Oorbellen schieten bij babys, wat vinden jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:32

Sowieso geen oorbellen in onze familie, dus al helemaal geen gaatjes bij een baby :n . Domweg belachelijk, laat een kind zelf kiezen
zodra het daartoe in staat is.

Flower

Re: Oorbellen schieten bij babys, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:08

Ik heb oorbellen gehad in mijn 1e levensjaar, en ik moet zeggen dat ik er geen trauma's of psychische ziektes aan over heb gehouden ;).

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:09

RedPassion schreef:
Chrissy_ schreef:
Dat heeft er toch ook niks mee te maken := ? Alsof iedereen die laag opgeleid is of van een woonwagenkamp een oorbel laat schieten bij zijn kind... Het is denk ik gewoon een kwestie van smaak :)

Heb je het hele topic gelezen? ;)

Nee het spijt me dat ik niet eerst 5 bladzijdes heb gelezen ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:09

Heb niet alles gelezen, maar op basis van de beginpost:

Littekens valt wel mee, het groeit snel dicht, al zal dat langer duren als ze op zo'n jonge leeftijd al geschoten zijn.

Maar dan vind ik het nog een beetje vreemd om dat te doen. Je kind moet toch gaatjes willen? En niet omdat jij dat zo nodig wilt?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:11

Eh... ik heb al jaren en jaren geen oorbellen meer in gehad, maar die gaatjes groeien echt nooit meer dicht, hoor :n

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:12

Hahaha ik vond het eerlijk gezegd af en toe al vreselijk als ik op foto's zie wat mijn ouders me vroeger aantrokken :') Maar dat is tenminste niet definitief, oorbellen wel.. Dus ben wel blij dat mijn ouders mij zelf hebben laten kiezen wanneer ik dat wilde.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:13

Chrissy_ schreef:

Maakt mij niks uit, maar dan had je die opmerking over het woonwagenkamp etc. begrepen. ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:14

Blue_Eyes schreef:
Eh... ik heb al jaren en jaren geen oorbellen meer in gehad, maar die gaatjes groeien echt nooit meer dicht, hoor :n

Naja, toen ik het typte bedacht ik me dat ook :P . Ik heb mijn oorbellen toen na 5 jaar een tijdje uitgehad, maar ik heb ze veel later laten schieten...

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:17

Persoonlijk zou ik het zelf niet doen , ik mocht vroeger ook zelf kiezen! Was nog best wel jong, en vond mezelf heel stoer, maar toen had ik er 1 aan de linkerkant, maar ja toen moest de rechterkant nog , maar dat wou ik niet meer :P . Maar dat moest toch maar even gebeuren , en ben dr nog steeds bly mee :D

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:18

RedPassion schreef:
Chrissy_ schreef:

Maakt mij niks uit, maar dan had je die opmerking over het woonwagenkamp etc. begrepen. ;)

haha ja ik snap het ;) Maar ik wist niet dat het daar op gebaseerd was, maargoed...
Wel een beetje kort door de bocht van die gene.. >;)

Exit13

Onzin, oorbellen bij baby's. Noem eens één goed voorargument?

Ik was 20 :D.

Cerilene_

Ligt een beetje aan het persoon en hoelang de gaatjes er al inzitten, bij kinderen groeit het vaak nog wel dicht.
Ik werk bij een juwelier en wij ( en bij ons in de buurt bijna alle juweliers) hebben de regel om niet te schieten onder de 7 jaar. We maken een enkele keer wel eens een uitzondering, als een kind van 5 of 6 vol overtuiging is dat ze het wil.
Ik heb 1 keer een baby van 3 maanden van oorbellen voorzien, maar dat doe ik niet meer. Ik was ook een beetje overdonderd door de mensen. Kwamen in de winkel zo van: ja we komen hier altijd en we vinden het personeel hier leuk enzo, dus ik heb het liefst dat jullie het gewoon doen, zo niet sleep ik dat kind vandaag nog mee helemaal naar het andere winkelcentrum want ik weet zeker dat ze het daar wel doen, dus ze krijgt ze sowieso vandaag en het liefst door jou...
Eigenlijk viel het best mee, ze begon wel even te huilen na elk oor, maar na een paar seconden leek ze het alweer vergeten en lag ze lekker op haar speen te sabbelen. Wat dat betreft beter dan kinderen van een jaar of 11 die een beetje gepushed worden door mams (zie daar maar eens achter te komen voordat je begint, want als je het ze vraagt zeggen ze allemaal dat ze het wel echt willen) en uiteindelijk schreeuwend met 1 oorbel de deur uitgaan, maar toch vond ik het heel naar om te doen.
Mijn eigen kind zou pas oorbellen krijgen als ze zelf wil, en dan ook echt wil.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:20

Ik vind oorbellen bij baby's echt belachelijk!
Verder niks over te vertellen, gewoon vreselijk!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:44

ik weet het niet, aan de ene kant vindt ik het wel schattig maar aan de andere kant is het bij sommige mensen ordinair en ik vindt het ook wel goed als het kind zel mag beslissen...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:50

WildWings schreef:
Lous schreef:
Sorry, maar dit is toch gewoon te erg voor woorden :( :

http://nl.youtube.com/watch?v=ztmn_Q7La ... re=related

Toen ik m'n gaatjes ging laten prikken werd er ook een baby bij diezelfde juwelier geprikt. De vrouw die dat deed beweerde nog dat baby's er niets van voelde, omdat ze daar nog veel te klein voor waren, dat het nog geen pijn deed... en die begon ook zo te brullen en te huilen.... no way dat ze het niet voelen hoor :=

Jeah right, baby's voelen geen pijn. Wie dat ooit verzonnen heeft.
Ik begrijp niet dat juweliers meewerken aan het gaatjes zetten bij baby's. Sommige reacties hier vind ik wat overtrokken, maar zelf zou het mijn keuze ook niet zijn.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:13

Daarom vond ik het zo fijn dat ze bij ons twee gaatjes tegelijk schieten.
Dochterlief wou wel heel graag, maar ik wou dan wel twee tegelijk.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:14

Zou het niet doen, als ze het willen kunnen ze het altijd zelf doen. Dat ga ik niet bepalen dan.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:01

Ik heb mijn gaatjes laten schieten toen ik net geen 19 jaar was. Achteraf wenste ik wel dat m'n ouders het hadden laten doen toen ik een baby was :') Ben bijna van mezelve gegaan omdat ik een gigantische naaldenfobie heb! Maar ik wou het zooooo graag :D

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:09

Voor iedereen die roept `Groeit snel dicht, zie je niets meer van` kan ik helaas de andere kant van het verhaal vertellen.
Mijn moeder vond het o zo leuk om bij mij voor mij 1e verjaardag gaatjes te laten schieten.
Vanaf toen ik 12 jaar was heb ik ze nooit meer in gehad. Ik vind het nog steeds vreselijk!
Ik ben nu 28 en de gaatjes zijn nooit meer dicht gegaan.
Mijn linker gaatje onsteekt zelfs minimaal 4 keer per jaar. Dan wordt hij dik, pijnlijk en komt er pus uit. Dit terwijl er dus al 16 jaar geen oorbel meer in gezeten heeft.
Ik ben dus absoluut tegen het schieten van oorbellen bij baby´s. Wat mij betreft mag het zelfs verboden worden tot het kind oud genoeg is om zelf te beslissen.
Mijn 2 dochter zullen dus voorlopig ook geen oorbellen krijgen. De oudste wordt bijna 6 maar gelukkig vraagt ze er nog niet om.
Zodra dat wel het geval is, krijgt ze eerst nog wat jaren bedenk tijd ;)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:32

In Spanje gebeurt het standaard binnen een paar weken; vaak met oorknopjes van zuiver goud ivm ontstekingen.
Ik heb er geen probleem mee maar zou het zelf niet doen bij mijn kids; vind dat puur nature mooier

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:38

Yessy schreef:
Ik zou het zelf nooit doen, tegen de tijd dat ze een jaar of 6 zijn en ze willen ze graag is het een mooi verjaardagscadeau :D

Ik vind het ook niet mooi bij baby's. En zielig.. sja als ze besluiten ze niet te willen na een aantal jaar kunnen ze er altijd nog uit, en met die littekens zal het wel meevallen, zo'n gaatje groeit meestal netjes dicht :)

Ben ik het helemaal mee eens :)

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:41

Ik kreeg kleine gouden knopjes toen ik 3 jaar was. Ik moest ze zorgvuldig verzorgen van mijn ouders, wat ik niet altijd even leuk vond..
En het litteken bij oorbellen valt behoorlijk mee hoor! Ik denk dat het geen kwaad kan, maar bij baby's gaat mij idd wel te ver.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:45

pff sjee.. Het is niet te vergelijken met een prik, die is ergens voor. Snap dat echt niet hoor. Jakkes, er kunnen heus wel vervelende ontstekingen onstaan, of kindjes gaan eraan trekken, blijven haken achter kleding enz.. Pff waarom? Ik snap t niet:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:50

Ik zou 't ook niet doen bij mijn kinderen later.. *Als ik dan kinderen wil.*
Vind dat ze er zelf voor moeten kiezen..
Ik was.. 3 toen ik ze kreeg. Een vriendinnetje had ze, en ik wou ze ook. We gingen daar heen, m'n moeder zei; Het doen wel een beetje pijn. Maar als je ze op de terug weg nog wilt, krijg jij ze ook.
En ik wou ze nog steeds.. :)
Maar oké, ik wil mijn kinderen er liever later zelf voor laten kiezen. :)

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:52

oorbellen laten schieten bij baby's zou ik nooit doen. Wel als mijn kind oud genoeg is om er over mee te beslissen. Rond een jaar of 6 of 7.. Ik vind het niet eens mooi uitzien bij een babytje.