Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonfish13 schreef:MarcoBorsato schreef:de breeendonk pagina op wikipedia ziet er idd gruwelijk uit
Inderdaad.
Geloof jij dat er mensen zijn geweest daar die een folterbehandeling compleet hebben kunnen doormaken?
Die pijn?
Citaat:inge81 schreef:lieveli, klopt ze hadden t beter, maar wat wij zien is waarschijnlijk wel 100 keer zo mooi afgebeeld als het in werkelijkheid was voor die mensenik denk dat we meer in die strekking moeten denken.
MarcoBorsato schreef:Ik vind het jammer dat er betrekkelijk weinig films over de japanse kampen in Nederlands Indie zijn. Ook een belangrijk stuk in de 2e wereldoorlog, ook voor Nederland, maar toch spreekt dat blijkbaar minder aan. Ik lees er wel veel boeken over, dat kan ik beter hebben dan boeken over nazikampen.
Patricia schreef:Wat ik ook een erg goede film vind: Sophie's Choice.
Boek heb ik ook gelezen.
MarcoBorsato schreef:De joden van schindler hadden het beter dan ergens anders. Dat vertellen ze zelf.
Sjapaz schreef:Ik zat aan Bergen Belsen te denken, geeft die ook goed weer hoe het vroeger was, met veel in oude staat?
MarcoBorsato schreef:Natuurlijk was het geen feestkamp, zo bedoel ik het ook niet. Maar ze hebben het niet voor niets overleefd. Ze kregen de voedselpakketten van het rode kruis.
MarcoBorsato schreef:Natuurlijk was het geen feestkamp, zo bedoel ik het ook niet. Maar ze hebben het niet voor niets overleefd. Ze kregen de voedselpakketten van het rode kruis.
Echwel schreef:Ik denk dat overleven het belangrijkste was ongeacht welk kamp
Het boek Uit naam van al de mijnen(Martin Gray ) is werkelijk een van de weinig boeken die die overlevingsdrang weergeven
MarcoBorsato schreef:inge81 schreef:The pianist is een hele goede filmgeeft naar mijn idee een beter idee van de waarheid. Maar wellicht iemand ooit eens de Gray Zone gezien. Is wel erg Amerikaans, maar wel een film met ee goede boodschap.
the grey zone
Met steve, mijn favorite acteur. Ik weet me weinig te herinneren van de film, alleen het einde, echt naar.
Ik vind het jammer dat er betrekkelijk weinig films over de japanse kampen in Nederlands Indie zijn. Ook een belangrijk stuk in de 2e wereldoorlog, ook voor Nederland, maar toch spreekt dat blijkbaar minder aan. Ik lees er wel veel boeken over, dat kan ik beter hebben dan boeken over nazikampen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paradise_Road deze film eens op RTL 4 gezien
Ikima schreef:MarcoBorsato schreef:Natuurlijk was het geen feestkamp, zo bedoel ik het ook niet. Maar ze hebben het niet voor niets overleefd. Ze kregen de voedselpakketten van het rode kruis.
Je snapt het nog niet, in de film ziet het er niet zo "erg" uit, de werkelijkheid was nog erger maar dat kunnen ze in de film niet laten zien, die voedselpakketten moet je ook niet teveel van voorstellen, die kwamen ook niet altijd terecht bij voor wie ze bestemd waren, diegenen die het hebben overleefd verdienen ook veel respect.