Geadopteerd worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mijngeheim

Re: Geadopteerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 18:34

Sorry dat ik zolang op mij liet wachten , ik had even geen puf meer ervoor.
Nou ik ben daar dus geweest, en dus kwam ik daar , had mijn moeder een brief geschreven en daarin vroeg ze wat ik zei enzo , wat dus prive was!
Nja zeg , mrja, de psygoloog wou mij graag in gesprek laten gaan met mijn ouders wat ik steevast weigerde.
Ik heb al talloze gesprekken gehd met mijn ouders waarmee ze mij op een of andere manier altijd zonder iets te zeggen , nja niet rechtstreeks dan , dat ik dingen accepteer die zij zeggen terwijl ik weet dat het leugens zijn , en dat ze mij altijd in o'n gesprekken verslaan omdat mjn stem niet echt meetelt zeg maar , omdat hun altijd beter weten hoe ik mij moet voelen en zij beter weten hoe ik ergens op reageer , of het is '' opeens '' anders gegaan.
Daarna wou ik graag nog een afspraak waar mijn moeder niet eens een afspraak voor heeft gemaakt ?
En ik kan het niet doen want ik kan die gesprekken niet betalen.
Ook mocht ik niet naar een krisiscentrum omdat het niet ernstig genoeg zou zijn.
Helaas was ik te gestresst en te zenuwachtig om over mijn overleden vriend te praten en het snijden.
Ik zou eventueel wel een paar dagen naar een vriendin kunnen gaan , maar mijn ouders moesten wel ervoor geinformeerd voor zijn , en zouden mij dan daar moeten laten.
Maar ook dat durfde ik niet aan , omdat het zo dichtbij was , en ze dan zo dichtbij mij waren , en iedereen dan dacht dat ik me aanstelde .
Daarna ben ik nog gaan praten met iemand van de SWE , diegene die me ookal een keer heeft verraden.
En nu mag ik niet meer onder de les met hem gaan praten op school , omdat ik teveel mis.
Maar ik mis toch zowiezo alles omdat ik er niet met mijn hoofd bij kan.
Alles is gewoon zo onwerkelijk , alsof ik de regels van mensen niet meer kan naleven , omdat ze niet meer tellen.
Toen had ik eergisteren ruzie met een leraar.
Ik moest huilen , dat doe ik vaak , heel vaak.
Maar nu was het op school , en ik had les , dus ik had mijn mobieltje gepakt , en was via het spiegeltje wat er op zat mijn make up die uitgelopen was eraf gaan vegen.
Ik had geen in om te vragen aan de leraar of ik naar de wc mocht , want ik haat het als mensen op 'die' manier naar me kijken.
Ik heb al zoveel gehuilt , en als je het zovaak doet gaan mensen in mijn gedachte op een bepaalde manier naar je kijken.
Dus ik mijn make up doen , kwam hij naar mij toe en zei :
Geef je mobieltje verdomme hier , ik zag je wel filmen.
Toen weigerde ik dit , omdat ik ten eerste niet zat te filmen , en ten tweede ik mijn mobieltje gewoon uit had staan , zoals de regels gelden.
Toen werd hij kwader , en ging schreeuwen ,
Toen werd ik het helemaal zat , en gaf ik hem mijn portie eens , want ik had allanger schoon genoeg van hem.
Toen ging hij iemand halen en moest ik mee naar de coordinator , en die was er niet.
Wij gingen dus weer naar de les toe , en ik was zo kwaad.
Alle leerlingen uit mijn klas waren naar hun eigen zeggen bang geworden voor hoe ik keek , dat was natuurlijk niet de bedoeling.
Toen was ik maar even 5 minuutjes naar buiten gegaan , zodat ik geen verkeerde dingen meer zou zeggen en zou doen.
Dit heb ik ook aangegeven.
En toen hadden ze dus mijn mobieltje gepakt.
Een andere leraar dan , die kon teminste normaal , met respect tegen mij praten , dus gaf ik hem het ook netjes.
Toen later , toen ik mijn mobieltje dus mocht komen ophalen samen met de leraar waar ik ruzie mee had , moest ik hun al mijn fotos en video's laten zien.
Dit heb ik gedaan , en er viel niks te zien.
Alleen een filmpje dat een van hun zelf had gemaakt ( ik heb knopjes aan de zijkant waarmee je de camera inschakelt , die hebben ze tijdens het wegbrengen van mijn mobieltje ingedrukt perongeluk).
En toen kwam het weer op mij neer , dat ik dat filmpje gemaakt zou hebben ?
Ookal zou het wel heel speciaal zijn als ik een leraar van de onderkant af zou filmen ?
Maar toch kreeg ik het mobieltje terug.
Die leraar zei ook eerst fijn ; Word ze nu niet geschorst ofzo ?
Maar gelukkig had ik mijn coordinator alles eerlijk vertelt , ook over thuis , en over mijn broer.(Dat hielp gelukkig wel)
Nu 2 dagen later hoor ik van mijn moeder dat de school de schoolinspectie laat komen en hun mij uit huis komen plaatsen (meschien/waarschijnlijk?).
Omdat ik nooit met mijn hoofd erbij zit, vaker te laat kom , veel problemen heb, thuis , en op school ...
Ik weet dus niet wat ik hiervan moet denken.
Het kan zijn dat het echt aan mij ligt , of dat ze dit voor mij hebben gedaan , omdat ze weten dat ik veel van die dingen doe in gevolg door mijn problemen.
Ik weet het niet.
Ik weet niet eens wat ik ervan moet denken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:40

Wat een verhaal weer zeg!
Wat zegt je Psych er over? (over het geld van de gesprekken?)

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 18:55

Ik heb hem daarnee niet meer gesproken.
Mede door het geld.
Ik vind jullie berichtjes zo lief!
Dat jullie toch nog aan mij denken doet veel voor mij , echt!
En dat ik op me liet wachten , dan krijg je nu eenmaal zo'n berichten , want wie weet wat er met me is , waar ik ben , waarom ik niet reageer .
Echt bedankt !

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:59

Ik heb me "geabonneerd" op dit topic en ik vind het echt heel fijn om zo weer wat van je te horen, vroeg me echt af hoe het met je was. Er is jammer genoeg nog niet zo heel veel veranderd als ik het zo uit je verhaal opmaak, maar er gebeurt wel iets gelukkig. Ik wil je sowieso heel veel sterkte wensen met alles en ik hoop heel erg hard voor je dat alles oké komt met jou! :(:)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:00

Maar de kosten van de psychiater worden toch gewoon vergoed door je ouders verzekering?? Daar hoeven zij verder niks extra's aan te betalen.

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:25

Oeh gelukkig horen we weer wat van je :)
Heel veel sterkte!

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 19:36

Dankjewel ,
Ik heb weer ruzie met mijn ouders omdat dit weer gebeurd.
Daarom haat ik dit ,
Ik wordt meschien wel geholpen , maar ik kan er niet tegen dat mensen van school zich ermee bemoeien , dit is mijn leven , zijn mijn problemen , en hun maken ze erger voor mij , natuurlijk verwijt ik mezelf ook , maar hun weten wat er aan de hand is.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:36

Mijngeheim, meissie toch als ik je verhaal zo lees denk ik heel voorzichtig dat je zelf ook een aandeel hebt in de situatie waarin je verzeild geraakt bent. Je bent zo gewend dat mensen het niet goed met je voorhebben, dat je er eigenlijk al vooraf vanuit gaat. Probeer het van de positieve kant te bekijken. er gebeurt nu tenminste wat en of de school of jijzelf dat in gang gezet heeft, ben blij met het feit dat er wat gebeurt. Heel veel sterkte.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:44

Sonjim, iets wat ik helemaal niet gek vind dat je dan het vertrouwen in mensen verliest.
Iets wat ik maar al te goed ken helaas.
Kan je van een kind verlangen dat ze dit soort problemen zelf oplossen?
Zélfs al zou ze zelf een groot aandeel hebben dan nog moet er iets gebeuren.

Ik heb het idee dat ze nu nog niet bij de juiste persoon beland is.
- of dat hij de belangrijkste details niet weet waardoor hij niet snel actie onderneemt -

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:09

Moonfish ik verwacht niet dat ze het zelf oplost, maar door de geboden hulp al bijna af te wijzen komt ze er zeker niet, ze kan beter zorgen voor een open gesprek en op tafel leggen wat haar dwars zit en alles wat meespeelt, ipv te denken het helpt toch niet ik hou mijn mond maar.
Ik snap dat ze het vertrouwen verliest in de mensen om haar heen, en heel eerlijk ben ik misschien wel een van de mensen die dit bevestigd hebben. Ik zou meegaan naar het eerste gesprek, maar door haar houding naar mij toe en het ontbreken van verdere informatie heb ik besloten er niet heen te gaan. Dat bedoel ik met neem de hulp aan die je geboden wordt en ga niet van het ergste uit.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:45

Ik heb het hele topic gelezen en wil je alleen maar heel veel sterkte wensen!! Je bent een vechtertje!! :(:)

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:56

1e lijns hulp (psychologische gesprekken) worden vergoed hoor! of je ouders moeten geen aanvullende verzekering hebben. maar ik neem aan dat ze dat wel hebben. Verder sterkte ermee meid je komt er wel doorheen!

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 11:41

Ik denk dat het wel goed komt.
Ik probeer maar te denken , dat als iemand als de schoolinspectie zie hoe het met mij gaat , ookal is het nog zo rot , ookal vind ik het nog zo erg , maar meschien helpen hun mij wel , meschien ben ik wel bang omdat ik hier zelf niks over te zeggen heb , maar het toch het goede is.
Hier wordt meschien wel vóor mij geregelt dat ik uit huis moet voor een tijdje , zelf heb ik angst en val ik terug en zet ik minder snel door , maar nu moet ik doorzetten!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:47

Mijngeheim, dat is goed zie het inderdaad positief, die mensen willen jou ook alleen maar helpen. En heel veel sterkte, probeer vol te houden en door te zetten en als er iets is mag je mij altijd pb/en.

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 13:10

Dankjewel Sonjim , zal ik doen.
Ik ga me er over heen zetten , en toch proberen altijd alles op bokt te zetten , aangezien dat een grote steun is.
Ik ben gewend om hulp te weigeren omdat het nooit heeft geholpen , maar ik moet inzien dat het niet altijd zo is.

macc ('ll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:57

Ik heb heel veel respect voor je dat je dit zo open kunt vertellen!
Denk zo;
Je bent over 3 jaar 18,
dan kan je alles maken wat je wilt.
Je bent dan 18.
Je bent dan gewoon volwassenen.

succceeees

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:12

macc, ja en tot 21 zijn ze verantwoordelijk voor je!
Dus ik weet niet of je enig idee hebt waar je over praat? :?

macc ('ll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:07

ja ik weet waar ik over praat hoor,
als je 18 bent kan je uit huis gaan.
& je hebt dan denk ik een rijbewijs.
je kunt veel meer.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:20

Een rijbewijs is ook niet gratis hoor, wordt steeds duurder ook.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:58

Maar als je niet werkt, niet genoeg geld hebt, kun je ook niet zomaar ineens 't huis uit. Dat is niet iets wat je "zomaar" even doet.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:32

Maar waar een wil is is een weg. Er is altijd wel een mogelijkheid om uit huis te gaan als het echt niet meer wil.

ik wil je heel veel sterkte wensen en ben blij weer wat van je te lezen! Als er wat is mag je altijd pben :)

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 16:18

Gisteren is dus een gesprek geweest.
Raar genoeg heb ík mijn ouders dit keer verbaasd.
Ik heb besloten dat ik naar een andere school wilde.
Andere school , andere omgeving waar ik me ánders kan gaan aanpassen , en niet meer de leraren en lessen waar ik me niet op mijn gemak voelde , en niet meer de stoffen die ik niet snapte.
Mijn ouders hebben geaccepteerd dat ik naar een andere school zou gaan , en zeker niet meer op de HAVO zou blijven.
Het liefst nog een ZMOK school.
Het probleem is dat ze zeggen dat ik eigenlijk niet nu nog zou kunnen wisselen.
Toch zou ik nog volgende week een gesprek krijgen met mijn mentor en coordinator.
Dit is een grote stap voor mij , waarbij ik me wel helemaal goed voel.
Ik ga alles eraan doen zodat ik toch weer ergens anders terecht kan komen.
Ik denk wel dat het gaat werken.
Ze kunnen niet anders , aangezien ik eindelijk een oplossing heb gevonden.
En ik heb er ook op gestaan dat ik naar een andere school zou mogen gaan , en anders de lessen zou weigeren , aangezien ik toch niet normaal behandelt kan worden , en ik er geen touw aan kan vastknopen.
Ik zit daar meschien wel , maar ik kan er niks mee.
Ik leer niks , krijg alleen maar ruzie en problemen erdoor.
Ik hoop dat als ik op een andere school zit , en me op mijn gemak kan voelen enz , dat mijn ouders en ik ook weer beter kunnen omgaan met elkaar , omdat er geen stress meer is over school.
Ik hoop het zo erg.

mijngeheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 16:21

Ik zou het fijn zijn als mensen mij zouden willen helpen met mijn verhaal dat ik zou kunnen vertellen aan mijn mentor en coordinator.
Ook zou het fijn zijn als jullie mij zouden mee helpen denken over hoe ik toch nog van school zou kunnen veranderen.
Het is van hoge waarde dat ik mijn kans zou kunnen grijpen om alles te veranderen en mezelf te verbeteren.
Het is toch al wel bekend dat ik dit jaar niet doorga op de HAVO

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:54

We hebben al een tijd geen update meer gehad. Maar ik ben eigenlijk nog steeds benieuwd hoe het nu verder gaat met je.
Zit je inmiddels al op je nieuwe school of wacht je ermee tot het jaar is afgelopen?
Is de situatie thuis al wat beter of is er toch besloten dat je ergens anders moet gaan wonen?