(aangezien we het toch niet als scheldwoord moeten zien
) Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
(aangezien we het toch niet als scheldwoord moeten zien
) _Tivoli_ schreef:Respectloos vind ik te pas en te onpas bij iemand voor de deur blijven staan als diegene dat niet wil.

En als ik iets wil kopen ga ik wel naar de winkel
Heino schreef:_Tivoli_ schreef:Respectloos vind ik te pas en te onpas bij iemand voor de deur blijven staan als diegene dat niet wil.
Dat vind ik ook respectloos
Ik denk alleen dat die mensen het niet zo zien, omdat zij hun geloof juist verspreiden omdat ze denken dat ze mensen ermee redden. Dat niet iedereen dat zo ziet is wat anders
Chiva schreef:Heino schreef:Serieus, als je "muts" al opvat als een scheldwoord... *zucht*
muts de; -en 1 v(m) slap hoofddeksel 2 v (inform) suffige vrouw; trut
Lijkt mij toch een scheldvorm..... Volgens de Van Dale tenminste dan he

Heino schreef:_Tivoli_ schreef:Ik snap niet dat je ex daar een straatverbod voor krijgt,en andere deurhangers die niet weggaan niet?
Denk omdat je niet steeds dezelfde Jehova's aan de deur hoeft te hebben en je geen namen hebt?

Heino schreef:_Tivoli_ schreef:Ik snap niet dat je ex daar een straatverbod voor krijgt,en andere deurhangers die niet weggaan niet?
Denk omdat je niet steeds dezelfde Jehova's aan de deur hoeft te hebben en je geen namen hebt?

Snoevie schreef:dan zouden ook de collectanten verboden moeten worden,als ik wil storten regel ik dat zelf wel(ok nou maak ik mezelf ook schuldig aan een flauwe grap)
het is gewoon jammer dat er een stel mensen zijn die het verpesten voor de 'goede' mensen
Chiva schreef:Dat heeft geen mallemoer te maken met spotten met het geloof, maar met imo huisvredebreuk. IK vraag niet om een bezoek, IK vraag niet om info, IK vraag er niet om en dus wil IK met rust gelaten worden wanneer IK daar om vraag. Respect komt van twee kanten, laten we duidelijk wezen.

Maar deze dames stonden (en moet bekennen toch wel tot mijn verbazing
ook ik heb mn vooroordelen) behoorlijk open voor mijn verhaal. ze moesten erkennen dat veel van mijn normen en waarden, rituelen, hoe ik als heks in het leven sta op vele gebieden overeenkwam met hun normen en waarden, alleen anders verwoord of ingevuld. uiteindelijk vonden ze het wel zonde en rot voor mij, dat zo'n 'goed meiske' een ander geloof had en dus niet gered zou worden. achos 
eindelijk eens gesprek waarin duidelijk werd dat we in religies in principe allemaal praktisch hetzelfde nastreven, alleen op onze eigen manier. Raja schreef:Snoevie schreef:dan zouden ook de collectanten verboden moeten worden,als ik wil storten regel ik dat zelf wel(ok nou maak ik mezelf ook schuldig aan een flauwe grap)
het is gewoon jammer dat er een stel mensen zijn die het verpesten voor de 'goede' mensen
Zo gaat toch altijd??
De Goeden lijden onder de Kwaden.
das ook zo met moslims, en met Afro-Amerikanen en ga zo maar door...
_Tivoli_ schreef:Alle geloven lijken op elkaar anders.
Christenen en katholieken en zelfs moslims hebben allemaal een profeet,en een gebouw waarin ze bidden tot hun god.In grote lijnen zijn bijna alle geloven op hetzelfde gebaseerd.
Neemt niet weg dat iedereen zelf moet weten wélke en of hij/zij er 1 aanhangt.