iets bij het grof vuil weghalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:32

pinuts schreef:
Dat vind ik gewoon erg. je kan het toch gewoon vragen??

Ik sta erom bekend dat ik alles altijd kan gebruiken... Van eten dat over is op een feestje tover ik zo een heerlijk nieuw gerecht, van een fles oude of niet zo lekkere wijn kan ik gluhwein maken, oude kastjes, stoelen, spullen... eeuwig zonde en als ik het kan gebruiken neem ik het graag mee.

Maar ik schaam me er soms voor om het te vragen omdat mensen zoals jij zo walgend of lacherig doen, terwijl we in de middeleeuwen nieteens koelkasten hadden wordt nu alles maar weggegooid. Ik ben niet rijk dus ik ben blij met iets gratis wat ik kan gebruiken.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:33

pinuts schreef:
is die mooie tuinset van mij voor de deur die ook van een ander dan??

Als jij je tuinmeubelen op de stoep mikt zal er op een dag echt wel iemand zijn die het meeneemt, al is het maar omdat het in de weg staat :D

Tijdje terug hadden we een kast over, mooi en stevig ding. Voor de deur (op de rand tuin/stoep) gezet met een briefje dat ze het mee mochten nemen, en dat het anders morgen naar de vuilstort ging. Ding heeft er geloof 1,5 uur gestaan. Toen kwam er een mini auto'tje met 2 mannen die zwaaiden en vertrokken met de kast :D

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:36

Als er wat bij staat dat me wat lijkt, neem ik het ook gerust mee. Bij ons wordt grof vuil trouwens al jaaaaaren niet meer aan de weg gezet. Om eerlijk te zijn: best wel jammer!!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:36

yessy: ik bedoel voor mijn huis, raam..deur.. niet stoep.. Maargoed.

Nicolletje: Ik zou niet van je walgen of je uitlachen als je het zou vragen, ik zou je zelf helpen om te sjouwen, alles wat ik op straat zou hebben staan. Maar als jij om 7 uur in de ochtend sneeky snel heen en weer rent met mijn spul.. ja dan sta ik toch wel ff te kijken

edit: dus ik denk niet dat jij mij goed begrijpt

Yessy

Re: iets bij het grof vuil weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:39

Ik snap dat je je tuinset in je tuin hebt. Maar grofvuil zet je toch aan de straatrand, dus dat is toch iets heel anders? Ik hoop niet dat er mensen zijn die spullen zomaar uit iemands tuin gaan halen, misschien is iemand wel aan het verhuizen!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:44

yessy: Het was meer van stel dat.. of Voor het zelfde geld nemen ze dat mee.. Omdat ik het vind lijken op jatten, zoals ik al zei.. Maar we hoeven niet op mijn tuinset in te gaan:P Voor de goede orde: ik heb zelf ook weinig te besteden, ik zou een ander altijd willen helpen met spul wat ik af zou staan, als diegene het komt vragen sta ik zo voor diegene klaar, sjouw ik mee.. En huppate, weer iemand blij met mijn "rommel" geweldig toch! Als het allemaal zo kan, nou super! Maar zoals ik al zei: Als het sochtend vroeg moet, en mijn touw zit niet meer om mijn vuil heen.. dan vind ik dat jammer..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:48

Yessy:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2801 ... uil__.html :D :D

pinuts schreef:
Ik zou niet van je walgen of je uitlachen als je het zou vragen,

Jij misschien niet, maar vele anderen wel en daar gaat het me om. Dat weet ik toch ook niet van te voren?
Ik probeer ook altijd gratis mijn dingen aan een ander te slijten maar anderen zetten het liever op MP en proberen er nog geld voor te vangen. dat vind ik soms jammer, als ik weet dat ik er een ander mee help.

De keren dat ik (jaaaaaren geleden want het komt bij ons al 10 jaar niet meer) iets 's nachts van het grofvuil heb weggehaald was trouwens omdat ik altijd na 12u (snachts) klaar was met werken en als ik dat wat leuks zag, ging ik echt niet aanbellen midden in de nacht.
Er zat bij ons trouwens nooit touw omheen ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:06

Ik vind het ook altijd fijn om mensen aan gratis spullen te helpen. Sommige dingen zet ik wel op Marktplaats hoor, als ik denk dat er nog redelijk wat geld uit te halen valt. We hebben het niet breed, dus alle kleine beetjes helpen.

Maar alle kinderkleertjes die ik had die mijn kinderen te klein zijn geworden, heb ik aan een vriendin van me gegeven die ze vervolgens aan arme (tiener)moeders geeft. Mijn kruikjes zijn ook met haar meegegaan, en een wipstoel, hangmat, mobile... En sommige dingen had ik nog best wat voor kunnen krijgen, maar ik vind het een heel fijn idee dat iemand anders daar helemaal blij mee is :)

Binnenkort gaan ook de kar en de oude meubeltjes uit de kinderkamer naar haar toe. Of althans, via haar weg, want dat past nooit in haar auto denk ik :')

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:11

nicolletje: denk dat dat vooral ook het gevoel is, denk als je werkelijk zou aanbellen, veel mensen zullen helpen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:13

hoe komt splinter door de winter

nou zo dus :D

en waarom niet ? ik heb ook een heel mooi klein boekenkastje op wieltjes van het grof vuil weggehaald,zag ze het neerzetten :D
doekje eroverheen en klaar ;)

en ja ik pak nu ook vanalles aan kwa kinderkleren enz
ik zoek uit wat ik leuk vind en wat nog goed is, de rest gaat naar andere of naar de kledingbak

tja leven is al duur genoeg en ze groeien er zo uit...

nee ik ben daarintegen een echte nederlanders ik zeg tegen bijna alles wat gratis is : ja :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:22

pinuts schreef:
nicolletje: denk dat dat vooral ook het gevoel is, denk als je werkelijk zou aanbellen, veel mensen zullen helpen.

Waar komt het dan vandaan dat ik soms uitgelachen word? Vandaag op het werk ook weer, een smerige oude open fles wijn 'geef maar aan Nicole mee, hahaha' ja hallo, ik kan veel gebruiken maar als er schimmel op staat, laat maar zitten :?

Ik schaam me ook vaak om te vragen of ik eten mee mag nemen, mijn ouders kunnen er zelfs kwaad om worden of me 'zwerver' noemen.
Het is gewoon niet onze cultuur.

Edit:

Een hele tijd geleden had een vriendin kastopruiming gehad en ik vroeg waarom ik niet even mocht snuffelen in haar kleding, maar ze vond het niet zo leuk als ik dan in haar oude kleding zou lopen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:25

tis maar net hoe je grapjes opvangt. Als je het leuk vind om dingen opnieuw op te knappen moet je in dit land schijt hebben aan wat mensen zeggen. Als je zo nu en dan uitgelachen word vind ik het nog geen reden om niet te vragen om mee te nemen..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:35

Ik heb er ook meestal wel schijt aan maar niet de hele tijd. Ik vind het soms lastig en voel me dan een zwerver, punt.
[LZP] Eten in een restaurant, restjes meenemen? Het is bij ons geen gewoonte. Op buitenlandse feesten waar ik heb gewerkt stonden ze aan het eind altijd alle restanten te verdelen onder de bezoekers, die al klaar stonden met plastic bakjes enz.

Maargoed dit is off topic.

Er is bij mij trouwens wel een psychisch verschil tussen het pakken van spullen toen alles bij ons de nacht ervoor los op straat gepleurd werd voor het grof vuil en als er blijkbaar gemeenten zijn waarbij je je spullen bijelkaar gebonden moet aanbieden en dan moet bellen voor ophalen.

Dat laatste ken ik niet, maar als ik spullen bij elkaar gebonden zie staan bij een huis zou ik het niet zomaar loshalen en pakken, ook al is het hezelfde grof vuil als toen men het nog los op straat gooide.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:45

ikzelf haal niks weg... ben nog nooit het juiste tegen gekomen :P

mijn schoonmoeder daarentegen wel.. die stoffeert stoelen dan bv opnieuw en verkoopt ze via MP
en brengt haar aardig wat geld op hoor :P

en soms worden ook best wel dure spullen weg gegooit.. maar ja als je daar geen verstand van hebt gooi je het weg.. maar mijn schoonmoeder heeft daar een soort 3e oog voor.. :P en die haalt het dan weg en houd het of zelf, of ze verkoopt het weer

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:55

ik hou van oude kastjes,, en ben ook niet te beroerd dit te vragen..

laatst nog erg gelaggen met een vrouw toen ik vroeg of ik haar oude troepjes niet mocht hebben.. uitgelaggn ? nee dat ben ik nog nooit vaak alleen vriendelijk toegalaggen en er wordt nog geroepen veel plezier ermee :) en als ze laggen ? tsjaah dan betalen ze voor mij part maar liever voor hun oude troep :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:57

Lachen schrijf je met ch. ;)

Ik vind het eigenlijk best treurig dat we blijkbaar in zo'n erge wegwerpmaatschappij leven.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:59

Ik heb er ook een oog voor... Ook in winkels sta ik te snuffelen bij de uitverkoop, alvast een paar pumps in de winter voor een tientje voor volgend jaar als iedereen naar winterlaarzen kijkt (en wat ben ik hip met mijn lila pumps) en in de zomer sta ik bij de afgeprijsde winterlaarzen te kijken.

Als iedereen zich in de zomer stort op lieflijke vintage-look zomerjurkjes, ga ik in de lente naar de kringloop, koop alvast een oma-jurkje, naai er wat lintjes op en ik ben hipper dan hip, zulke jurkjes kosten in vintage shops 10x zoveel.

Alleen als je het aanbiedt als 'vintage' is het ineens wel hip, maar in een kringloop is het 'vies'.

Karin schreef:
Ik vind het eigenlijk best treurig dat we blijkbaar in zo'n erge wegwerpmaatschappij leven.

Ik vind dat dus ook heel erg.
Laatst bijgewerkt door Nic op 03-02-09 22:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:59

Karin schreef:
Lachen schrijf je met ch. ;)

ze zeggen het he.. het meeste geld ligt op straat :P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:02

Ah, jij hebt dus dezelfde 'afwijking' als ik. Een van mijn zusjes is gelukkig minstens net zo erg als ik, samen struinen we graag kringloopwinkels en rommelmarkten af, ons hele leven eigenlijk al.

Nicolletje schreef:
Alleen als je het aanbiedt als 'vintage' is het ineens wel hip, maar in een kringloop is het 'vies'.

Dat doet me denken aan een uitspraak van een oud-klasgenootje van mijn zusje. Ze hadden examen gedaan en gingen op kamers. Vriendinnetje kocht (of kreeg) alles nieuw, zusje haalde minstens de helft van haar spullen uit kringloopwinkels. Vriendinnetje snapte niet dat je tweedehands borden wilde kopen 'want daar hebben anderen van gegeten, bah'. Eh... ja? En in restaurants gebruiken ze zeker wegwerpservies? :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:13

Ja net als mijn voorbeeld met de matrassen :+ En die tonicstampers die sommigen uitgebreid af zitten te likken, hebben in de (vieze) spoelbak gelegen, die zijn echt niet nieuw :P

Ik heb trouwens wel ooit ademloos naar een orthodox Joodse meneer geluisterd, die at dus echt niet van niet-kosher (kosjer) servies, want servies is poreus en daar gaat dan het niet-koshere 'vuil' in zitten. Voor dat feest was er dus voor de orthodoxe joden een speciale catering incl. servies ingehuurd. Uit glazen dronk hij wel want dat was niet zo slecht.

Mijn moeder doet het ook, die is vaste klant in de kringloop en als ze wat voor mij ziet hangen belt ze me op of ze het mee moet nemen.
En het is echt niet dat ik het niet kan betalen, hoewel ik me geen peperdure broeken van meer dan 100 euro kan/ wil veroorloven, belachelijk!
Ik loop liever in iets aparts en goedkoops, dan met de massa mee in hetzelfde dure merk.

Ik hou dus ook van dat hele stomme truttige Tsjechische bloemetjes-servies bijv. of Arcopal, wat je in de winkels niet meer ziet maar in de kringloop nog wel.
Afbeelding

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:57

nicolle, ik wou dat ik er zon oog voor had... ik kan echt niet zien als ik nu pumps koop of ik ze dan in de zomer nog mooi vind, en nog beetje hip zijn zeg maar:P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:58

Ik koop ook heel gemakkelijk in de uitverkoop. Altijd al gedaan. Wat maakt mij het uit of iets volgende winter niet meer 'hip' is. :))

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:02

Mijn moeder heeft ook een neus voor grof vuil- en rommelmarkt-leuks. Hier staat een prachtige schommelstoel die in dieprood weer als nieuw was. Ik heb er al vijftien jaar plezier van :)
In mijn Barbie-periode kochten mijn ouders niet zo`n plastic huisje, maar verbouwden een cavia-hok tot mooi poppenhuis - met daarin hetzelfde behangetje enzo als ik had :D

Tegenwoordig heb ik liever mooie oude spulletjes met een verhaal die ik zelf opknap en -verf dan nieuw spul. Klassiekers als mooie kasten en eetkamerstoelen wil ik wel nieuw en daar investeer ik dan iets meer in :)
Karin schreef:
Dat doet me denken aan een uitspraak van een oud-klasgenootje van mijn zusje. Ze hadden examen gedaan en gingen op kamers. Vriendinnetje kocht (of kreeg) alles nieuw, zusje haalde minstens de helft van haar spullen uit kringloopwinkels. Vriendinnetje snapte niet dat je tweedehands borden wilde kopen 'want daar hebben anderen van gegeten, bah'. Eh... ja? En in restaurants gebruiken ze zeker wegwerpservies? :+

Zo`n tante heb ik :))

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:20

Ik heb een stuntfiets voor op de camping van 25 euro. :Y)
Puur omdat we het leuk vinden om te prutsen hebben wel ipv een nieuwe een oude, verrotte fiets gekocht bij de kringloop.
Helemaal geschuurd en gedaan opnieuw mooi gespoten, stickers er op en iedereen zegt wat een mooie fiets ik heb, zo goed als nieuw weer.
Met alles er bij 25 euro dacht ik, incl. nieuwe verf, stickers, handvaten, noem maar op.
Mijn broertje heeft wel een nieuwe gekocht maar wil de hele tijd mijn fiets jatten omdat ie zo lekker fietst.. :+
Het was niet meer als een frame, een zadel en een stuur, afval dus gewoon. :Y)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:38

Ik ben ook zo'n "Jouw afval, mijn nieuwe aanwinst" type.
Op rommelmarkten pik ik de mooiste dingen weg.

Van de zomer, zag ik schaatsen liggen. 10 euro, prachtige damesschaatjes. Amper gebruikt, moesten nog "ingelopen" worden. Nou dacht ik, schaatsen heeft een mens nooit te veel.
Nog op afgedingt, want dat gele spul aan de binnenkant dat het zachter moet maken viel er af. Voor 7,50 die schaatsen meegenomen. Heb er dus deze winter heeeeeeerlijk op geschaatst!
Hoewel wij aan schaatsen nooit te kort hebben hoor, we doen samen met de hele familie. Uit je schaatsen gegroeid? Je nichtje past er wel in hoor. :j

M'n pa heeft ook wel eens een hele gave slee bij het grof vuil weggehaald. Omdat er geen touw meer aan zat en omdat één rem afgebroken was weggegooid. 8)7

M'n fiets (was al een 2ehandsje) heb ik ook zelf gepimpt.
Ben er nu denk ik 50 euro aan kwijt geweest. Ik heb nu een groen met roze fiets, met roze fietstassen, gave kraaltjes, fietsmandje moet nog gemonteerd worden, en mams gaant nog fiets tattoo's voor me halen.
En ik krijg nu dus al allemaal complimentjes dat ze me fiets zo gaaf vinden!
Waar je zo'n fiets kopen kan vragen ze dan aan me. :Y)
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 03-02-09 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt