Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Miriam91 schreef:Geen van beidenZe worden er voor betaald, hebben vakantietoeslag, nieuwjaarsbonus, kerstpakket, uitjes met het werk, feestdagentoeslag.
En trouwens als ik info wil over een wasmachine zoek ik eerst informatie op op internet. Ik ga niet nutteloos het domme blondje spelen in de winkel

. Best l*llig eigenlijk

Lielle schreef:@magda, geef jij in winkels (AH, telefoonwinkel) ook een fooi? Of nog leuker, je docent op school? Ik vind die redenering echt onzin, waardering toon je net zo goed in een gewoon dank-je-wel, dat hoeft echt niet altijd in geld te zijn. En idd, het merendeel van de werkende bevolking krijgt echt geen fooi van zijn of haar 'klanten', en ik klaag absoluut niet, maar fooien zitten er voor mij ook niet in. Is ook niet raar in mijn vak, maar dat geldt voor veel meer mensen.
LimaMambo schreef:ik kies er voor om GEEN krantenloper te zijn
net zoals de krantenlopers er WEL voor kiezen om dat te doen
ik kies er voor om niet om 5 uur te gaan werken..
een krantenjongen doet dat wel
en ik kies er voor om elders meer te verdienen
een krantenjongen kan dat ook doen
en nee.. denk niet dat ik het met je eens ga worden.. maar misschien kom je er over een paar jaar nog wel op terug.. als je zelf alles moet betalen en moet regelen qua rekeningen, huur/hypotheek, voeedsel etc
Manonx schreef:ik loop zelf folders en een krantenwijk in het weekend, allebei dezelfde wijk.. we brengen onze krantjes altijd precies optijd, vorig jaar hadden we iets van 150 euro en hoor je evengoed weer vele positieve reacties erg leuk om te horen
Siets schreef:Ik heb nu 2 kinderen aan de deur gehad, en ze beide 1 euro gegeven. Zoiets dóe je gewoon, maar ik ben er ook over gaan nadenken op het moment dat ik de deur na het eerste kindje dicht deed. Ergens vind ik het niet normaal. Hetzelfde principe als met een rapport langs de deuren gaan. Mij is zoiets nooit geleerd. Ook dit zou ik zelf nooit doen. Je kiest er zelf voor om een krantenwijkje te lopen, en hier in de omgeving krijg je daar altijd nog wel leuk voor betaald. Ik snap niet waar het vandaan is gekomen om te 'schooien'.
Vjestagirl schreef:Siets schreef:Ik heb nu 2 kinderen aan de deur gehad, en ze beide 1 euro gegeven. Zoiets dóe je gewoon, maar ik ben er ook over gaan nadenken op het moment dat ik de deur na het eerste kindje dicht deed. Ergens vind ik het niet normaal. Hetzelfde principe als met een rapport langs de deuren gaan. Mij is zoiets nooit geleerd. Ook dit zou ik zelf nooit doen. Je kiest er zelf voor om een krantenwijkje te lopen, en hier in de omgeving krijg je daar altijd nog wel leuk voor betaald. Ik snap niet waar het vandaan is gekomen om te 'schooien'.
Met een rapport langs de deuren? Om wat te doen?
moonfish13 schreef:Siets, ik zie het niet als schooien, maarja mensen die het schooien noemen houd je toch wel.
Voor die kaartjes trouwens ook niet, ik zou me toch een beetje bedelaar voelen als ik daarmee langs de deuren zou moeten.magda_90 schreef:Met de rapport langs de deuren is mij niet bekend?