Nijmeegse vierdaagse 2009

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Touchem

Re: Nijmeegse vierdaagse 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:01

Hebben jullie het over de manege waar ik het over had? Die ligt niet aan een zandweg (A)
Die ligt net nadat je onder de Betuwelijn onder door bent gelopen. Misschien dat jullie daar wat aan hebben? Weet ook niet zeker welke dag ze langs komen.. Zal het wel even vragen morgen. :)

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:30

Ik zal even een plattegrond erbij halen.

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:13

flyfly schreef:
Die manege, is dat als je de brug over gaat, en dan slaat de route rechtsaf geloof ik, en daar is ook de Rode Kruis post, in een legertent op een grote grasvlakte. Dat is dag 2 volgens mij. Daar is het enige stukje zandweg van alle 4 dagen lopen.

Dat is geen manege maar een pensionstalling. Daar staat mijn paardje namelijk. De rustplaats met al die verzorgingsposten staat dan in zijn weiland... }:0
De stalling ligt aan de rand van Wijchen, als je net Nijmegen uit komt. We komen daar op woensdagochtend langs....

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:05

Die bedoel ik dus, ligt toch aan een zandweg?! Op het grasveld staat de EHBO met een grote legertent erbij. Dat het dan geen manege is kan ik niet zien, er zijn in ieder geval paarden. Misschien dat de 50km langs de manege gaat die ze hier bedoelen. Ik heb op de plattegrond geen Betuwelijn gezien of mijn ogen zijn niet meer wat ze geweest zijn.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:18

als jullie door beuningen komen, krijgen jullie van mij een lekker kopje soep :D

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:01

Oh, heb me vergist, de 30km komt bij ons erlangs :o op dag 1.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:06

vrouwke schreef:
als jullie door beuningen komen, krijgen jullie van mij een lekker kopje soep :D

Waar woon je dan precies in Beuningen?? Is wel makkelijk als we dat weten.

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:49

flyfly schreef:
Die bedoel ik dus, ligt toch aan een zandweg?! Op het grasveld staat de EHBO met een grote legertent erbij. Dat het dan geen manege is kan ik niet zien, er zijn in ieder geval paarden. Misschien dat de 50km langs de manege gaat die ze hier bedoelen. Ik heb op de plattegrond geen Betuwelijn gezien of mijn ogen zijn niet meer wat ze geweest zijn.

Klopt ligt aan een zandweg. Idd is daar de Betuwelijn nergens te bekennen.
Heb vanavond voor het laatst getraind, ben er nu wel klaar voor! Heb er zin in!
Gaan er nog mensen naar de zomerfeesten dit weekend? Koningsplein is een aanrader, altijd erg gezellig!

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:13

Ik ga morgenavond nog een klein stukje van ongeveer 7 km lopen en dan vind ik het ook mooi geweest. Nog 5 dagen en dan gaat het gebeuren, heb er erg veel zin in!!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:15

Dat jullie nu nog gaan 'trainen'.. ik heb 4 weken geleden voor het laatst gelopen, de amersfoortse 2daagse 40km per dag..
Vond het toen wel weer genoeg geweest ;)

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:19

Nou ja, heb gisteren een wandelingetje van maar 15 km gemaakt.
Grappig, voordat ik met trainen begon vond ik dat al een heel eind. Moet je kijken hoe je je grenzen bijstelt...haha
Heb vandaag het 4daagse krantje binnen gekregen, nu begint het helemaal te kriebelen. De hele stad is al in opbouw, van mij mag het beginnen...

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:33

Hahha ohhh ik dacht al ;) Ik vind wandelen pas trainen vanaf 25/30km..
Ik heb er ook echt zin in! Heb al een mee neemlijstje gemaakt voor de komende week.

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:36

Oh ja? wat neem je allemaal mee?
Ik neem niks meer mee dan tijdens het trainen.
2 of 3 flesjes water, wat broodjes, sultana, blarenkitje en paracetamol...oh en een poncho voor het geval dat!
Natuurlijk ook mijn camera:)

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:42

Wij gaan daar ook slapen in nijmege he, ik woon in hilversum dus kan niet heen en weer rijden. Dus inpak lijst voor op de camping onder anderen.
Onderweg neem ik alleen 1 halve liter flesje mee, boterhammetjes, appeltje en/of koekjes, geld en ipod. ik heb dan ook maar klein buikzakje, ik kan niet lopen met een rugzak.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:33

Ik moet nog eventjes bekijken wat ik allemaal meeneem. Heb vandaag even een andere rugzak gekocht bij de ANWB, met een waterzak erin. Vond het zo irritant om elke keer als je wat wil drinken de tas af te moeten doen etc.en zo een buiktasje vind ik niet zo fijn dus dit is een mooi alternatief :)
Gaan jullie nog naar de vlaggenparade?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:09

Even een vraagje voor de ervaringsdeskundigen en echte Nijmegers: hoe is het ov geregeld?
Ik moet zondag vanuit het station (centraal) met bus 6 of 9 naar Hatert en later vanuit daar naar het centrum. Rijden de bussen daar gewoon heen? Ik snap internet niet helemaal, staat alleen dat er een omleiding is.. :o?

Ow, en hoe druk zal het zijn qua ov? Zo druk dat je amper erbij past? Of zal het wel meevallen ivm het weer? :D

Het is belangrijk, gaat om een eerste date :o En de vierdaagse feesten natuurlijk! :D
Wie helpt me?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:59

Drink niet teveel water dan vergiftig je jezelf. Spreek uit ervaring nav de 4-daagse van 2006. Hier dronk iedereen liters water en iedereen was op het laatst misselijk duizelig enz. Ik neem ranja mee in een fles zodat ik onderweg steeds nieuwe kan aanmaken.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:02

Vierdaagse. :+: En dan vooral de feesten. :D
Maar dinsdag komen de lopers hier door het dorp en gaan zusje en ik wel aan de kant staan aanmoedigen en mijn zusje gaat handtekeningen vragen en snoepjes uitdelen. (Ze is 9 jaar :D ) Heb er zin in! Ik ga trouwens naar het vuurwerk en donderdag naar Nikki op plein 44! :+:

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:16

Misschien kom ik in Cuijk mensen aanmoedigen haha :P

laudtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:55

Hey ik woon op de route! :D om precies te zijn aan het eind van de Via Gladiola (waar normaal altjd ere tribune stond). Op vrijdag is het dus altijd feest bij ons en staan we met z'n allen op het balkon jullie binnen te juichen. *\o/*
Verder ben ik iedere avond wel in de stad te vinden ben ik bang... ;)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:20

Ik werk in Nijmegen. Het is zo ontzettend leuk om de 4daagse koorts weer te voelen! :))

Net als vele hier in dit topic roep ik elk jaar dat ik volgend jaar echt mee ga lopen... Tis niet helemaal gelukt, dit jaar blijft het weer bij feesten. :D

Wandelaars; veel succes en vooral heeeeeeeeel veel plezier!!!

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:06

Ir111 schreef:
Ik werk in Nijmegen. Het is zo ontzettend leuk om de 4daagse koorts weer te voelen! :))

Net als vele hier in dit topic roep ik elk jaar dat ik volgend jaar echt mee ga lopen... Tis niet helemaal gelukt, dit jaar blijft het weer bij feesten. :D

Wandelaars; veel succes en vooral heeeeeeeeel veel plezier!!!

Hahahaha herkenbaar! Maar dit jaar ga ik het toch echt doen!
Was gisteravond in de stad en baalde toch wel stiekem een beetje dat ik doordeweeks niet naar de feesten kan. Zo leuk om te zien dat de stad wordt klaargestoomd voor aankomende week:)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:48

Het is jammer om de feesten te missen maar de 4daagse lopen lijkt me echt een onvergetelijke ervaring. Feesten kan iedereen, lopen is een ander verhaal! :D

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:20

Wij hebben onszelf de belofte gedaan dat we hem eerst een keer gelopen moeten hebben, voordat we naar de feesten gaan :P Volgend jaar wordt het dus een weekje feest *\o/*, tenzij het zo verslavend is dat we volgend jaar weer gaan natuurlijk :P

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:47

flyfly schreef:
Drink niet teveel water dan vergiftig je jezelf. Spreek uit ervaring nav de 4-daagse van 2006. Hier dronk iedereen liters water en iedereen was op het laatst misselijk duizelig enz. Ik neem ranja mee in een fles zodat ik onderweg steeds nieuwe kan aanmaken.

Dat kan ik me helemaal voorstellen! Ik drink ook bijna geen water (hooguit flesje vullen bij waterpunt), verder neem ik ook limonade of cola ofzo mee. ik word zo vreselijk flauw van water en krijg er altijd honger van :S

Ik ga dit jaar proberen of ik vrijdagavond nog ff naar nijmege kan met paar anderen. maar eerst nog maar afwachten of ik daar nog energie voro heb