Hoe had het zover kunnen komen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Hoe had het zover kunnen komen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:28

Hoe is het gegaan?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:18

ja daar ben ik ook benieuwd naar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:41

een relatie hoort leuk te zijn. natuurlijk kan je soms ruzie hebben. maar je moet je vertrouwd kunnen voelen bij diegene, alles aan hem kwijt kunnen, en hij moet respect voor je hebben... Gezellig samen zijn, hij moet laten weten dat ie gek op je is en jij de enige voor hem bent.

Dat vind ik hier allemaal niet terug. Naar mijn mening (en dit komt isschien hard over) ben jij niet al te boeiend voor hem. hij hoeft jou eigenlijk niet meer, maar hij weet dat jij toch wel achter hem aanloopt...

Unsure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 08:30

VivaLaVida schreef:
een relatie hoort leuk te zijn. natuurlijk kan je soms ruzie hebben. maar je moet je vertrouwd kunnen voelen bij diegene, alles aan hem kwijt kunnen, en hij moet respect voor je hebben... Gezellig samen zijn, hij moet laten weten dat ie gek op je is en jij de enige voor hem bent.

Dat vind ik hier allemaal niet terug. Naar mijn mening (en dit komt isschien hard over) ben jij niet al te boeiend voor hem. hij hoeft jou eigenlijk niet meer, maar hij weet dat jij toch wel achter hem aanloopt...

Ik vind het wel knap, dat jij mij dat kan vertellen, zonder dat jij ons beide kent, en zonder dat je beide kanten van het verhaal hoort.
Ik schrijf hier alleen mijn verhaal op..
Denk niet dat je er dan zo over kan en mag oordelen Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:27

Unsure, hoe is het gegaan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:38

Unsure schreef:
Ik vind het wel knap, dat jij mij dat kan vertellen, zonder dat jij ons beide kent, en zonder dat je beide kanten van het verhaal hoort.
Denk niet dat je er dan zo over kan en mag oordelen Lachen

Misschien wil je het gewoon nog niet zien. Een buitenstaander kan veel nuchterder en objectiever ergens tegenaan kijken.
Het heeft bij mij heel lang geduurd voordat ik eindelijk inzag dat mijn vriendinnen en moeder toch wel gelijk hadden.

Unsure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 11:45

Diablo schreef:
Unsure, hoe is het gegaan?

redelijk.. al heb ik alsnog geen keuze kunnen maken.. er zijn voordelen en nadelen.. iets wat ik dus zelf nog moet ondervinden.

Maar het ging allemaal vrij rustig..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:46

Nou dat is in elk geval al prettig dat jullie rustig hebben kunnen praten.

Unsure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 12:17

joyce83 schreef:
Nou dat is in elk geval al prettig dat jullie rustig hebben kunnen praten.

Er kwamen gewoon een hoop dingen uit..
We praten te weinig, we doen nooit "samen" iets , daar bedoe ik mee: Bioscoop, uit eten en dat soort dingen..
En daar moet ik hem gelijk in geven.. Ik werk veel, daarnaast nog 2 paarden..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:49

Ja dat zijn idd dingen die er snel bij inschieten. Dan kan ik me ook voorstellen dat er ergernissen komen. Aan de andere kant had hij ook gewoon kunnen vragen of je zin had om nog eens naar de bioscoop te gaan natuurlijk.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:52

De vraag is wel of dat genoeg is om de relatie weer op de rails te krijgen...

Unsure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 13:28

joyce83 schreef:
Ja dat zijn idd dingen die er snel bij inschieten. Dan kan ik me ook voorstellen dat er ergernissen komen. Aan de andere kant had hij ook gewoon kunnen vragen of je zin had om nog eens naar de bioscoop te gaan natuurlijk.

Dat zeker, maar ik had ook zelf een beetje mijn ogen ook wel een beetje kunnen openen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:37

wat gaf hij aan als reden voor het slaan dan?

Unsure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 08:00

Wildgirl schreef:
wat gaf hij aan als reden voor het slaan dan?

Hij had er niet echt een rede voor.. hij was het gewoon zat, mijn gezeur, het huishouden wat allemaal in 1 keer op hem aan kwam, en dan zit ik ook nog de hele tijd te zeuren vanaf hij thuis is (uhu ik kan ernstig zeuren) denk dat de emmer gewoon ff overliep... Is geen excuus dat weet ik, en dat weet hij ook.. maarja nu kunnen we allemaal wel lekker gaan zeuren, maar als je emmer over loopt weet niet iedereen wat hij/zij zegt/doet/denkt niet iedereen heeft dan controle over zijn of haar acties. Zeg ditr ook niet om het goed te praten, maar het is gewoon de waarheid.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 09:01

wat is nu je verdere plan van aanpak dan? woon je nu nog bij je moeder of woon je weer bij hem? wat zijn de afspraken die jullie nu hebben gemaakt?

Unsure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 09:14

cheyentic schreef:
wat is nu je verdere plan van aanpak dan? woon je nu nog bij je moeder of woon je weer bij hem? wat zijn de afspraken die jullie nu hebben gemaakt?

Ben nu gewoon naar huis gegaan, gewoon om aan te kijken hoe het nu gaat, de afspraken zijn dat er zowiezo gelijk word gezegd wat je dwars zit, zowel ik als hem. We zowiezo over het algemeen al beter moeten communiceren, meer tijd voor elkaar vrij maken en vooral meer dingen samen doen.
Kijken of dat goed gaat..
Tot nu toe gaat het super..

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:12

Unsure schreef:
cheyentic schreef:

Ben nu gewoon naar huis gegaan, gewoon om aan te kijken hoe het nu gaat, de afspraken zijn dat er zowiezo gelijk word gezegd wat je dwars zit, zowel ik als hem. We zowiezo over het algemeen al beter moeten communiceren, meer tijd voor elkaar vrij maken en vooral meer dingen samen doen.
Kijken of dat goed gaat..
Tot nu toe gaat het super..

Het is wel heel moeilijk om dit soort dingen blijvend te veranderen.
Ik heb het 3 keer gehad dat de relatie met mijn ex uit elkaar spatte, waarvan we 2x weer bij elkaar kwamen.
Je laat allebij weten wat je wil en veranderd wil zien en waar je je aan ergert, maar dat deden we een paar weken en daarna vielen wij gewoon weer in ons eigen oude gewoontes terug.
Achteraf zie ik dat het nooit gewerkt zou hebben als we echt waren gaan samenwonen.

Laat je vooral geen minderwaardigheids gevoel aan praten en verlies jezelf en je eigen ideeen niet uit het oog.

Veel succes de aankomende tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:23

Unsure schreef:
VivaLaVida schreef:

Denk niet dat je er dan zo over kan en mag oordelen :)

Het is absoluut neit bedoeld om jou naar te laten voelen, helemaal niet!!
Maar ik geef mijn mening, over wat JIJ hier neerzet. Die goede kanten van hem heb ik hier nog niet teruggelezen... en als jij het alleen over zijn negatieve dingen hebt (dat hij jou een klap heeft gegeven, si hij gestoord ofzo??wat denkt hij, dat ie jou mag slaan, terwijl je ook nog in het gips zit?) ga ik er vanuit dat dat er meer zijn dan positieve.
Als je iemand echt leuk vind en je houdt van diegene, doe je alles voor diegene.... en laat je ook merken dat je van diegene houdt, doe je er moeite voor! doet hij dat??!

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 09:15

Ik gun jullie relatie echt wel het voordeel van de twijfel hoor, maar....
stop aub met hem altijd te allen tijde te verontschuldigen!
Van ja hij heeft dit gedaan, maar ach ik zeur ook heel hard enzo dus eigenlijk is het begrijpelijk....ok je zegt dat het niet ok is, maar je accepteert het wel.
Ik ben een vreselijke zaag, echt waar en als ik een dag slecht ben opgestaan, dan wil je mijn vriend echt niet zijn hoor, want ik zaag en zeur en roep tegen hem en ......echt als ik mijn dag niet heb, dan...pff vind mezelf onuitstaanbaar :+ zelfs men moeder en vriendinnen hebben medelijden met hem ^)
ik kan bv in bed liggen en zo lui zijn dat ik nx meer wil doen en dan brengt hij men tandenborstel met pasta op of gaat hij naar de kelder om iets te drinken halen :(:) (man, dit is echt geen goed voorbeeld, ik buit hem echt niet uit hoor :+ gewoon een paar dagen per maand :+)
maar de dag dat hij eraan DENKT om mij te slagen of zich in te schrijven in een datingsite..man, hij mag zijn spullen pakken want ik ben niet van plan om mij slecht te voelen in een relatie en hem elke dag te moeten verontschuldigen voor iedereen incl. mezelf (ok zijn jaloezie moet ik soms verontschuldigen, maar is al veeel verbeterd enja...zijn gedrag is dan lastig, maar hij laat mij niet opzettelijk slecht voelen)
je ziet ( :+ )er echt leuk en begrijpen uit, maar dat is juist je zwakte, je begrijpt alles en daarom is het allemaal niet zo erg...
maar je hebt iemand nodig die je vertroetelt en je verzorgt als je een slechte dag hebt, niet iemand die je slaagt op zo'n moment.
Veel succes nog en ik wil je hiermeer zeker niet dwingen om van hem af te zien, hoop alleen dat je iets objectiever naar hem kunt kijken en zien of jij nu echt gelukkig bent?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:37

Jeeetje, wat een rotverhaal!

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar globaal weet ik wel wat er allemaal is gebeurd.

Je twijfelt heel erg, dat is wel duidelijk. Maar vraag je eens af; kan jij de rest van je leven bij hem zijn?
Want wat er is gebeurd, zal echt een impact hebben op jullie (mogelijk) verdere relatie. Hij maakt je onzeker, en dat vergeet je niet zomaar. Denk er alsjeblieft goed overna voor je verder gaat met hem. Een man hoort je niet te slaan! Oké, heeft heeft het syndroom van Asperger (?? zo heet het toch), maar dan nog hoort hij je niet te slaan!

Ik heb niet in jouw schoenen gestaan, maar ben inmiddels wel 3 maanden vrijgezel. Mijn ex heeft het zelf uitgemaakt. Wat was ik gebroken, ik wist niet wat ik moest doen om hem terug te krijgen. Drie weken lang gehuild. Nog een paar weken me rot gevoeld. Toen zag ik hem weer, was best spannend, even later stond hij met zijn andere ex te zoenen. Heb ik zelf gelukkig niet gezien. Nog een dag gehuild. Ik begreep het niet.
Maar ik sta er nu nuchter tegenover, ik heb er vrede mee. Natuurlijk denk ik nog wel eens aan de mooie tijd die ik met hem had. Maar ik weet nu dat ik de rest van mijn leven niet samen met hem kon zijn. Hij was te nuchter, en ik heb het nodig dat iemand af en toe een arm om me heen slaat, iemand die zegt dat hij van me houdt. En dat kon hij me niet geven.
Nooit gedacht ik dat ik zo snel iemand anders zou hebben, maar ik scharrel inmiddels al een week of 3 met een hele leuke jongen die wel die dingen kan geven.

Wat ik hiermee wil zeggen, als het niet werkt, dan werkt het niet. Dan is er iemand op deze wereld die meer van jou houdt! Je verdient een jongen die ten alle tijde lief voor je is! Je moet veel dingen samen doen. Dat had ik met mijn ex, hij wilde nooit wat doen. Het was een prima jongen, maar als je geen dingen samen doet kom je geen steek verder. Hij durfde niet met me op vakantie, omdat we nooit wat samen deden. Dat soort dingen! Nu zijn jullie natuurlijk al 5 jaar bij elkaar, en mijn ex en ik slechts 9 maanden. Maar tijd doet er niet toe, je moet volledig voor elkaar gaan. Als jij je been in het gips hebt, moet hij voor je willen kruipen! Dan zou hij je moeten vragen of je nog wat nodig hebt. Als hij dan lollig gaat lopen doen, prima. Maar dit kan ik niet lollig noemen.

Kies voor jezelf, wat dat ook moge zijn. Maar.... Old habits die hard.....

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:50

Biebabeloeba schreef:
Ik gun jullie relatie echt wel het voordeel van de twijfel hoor, maar....
stop aub met hem altijd te allen tijde te verontschuldigen!
Van ja hij heeft dit gedaan, maar ach ik zeur ook heel hard enzo dus eigenlijk is het begrijpelijk....ok je zegt dat het niet ok is, maar je accepteert het wel.
Ik ben een vreselijke zaag, echt waar en als ik een dag slecht ben opgestaan, dan wil je mijn vriend echt niet zijn hoor, want ik zaag en zeur en roep tegen hem en ......echt als ik mijn dag niet heb, dan...pff vind mezelf onuitstaanbaar :+ zelfs men moeder en vriendinnen hebben medelijden met hem ^)
ik kan bv in bed liggen en zo lui zijn dat ik nx meer wil doen en dan brengt hij men tandenborstel met pasta op of gaat hij naar de kelder om iets te drinken halen :(:) (man, dit is echt geen goed voorbeeld, ik buit hem echt niet uit hoor :+ gewoon een paar dagen per maand :+)
maar de dag dat hij eraan DENKT om mij te slagen of zich in te schrijven in een datingsite..man, hij mag zijn spullen pakken want ik ben niet van plan om mij slecht te voelen in een relatie en hem elke dag te moeten verontschuldigen voor iedereen incl. mezelf (ok zijn jaloezie moet ik soms verontschuldigen, maar is al veeel verbeterd enja...zijn gedrag is dan lastig, maar hij laat mij niet opzettelijk slecht voelen)
je ziet ( :+ )er echt leuk en begrijpen uit, maar dat is juist je zwakte, je begrijpt alles en daarom is het allemaal niet zo erg...
maar je hebt iemand nodig die je vertroetelt en je verzorgt als je een slechte dag hebt, niet iemand die je slaagt op zo'n moment.
Veel succes nog en ik wil je hiermeer zeker niet dwingen om van hem af te zien, hoop alleen dat je iets objectiever naar hem kunt kijken en zien of jij nu echt gelukkig bent
?

hier sluit ik me volledig bij aan :j

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:24

TS, uit je berichten maak ik op dat jullie het nog eens kans willen geven? :) Dan wil je veel succes toewensen. :j Maar blijf a.u.b. niet samen uit 'gewoonte', of omdat je niet tegen verandering kan. Jullie zijn beide nog te jong om jullie leven zo te slijten. Ik ga me verder niet uitlaten over wat ik wel of niet fout vind aan jou of hem. Maar wil even mijn ding vertellen, mssn heb je er wat aan. Ik was wel nog maar 14, maar het duurde ook 5 jaar, ik had dus nooit anders gekend. :)

Ik begon met mijn ex toen ik 14 was. Natuurlijk te jong... Maar we zijn ook 5 jaar samen geweest. Je wordt ouder, veranderd. We woonde (gelukkig!) nog niet samen, maar zagen elkaar elke dag, ik werkte in het weekend, hij ging op stap. Had ik allang de zin in verloren, net zoals in zoveel dingen die ook jij aan geeft. En dat heeft ook twee jaar zo aangesleept. Tot ik op kamers ging en hem de hele week niet zag. Ik voelde me 'verlost', hoewel ik ook een gewoontebeest ben. Ik wou helemaal niet op kamers omdat ik hem dan moest missen, ook al ging het niet goed, hij was wél mijn zekerheid! Maar toch heeft dat mij heel erg veranderd. Ik ging weer uit met medestudente, leerde nieuwe vrienden kennen... En toen was daar ook ineens een leuke jongen. En er is an sich niets gebeurd, ik vind vreemd gaan not done. :o Maar hij heeft paar smsjes gestuurd, met hem gesproken, alles eruit gegooid en hij was zo ánders. Hij opende mijn ogen gewoon. Het KAN anders! Elke relatie heeft wel eens dipjes en in het beste huishouden komt ruzie voor, maar elke dag is FOUT! Een relatie zonder goede communicatie is FOUT! Een relatie zonder gezond seksueel contact is FOUT! Een relatie moet LEUK zijn! :)

Anyways, een week later maakten we het uit. Ik begon al vrij snel een relatie met die andere jongen, voorzichtig, want ja, ook ik had wel zo iets van: ander is niet per sé beter, in het begin zijn ze leuk. Maar deze blééf leuk. We zijn nu twee jaar verder en nog steeds samen. Alles zit nog snor, ik ben nog steeds happy, we doen ook minder vaak dingen samen dan in het begin, maar we houden het toch op 'af en toe wél'. We dóen nog dingen samen. En sleur maakt veel relatie's kapot, maar ik ben van mening dat je zelf toelaat dat de sleur er in sluipt. Ik heb me daar ook schuldig aan bevonden in mijn vorige relatie. Relatie's moeten onderhouden worden.

Ik wil maar zeggen, het hoeft niet persé DIE jongen te zijn, maar kom op. Er zijn zoveel leuke mannen op de wereld die je WEL waarderen. En je zal vast je vriend nog graag zien op één of andere manier, maar is het écht graag zien of is het gewoonte? Dat moet je héél goed uitmaken voor jezelf. En als het dat laatste is, zou ik een stap verder zetten in het leven en niet bij hem blijven hangen. :)

Unsure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 10:04

Vie schreef:
TS, uit je berichten maak ik op dat jullie het nog eens kans willen geven? :) Dan wil je veel succes toewensen. :j Maar blijf a.u.b. niet samen uit 'gewoonte', of omdat je niet tegen verandering kan. Jullie zijn beide nog te jong om jullie leven zo te slijten. Ik ga me verder niet uitlaten over wat ik wel of niet fout vind aan jou of hem. Maar wil even mijn ding vertellen, mssn heb je er wat aan. Ik was wel nog maar 14, maar het duurde ook 5 jaar, ik had dus nooit anders gekend. :)

Ik begon met mijn ex toen ik 14 was. Natuurlijk te jong... Maar we zijn ook 5 jaar samen geweest. Je wordt ouder, veranderd. We woonde (gelukkig!) nog niet samen, maar zagen elkaar elke dag, ik werkte in het weekend, hij ging op stap. Had ik allang de zin in verloren, net zoals in zoveel dingen die ook jij aan geeft. En dat heeft ook twee jaar zo aangesleept. Tot ik op kamers ging en hem de hele week niet zag. Ik voelde me 'verlost', hoewel ik ook een gewoontebeest ben. Ik wou helemaal niet op kamers omdat ik hem dan moest missen, ook al ging het niet goed, hij was wél mijn zekerheid! Maar toch heeft dat mij heel erg veranderd. Ik ging weer uit met medestudente, leerde nieuwe vrienden kennen... En toen was daar ook ineens een leuke jongen. En er is an sich niets gebeurd, ik vind vreemd gaan not done. :o Maar hij heeft paar smsjes gestuurd, met hem gesproken, alles eruit gegooid en hij was zo ánders. Hij opende mijn ogen gewoon. Het KAN anders! Elke relatie heeft wel eens dipjes en in het beste huishouden komt ruzie voor, maar elke dag is FOUT! Een relatie zonder goede communicatie is FOUT! Een relatie zonder gezond seksueel contact is FOUT! Een relatie moet LEUK zijn! :)

Anyways, een week later maakten we het uit. Ik begon al vrij snel een relatie met die andere jongen, voorzichtig, want ja, ook ik had wel zo iets van: ander is niet per sé beter, in het begin zijn ze leuk. Maar deze blééf leuk. We zijn nu twee jaar verder en nog steeds samen. Alles zit nog snor, ik ben nog steeds happy, we doen ook minder vaak dingen samen dan in het begin, maar we houden het toch op 'af en toe wél'. We dóen nog dingen samen. En sleur maakt veel relatie's kapot, maar ik ben van mening dat je zelf toelaat dat de sleur er in sluipt. Ik heb me daar ook schuldig aan bevonden in mijn vorige relatie. Relatie's moeten onderhouden worden.

Ik wil maar zeggen, het hoeft niet persé DIE jongen te zijn, maar kom op. Er zijn zoveel leuke mannen op de wereld die je WEL waarderen. En je zal vast je vriend nog graag zien op één of andere manier, maar is het écht graag zien of is het gewoonte? Dat moet je héél goed uitmaken voor jezelf. En als het dat laatste is, zou ik een stap verder zetten in het leven en niet bij hem blijven hangen. :)

JEmig.. Weet ook ff niet wat ike rop moet zeggen..

Maargoed sorry dat ik ff niet heb gereageerd, heb het even heel druk gehad, Er is in onze leef situatie weinig tot niet veel veranderd, in mijn hoofd heb ik een beslissing gemaakt, maar mijn hart durft nog niet.
Plus de beslissing van wat ik nu weet, maar het wat ingewikkelder maar dat wil ik liever niet hier neerzetten. Mocht je geintereseerst zijn, PB is open.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:28

Heel erg lastig als je hoofd en je hart het niet met elkaar eens zijn... Maar soms moet je een risico nemen en één van beide tegenspreken. :)
Ik hoop dat je er (vlug) uit komt!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:12

Unsure; een relatie verbreken is één van de moeilijkste dingen die er is.
Ik weet dat helaas als geen ander. Die kracht ervoor vinden is gewoon bijna onmogelijk soms.

Toch wil ik je één dingetje meegeven. Ik heb dit vanaf het begin meegelezen, en er is door het hele verhaal heen slechts één ding die me bijblijft...
PAS OP.
Als hij gaat slaan, met het excuus dat het hem ''teveel'' werd, kan je natuurlijk concluderen dat hij, als het weer ''teveel'' word, losse handjes kan krijgen.
Daarnaast was jij op dat moment nog hulpeloos ook, met één been in het gips. Ik vind dat méér dan verontrustend.
Als één van beide partners ziek word, valt er altijd een enorme last op de ander. Dat is nooit leuk. Maar om dan de zieke in kwestie een lel te verkopen gaat werkelijk alle perken te buiten....

Denk vooral om je veiligheid... want je gezondheid is belangrijker dan een relatie waar je toch al niet achterstaat.