Jouw eerste auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: Jouw eerste auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:15

Oke, hoorde ook dat het o.a. van de band breedte afhangt. Ik zal het gewoon moeten voelen en inderdaad even inparkeren. :j Spierkracht in m'n armen heb ik opzich wel, maar zal toch ff wennen zijn. :)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:29

xDramaQueen schreef:
Kwanta kosta wegenbelasting en vezekering?

Wegenbelasting weet ik niet zo uit mn hoofd, vind ik ook stom om hier neer te zetten dus dat doe ik niet. Maar dat moet je wel ergens op kunnen zoeken. :)
Verzekering hangt uiteraard af van het aantal jaar rij ervaring en schade vrije jaren. Verschilt dus per persoon.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:33

dan ga ik eens even googlen :j

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:39

Mijn eerste auto was een opel crossa (corsa dus), lichtblauw koekblik uit 1989 ofzo met een grote deuk in het dak van een baksteen, haha! Heb die deuk dichtgeplamuurd en er een grote bloem overheen geschilderd, had veel bekijks van vrachtwagenchauffeurs! Hij heeft het driekwart jaar volgehouden, toen had ik nieuwe ruitenwissers nodig... Onderweg naar de onderdelenwinkel is ie toen finaal door zn achteras gezakt! := Heb staan huilen als een kind toen ik hem met een gangetje van 10 km/u had afgeleverd bij de plaatselijke sloop...

Tweede auto was een renault 19, grote bak waarmee ik vaak tegen een paal parkeerde vanwege de 'kont'. Wel ideale storage voor mn paardenspullen in de achterbak!

Mijn huidige autootje is een mooie rooie seat ibiza uit '94 die binnenkort vast een nieuwe (misschien beginnende) bestuurder blij gaat maken, ik ga namelijk een toyota celica kopen :D Al zoooo lang mijn droomauto :j :wow:

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:21

Nou mijn officiele eerste auto is bij deze ee Fiat Punto. 8-) Net gekocht, vrijdag halen. :D

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:27

Mijn eerste auto is de Daewoo Matiz. Heb nog geen rijbewijs hoor, maar heb er al 1x in gereden :D. Hij is van m'n tante geweest vandaar dat m'n ma het snel geregeld had....
Had het uitgerekend, gok dat ie ongeveer 80 euro per maand gaat kosten.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:32

Ik krijg een Twingo van mijn ouders. :Y) Ik begin maar met een klein, wat ouder autotje, ik ben namelijk bang dat ik er niks van kan..

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:36

Mijn 1e auto was een suzuki vitara cabrio :+: Helaas is ie nou weg maar heb er veel plzier van gehad, vooral in de zomer 8-)
De verzekering etc werd geregeld en betaald door mijn ouders dus daar kan ik je vrder niet mee helpn

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 11:22

Muzefee schreef:
Nou mijn officiele eerste auto is bij deze ee Fiat Punto. 8-) Net gekocht, vrijdag halen. :D

Héé Jody, da's wat anders dan een Polo 8-) Maar super voor je, gefeliciteerd! :):)

Oeh, ik vind de Suzuki Vitara en Jimmy ook zo leuk. En het nieuwe type Swift, zet maar in de achtertuin, haha. Vind 'm erg leuk en sportief!

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:22

Mijn eerste en huidige autotje is een rode peugeot 205 uit 1991. Haha een oud koekblikje maar brengt me overal waar ik zijn moet :). Overigens ook erg goedkoop qua verbruik en verzekeringen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:00

mijne was een uitgebouwde opel astra := verlaagd en alles dr op en dr aan :+ Heb er toch een jaar meegereden ookal was het niet handig voor mij :P Nu heb ik een ford mondeo om trailer mee te rijden :P

_ulivi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:09

ik werk naast mijn studie bij een autobedrijf, en nou heb ik gister te horen gekregen dat ik een auto krijg van mijn baas!! heb afgelopen weken veel overgewerkt en ben opzich wel enorm blij met deze waardering :D het is een blauwe seat toledo uit '97.. ik ben helemaal gelukkig!! lekker veel ruimte voor al mijn paardenzooi..

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:51

Klaasje schreef:
Muzefee schreef:

Héé Jody, da's wat anders dan een Polo 8-) Maar super voor je, gefeliciteerd! :):)

Oeh, ik vind de Suzuki Vitara en Jimmy ook zo leuk. En het nieuwe type Swift, zet maar in de achtertuin, haha. Vind 'm erg leuk en sportief!

Die jimny's zijn heeeel gaaf, heb besloten dat ik hierna *alfa romeo twin spark* toch ook echt een jimny wil :j Hoewel het wel echt schudbakken schijnen te zijn. Maar ze zijn zooo leuk!! en dan wel mét bullbar natuurlijk ;)

Vind de nieuwe honda civic ook zo ontzettend gaaf trouwens.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 14:02

Inderdaad met bullbar, zonder die dingen is het toch een stuk minder 'stoer'.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 14:02

Ik zat gister trouwens bij iemand in een BMW Z3, dacht dat ik in een vliegtuig zat :oo

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:04

Ja inderdaad, dan vind ik hem ook in een keer een stuk minder jeep. ;)

Haha, klaasje stijgt op! :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:04

Ik dacht dat bullbars tegenwoordig officieel verboden zijn in NL?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 14:06

DL_ schreef:

Klopt.

Haha, opstijgen doe ik wel vaker, zie profiel :+

Karin: Nog niet gehoord, zal eens gaan zoeken.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 14:13

Citaat:
Bullbars
Als meerdere jaren gaan de verhalen de ronde dat de Bullbar verboden wordt. Per 2008 is het in ieder geval niet meer toegestaan om een nieuwe auto te voorzien van een niet goedgekeurde bullbar.

De staatscourant van juni 2007 vermeld het volgende:

Persbericht ministerraad, 1 juni 2007;`Ministerraad stemt in met nieuwe regelgeving 'bullbars'

De ministerraad heeft op voorstel van minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat besloten dat een auto die na 24 mei 2008 in het verkeer wordt gebracht alleen een bullbar mag hebben als die een EG-typegoedkeuringsmerk heeft dat hoort bij dat type auto.

Volgens de nieuwe regels moeten bullbars voor personenauto's en bedrijfsauto's tot 3,5 ton voldoen aan testvereisten. Aangetoond moet worden dat zij dusdanig zijn ontworpen dat de veiligheid van voetgangers en fietsers wordt verbeterd en dat het aantal verwondingen wordt verminderd.

Een bullbar is over het algemeen een van ronde buizen gelaste constructie, die is bedoeld om de voorkant van een auto te beschermen. Het is sinds 25 mei 2007 al verboden niet goedgekeurde bullbars en nieuwe auto's met niet goedgekeurde bullbars in voorraad te hebben, te koop aan te bieden of af te leveren. (RVD, 01.06.2007)

Er wordt dus nog geen concrete uitspraak gedaan over de reeds gemonteerde bullbars op bestaande auto's. Ongetwijfeld zal daar in de nabije toekomst verandering in gaan komen. We houden jullie op de hoogte!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:19

Een Fiat Panda uit 1988, zo een nog met van die tuinstoelen er in, echt een barrel, maar prima voor het eerste auto'tje!

Katarine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:22

Audi A4 cabrio. Een zwarte. :o

Ik heb hem gekregen van mijn ouders voor mijn 17de verjaardag, alleen kan ik nog niet met de auto rijden. *D
Laatst bijgewerkt door Katarine op 29-01-09 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:25

Mijn eerste zelfgekochte auto, heb ik nu een maandje ofzo.
Een golf 3, cabrio 1.8 benzine uit 1998.
Groen metallic, sportstoelen en maar 80.000 gelopen.
Best netjes toch?

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:30

Mijn eerste en tot nu toe enige auto is een peugeot 106 uit 1996
Ik heb hem in 2004 gekocht van mn zelfverdiende centjes en hij had pas 62.000 gelopen. Inmiddels zitten we bijna op de 150.000 :)
Dit weekend wordt hij marktplaats op gezet.. al heb ik veel herinneringen aan die auto.
2 jaar terug 2 ongelukken mee gehad.. en 2x is er iemand tegenaangereden toen ik er niet inzat

hij doet het nog steeds... maar ga toch afscheid van hem nemen
Vast wel iemand die hem er nog gelukkig van wordt :)

Weet trouwens niet precies wat ik kwijt ben aan verzekering & Belasting.. denk bij elkaar zo'n 40/50 per maand

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:37

Klaasje schreef:
DL_ schreef:

Klopt.

Haha, opstijgen doe ik wel vaker, zie profiel :+

Karin: Nog niet gehoord, zal eens gaan zoeken.

aha, luchtvaart voor jou!
bullbar blijft onduidelijk ja, maar vind het zonde als ze eraf moeten hoor, ze zijn zo gaaf ! :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:39

Ah oké, duidelijk. :j