Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:39

Ik heb geen tijd om het hele topic door te lezen.. Maar weten die mensen je adres dan? En petsboem is 15, weten je ouders dat je met 'zo'n iemand' schrijft? Ik vind het maar een eng idee, ik zou niet willen dat diegene mijn adres heeft..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:45

@NicoleKelos nu ben ik toch wel heel benieuwd waar de "jouwe" dan voor zat.

Bovendien zou ik echt geen idee hebben waar ik over moet schrijven.
Een moordenaar ofz zou ik sowieso niet schrijven maar misschien iemand voor diefstal ofz.

Ik denk er sowieso nog overna maar ik vind het wel intressant dat er zo'n site is.
Ben ook zo verbaasd over de foto's van die mensen. Ik zie er mensen bijstaan waar ik nooit bang van zal zijn zeg maar en dan staat er capital murder :S. Zo zie je maar weer dat je je ernstig kan vergissen in iemand zijn uiterlijk zeg maar.

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:47

@Mas: bedankt voor je hulp!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:50

Laura en normaal ook, 95 procent van de deliquenten ziet er gewoon normaal uit hoor. Veel mensen hebben het beeld van een "evil" uitziende man of vrouw. Er is maar één waar ik van denk die ziet er echt slecht uit en dat is dennis rader die wenkbrauwen Nagelbijten / Gniffelen.
Maar dat zal ook zijn omdat ik weet wat en hoe.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:54

petsboem schreef:
Ann_moi schreef:
Dat is wel erg bijzonder.. Lachen Hoe oud moet je zijn om te kunnen schrijven met een gevangene?

18 jaar

Raketje_ ik heb duidelijk een totaal andere mening dan jij en heb ook niet zo’n zin om daarover te discussiëren want overhalen kan ik je toch niet. Ik kan je wel zeggen dat de rechtszaken in Amerika niet zoals in Nederland zijn en je ook al ter dood veroordeeld kan worden door enkel ooggetuigenis van iemand anders. En men ziet wat men wil zien…. Door vele wetenschappelijke onderzoeken is aangetoond dat ooggetuigen ook zien wat ze willen zien, en dus niet altijd betrouwbaar zijn.

Ik zou overigens ook niet schrijven met een kinderverkrachter/moordenaar of verkrachter. Voor dat soort mensen kan ik ook geen sympathie opwekken.

Ik heb even een vraagje, en dat is niet aanvallend bedoelt..... maar hier zeg je dus dat je niet zou schrijven wat naar moordenaar ect..... maar wat is een manslaughter dan?
Ik heb verder wel bewondering voor je, je gaat er op een hele volwassenen manier mee om ondanks dat je nog maar 15 bent, heel knap.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:58

Manslaughter is volgens mij mishandeling wemkelover.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:59

Misschien een crime passionelle?

Mij trekt het eigenlijk stiekum wel.

Alleen niet dat ik mijn adres moet geven, ik zou dan liever per email de brieven krijgen....

Maar ik snap dat ze geen internet mogen hebben.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:00

Manslaughter is doodslag laura

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:01

katiavl schreef:
Laura en normaal ook, 95 procent van de deliquenten ziet er gewoon normaal uit hoor. Veel mensen hebben het beeld van een "evil" uitziende man of vrouw. Er is maar één waar ik van denk die ziet er echt slecht uit en dat is dennis rader die wenkbrauwen Nagelbijten / Gniffelen.
Maar dat zal ook zijn omdat ik weet wat en hoe.

Haha er zijn er wel een paar waar ik bang van zou zijn, maar ook een aantal waar ik een beschuitje mee zou eten mocht ik niet weten wat hij gedaan zou hebben en dat vind ik toch wel een eng idee.
Ook 1 waarvan ik denk als ik die zou zien in de discotheek zou ik hem koppelen aan mijn zus en die zit voor capital murder :S

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:02

ubimone schreef:
Manslaughter is doodslag laura

Ok mijn fout. Lachen
Wat is mishandeling dan als ik vragen mag?
Zag net trouwens ook mayhem staan, heb echt geen idee wat dat is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:03

Is ofwel intentioneel moorden of verwonden van een persoon maar waar het gedrag van de persoon onder invloed was van omstandigheden, psychologische toestand is. En on intentioneel is wanneer er geen rekening werd gehouden met de gevolgen zoals iemand die onder invloed van drugs een auto bestuurd

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:05

Ok. Ik zie er 1 die me wel aanspreekt, maar toch blijf ik het een " eng" idee vinden. Hij zit voor dit Discharging Firearm with Great Bodily Injury en dat terwijl de tekst die hij typt wel gewoon heel gemeend lijkt zeg maar.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:08

Denk wel goed na voordat je in de pen klimt en iemand schrijft.
Brieven zijn van zeer grote waarde voor deze mensen. Krijg een beetje het gevoel dat er naar aanleiding van dit topic mensen gaan "winkelen " in die site en er eentje uitpikken waarvan ze denken dat die wel leuk is.

Sterre

Weet je wat dat is Laura Clown ? Firearm is volgens mij wat met wapens Verward ...

*Breezy en Katia, bedankt OK dan! !

Maar goed, er staan wel meer dingen waarbij ik denk "ehh ja, wat is dat .... Verward ??!"

Vjestagirl

Ik heb een brief geschreven, vanavond printen en morgen enveloppen en postzegels halen. Ik zie wel wat ervan komt, hij zit in Death Row, dus hij zal nooit voor mijn deur staan. Ik vind het een prettig idee dat je iemand die al 6 jaar in de gevangenis zit toch wat afleiding kunt bezorgen.

Hij leest dezelfde soort boeken als ik, kijkt dezelfde soort films en komt spontaan over.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:13

Jacimatho schreef:
Denk wel goed na voordat je in de pen klimt en iemand schrijft.
Brieven zijn van zeer grote waarde voor deze mensen. Krijg een beetje het gevoel dat er naar aanleiding van dit topic mensen gaan "winkelen " in die site en er eentje uitpikken waarvan ze denken dat die wel leuk is.

Daarom ga ik het sowieso vandaag niet doen. Wil er eerst GOED over nadenken, sowieso of ik het wel wil en wat ik dan zou moeten schrijven.

Sterre schreef:
Weet je wat dat is Laura Clown ? Firearm is volgens mij wat met wapens Verward ...

*Breezy en Katia, bedankt OK dan! !

Maar goed, er staan wel meer dingen waarbij ik denk "ehh ja, wat is dat .... Verward ??!"

Hij heeft iets gedaan met een vuurwapen wat ernstige lichamelijke gevolgen heeft gehad. Weet het dus een soort van.
Als je niet weet wat het is kan je het hier ook vragen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:13

laura1987 schreef:

Ok ik heb het opgezocht op vertaler.nu
Manslaugther betekende doodslag volgens deze site

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:14

Trouwens voor de mensen die al geschreven hebben met een gevangene. Hoe gaat dat als hij/zij na een tijdje vrijkomt. Geeft hij/zij dat aan en hoor je daarna nooit meer iets of was het al verwaterd voordat die persoon vrij zou komen en hebben jullie dit dus nooit meegemaakt?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:15

laura1987 schreef:
Trouwens voor de mensen die al geschreven hebben met een gevangene. Hoe gaat dat als hij/zij na een tijdje vrijkomt. Geeft hij/zij dat aan en hoor je daarna nooit meer iets of was het al verwaterd voordat die persoon vrij zou komen en hebben jullie dit dus nooit meegemaakt?

Het gaat over ter dood veroordeelden, komen die vrij???

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:16

laura1987 schreef:
@NicoleKelos nu ben ik toch wel heel benieuwd waar de "jouwe" dan voor zat.

Bovendien zou ik echt geen idee hebben waar ik over moet schrijven.
Een moordenaar ofz zou ik sowieso niet schrijven maar misschien iemand voor diefstal ofz.

Ik denk er sowieso nog overna maar ik vind het wel intressant dat er zo'n site is.
Ben ook zo verbaasd over de foto's van die mensen. Ik zie er mensen bijstaan waar ik nooit bang van zal zijn zeg maar en dan staat er capital murder :S. Zo zie je maar weer dat je je ernstig kan vergissen in iemand zijn uiterlijk zeg maar.

Het is ongeveer tien jaar geleden dat ik schreef, ik weet niet precies meer welke details ik toen wist. Wel dat hij aangaf ergens bij betrokken te zijn geweest, maar onschuldig aan de "daad"zelf. Zoals ik het nu allemaal lees zit het toch iets anders. Hij heeft samen met twee anderen een 23 jarige jongen opgepikt op een homo ontmoetingsplaats, ze hebben de jongen beroofd, vernedered en doodgeschoten. Reden; hij was homo, oorzaak; hij is zelf als 9-jarige misbruikt door een homosexueel famililid.

Toen ik schreef probeerde ik afstand te houden van de reden waar hij voor zat. Als ik bovenstaande had geweten had ik zeker anders tegen de zaken aangekeken. De uitleg hierboven is een zeer korte versie van het verhaal dat ik net vond. Ben niet snel onder de indruk maar dit was best een schokkend verhaal. Zoals ik in mijn eerdere post al schreef is het heel dubbel, het is toch wel een schok om eerst te lezen wat de laatste woorden zijn van een geexecuteerde die je toch een beetje persoonlijk kende, de schok is echter nog groter als je tot in detail leest wat iemand gedaan heeft.

Het feit dat je iemand door schrijven helpt om de tijd dragelijk door te komen, dat het een mens is die contact nodig heeft, dat mensen altijd iets goeds in zich hebben, dat je iets voor ze kan betekenen is allemaal waar....... maar ik moet zeggen dat ik er nu even anders over denk....

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:16

Echwel schreef:
laura1987 schreef:

Het gaat over ter dood veroordeelden, komen die vrij???

Het zijn niet allemaal ter dood veroordeelden op die site.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:18

Iedereen kan wel anderen bekritiseren, maar weet je waarom iemand tot zo'n daad komt? Misschien vermoord een vrouw wel haar man, omdat hij haar al jaren geestelijk en lichaamlijk mishandeld. Of een man de verkrachter van zijn dochtertje vermoord. Eerst het verhaal horen en dan pas oordelen!

Blue_Eyes

wemkelover schreef:
laura1987 schreef:

Ok ik heb het opgezocht op vertaler.nu
Manslaugther betekende doodslag volgens deze site

Manslaughter is inderdaad doodslag - dus weliswaar opzettelijk, maar door omstandigheden.

laura1987

NicoleKelos schreef:
Het is ongeveer tien jaar geleden dat ik schreef, ik weet niet precies meer welke details ik toen wist. Wel dat hij aangaf ergens bij betrokken te zijn geweest, maar onschuldig aan de "daad"zelf. Zoals ik het nu allemaal lees zit het toch iets anders. Hij heeft samen met twee anderen een 23 jarige jongen opgepikt op een homo ontmoetingsplaats, ze hebben de jongen beroofd, vernedered en doodgeschoten. Reden; hij was homo, oorzaak; hij is zelf als 9-jarige misbruikt door een homosexueel famililid.

Toen ik schreef probeerde ik afstand te houden van de reden waar hij voor zat. Als ik bovenstaande had geweten had ik zeker anders tegen de zaken aangekeken. De uitleg hierboven is een zeer korte versie van het verhaal dat ik net vond. Ben niet snel onder de indruk maar dit was best een schokkend verhaal. Zoals ik in mijn eerdere post al schreef is het heel dubbel, het is toch wel een schok om eerst te lezen wat de laatste woorden zijn van een geexecuteerde die je toch een beetje persoonlijk kende, de schok is echter nog groter als je tot in detail leest wat iemand gedaan heeft.

Het feit dat je iemand door schrijven helpt om de tijd dragelijk door te komen, dat het een mens is die contact nodig heeft, dat mensen altijd iets goeds in zich hebben, dat je iets voor ze kan betekenen is allemaal waar....... maar ik moet zeggen dat ik er nu even anders over denk....

Dus als je dit had geweten had je nooit met hem geschreven?
Sowieso mocht ik ooit met iemand gaan schrijven zou ik niet vragen naar het verhaal enz.
(al hang ik nu naar de kant om het niet te doen zeg maar).

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:19

ze zijn niet allemaal ter dood veroordeeld volgens mij.
bij sommige staat bij wanneer ze vrij komen.