superwoman schreef:manzano schreef:Vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk in een gevangenis zijn geweest
Maar goed........
De straf die je krijgt is vrijheidsberoving....... en geloof me...... dat is een enorme straf!!! Het klinkt zo simpel, maar dat is het totaal niet.
Daarnaast is het doel van gevangenisstraf dat de mensen weer terugkeren in de maatsschappij. Zonder normaal sociaal contact, dagbesteding worden mensen er alleen maar slechter/gefrustreerder van en zal gevangenisstraf enkel een nadelig effect hebben.
Daarnaast.......... wat stel je je voor bij dagbesteding...... dat zijn over het algemeen geen geweldig leuke dingen. Schroefjes draaien (die jij en ik bij de bouwmarkt kopen), vouwblaadjes verpakken (van de Hema) zijn nou niet meteen dingen waar jij en ik warm voor lopen denk ik
Wat betreft TBS....... dat is een heel ander verhaal. Daarbij is TBS GEEN straf.
Maar toch is het vervelend dat een gevangene regelmatig meer luxe krijgt en iig meer geld kost, dan oma in het verzorgingsthuis....
Een zware straf mag vrijheidsberoving dan wel zijn, neemt niet weg dat veel slachtoffers ook veel vrijheid kwijt zijn doordat ze er bijv niet meer zijn óf doordat ze een trauma hebben opgelopen.
Vind de vergelijking met bejaarden niet helemaal passend eigenlijk

Dat is een grote problematiek op zich. Schandalig en daar moet zeker meer aan gedaan worden............ Maar dat valt onder een heel ander budget van de overheid.
Tuurlijk zijn slachtoffers geschaad........... ben ook helemaal niet tegen straffen...... maar dat het te luxe zou zijn ben ik het niet mee eens. Je moet die mensen wel "mensen" houden......... anders is een gevangenis een "kweekvijver" voor gefrustreerde recidivisten en ben je veel verder van huis.
) zijn nou niet meteen dingen waar jij en ik warm voor lopen denk ik 
Ik heb gelukkig geen fabrieksbaan. Maar vele wel. Maar dan denk ik wel, het verschil is te klein.
)