Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
VivaLaVida schreef:een relatie hoort leuk te zijn. natuurlijk kan je soms ruzie hebben. maar je moet je vertrouwd kunnen voelen bij diegene, alles aan hem kwijt kunnen, en hij moet respect voor je hebben... Gezellig samen zijn, hij moet laten weten dat ie gek op je is en jij de enige voor hem bent.
Dat vind ik hier allemaal niet terug. Naar mijn mening (en dit komt isschien hard over) ben jij niet al te boeiend voor hem. hij hoeft jou eigenlijk niet meer, maar hij weet dat jij toch wel achter hem aanloopt...
Unsure schreef:Ik vind het wel knap, dat jij mij dat kan vertellen, zonder dat jij ons beide kent, en zonder dat je beide kanten van het verhaal hoort.
Ik schrijf hier alleen mijn verhaal op..
Denk niet dat je er dan zo over kan en mag oordelen
Diablo schreef:Unsure, hoe is het gegaan?
joyce83 schreef:Nou dat is in elk geval al prettig dat jullie rustig hebben kunnen praten.
joyce83 schreef:Ja dat zijn idd dingen die er snel bij inschieten. Dan kan ik me ook voorstellen dat er ergernissen komen. Aan de andere kant had hij ook gewoon kunnen vragen of je zin had om nog eens naar de bioscoop te gaan natuurlijk.
Wildgirl schreef:wat gaf hij aan als reden voor het slaan dan?
cheyentic schreef:wat is nu je verdere plan van aanpak dan? woon je nu nog bij je moeder of woon je weer bij hem? wat zijn de afspraken die jullie nu hebben gemaakt?
Unsure schreef:cheyentic schreef:wat is nu je verdere plan van aanpak dan? woon je nu nog bij je moeder of woon je weer bij hem? wat zijn de afspraken die jullie nu hebben gemaakt?
Ben nu gewoon naar huis gegaan, gewoon om aan te kijken hoe het nu gaat, de afspraken zijn dat er zowiezo gelijk word gezegd wat je dwars zit, zowel ik als hem. We zowiezo over het algemeen al beter moeten communiceren, meer tijd voor elkaar vrij maken en vooral meer dingen samen doen.
Kijken of dat goed gaat..
Tot nu toe gaat het super..
Unsure schreef:VivaLaVida schreef:een relatie hoort leuk te zijn. natuurlijk kan je soms ruzie hebben. maar je moet je vertrouwd kunnen voelen bij diegene, alles aan hem kwijt kunnen, en hij moet respect voor je hebben... Gezellig samen zijn, hij moet laten weten dat ie gek op je is en jij de enige voor hem bent.
Dat vind ik hier allemaal niet terug. Naar mijn mening (en dit komt isschien hard over) ben jij niet al te boeiend voor hem. hij hoeft jou eigenlijk niet meer, maar hij weet dat jij toch wel achter hem aanloopt...
Ik vind het wel knap, dat jij mij dat kan vertellen, zonder dat jij ons beide kent, en zonder dat je beide kanten van het verhaal hoort.
Ik schrijf hier alleen mijn verhaal op..
Denk niet dat je er dan zo over kan en mag oordelen
zelfs men moeder en vriendinnen hebben medelijden met hem
(man, dit is echt geen goed voorbeeld, ik buit hem echt niet uit hoor
gewoon een paar dagen per maand
)
)er echt leuk en begrijpen uit, maar dat is juist je zwakte, je begrijpt alles en daarom is het allemaal niet zo erg...Biebabeloeba schreef:Ik gun jullie relatie echt wel het voordeel van de twijfel hoor, maar....
stop aub met hem altijd te allen tijde te verontschuldigen!
Van ja hij heeft dit gedaan, maar ach ik zeur ook heel hard enzo dus eigenlijk is het begrijpelijk....ok je zegt dat het niet ok is, maar je accepteert het wel.Ik ben een vreselijke zaag, echt waar en als ik een dag slecht ben opgestaan, dan wil je mijn vriend echt niet zijn hoor, want ik zaag en zeur en roep tegen hem en ......echt als ik mijn dag niet heb, dan...pff vind mezelf onuitstaanbaarzelfs men moeder en vriendinnen hebben medelijden met hem
![]()
ik kan bv in bed liggen en zo lui zijn dat ik nx meer wil doen en dan brengt hij men tandenborstel met pasta op of gaat hij naar de kelder om iets te drinken halen(man, dit is echt geen goed voorbeeld, ik buit hem echt niet uit hoor
gewoon een paar dagen per maand
)
maar de dag dat hij eraan DENKT om mij te slagen of zich in te schrijven in een datingsite..man, hij mag zijn spullen pakken want ik ben niet van plan om mij slecht te voelen in een relatie en hem elke dag te moeten verontschuldigen voor iedereen incl. mezelf (ok zijn jaloezie moet ik soms verontschuldigen, maar is al veeel verbeterd enja...zijn gedrag is dan lastig, maar hij laat mij niet opzettelijk slecht voelen)
je ziet ()er echt leuk en begrijpen uit, maar dat is juist je zwakte, je begrijpt alles en daarom is het allemaal niet zo erg...
maar je hebt iemand nodig die je vertroetelt en je verzorgt als je een slechte dag hebt, niet iemand die je slaagt op zo'n moment.
Veel succes nog en ik wil je hiermeer zeker niet dwingen om van hem af te zien, hoop alleen dat je iets objectiever naar hem kunt kijken en zien of jij nu echt gelukkig bent?
Dan wil je veel succes toewensen.
Maar blijf a.u.b. niet samen uit 'gewoonte', of omdat je niet tegen verandering kan. Jullie zijn beide nog te jong om jullie leven zo te slijten. Ik ga me verder niet uitlaten over wat ik wel of niet fout vind aan jou of hem. Maar wil even mijn ding vertellen, mssn heb je er wat aan. Ik was wel nog maar 14, maar het duurde ook 5 jaar, ik had dus nooit anders gekend. 
Maar hij heeft paar smsjes gestuurd, met hem gesproken, alles eruit gegooid en hij was zo ánders. Hij opende mijn ogen gewoon. Het KAN anders! Elke relatie heeft wel eens dipjes en in het beste huishouden komt ruzie voor, maar elke dag is FOUT! Een relatie zonder goede communicatie is FOUT! Een relatie zonder gezond seksueel contact is FOUT! Een relatie moet LEUK zijn! 
Vie schreef:TS, uit je berichten maak ik op dat jullie het nog eens kans willen geven?Dan wil je veel succes toewensen.
Maar blijf a.u.b. niet samen uit 'gewoonte', of omdat je niet tegen verandering kan. Jullie zijn beide nog te jong om jullie leven zo te slijten. Ik ga me verder niet uitlaten over wat ik wel of niet fout vind aan jou of hem. Maar wil even mijn ding vertellen, mssn heb je er wat aan. Ik was wel nog maar 14, maar het duurde ook 5 jaar, ik had dus nooit anders gekend.
Ik begon met mijn ex toen ik 14 was. Natuurlijk te jong... Maar we zijn ook 5 jaar samen geweest. Je wordt ouder, veranderd. We woonde (gelukkig!) nog niet samen, maar zagen elkaar elke dag, ik werkte in het weekend, hij ging op stap. Had ik allang de zin in verloren, net zoals in zoveel dingen die ook jij aan geeft. En dat heeft ook twee jaar zo aangesleept. Tot ik op kamers ging en hem de hele week niet zag. Ik voelde me 'verlost', hoewel ik ook een gewoontebeest ben. Ik wou helemaal niet op kamers omdat ik hem dan moest missen, ook al ging het niet goed, hij was wél mijn zekerheid! Maar toch heeft dat mij heel erg veranderd. Ik ging weer uit met medestudente, leerde nieuwe vrienden kennen... En toen was daar ook ineens een leuke jongen. En er is an sich niets gebeurd, ik vind vreemd gaan not done.Maar hij heeft paar smsjes gestuurd, met hem gesproken, alles eruit gegooid en hij was zo ánders. Hij opende mijn ogen gewoon. Het KAN anders! Elke relatie heeft wel eens dipjes en in het beste huishouden komt ruzie voor, maar elke dag is FOUT! Een relatie zonder goede communicatie is FOUT! Een relatie zonder gezond seksueel contact is FOUT! Een relatie moet LEUK zijn!
Anyways, een week later maakten we het uit. Ik begon al vrij snel een relatie met die andere jongen, voorzichtig, want ja, ook ik had wel zo iets van: ander is niet per sé beter, in het begin zijn ze leuk. Maar deze blééf leuk. We zijn nu twee jaar verder en nog steeds samen. Alles zit nog snor, ik ben nog steeds happy, we doen ook minder vaak dingen samen dan in het begin, maar we houden het toch op 'af en toe wél'. We dóen nog dingen samen. En sleur maakt veel relatie's kapot, maar ik ben van mening dat je zelf toelaat dat de sleur er in sluipt. Ik heb me daar ook schuldig aan bevonden in mijn vorige relatie. Relatie's moeten onderhouden worden.
Ik wil maar zeggen, het hoeft niet persé DIE jongen te zijn, maar kom op. Er zijn zoveel leuke mannen op de wereld die je WEL waarderen. En je zal vast je vriend nog graag zien op één of andere manier, maar is het écht graag zien of is het gewoonte? Dat moet je héél goed uitmaken voor jezelf. En als het dat laatste is, zou ik een stap verder zetten in het leven en niet bij hem blijven hangen.