En, kunnen we al schaatsen???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: En, kunnen we al schaatsen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:49

Komt helemaal goed! Jij ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:51

Ik ga morgen ook wel weer even, huspuppie moet trainingskilometers maken voor het nederlands kampioenschap van aanstaande donderdag maar ik ben op oudjaarsdag ongenadig op mijn knieen geland door een overstekend kind op de plaatselijke ijsbaan en man, dat doet nog steeds auw!!!! Maar goed, ik ga morgen wel even mee, niks fijners dan bij de snelle mannen in de slipstream meerijden!!!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:04

Jep, deed ik vroeger ook altijd.. Ben benieuwd of het nog gaat, heb ook al een tijdje artritis in de knietjes, dat is met kou extra pijnlijk. Maar we gaan het vol goede moed proberen!

Rot van je knieen meid, hoop dat het snel over gaat voor je!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:32

Gisteren in Giethoorn geweest, was leuk!! Veel mensen aan het schaatsen dus toen hebben wij het er ook maar op gewaagd. Rondje over het meer, heerlijk! Alleen was het ijs heel erg bobbelig.. dat was wel jammer, maar ja, niks aan te doen!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:50

Heb gisteren voor het eerst in 12 jaar weer geschaatst, zo wat was dat wennen haha. (niet slim met een hand in het gips en een gescheurde kuitspier maar het was zo leuk weer)
Wel heel erg klungelen hoor de eerste rondjes, maar daarna ging het wel weer.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:52

Ik heb schaatsen gekocht.
Nu al 2 dagen aan het schaatsen.
Ga zo weer. Haha!

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:13

Er is zelfs al iemand die de elfstedentocht aan het schaatsen is !! hij is wel al door het ijs gezakt en doet sommige stukjes op de fiets of lopend maar toch gaat om t idee he Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:16

desy_kuiken schreef:
Er is zelfs al iemand die de elfstedentocht aan het schaatsen is !! hij is wel al door het ijs gezakt en doet sommige stukjes op de fiets of lopend maar toch gaat om t idee he Knipoog

Hihi, die man was van de week op de tv, drama!!! (zulke mensen zouden ze tegen zichzelf moeten beschermen) Hij stond voor de tweede keer op het ijs, was een beroerde schaatser en had hele verhalen over ervaring, jaja...
Ik ga even bijlezen op de site van OmropFryslan of hij nog steeds aan het schaatsen is, drie kilometer nadat hij vanmorgen van start ging, was hij al door het ijs gezakt.

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:21

Ja klopt appart he.. maar t heeft ook wel weer wat dat hij zooo die drang heeft om het te moeten doen Knipoog

Als er nu een echte elfstedentocht zou komen zou die dan ook mee doen ? Dan kan ie niet meer stukjes fietsen en of lopen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:23

Die man is niet wijs joh, er is met oud en nieuw al iemand verdronken die door het ijs was gezakt, kennelijk heeft dat op hem geen indruk gemaakt.

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:26

Nee dat was ook heel vreselijk die is toen ook alleen gegaan.

Kunnen rare dingen gebeuren hoor bah

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:00

Zo, ben net weer terug, een heerlijke toertocht geschaatst bij Breukelen, perfect ijs, heb weer helemaal genoten! Nu voor zaterdag nog even een nieuwe tocht uitzoeken, hoop dat Giethoorn weer een tocht uitzet, het is daar zo mooi schaatsen!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:20

Het is hier in Friesland erg aan het dooien Scheve mond

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:57

Nou, hier in groningen ook. Was het vannacht in sommige delen van het land -20, hier hebben we min twee gehad, en vanmorgen om zeven uur was het al nul graden!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:55

_Tamara schreef:
Net nog het ijs opgeweest op het Veluwemeer, was wel bobbelig maar verder goed. Lachen

Morgen ben ik 10 voor 12 vrij en dan gaan we een tocht maken met de hele scholengemeenschap (2000 leerlingen Clown). Je kon kiezen tussen 10 en 20 km, maar heb voor de 10 gekozen! En je kan ook omdraaien als je geen zin meer hebt.

Heb de 10 afgemaakt en ging fijn! Haha! Was heerlijk. Lag wel sneeuw op het Veluwemeer maar dat ging best wel, verder was het ijs op sommige stukken slecht maar het ging verder wel.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:59

Bij ons ligt het keerpunt van de 11 stedentocht helemaal open Boos!

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:20

Nee, en ik ga het ook niet proberen.

Ik haat ijs. Zij zijn groot en ik is klein!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:48

Adriana schreef:
Bij ons ligt het keerpunt van de 11 stedentocht helemaal open Boos!

Oh, bij de Bonte Brug!!! Hihi, dat wordt dus óf een ijstransplantatie, of geen Elfsteden, of nog een week strenge vorst Haha!

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:50

Ja, wat dat aangaat is het jammer dat het hier bij ons in het noorden toch niet zo hard vriest als in de rest van Nederland Verdrietig

Gaat zo nog maar weer even wat rondjes schaatsen op de ijsbaan, ik zag ze vanmiddag met trekker en schuiver de sneeuw van de baan vegen, dus dat gaat helemaal goed komen Pling

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:55

suleilitha schreef:
Ik ga morgen ook wel weer even, huspuppie moet trainingskilometers maken voor het nederlands kampioenschap van aanstaande donderdag maar ik ben op oudjaarsdag ongenadig op mijn knieen geland door een overstekend kind op de plaatselijke ijsbaan en man, dat doet nog steeds auw!!!! Maar goed, ik ga morgen wel even mee, niks fijners dan bij de snelle mannen in de slipstream meerijden!!!

Oe wat gaaf! Haha! Doe je ook mee voor de prijzen?

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:56

Wij gaan met gym schaatsen Haha!
alleen ik heb geen schaatsen...

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:59

Rachelle_12 schreef:
Wij gaan met gym schaatsen Haha!
alleen ik heb geen schaatsen...

Kan je die niet van iemand lenen voor een dagje?
want het heeft toch wel wat iig dat vind ik dan om met zijn allen zo te gaan schaatsen

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:00

Ik las net iets over tocht in Breukelen? Mag ik vragen waar jullie ongeveer geschaatst hebben? Mn vriend en ik willen vrijdag dus even gaan schaatsen, op natuurijs en wij dachten aan de loosdrechtse plassen of ergens daar in de buurt, maar ik had gedacht dat het ijs daar nog te dun zou zijn! Iemand tips voor leuke schaatsplekjes op natuurijs? (liefst zo dicht mogelijk bij zeist, haha)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:07

joyce2 schreef:
Ik las net iets over tocht in Breukelen? Mag ik vragen waar jullie ongeveer geschaatst hebben? Mn vriend en ik willen vrijdag dus even gaan schaatsen, op natuurijs en wij dachten aan de loosdrechtse plassen of ergens daar in de buurt, maar ik had gedacht dat het ijs daar nog te dun zou zijn! Iemand tips voor leuke schaatsplekjes op natuurijs? (liefst zo dicht mogelijk bij zeist, haha)

Dat was ik Knipoog We zijn bij tienhoven het ijs op gegaan, vlak bij breukelen. Erg mooi op die grote plassen! Als je even op www.knsb.nl kijkt kun je daar de georganiseerde toertochten vinden. Je kunt natuurlijk op veel meer plekken schaatsen, maar hier weet je zeker dat het ijs is gecontroleerd en goedgekeurd!
Veel plezier!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:19

En dat lijkt me veiliger anders lig je na 3 km al in een wak Clown