Merkkleding : zinvol of onzin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:18

Wat een discussie het begint met de vraag Merkkleding : zinvol of onzin?

Ik zeg zeinvol en dat houdt in dat ik mijn kleding in de iets duurdere winkel haal en niet bnij c&a en als mij dat verwaand maakt lekker boeiend Ik ben wie ik ben net zoals ieder ander hier

sarona25

Re: Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:19

En ook is het vaak zo dat ik gewoon weg alleen maar daar kan slagen en ben ik weg van de gaastra collectie

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:20

Ieder zijn smaak en ding toch :) Iedereen is anders.

Anoniem

Je tekst zou 'n stuk leesbaarder zijn als je er leestekens tussen in zou gooien. :o Sorry, moet het even zeggen, ik deed er namelijk wel ff over voordat ik het had gelezen. :P

Maar als jij merkkleding wilt, moet je vooral merkkleding kopen. Ieder z'n voorkeur.. En als je het kan betalen, waarom niet.. :)

Calanddra

Wat had je dan verwacht van zo'n topic? Natuurlijk leidt dat tot een discussie, heel normaal hoor :)

Heb ook geen problemen, zoals ik net al zei, met mensen die merkkleding kopen omdat ze het mooi vinden en lekker vinden zitten. Maar wel met mensen die zich blijkbaar te goed voelen voor goedkopere kleding (dat heb je vorige blz of die daarvoor zelf gezegd) en mensen die het alleen dragen vanwege het merkje. Zulke mensen ken ik er genoeg :=

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:21

Ik hoor hier bet wel jonge mensen over hele dure merken. Waar betalen die dat van???

Zelf kleed ik me normaal niet in dure merkkleding maar ik heb wel een paar designerstukken in mijn kast hangen. Voor speciale gelegenheden of omdat ik hopeloos verliefd werd. ;)

Maar ik loop net zo makkelijk in een T-shirt van de Zeeman. Ik vind de kwaliteit, pasvorm en prijs-kwaliteit verhouding het belangrijkst.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:23

Saar4 schreef:
Ik hoor hier bet wel jonge mensen over hele dure merken. Waar betalen die dat van???

Zelf kleed ik me normaal niet in dure merkkleding maar ik heb wel een paar designerstukken in mijn kast hangen. Voor speciale gelegenheden of omdat ik hopeloos verliefd werd. ;)

Maar ik loop net zo makkelijk in een T-shirt van de Zeeman. Ik vind de kwaliteit, pasvorm en prijs-kwaliteit verhouding het belangrijkst.

Vraag ik mij ook wel es af...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:24

Plien91 schreef:
Saar4 schreef:

Vraag ik mij ook wel es af...

Me too... :D

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:24

Ik neem aan dat die sponsors hebben ;) (lees: ouders. 'k ga niet ontkennen dat ik geen sponsors heb :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:25

Ik denk dat jullie dat allemaal wel weten. :P

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:26

Mazzelaars! :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:28

ouders??

Anyway mijn mening :D

Ik ben absoluut niet van de merken.
Waarom zou ik in godsnaam in een onderbroek willen lopen van een vieze ouwe tenniser :+
Als die merkzooi is alelen zooo ongelooflijk duur door dat merkplaatje eraan... En maakt het het mooier? Nee :\

Ik koop mijn kleding het liefste bij de C&A, ik koop ondergoed bij de Zeeman en schoenen altijd in de opruiming :)

Merken, nou ja dure merken waar je dus voor het embleem betaald, vind ik belachelijk en onzin.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:29

Maar hebben jullie ouders dan allemaal zulke vette banen? Mijn ouders verdienen LANG niet slecht, middenklasse maar we hebben wel een koopwoning met 2 eigen auto's, kunnen elk jaar op vakantie etc. Maar er is echt geen geld om ons allemaal in Chanel te laten lopen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:30

Suuskipje, ik vind die boxers zelf ook afschuwelijk :'), maar andere mensen kunnen het WEL mooi vinden.. Niet iedereen gaat alleen voor het merkplaatje. (Al snap ik heel die hype om BB helemaal niet...)

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:31

Iedereen moet weten wat hij of zij draagt.
Maar ik ben niet van de merkkleding.
Ik ben niet iemand die alleen maar merkkleding wilt dragen. Juist helemaal niet.

*Scheer nu niet iedereen over 1 kam.
maar SOMMIGE mensen die veranderen er wel door.
Niet iedereen maar sommige mensen wel.

Ik heb zat leuke kleren van de zeeman.
En dat maakt mij helemaal niet uit....
Wel verder ook gewoon normale kleren, maar merk nee.
Misschien een keer een broek maar dat was omdat ik hem leuk vond en het niet duur was.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:32

Saar4 schreef:

nou ik vindt het een goed punt.

Kijk en dat ik verwend ben, ik weet het.
Het is erger als je dus als een snob over straat paradeerd en zegt ben geen snob ik bedoel ken genoeg mensen die lopen in prada en chanel enz enz. Die zie jij echt niet in een zeeman

Wij hebben dus ook een koophuis en een mooie ( BMW ) voor de deur staan en dan heb ik nog mijn paard, als ik een flat koop loop ik ook alleen nog maar in gucci .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:32

Mijn ouders hebben het geld niet echt maar al hadden ze het dan kreeg ik toch echt geen dure merkkleding hoor. Ik krijg kleedgeld om me aan te kleden in goede kwaliteit kleding, maar niet over de top.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:33

Ik heb helemaal geen merkkleding. Niet omdat ik er op tegen ben, maar omdat ik er het geld niet voor over heb. Ik koop gewoon kleding die ik mooi, lekker zittend en betaalbaar vind. Of daar dan toevallig een merk op staat of niet dat boeit me eigenlijk niet.
Ik denk ook niet dat je merkkleding nodig hebt om er mooi uit te zien, tenminste, ik draag het dus niet en krijg geregeld complimentjes over hoe ik er uit zie (niet om op te scheppen :o )

Ik geef per maand denk ik 60 tot 80 euro uit aan kleding (inclusief jassen, schoenen etc) en daar red ik het prima mee, betaal alles zelf overigens, geen sponsoring. Ik koop gewoon veel in de uitverkoop en let op aanbiedingen. Ik heb bijvoorbeeld nu al een bikini gekocht, omdat ik weet dat ik die van de zomer nodig heb en ook weet dat ze dan veel duurder zijn. Hoewel ik soms gewoon dingen koop omdat ik daar zin in heb ( :o ) probeer ik meestal echt op koopjes te jagen, best een leuke sport om goedkoop met leuke kleren thuis te komen :D Bij de Zeeman, H&M, C&A hebben ze echt wel leuke dingen, maargoed, smaken verschillen natuurlijk.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:34

Anthea schreef:
Suuskipje, ik vind die boxers zelf ook afschuwelijk :'), maar andere mensen kunnen het WEL mooi vinden.. Niet iedereen gaat alleen voor het merkplaatje. (Al snap ik heel die hype om BB helemaal niet...)

ja, daarom heb ik ook gezegd dat het mijn mening is :D
Ik vind ze afschuwelijk, anderen mogen ze mooi vinden maar ik vind ze echt lelijk gewoon..

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:35

Weet je wat het is met die merkkleding?
Het volgende seizoen is alles wat je daarvoor gekocht hebt (voor heel veel geld) weer uit de mode! Op die manier blijf je aan het kopen. Ik kan dat niet betalen hoor.

Bovendien interesseert het me geen zier wat mensen om me heen van mijn kleren denken. Ik heb geen kleding of bepaalde look nodig om interessant te zijn, ik heb andere dingen die mij inhoud geven. Vind ik een stuk waardevoller.
Zo als iemand anders ook in het topic zei: ik geef ook niet om materie. Dat is zo nietszeggend.

En aan de mensen die zeggen niet verwaand te zijn: jullie hebben het in jullie opmerkingen over mensen die in H&M e.d. lopen wel over 'de massa'. Vind je dit niet denigrerend? Ik wel.

Ik schep ook wel eens op over mijn kleren hoor: over hoeveel korting ik had meestal :D
Bij Zara is nu de helft van de helft, heb gisteren bijna voor niets een broek gekocht. Verder heb ik de meeste kleren van de H&M, en toch zie ik er altijd best apart uit ^^.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:37

Wat ik zo leuk vind is dat iedereen het over MERKkleding heeft...

Hallo!!!

Zeeman is ook een "merk" hoor! :+ net als "Wibra", "C&A" of "H&M" allemaal merken..... maar dat vergeten jullie effe voor het gemak :+

Alles is een merk, onderverdeeld in goedkoop en duur. Dus je kunt beter praten over goedkope kleding en dure kleding. Is misschien wel zo handig. Overigens lig ik werkelijk in een deuk om TS die zegt: Ik heb niet alles "merk" hoor, ik draag ook Bjorn Borg.... :Y) WTF... volgens mij ben je dan ook ergens onder een steen vandaan gekropen.

Overigens voor wie het nog enigzins interesseert: Ik ben uitgegroeid dus investeer het allerliefst in goede basisstukken die jaaaren meekunnen en die probeer ik dan vintage of discount te kopen. Liever geen mode-items, die zijn mij te vergankelijk. Dingen als
- trench-coat
- little black dress
- zwarte pumps
- zwart broekpak
zitten al jaren in mijn collectie en zijn van merken als Hillfiger, Burberry en Esprit.

Verder koop ik ieder seizoen wel iets waarbij ik vooral kijk naar materialen. Liefste van Esprit of Mexx, afgewisseld met H&M voor bij de paarden of het sporten. Verder zal het mij worst wezen eerlijk gezegd of daar status aan verbonden is :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:38

botje schreef:
Weet je wat het is met die merkkleding?
Het volgende seizoen is alles wat je daarvoor gekocht hebt (voor heel veel geld) weer uit de mode! Op die manier blijf je aan het kopen. Ik kan dat niet betalen hoor.

Bovendien interesseert het me geen zier wat mensen om me heen van mijn kleren denken. Ik heb geen kleding of bepaalde look nodig om interessant te zijn, ik heb andere dingen die mij inhoud geven. Vind ik een stuk waardevoller.
Zo als iemand anders ook in het topic zei: ik geef ook niet om materie. Dat is zo nietszeggend.

En aan de mensen die zeggen niet verwaand te zijn: jullie hebben het in jullie opmerkingen over mensen die in H&M e.d. lopen wel over 'de massa'. Vind je dit niet denigrerend? Ik wel.

Ik schep ook wel eens op over mijn kleren hoor: over hoeveel korting ik had meestal :D
Bij Zara is nu de helft van de helft, heb gisteren bijna voor niets een broek gekocht. Verder heb ik de meeste kleren van de H&M, en toch zie ik er altijd best apart uit ^^.

ik deel geheel jouw mening!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:41

@ Chiva:
Wij hebben het hier over de dure merkkleding, dacht dat dat toch wel duidelijk was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:46

botje schreef:

Behalve dat ik het inderdaad een beetje denigrerend vind, vind ik juist het tegenovergestelde. Ik zie zoveel mensen lopen in precies dezelfde merkkleding die gewoon nadoen wat er op een paspop hangt. Persoonlijk vind ik dat minder leuk dan mensen die zelf nadenken en leuk combineren. Ieder zijn smaak natuurlijk ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:58

Ik heb niets met dure merkkleding. Ik ben dol op koopjes jagen en heb eigenlijk alleen maar only, vero moda, didi en H&M in de kast hangen. Mijn vriend werkt in de scheepsbouw en draagt daar Tommy Hilfiger :Y) Vind Tommy trouwens kwalitatief gezien echt flinke bagger. Vriend had het shirt echt nog niet lang toen het er slonzig uit ging zien en naden los gingen laten(daarom gebruikt hij het nu op zn werk) Maar een vriend van mij had ook schoenen van tommy en van lacoste en beide waren in no time stuk. dus over merken en goede kwaliteit ben ik het niet altijd eens.
En met kleding die 'de massa' draagt kun je zelf genoeg leuke dingen doen om het toch anders en bijzonder te maken :)