iemand besteld op mijn naam!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 01:40

val even binnen hier, maar poes! :oo _O- :oo _O-

poes

Re: iemand besteld op mijn naam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 01:58

Je wil niet weten wat in de doos zat :') Moeders blijft bij hoog en laag beweren dat ze een theesetje besteld had :')

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 02:15

hou op, schei uit _O-

neemt niet weg overigens dat dit een hele nare en serieuze zaak is voor TS *kijkt héél serieus*

hoop dat je er wat mee kan TS, dit zijn echt van die rottige dingen als je er net mee opgezadeld zit!

Laanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 08:46

Weet je wat ik van de politie niet begrijp? je kan geen aangifte doen omdat neckerman en de pabo de "slachtoffers" zouden zijn, maar jouw indentiteit is volgens mij gestolen doordat iemand anders zich voor jou voor doet en dus ben jij lijkt mij ook slachtoffer!
Veel succes in ieder geval met alles.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:26

Ik vind dit dus echt heel raar. Je kunt dus wat bestellen. Dat doe je op iemand anders zijn naam. Laat het pakje bij jou bezorgen en de rekening bij iemand anders. En vervolgens zit degene met de rekening met de handen in het haar. Want die moet gewoon betalen.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:22

Geen aangifte kunnen doen terwijl iemand jouw identiteit steelt?
Ik zou daar nog eens goed naar informeren.

Neem anders eens contact op met een rechtswinkel, die kunnen je vast goed advies geven.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 13:43

ik bel morgen eerst naar YR,om te vragen wanneer de bestelling geplaatst is.
en ik ga zeker weer naar de politie,want ik word dit goed beu.
ik ga alleen niet naar het bureau waar ik eerder ben geweest,want die voeren toch geen ruk uit.
wat meerderen hier hebben aangehaald is dat mijn identiteit is "gestolen",en dat vind ik toch aardig zorgwekkend.

de rekeningen zijn eigenlijk geadresseerd aan mij op het oude adres,maar omdat ik een adreswijziging heb doorgestuurd naar tnt komt de post dus bij mij.

maar dan had ik nog een vraag:
de rekeningen(acceptgiro's) staan ook op mijn naam,maar als die mevr.j het wel zou betalen dan moet ze ook de naam veranderen op de acceptgiro want anders klopt de administratie niet bij de bank.dat is toch ook raar?

ow,ik heb even mijn moeder naar de acceptgiro laten kijken,en haar rekeningnummer staat erop!
m'n moeder heeft ooit wel besteld bij YR,maar meer als een jaar geleden.
dan krijg je geen vriendelijk brief binnen dat de betalingstermijn is verstreken,maar een brief van een deurwaarder lijkt mij.
ik zal de andere acceptgiro eens bekijken(van neckermann) welk rekeningnummer daar op staat...
en mijn moeder is ook nog niet zo lang verhuisd,dus een afschrift van de bank kan best op het oude adres terecht zijn gekomen.
heel apart...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:16

Zou het kunnen dat YR gewoon reclame heeft gestuurd met daarop de naam van je moeder zodat de nieuwe bewoner van je huis wist dat je moeder daar bekent is en zodoende kon bestellen?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 21:19

reclame??voor 80 euro??
maar idd,YR zal best reclame hebben gestuurd,maar waarom dan gebruik maken van mijn naam en mijn moeders bankrekening?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:51

timilon schreef:
maar dan had ik nog een vraag:
de rekeningen(acceptgiro's) staan ook op mijn naam,maar als die mevr.j het wel zou betalen dan moet ze ook de naam veranderen op de acceptgiro want anders klopt de administratie niet bij de bank.dat is toch ook raar?

nee hoor, zal die bedrijven worst wezen door wie de rekeningen betaald worden.
verder zou ik zeggen: neem een paar potige jongens mee en ga zelf verhaal halen, de wouten helpen je toch niet

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 22:08

nee,ik bedoel ook niet de bedrijven,maar de bank...de accpetgiro moet naar de bank,en als er dan gerotzooit word dan moet de bank toch ook vreemd opkijken.
ik ben idd van plan een paar flinke jongens mee te nemen,nadat ik nogmaals bij de politie ben geweest.
ook al neemt de politie aangifte op,dan nog zal het hun worst wezen...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:05

timilon schreef:
reclame??voor 80 euro??
maar idd,YR zal best reclame hebben gestuurd,maar waarom dan gebruik maken van mijn naam en mijn moeders bankrekening?

Nee natuurlijk niet voor 80,- maar voor die tijd.
Gewoon een reclamefolder aan je moeder gericht zodat de huidige bewoner wist dat je moeder daar bekent is. Ws hoeft ze dan ook geen rekeningnummer door te geven omdat die nog in het bestand van YR staat. Ze hoeft zich alleen voor te doen als je moeder en haar bestelling op te geven. De rest van de gegevens is daar bekend dus hoeft ze niet op te geven.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:34

Jeetje, wat een gedoe. Ben echt heel benieuwd hoe het afloopt.
Succes!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 10:39

mooi,ik heb YR net aan de telefoon gehad.
de bestelling was geplaatst op 14-11,dus ik niet wanneer ik daar woonde(verhuisd 1-9).
het adres is gewijzigd,zodat die mevr.j niet meer op mijn naam kan bestellen.
na 14-11 is er NOG een bestelling geplaatst,van 111,- euro.
beide rekeningen worden "bevroren" en het adres is gewijzigd.
fijn dat dit bedrijf zo goed meewerkt.
maar ik ga nu zeer zeker verdere stappen ondernemen!

ik vroeg me af of er niet ergens een site bestaat waar dit soort mensen geregistreerd staan,zodat ik alles wat zij op mijn naam besteld heeft kan controleren?
en hoe zit dat met het opvragen van IP-adressen,waar kan dat en hoe moet dat?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:00

Ik heb geen idee of er zo'n site bestaat voor particulieren. Wat je misschien wel kan proberen is op google "naam nieuwe huurder" in te tikken.
Mochten haar naam en achternaam op een site staan dan filtert google deze er meteen uit.

Succes

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:30

Fijn dat YR zo goed mee werkt. Heb je wel om een schriftelijke bevestiging als bewijs gevraagd?

Is het nog mogelijk je tnt verhuisservice te verlengen, dan zal ik dan zeker doen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:41

Pfff dat het nog steeds loopt zeg.. Ik heb echt enorm met je te doen en hoop echt dat het eindelijk snel ophoudt. Ik zou indd nog een laatste poging wagen bij de politie en daarna indd zelf maar eens een bezoekje brengen met een paar van die gespierde sportschool types ;) Zijn ze nou helemaal... Hoop echt dat dit snel ophoudt!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:58

ja,ik heb bij tnt de verhuisservice weer verlengt.
ik wil wel in de gaten kunnen houden wanneer en wat er op mijn naam besteld word:(
ik ben helaas vergeten bij YR om schriftelijke bevestiging gevraagd,dom dom dom...
maar ik schrijf nog wel een brief.

@frouk: ik word er langzaamaan echt gek van,het blijft niet grappig...
ik hoop dat de politie nu wel wat doet,zo niet dan zal ik even duidelijk maken dat ik er dan zelf wat aan ga doen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:02

Bel anders de YR gewoon even op. Ze snappen het vast wel als je even vraagt om een schriftelijke bevestiging van je eerdere telefoontje :) en zoveel moeite is het voor hen waarschijnlijk ook niet :) Als je een brief schrijft gaat er weer veel meer tijd overheen :)

Ik vind het overigens ook echt belachelijk dat de politie hierin geen actie onderneemt.. Wat mij betreft ben jij de dupe en niet die bedrijven.. Die bedrijven zijn gewoon veel te laks in het controleren van zaken, zolang zij hun geld maar verdienen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:06

timilon schreef:
nee,ik bedoel ook niet de bedrijven,maar de bank...de accpetgiro moet naar de bank,en als er dan gerotzooit word dan moet de bank toch ook vreemd opkijken.

acceptgiro's kan je tegenwoordig ook via internetbankieren betalen. als het betalingskenmerk maar klopt maakt het niet uit welke naam erbij staat.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:39

Weet je je zo te herinneren bij welk bedrijf jij of je moeder wel eens wat besteld hebben?
Die zou ik zowiezo informeren en waarschuwen.

Goed van YR dat alles gelijk gewijzigd is.
De nieuwe huurder zal raar op haar neus kijken als er niets meer besteld kan worden.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:44

Wat ontzettend vervelend zeg.
En dat dit allemaal zo maar kan.
Lijkt me vreselijk als iemand zoiets doet en je zoveel rekeningen open hebt staan wat jij niet hebt besteld e.d. en dat de bedrijven dan ook totaal niet meewerken.
Heel veel succes en sterkte en hoop dat het goed gaat komen en de dader gepakt wordt.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:58

Hier zou je toch aangifte van moeten kunnen doen, wat raar dat de politie niet meewerkt... het is pure diefstal...!!
Goed dat de bedrijven lekker vlot zijn, goed erachteraan blijven zitten tot dit ophoud...

Kan je niet álles wijzigen? Nieuwe email, je oude gegevens bij bedrijven allemaal laten verwijderen...? Desnoods een nieuw rekeningnummer?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 15:00

@ nakisha: ik denk wel dat dat kan,maar daar heb ik geen zin in...
kom nou,omdat iemand anders fout is moet ik van alles gaan organiseren.
daarbij kan ik mijn naam niet veranderen,en ik kan het ook niet veranderen dat ik op dat adres heb gewoond.
nee,de keus is min of meer aan de politie: of ze nemen aangifte op en gaan even langs bij desbetreffende dame,of ik doe het zelf.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:46

Timilon; willen die bedrijven geen aangifte doen tegen deze "dame" ?