Citaat:Dit even afgezien van 't feit dat er ook nog een groot aantal vrouwen direct over zichzelf gaan reflecteren als hij naar een ander kijkt (Ben ik niet mooi genoeg, is zij leuker dan ik, enz).
Dit heb ik ook altijd.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
voor mij hoeft een andere vent niet de indruk te krijgen dat ik m zie zitten.. wat is het nut ervan? Wil niet zeggen dat dat uit jaloezie is dat IK niet flirt met anderen... Als ik vrijgezel ben flirt ik trouwens wel heel veel en goed ook 
en ik laat mezelf veel liever op hem los
pharagirlke schreef:VivaLaVida schreef:Ik snap die link niet tussen je partner vrij laten en daardoor het recht hebben zelf te flirten met andere mannen...
en als je zelf niet flirt en dat ook niet vewacht van je partner ben je weer jaloers?
als je enigszins normale verwachtingen hebt van die vent ben je jaloersMaar goed dat mijn vent dan rustig "jaloers" met me mee is... We zitten nl helemaal op 1 lijn wat dat betreft.
omdat hij hetzelfde denkt en veel respect voor mij heeft 
vreemdgaan is geen excuus voor nl
?
. Er is altijd wel iemand die precies weet wat hij of zij moet doen of moet zeggen om je ‘off guard te catchen’ zeg maar. Die er voor kàn zorgen dat je gaat twijfelen. Maar ook hier is de vraag weer, hoe sterk sta je in je schoenen en hou je die info voor jezelf of ben je eerlijk tegen je partner, zoals het hoort… pharagirlke schreef:en je kan niet houden van jezelf én van je partner verwachten dat hij ook aan jou genoeg heeft?
LiNdA1986 schreef:Dit heb ik ook altijd.
Weet je hóe aantrekkelijk zelfvertrouwen is? Luister het liedje eens - en vooral: geloof in jezelf 
- ook te maken heeft met hoe de relatie erachter is, zoals Faye zegt. En inderdaad - verbieden doet vragen om problemen. Ik zeg daarmee niet dat mijn partner alles van mij mag, maar wel dat ik niet uit onzekerheid zulke vragen stel. Want juist dat zou om problemen vragen, imo.
Sees schreef:Faye, was het maar zo simpel. Daar geloof ik dus niet in. Ik ben er heilig van overtuigd dat als je je leven met iemand deelt (en dan heb ik het niet over een relatie van 3 jaar maar echt over langere tijd) dat een van 2-en onherroepelijk een keer gevoelens (de precieze invulling hiervan daargelaten) krijgt voor een ander. Dat is logisch, normaal en hoeft ook niet erg te zijn. De vraag is wat doe je ermee? Rijd je naar huis, licht je je partner in en komen jullie er samen uit of hou je het voor jezelf en daarmee de vertrouwensband met je partner schadend?
Sterker nog, ik ben er óók van overtuigd dat iedereen vreemd kàn gaan. Er is altijd wel iemand die precies weet wat hij of zij moet doen of moet zeggen om je ‘off guard te catchen’ zeg maar. Die er voor kàn zorgen dat je gaat twijfelen. Maar ook hier is de vraag weer, hoe sterk sta je in je schoenen en hou je die info voor jezelf of ben je eerlijk tegen je partner, zoals het hoort…
, ik ga niet thuis op je zitten wachten, ga lekker stappen met vrienden, dan ga ik stappen met vriendinnen
.
.
... Gevoelens voor een ander kunnen altijd aan de orde komen. Maar dit heb je toch niet in de hand, ook niet als je je vriend altijd een kort lijntje houdt. Dani62 schreef:Als je elkaar 100% vertrouwt kun je elkaar ook 100% vrij laten, denk ik. Mijn vriend en ik laten elkaar vrij, op alle vlakken. En omdat ik hem vertrouw kan dat ook, ik kan makkelijk tegen hem zeggen dat hij lekker moet doen wat hij wil, alles dat hij niet kan laten... Ga je gang, maakt mij niet uit, ik ga niet thuis op je zitten wachten, ga lekker stappen met vrienden, dan ga ik stappen met vriendinnen
.
Waarom niet? We hebben een relatie en zijn exclusief van elkaar, zonder dat we dat telkens tegen elkaar hoeven te zeggen. En denk je dat er ooit iets gebeurt is? Natuurlijk niet.
Als je elkaar niet vrij laat, regels gaat opstellen, verantwoording moet afleggen, als er jaloezie in het spel is etc. dan zou ik eens kijken naar de oorzaak daarvan. Dit soort dingen zijn in mijn relatie écht niet aan de orde, ik denk er niet eens over na! Leef alsjeblieft gewoon je eigen leven en geniet daarnaast van elkaar.
P.S1: wanneer je je vriend wél 100% vrij durft te laten en hij begint vervolgens met dames te flirten, dan zit er natuurlijk ook iets goed fout. Ik laat mijn vriend vrij en hij mij omdat er sowieso geen sprake is van ontrouw, jaloezie en dat soort dingen.
P.S2: Verder ben ik het wel met Sees eens, hoe tegenstrijdig dat misschien mag klinken na mijn post... Gevoelens voor een ander kunnen altijd aan de orde komen. Maar dit heb je toch niet in de hand, ook niet als je je vriend altijd een kort lijntje houdt.
)
?
.
?! Ik heb er gewoon geen ervaring mee, dus ik weet het echt niet.