Hoe vrij laat jij je partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:54

Citaat:
Dit even afgezien van 't feit dat er ook nog een groot aantal vrouwen direct over zichzelf gaan reflecteren als hij naar een ander kijkt (Ben ik niet mooi genoeg, is zij leuker dan ik, enz).

Dit heb ik ook altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:55

daar ben ik ook absoluut niet voor... ik snap ook niet dat mensen hun partner niet alleen laten uitgaan enz. pure onzin.. maar dat heeft met vertrouwen te maken denk ik.

Ik geef alleen aan dat sommige mensen niet gaan lopen sjansen omdat ze daar geen behoefte aan hebben :) voor mij hoeft een andere vent niet de indruk te krijgen dat ik m zie zitten.. wat is het nut ervan? Wil niet zeggen dat dat uit jaloezie is dat IK niet flirt met anderen... Als ik vrijgezel ben flirt ik trouwens wel heel veel en goed ook :D

Hij doet het ook niet omdat hij er niet van houdt (en dat is 1 van de weinige mannen die zo denkt misschien) en ik niet omdat ik het nutteloos vind en ik veeeel respect en liefde heb voor mn eigen man :j en ik laat mezelf veel liever op hem los :)

HindaFree

Re: Hoe vrij laat jij je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:56

mijn vriend en ik zijn wel vrij in denken enz maar zo gouw de ene met de ander flirt is er een hok met herrie :p

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:56

even off topic, maar elke keer als ik dit topic op de homepage langs zie komen, lees ik:

"hoe laat vrij jij je partner" en denk ik aan hele andere dingen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:59

pharagirlke schreef:
VivaLaVida schreef:
Ik snap die link niet tussen je partner vrij laten en daardoor het recht hebben zelf te flirten met andere mannen... :+

en als je zelf niet flirt en dat ook niet vewacht van je partner ben je weer jaloers? :+

als je enigszins normale verwachtingen hebt van die vent ben je jaloers :(:) Maar goed dat mijn vent dan rustig "jaloers" met me mee is... We zitten nl helemaal op 1 lijn wat dat betreft.

ja ik ook met mijn vriend.
Opzich snap ik het vooroordeel wel, het is misschien het eerste waar je aan denkt..
Maar ik hoef mijn vriend helemaal 0,0 niks nada noppes te verbieden :) omdat hij hetzelfde denkt en veel respect voor mij heeft :)
Dat veel meiden zeggen : als ik er maar niet bij ben, als ik er maar niets van hoor, dat geeft voor mij al aan dat het niet helemaal goed is.

zoals dr.phil zegt: als je iets hebt gedaan en je vraagt je af "is dit verkeerd tegenover mijn partner" bedenk jezelf dan : "had ik dit gedaan als hij/zij erbij was?" :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:00

Bonechi_ schreef:
even off topic, maar elke keer als ik dit topic op de homepage langs zie komen, lees ik:

hahahahaha!!! nouu meestal rond een uurtje of ehh 7? (tot een uur of 10/11 O:) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:02

JUIST omdat ik mijn partner vertrouw en hij mij zal er niet zo snel iets gebeuren. Als je weet dat je je moet verantwoorden thuis (en geloof mij, dat moeten heeeeeeel veel mannen) is de verleiding toch groter. Ze vertrouwt je toch niet namelijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:05

nee, dat is niet van ze vertrouwt je toch niet, er zit meestal al meer niet goed en ze zeikt alleen maar van "waar ga je heeeen met wie was jeeee" en daarom nog meer irritaties en ruzies en gezeik en uiteindelijk zoekt de man ergens anders vertier.

Wat trouwens ook belachelijk is maargoed. :) vreemdgaan is geen excuus voor nl :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:07

Faye, was het maar zo simpel. Daar geloof ik dus niet in. Ik ben er heilig van overtuigd dat als je je leven met iemand deelt (en dan heb ik het niet over een relatie van 3 jaar maar echt over langere tijd) dat een van 2-en onherroepelijk een keer gevoelens (de precieze invulling hiervan daargelaten) krijgt voor een ander. Dat is logisch, normaal en hoeft ook niet erg te zijn. De vraag is wat doe je ermee? Rijd je naar huis, licht je je partner in en komen jullie er samen uit of hou je het voor jezelf en daarmee de vertrouwensband met je partner schadend :n ?

Sterker nog, ik ben er óók van overtuigd dat iedereen vreemd kàn gaan :o . Er is altijd wel iemand die precies weet wat hij of zij moet doen of moet zeggen om je ‘off guard te catchen’ zeg maar. Die er voor kàn zorgen dat je gaat twijfelen. Maar ook hier is de vraag weer, hoe sterk sta je in je schoenen en hou je die info voor jezelf of ben je eerlijk tegen je partner, zoals het hoort…

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:15

pharagirlke schreef:
en je kan niet houden van jezelf én van je partner verwachten dat hij ook aan jou genoeg heeft? :=

O jawel - dat is de keuze die ik bedoel, die legt iedereen anders. Maar ik bedoel meer dat je in essentie van jezelf moet houden om te kúnnen kiezen of je iemand wel of niet vrij laat.

LiNdA1986 schreef:
Dit heb ik ook altijd.

:(:) Weet je hóe aantrekkelijk zelfvertrouwen is? Luister het liedje eens - en vooral: geloof in jezelf :)

@Sees: ik geloof zeker in die momenten en dat iedereen het kán. Maar ik geloof dat de manier waarop dat gebeurd - remember de tak ;) - ook te maken heeft met hoe de relatie erachter is, zoals Faye zegt. En inderdaad - verbieden doet vragen om problemen. Ik zeg daarmee niet dat mijn partner alles van mij mag, maar wel dat ik niet uit onzekerheid zulke vragen stel. Want juist dat zou om problemen vragen, imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:16

Eens Sees.
Maar als je een partner hebt die je vrij laat en geen verantwoording vraagt zal de verleiding gewoon minder groot zijn en zul je het ook eerder vertellen.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:20

VivaLaVida schreef:
Bonechi_ schreef:

hahahahaha!!! nouu meestal rond een uurtje of ehh 7? (tot een uur of 10/11 O:) )

wel goed voor je nachtrust :z

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:20

ik heb niet het hele topic doorgelezen maar mijn vriend en ik laten elkaar zoveel mogelijk vrij, en daarvan gaan we uit van 100% vertrouwen dat we niets met iemand anders hoeven te doen. Als hij wat zonder mij wil doen, moet hij dat lekker doen, ik vind het ook wel eens fijn om zonder hem op pad te gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:22

Bonechi_ schreef:
wel goed voor je nachtrust :z

ja... tot je sochtend wakker word en je niet meer kan lopen van de spierpijn ;(

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:28

Sees schreef:
Faye, was het maar zo simpel. Daar geloof ik dus niet in. Ik ben er heilig van overtuigd dat als je je leven met iemand deelt (en dan heb ik het niet over een relatie van 3 jaar maar echt over langere tijd) dat een van 2-en onherroepelijk een keer gevoelens (de precieze invulling hiervan daargelaten) krijgt voor een ander. Dat is logisch, normaal en hoeft ook niet erg te zijn. De vraag is wat doe je ermee? Rijd je naar huis, licht je je partner in en komen jullie er samen uit of hou je het voor jezelf en daarmee de vertrouwensband met je partner schadend :n ?

Sterker nog, ik ben er óók van overtuigd dat iedereen vreemd kàn gaan :o . Er is altijd wel iemand die precies weet wat hij of zij moet doen of moet zeggen om je ‘off guard te catchen’ zeg maar. Die er voor kàn zorgen dat je gaat twijfelen. Maar ook hier is de vraag weer, hoe sterk sta je in je schoenen en hou je die info voor jezelf of ben je eerlijk tegen je partner, zoals het hoort…

Gevoelens voor een ander kunnen ontstaan, ook binnen een goede relatie. Het feit dat je ervoor hebt gekozen om met persoon A samen te zijn wil niet zeggen dat je dan geen gevoelens meer voor persoon B/C/D kunt hebben/ontwikkelen.

Het is vervolgens echter aan jezelf of je er ook daadwerkelijk wat mee doet - actie ondernemen richting de derde partij, zoenen, een seksuele relatie.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:30

Weet je wat mijn probleem in deze is? De discussie is leuk. Elkaar vrijlaten en niet beperken is niet meer dan normaal en dus logisch. Maarrrrrr wat als er iets is voorgevallen, er is een keer een leugentje om eigen bestwil verteld of de waarheid is net ietsje anders verteld. Niets schokkends, niets dramatisch maar net genoeg om je zelfvertrouwen en vertrouwen in de partner even te doen wankelen. Wat doe je dan? Ga je dapper door of is het logisch dat je dan een bepaalde periode hebt waarin je twijfelt aan de oprechtheid van je partner? En…mag dat?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:37

Als je elkaar 100% vertrouwt kun je elkaar ook 100% vrij laten, denk ik. Mijn vriend en ik laten elkaar vrij, op alle vlakken. En omdat ik hem vertrouw kan dat ook, ik kan makkelijk tegen hem zeggen dat hij lekker moet doen wat hij wil, alles dat hij niet kan laten... Ga je gang, maakt mij niet uit :D, ik ga niet thuis op je zitten wachten, ga lekker stappen met vrienden, dan ga ik stappen met vriendinnen :j.

Waarom niet? We hebben een relatie en zijn exclusief van elkaar, zonder dat we dat telkens tegen elkaar hoeven te zeggen. En denk je dat er ooit iets gebeurt is? Natuurlijk niet :+: .

Als je elkaar niet vrij laat, regels gaat opstellen, verantwoording moet afleggen, als er jaloezie in het spel is etc. dan zou ik eens kijken naar de oorzaak daarvan. Dit soort dingen zijn in mijn relatie écht niet aan de orde, ik denk er niet eens over na! Leef alsjeblieft gewoon je eigen leven en geniet daarnaast van elkaar.

P.S1: wanneer je je vriend wél 100% vrij durft te laten en hij begint vervolgens met dames te flirten, dan zit er natuurlijk ook iets goed fout. Ik laat mijn vriend vrij en hij mij omdat er sowieso geen sprake is van ontrouw, jaloezie en dat soort dingen.

P.S2: Verder ben ik het wel met Sees eens, hoe tegenstrijdig dat misschien mag klinken na mijn post ;)... Gevoelens voor een ander kunnen altijd aan de orde komen. Maar dit heb je toch niet in de hand, ook niet als je je vriend altijd een kort lijntje houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:39

Dani62 schreef:
Als je elkaar 100% vertrouwt kun je elkaar ook 100% vrij laten, denk ik. Mijn vriend en ik laten elkaar vrij, op alle vlakken. En omdat ik hem vertrouw kan dat ook, ik kan makkelijk tegen hem zeggen dat hij lekker moet doen wat hij wil, alles dat hij niet kan laten... Ga je gang, maakt mij niet uit :D, ik ga niet thuis op je zitten wachten, ga lekker stappen met vrienden, dan ga ik stappen met vriendinnen :j.

Waarom niet? We hebben een relatie en zijn exclusief van elkaar, zonder dat we dat telkens tegen elkaar hoeven te zeggen. En denk je dat er ooit iets gebeurt is? Natuurlijk niet :+: .

Als je elkaar niet vrij laat, regels gaat opstellen, verantwoording moet afleggen, als er jaloezie in het spel is etc. dan zou ik eens kijken naar de oorzaak daarvan. Dit soort dingen zijn in mijn relatie écht niet aan de orde, ik denk er niet eens over na! Leef alsjeblieft gewoon je eigen leven en geniet daarnaast van elkaar.

P.S1: wanneer je je vriend wél 100% vrij durft te laten en hij begint vervolgens met dames te flirten, dan zit er natuurlijk ook iets goed fout. Ik laat mijn vriend vrij en hij mij omdat er sowieso geen sprake is van ontrouw, jaloezie en dat soort dingen.

P.S2: Verder ben ik het wel met Sees eens, hoe tegenstrijdig dat misschien mag klinken na mijn post ;)... Gevoelens voor een ander kunnen altijd aan de orde komen. Maar dit heb je toch niet in de hand, ook niet als je je vriend altijd een kort lijntje houdt.

daar ging het ook nog over hier... maar dit zou jij dus niet willen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:44

Van mij mag hij best flirten hoor, waarom niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:46

zo kwam dit topic tegen bij actieve onderwerpen, erg interessant ( heb alleen nu ff niet de tijd om alles te lezen, taxi komt zo voor naar de paardjes :P )

Maar mijn vriend en ik laten elkaar gewoon vrij, tuurlijk mag hij met vrouwen uitgaan en een beetje flirten maakt ook nie uit, daar blijf je gezond van tog?
Ik vetrouw hem voor de volle 100% en hij mij ook! We hebben al langer dan 7 jaar een relatie enw eten wat we aan elkaar hebben, Jaloezie?? waarom? Hij heeft toch voor mij gekozen en ik voor hem?
Ik heb ook mannelijke vrienden, zelfs meer dan vrouwelijke! En zou me niet voor kunnen stellen dat ik niet meer met hen uit zou mogen gaan of omgaan! Nee onzin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:55

faye schreef:
Van mij mag hij best flirten hoor, waarom niet?

van mij mag hij het ook :) maar hij wil het niet O:) geen behoefte aan...
vind ik toch wel leuk :)

achja ieder zo zn ding, als je het maar leuk hebt in je relatie!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:57

Iedereen flirt, iedereen. Sommigen bewust, sommigen onbewust. Sommigen flirten onbewust en zien het zelf niet zo maar als de tegenpartij het signaal oppikt als flirten, mag je dan nog steeds zeggen dat je niet flirt ;)?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:58

@Vivalavida: Tsja, ik weet het eerlijk gezegd niet. Mijn vriend flirt nooit (misschien als ik er niet bij ben), hij kan het gewoon niet, hij heeft met mij ook nooit geflirt. En wanneer een meisje met hem flirt weet hij zich totaal geen houding te geven :D.

Ik zou hem uitlachen wanneer hij met meiden gaat dansen en naar ze gaat knipogen, dat soort dingen. Ik denk niet dat ik boos of jaloers zou worden.

Aan de andere kant is flirten zo'n natuurlijk iets, iedereen schijnt het te doen (in mindere mate dan). Wanneer ik bv. een bedrijfsfeestje heb en vriendlief gaat niet mee, kan ik ook een jurkje aan trekken, een wijntje te veel drinken, iets te veel persoonlijke dingen delen met een collega.
Ach, dat is niet erg. Dingetjes als met je haar spelen, verlegen wegkijken, veel lachen, die blik net iets te lang vasthouden... Ja, ik maak me er ook schuldig aan. Maar het betekent niets, ik ben het alweer vergeten bij thuiskomt en ben blij dat ik dan weer bij m'n vriendje ben...
Overigens word ik zelf nooit handtastelijk, dat is geen persoonlijke grens die ik trek ofzo, daar heb ik gewoon geen behoefte aan.

Noujah, lekker ontwijkend antwoord he :+ ?! Ik heb er gewoon geen ervaring mee, dus ik weet het echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:03

haha ja het is en blijft een mooi discussie onderwerp.. :Y)
Zo lang je maar gelukkig bent in je relatie he :)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:05

wij laten elkaar ook erg vrij... tot op een bepaalde hoogte natuurlijk
flirten doen we allemaal! is voor jezelf ook even een egoboost ;)
ik kan heeeeeel soms een heeeeeel klein beetje jaloers zijn als mijn vriend erg lang met een meisje zit te praten maar dat is dan meer jaloezie uit "aandacht tekort" (halloooo ik ben d'r ook nog).
voor de rest vertrouw ik mijn vriend zo dat mocht ie een ander willen mij dat eerst eerlijk verteld.