ik vraag me alleen af of die lerares wel daadwerkelijk je naam genoemd heeft en niet alleen je uitspraak.
Je hele klas zat erbij en in de gangen even snel vertellen wat er gebeurd is is heel normaal (tenminste, in mijn tijd nog wel :P).
Als die lerares je opmerking dan in die klas herhaald en iemand roept "Hahaha, dat was .....!!!" Dan heeft die lerares het al snel gedaan natuurlijk. :) Ik denk dat je naar je mentor moet gaan en samen met je mentor eens naar haar verhaal moet luisteren. Dan weet je wat er echt is gebeurd. :) Als het er op neer komt, maak je je zelf natuurlijk belachelijk met zo'n ondoordachte, ongenuanceerde opmerking, maar goed; daar ben je puber voor. :D
Het is natuurlijk niet goed te praten als het zo is zoals jij zegt, maar jij hebt het ook niet zelf gehoord. Die opmerking toen jij weg ging getuigt niet van proffesionaliteit van haar kant, daar mag ze best haar excuses voor aanbieden vind ik.
Laatst bijgewerkt door Lante op 12-02-09 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:42

Kinuh, je hebt nu toch wel vaak genoeg gehoord dat je het moet oplossen met de lerares en dat zij zich niet zo hoort te gedragen in haar functie? Je hebt bereikt met dit topic wat je wilde en nu is het onderwerp verandert.
Je hebt zelf een discussie uitgelokt met dit topic en niet de minste ook.
Noem mij maar moraalridder, maar als ik diegene moet zijn die dit meisje een lesje ethiek/politiek/sociale vaardigheden leert dan ben ik dat graag. :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:42

MonicaG schreef:
Dat vind ik echt te ver gaan :=!

Bij ons zit ook wel een lüllige leraar zegmaar, die mag een meisje uit de klas niet en toen ging hij haar na doen {nogal een tuttig meisje, altijd met makeup bezig}
was opzich wel grappig :'), maar voor dat meisje lijkt mij van niet..

Een leraar is niet op een school gezet om een leerling naar beneden te halen. Dus of het nou menes is of een geintje, als leraar hoor je je als een proffessional op te stellen, niet als een groot kind wat popi jopie uit wil hangen of zijn/haar eigen mening door iemand zijn strot te persen. :)

De bewuste leraar van TS had ipv pissig te worden beter iedereen in de discussie kunnen betrekken. Aan andere leerlingen moeten vragen hoe die zich voelde onder de beweringen van de ts, of haar de andere keerzijde van de medaille laten zien, zoals zowel ikzelf als Meetje proberen in het topic :)

Spritz

Re: Leraar maakt mij belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:43

Dat wat bij de TS is gebeurt, kan ook zo zijn gebeurd bij ons in de klas met die docent :j.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:43

VivaLaVida schreef:
Blue_Eyes schreef:
Meisje woont midden op de Bible Belt. Ik kan me zo voorstellen dat ze daar echt niet de enige is die er een duidelijke mening wat dit betreft op nahoudt. Buiten dat werkt docente op een christelijke school, en in Veenendaal wil dat nog echt wat zeggen.

veenendaal is helemaal niet zo christelijk hoor :?

Wikipedia schreef:
Veenendaal is gelegen in de zogeheten Bijbelgordel. De gemeente heeft relatief (naar landelijke maatstaven) veel inwoners met een christelijke geloofsovertuiging.

;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:44

Mystica schreef:
Meetje22 schreef:

Ja hoor het zijn ook altijd dezelfde die zo'n neutrale mening hebben :+ :D

hoe is het met jou,lang geleden dat we samen een topic op zn kop hebben gezet :D

Hey Mee :D Met mij prima, met jou ook? :+ Nog een ban aan je kont gehad? _O-

Of ze nou op een Christelijke plek woont of niet, het zijn echt niet alleen Christenen die er zo over denken hoor :+
Er zijn zelf Christenen die er anders over denken :Y)

Dat klopt! *steekt vinger op*

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:45

B-E dat is denk een bericht van paar jaar terug.. Want.... Over het algemeen wonen hier meer allochtonen dan Christelijke mensen bv.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:45

Tallie_Ho schreef:
[
De bewuste leraar van TS had ipv pissig te worden beter iedereen in de discussie kunnen betrekken. Aan andere leerlingen moeten vragen hoe die zich voelde onder de beweringen van de ts, of haar de andere keerzijde van de medaille laten zien, zoals zowel ikzelf als Meetje proberen in het topic :)

Ja maar dat word gezien als lol en het onderuit trekken van de TS ;)

ach als wij het maar gezellig hebben toch?

Maar TS je wilt geen discussie voeren maar komt wel telkens met teksten die een discussie kunnen veroorzaken ( zelfs hele rellen maar dat daar gelaten) dan reageert er vervolgens iemand bijv. Diablo en dan zeg je: als je iets te melden hebt stuur je maar een pb.
Maar zo werkt het niet,jij mag je mening geven,een ander dus ook ;)

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 17:48

-
Laatst bijgewerkt door _Christine op 12-02-09 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:49

Meetje22 dit is geen aanval! (voordat het verkeerd opgevat wordt, gebeurd namelijk veel bij mij :+ )
Maar ik snap dat ze het via pb wilt 'afhandelen' het topic gaat namelijk niet daarover.
Maar via pb kan je ook je mening geven als je die wilt geven..
Als je dat bv hier doet, dan komt er weer een discussie, en denk niet dat zij daar zin in heeft.

Maar indd, zij had dat stukje dan ook niet neer moeten zetten. Want zo komt het indd naar bij jullie over, bv van: Jij mag wel je mening geven en ik niet?

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:50

Houden we het nog wel gezellig hier ? ;)
Ben je nog wel van plan om naar je mentor te stappen ?
( ps; 2e bericht )

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:50

Ben het totaal niet met je eens, maar daar draait het niet om.
Ik vind de reactie van je leraar niet gepast, dat zeker niet, maar met jou mening heb je wssl ook mensen gekwetst, die zich net zo naar voelen ;)
Máár het blijft je eigen mening, en die hoor je te kunnen geven, zonder belachelijk gemaakt te worden !!!!

Zou zeker wel naar je mentor oid gaan!
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 12-02-09 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:51

kinuh schreef:
@meetje22: Ik heb mijn mening hier neergezet omdat iedereen mij uitkotste maar niet eens wist waarom ik die mening had.
Dit topic was niet bedoeld om over homoseksualiteit te discusieren. Dus als iemand op mijn mening wil reageren doe dat dan gewoon via pb.

Je moet je niet zo aangevallen voelen! Bv ik ben het niet eens met jouw mening over mensen die op het andere geslacht vallen. Maar ik kots je niet uit! Totaal niet. Zou niet best zijn als je iemand moet uitkotsen om een mening :=

slimmerik

kinuh schreef:
Ik wou net zeggen! Meer allochtonen onderhand dan autochtonen.

Tjonge :oo Je wilt geen discussie ? Alleen maar horen dat we de lerares een k*t mens vinden?

*aait heel even*

Meis met dergelijke opmerkingen is het misschien een juiste stap van de lerares geweest om jou even in de echte wereld te zetten. Wie heeft alle onzin er eigenlijk bij jou ingestampt?

edit: ik vermoed dat je je sociale lerares wel vaker op de kast hebt gekregen met bekrompen ideeën ;)
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 12-02-09 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ndewilde

ik ben het anders wel een beetje eens met meetje22

fleurriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:54

Jeetje zeg! Lijkt net op een topic wat ik gisteren heb geopend..over dat ik gespijbeld had. Heb nooit geweten dat het zo'n groot topic werd!! Sommige mensen kunnen zo overdreven reageren.... :\

Als ik jou was zou ik naar je mentoor gaan..dat hij gewoon met je lerares gaat praten..eventueel met jou erbij.
Even alles uitpraten!..straks gaat ze jou niet meer mogen en dat kan nadelig zijn voor je punten enzo..
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:55

slimmerik schreef:
Tjonge :oo Je wilt geen discussie ? Alleen maar horen dat we de lerares een k*t mens vinden?

*aait heel even*

Meis met dergelijke opmerkingen is het misschien een juiste stap van de lerares geweest om jou even in de echte wereld te zetten. Wie heeft alle onzin er eigenlijk bij jou ingestampt?

edit: ik vermoed dat je je sociale lerares wel vaker op de kast hebt gekregen met bekrompen ideeën ;)

:? :? :? er mag wel gezegd worden dat veenendaal een refo dorp is, maar niet dat er meer allochtonen wonen dan autochtonen???
Dat zegt ze het ook nog eens netjes, ze heeft het niet over "zwarten" ofzo...
snap jullie probleem niet hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:58

Wikipedia schreef:
Veenendaal is gelegen in de zogeheten Bijbelgordel. De gemeente heeft relatief (naar landelijke maatstaven) veel inwoners met een christelijke geloofsovertuiging.

wikipedia is dom.... ik woon dr al 20 jaar en het is zoooo veranderd.... er is een groot deel moslim en ook heeel veel die niet gelovig zijn.
denk dat van alle mensen die ik ken in veenendaal (dat zijn er veel) er misschien 5 % gelooft.

de omliggende dorp (achterberg,rhenen minder opzich, kesteren heeel erg opheusden) zijn wel zeer revomatorisch.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:58

Is het dan zo dat er meer allochtonen wonen?

Elamor

Re: Leraar maakt mij belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:04

kom steeds weer iemand tegen van het veenendalerstopic haha!