Geef jij iets aan folderlopertjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Geef jij iets aan folderlopertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:24

wel aan de krantenbezorger en daar ben ik ook niet flauw in qua bedrag, maar verder niet. Ik zit niet op al die zooi te wachten (heb tegenwoordig ook een nee/nee sticker) en ben al helemaal niet van plan om daar wat extra's voor te geven.

@magda, geef jij in winkels (AH, telefoonwinkel) ook een fooi? Of nog leuker, je docent op school? Ik vind die redenering echt onzin, waardering toon je net zo goed in een gewoon dank-je-wel, dat hoeft echt niet altijd in geld te zijn. En idd, het merendeel van de werkende bevolking krijgt echt geen fooi van zijn of haar 'klanten', en ik klaag absoluut niet, maar fooien zitten er voor mij ook niet in. Is ook niet raar in mijn vak, maar dat geldt voor veel meer mensen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:36

Miriam91 schreef:
Geen van beiden Clown Ze worden er voor betaald, hebben vakantietoeslag, nieuwjaarsbonus, kerstpakket, uitjes met het werk, feestdagentoeslag.
En trouwens als ik info wil over een wasmachine zoek ik eerst informatie op op internet. Ik ga niet nutteloos het domme blondje spelen in de winkel Clown

Hmmm dan moet ik toch mijn baas maar eens bellen dat er iets mis is gegaan op mijn loonstrook. Vakantie toeslag? Nieuwjaarsbonus? Kerstpakket? Nooit van gehoord. En de feestdagen en weekeind toeslag is al lang afgeschaft in de horeca, omdat alle uren normale uren zijn. Daarbij is degene die jouw drankje op tafel zet ook degene die haar onderarmen affikt aan jouw bord, je tafel afruimt en schoonmaakt, de wc's schoonmaakt, de hele menukaart uit haar hoofd kent, degene die het restaurant en de keuken schoonmaakt, voorraden bijhoud, 's morgens ruim voor opening al in haar leuke blousje kaarten en asbakken op het terras neerzet, ze is je cassiere, je klachtenlijn, je kletspraatje en je vriendelijke glimlach.

Ontopic: ik geef de krantenlopertjes altijd wel iets. Een of 2 euro. Ook al ben ik student en heb ik het zelf ook niet al te ruim, dat geld kan er best vanaf, dan maar een avondje vlees(vervanger) loos. Folders krijgen wij niet.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:47

Mijn dochter krijg hooguit 10 euro per maand voor folders lopen. Meer niet. Dus bepaal zelf maar of het redelijk is of ze eens wat extra's krijgt.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:53

ligt eraan of ik geld in huis heb..
Laatste tijd eigelijk nooit meer, ze kwamen hier vandaag aan de deur uurtje of 9 s'avonds Boos!
2 maal van dezelfde ja zo kan ik het ook.
Niks gegeven had niks in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:55

Nee. Geen denken aan. Waarom zou ik? Lachen

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:04

Enkele jaren geleden wist ik helemaal niet dat het normaal was om iets te geven. Kwam er een jongen aan de deur en wenste mij prettige kerstdagen en gaf een kaartje. Ik nam het kaartje aan, bedankte hem en deed de deur dicht Haha!. Best l*llig eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen
Maar, hier waar ik woon komen de mensen aan de lopende band geld ophalen, is het niet voor de 10 verschillende krantjes aan het eind van het jaar, is het wel regelmatig voor goede doelen (ik steun er wel 4 direct, zo erg ben ik ook niet).

Klinkt misschien l*llig, maar ik word er gek van! Ik heb het braaf ieder jaar gedaan, maar nu.. Als ik zie dat het geen bekende is, doe ik al niet open... Zeker al niet als het rond etenstijd is.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:11

Wij geven meestal wel wat aan de mensen die folders e.d. rondbrengen. Wel hebben we eens een keer iemand overgeslagen die een regionaal krantje een hele tijd niet bezorgde en 2 weken voor de feestdagen opeens weer het krantje door de bus ging gooien. Wel erg toevallig!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 02:46

Vandaag kwam er idd ook een meisje met een vaag krantje aan de deur die (volgens mij) echt zelden komt!
De kranten die ik wel wil ontvangen daar geef ik de krantenloper wel wat, maar die zie ik nooit Clown
Ik heb een ja/nee sticker dus folders krijg ik niet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:07

Lielle schreef:
@magda, geef jij in winkels (AH, telefoonwinkel) ook een fooi? Of nog leuker, je docent op school? Ik vind die redenering echt onzin, waardering toon je net zo goed in een gewoon dank-je-wel, dat hoeft echt niet altijd in geld te zijn. En idd, het merendeel van de werkende bevolking krijgt echt geen fooi van zijn of haar 'klanten', en ik klaag absoluut niet, maar fooien zitten er voor mij ook niet in. Is ook niet raar in mijn vak, maar dat geldt voor veel meer mensen.

Dat dik gedrukte heb ik ook zo gezegd. Een fooi hoeft niet altijd in vorm geld te zijn. Dat kan net zo goed een dank je wel, een bos bloemen, een leuk kaartje etc. zijn.

En een krantenloper vind ik nog altijd net even wat anders dan iemand van een telefoonwinkel of een docent.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:12

Ik geef hier niets aan. Ik heb als puber ook folders rondgebracht en bij dat bedrijf kreeg je zelfs een brief thuis dat het echt niet de bedoeling was om aan te gaan bellen en dat te doen, dus ik heb het zelf ook nooit gedaan. (had het ook niet gedurfd denk ik)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:27

LimaMambo schreef:
ik kies er voor om GEEN krantenloper te zijn Knipoog
net zoals de krantenlopers er WEL voor kiezen om dat te doen Knipoog

ik kies er voor om niet om 5 uur te gaan werken..
een krantenjongen doet dat wel

en ik kies er voor om elders meer te verdienen
een krantenjongen kan dat ook doen

Knipoog

en nee.. denk niet dat ik het met je eens ga worden.. maar misschien kom je er over een paar jaar nog wel op terug.. als je zelf alles moet betalen en moet regelen qua rekeningen, huur/hypotheek, voeedsel etc

En jij denkt dat iedereen zomaar een goed betaalde baan kan krijgen?

Er zijn genoeg krantenlopers die geen opleiding hebben, asielzoekers bijvoorbeeld.

Wees blij dat ze iets doen, want er zijn ook een hoop mensen die geen flikker uitvoeren en van een uitkering leven.

Maar ik irriteer me mateloos aan het feit dat jij, als nederlander met een opleiding, jezelf vergelijkt met sommige mensen
die gewoon niet anders kunnen. Snap je dan niet dat niet iedereen een baan kan krijgen zoals jij die hebt?

Ik spreek hier dus over krantenlopers. En niet over pubers die foldertjes rondbrengen.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:34

Ik vind dat krantenbezorgers best wat extra's mogen hebben hoor rond deze tijd.
Ze komen toch door weer en wind ff jouw krantje brengen...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:36

ik werk dan zelf in de horeca
en bij ons ligt het salaris wel degelijk hoger dan gemiddelt maar wij krijgen er geen fooi bij.

ik geef altijd wat geld en mn ouders ook. ik was vorige keer zelfs bij een vriend en hij had geen geld bij de hand toen heb ik een euro gegeven . lig daar ook niet wakker van.
en nee ik heb zeker geen wereldsalaris maar ik weet wel dat ik meer verdien dan een krantenbezorger en daarom heb ik ook heelveel respect voor deze mensen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:44

Ik bezorg ook kranten en ik krijg (dit jaar nog niet gelopen maar afgelopen jaren) gemiddeld een euro per huis. Wel bezorg ik de krant vrijwel altijd op de dag dat ik ze binnenkrijg en bezorg ik het plaatselijke hoofdkrantje (die hier vrijwel iedereen leest). Ook ben ik beleeft en heb ik altijd tijd voor een praatje. (ja, ik ben wel eens een half uur aan de praat gehouden), dat maakt ook veel verschil heb ik gemerkt.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:44

ik geef ze wel wat, waarschijnlijk omdat m'n ouders dat ook doen, maar ik zie ook hoe irritant het is om met weer en wind te moeten bezorgen (broertje bezorgt post)

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:51

ik loop zelf folders en een krantenwijk in het weekend, allebei dezelfde wijk.. we brengen onze krantjes altijd precies optijd, vorig jaar hadden we iets van 150 euro en hoor je evengoed weer vele positieve reacties erg leuk om te horen Lachen

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:54

Ik heb nu 2 kinderen aan de deur gehad, en ze beide 1 euro gegeven. Zoiets dóe je gewoon, maar ik ben er ook over gaan nadenken op het moment dat ik de deur na het eerste kindje dicht deed. Ergens vind ik het niet normaal. Hetzelfde principe als met een rapport langs de deuren gaan. Mij is zoiets nooit geleerd. Ook dit zou ik zelf nooit doen. Je kiest er zelf voor om een krantenwijkje te lopen, en hier in de omgeving krijg je daar altijd nog wel leuk voor betaald. Ik snap niet waar het vandaan is gekomen om te 'schooien'.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:58

Manonx schreef:
ik loop zelf folders en een krantenwijk in het weekend, allebei dezelfde wijk.. we brengen onze krantjes altijd precies optijd, vorig jaar hadden we iets van 150 euro en hoor je evengoed weer vele positieve reacties erg leuk om te horen Lachen

Dat geeft altijd weer de moed om weer een jaar er tegenaan te gaan vind ik. Ja
Ik vind het altijd wel wat hebben de kaartjes lopen.
Vorig jaar hebben we die kaartjes gelopen met een kerstmuts met lampjes omdat onze oren er zowat van af vroren.
Mensen vonden dat erg leuk. Vork
Met name de bonus aan het eind van het jaar maakt het folderlopen nog een beetje rendabel vind ik.

Siets, ik zie het niet als schooien, maarja mensen die het schooien noemen houd je toch wel.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:00

Siets schreef:
Ik heb nu 2 kinderen aan de deur gehad, en ze beide 1 euro gegeven. Zoiets dóe je gewoon, maar ik ben er ook over gaan nadenken op het moment dat ik de deur na het eerste kindje dicht deed. Ergens vind ik het niet normaal. Hetzelfde principe als met een rapport langs de deuren gaan. Mij is zoiets nooit geleerd. Ook dit zou ik zelf nooit doen. Je kiest er zelf voor om een krantenwijkje te lopen, en hier in de omgeving krijg je daar altijd nog wel leuk voor betaald. Ik snap niet waar het vandaan is gekomen om te 'schooien'.

Met een rapport langs de deuren? Om wat te doen?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:02

Als ze langs zouden komen zou ik ze wel wat geven, maar ieder jaar gooien ze bij ons alleen het kaartje met prettige feestdagen in de brievenbus... Wel zou ik onderscheid maken aangezien wij sommige dingen echt 9 van de 10 keer niet krijgen en sommige juist erg netjes zijn met bezorgen Pling

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:03

Met de rapport langs de deuren is mij niet bekend?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:05

Vjestagirl schreef:
Siets schreef:

Met een rapport langs de deuren? Om wat te doen?

Mijn vriend is vroeger geleerd om met het schoolrapport de buurt langs te gaan, met als doel ook het ophalen van geld. Ik kan me ook herinneren dat ik vroeger een klasgenootje had die dat deed. Ok, als ik hem aan opa en oma liet zien kreeg ik ook altijd wat, maar zij vroegen zelf om het rapport. Mijn vriend vond het overigens heel normaal, heb ik hem laatst nog eens gevraagd. Mijn kinderen wordt dit nooit bijgebracht!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:07

moonfish13 schreef:
Siets, ik zie het niet als schooien, maarja mensen die het schooien noemen houd je toch wel.

Mensen die het schooien noemen hou je toch wel? Sterker nog, ik VIND het schooien. Dat zal ook niet veranderen. Iedereen denkt er blijkbaar anders over, en ik heb respect voor de mensen die dit waarderen, maar dat kan er bij mij gewoon niet in. Helaas Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:10

Met rapport langs de deuren gaan heb ik ook nooit van gehoord, daar zou ik ook het lef niet eens voor hebben moet ik zeggen Nagelbijten / Gniffelen Voor die kaartjes trouwens ook niet, ik zou me toch een beetje bedelaar voelen als ik daarmee langs de deuren zou moeten.
Maargoed ik snap wel dat het een mooi extraatje is voor de mensen die met de krant lopen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:13

magda_90 schreef:
Met de rapport langs de deuren is mij niet bekend?

Het moet niet gekker worden. Kan de tussentijdse beoordelingen ook wel even scannen, kopieren en aan huis bezorgen met bankrekening nummer Bloos