Hoe kom ik erachter?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Re: Hoe kom ik erachter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:33

Ik ben er nog niet overheen, maar is het al een paar keer uit geweest. Net zo knipperlicht relatie om het zo maar te zeggen. Hij maakte het uit en kwam weer met hangende pootjes terug. Helaas heb ik het hem 2x vergeven, derde keer niet. Hij probeert het nu weer.... maar ik weet waar het bij hem om gaat, teminste dat zie ik nu. In oktober heeft hij ht voor laatse keer uitgemaakt en ik zit er nog heel erg mee. En voel me harstikke rot.......... maar ik wil niet zo behandeld worden. Het heeft tijd nodig maar komt allemaal weer goed.

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:41

_knollie_ schreef:
Maar dat zou ik echt heel erg vinden, want dan heeft hij me meer dan een jaar aan het lijntje gehouden en ik heb alles voor hem gedaan.

Ik heb heel weinig toe te voegen aan de reacties die er al staan. Enige wat mij te binnen schiet na deze zin is één van de opmerkingen van Dr. Phil (ja, ik weet het: heb een half jaar thuisgezeten wegens bevalling en dus volop tijd gehad tv te kijken): het enige dat erger is dan een jaar in een slechte relatie zitten is er een jaar + een dag in zitten!

Dus: of je relatie verbeteren of je relatie beeindigen. Voor verbeteren zijn 2 mensen nodig die zich hier met hart en ziel voor inzetten, dat lukt je nooit in je eentje. Hoe pijnlijk ook, zeker voor een buitenstaander is de oplossing meer dan duidelijk.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:47

_knollie_ schreef:
Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie er een beetje overheen waren toen jullie besloten te stoppen? Ik kan me op dit moment ook geen leven zonder hem voorstellen, het gevoel niet zonder hem te kunnen. Weet ook wel dat dat er bij schijnt te horen, maar het is gewoon zo'n poedersuiker gevoel.

Hooguit een paar maanden, maar wat je er voor terug krijgt is rexpect voor jezelf, de kans om een LEUKE vent tegen te komen en gelukkig te zijn.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:59

Meid ik snap ook wel dat met schoppen en slaan niet altijd oplost maar zo ging het tussen mn ex en mij ivm daar aardig wat tussen gespeeld had ook en ik gewoon weg helemaal zat van hem werd dat ik dus ook op het punt stond bij hem weg te gaan.

Kijk ik kwam er te laat achter maar had ondertussen ook best wel behoorlijk me poedersuiker gevoeld. En wist eerst ook niet precies wat te doen, maar was met een vriend erover uit gekomen van dat mn ex me gewoon stond te gerbuiken en duidelijk liefste van 2 walletjes wou eten, nou dat maakte mijn gedachten best wel kwaad en had ik zo gereageerd.!

Maar meid vind wel dat je gewoon face to face met je vriend moet gaan praten en laat je dan niet inpalmen door hem laat hem dmv jou woorden hem het maar even tot hem doordringen goed.

Succes en sterkte Knipoog

_knollie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 15:15

Pendrag schreef:
_knollie_ schreef:
Maar dat zou ik echt heel erg vinden, want dan heeft hij me meer dan een jaar aan het lijntje gehouden en ik heb alles voor hem gedaan.

Ik heb heel weinig toe te voegen aan de reacties die er al staan. Enige wat mij te binnen schiet na deze zin is één van de opmerkingen van Dr. Phil (ja, ik weet het: heb een half jaar thuisgezeten wegens bevalling en dus volop tijd gehad tv te kijken): het enige dat erger is dan een jaar in een slechte relatie zitten is er een jaar + een dag in zitten!

Dus: of je relatie verbeteren of je relatie beeindigen. Voor verbeteren zijn 2 mensen nodig die zich hier met hart en ziel voor inzetten, dat lukt je nooit in je eentje. Hoe pijnlijk ook, zeker voor een buitenstaander is de oplossing meer dan duidelijk.

Bedankt voor je reactie. Moet morgen eerst werken en dan na me werk naar hem toe. Wordt een klote werkdag denk ik. En dan net zo voor de feestdagen Boos!

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:21

ik was er een week of 2/3 ziek van en daarna voelde ik me alleen maar beter en voornamelijk 'vrij' Haha!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:46

Tuurlijk heb je schrik om jezelf in de diepte te gooien maar wat je er voor terug krijgt is het meer dan waard, meer waard dan die peuter die je nu hebt aan hem met zijn kinderlijk gedrag!
Dit maakt je alleen maar sterker en in het begin is het misschien rot maar geloof mij en alle anderen,

het gaat over

_knollie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 18:09

Dank je wel voor jullie reacties. Geeft me veel steun.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:35

Kies voor jezelf meid, ik kan me achteraf voor de kop slaan dat ik er niet eerder mee gekapt ben.
Heb het er wel moeilijk mee gehad, maar ben nu blij dat ik er niet meer tijd aan verspild heb.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:11

Er zijn harde woorden gezegd, maar volgens mij zijn ze wel waar!

Knollie: laat je niet langer gekmaken, wie echt van iemand houdt, wil dat aan iedereen laten zien toch?

Jij voelt je al dagen vreselijk en hij gaat lekker wat doen met vrienden.... hij trekt zich niks aan van wat jij voelt, terwijl jij niets anders doet....

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:03

Misschien beetje laat maar wilde je toch nog even sterkte wensen vanavond...

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:04

heej meis hoe is het gegaan?

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:20

ik ben benieuwd hoe het is afgelopen..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:36

ja wil ik eigenlijk ook wel even weten, heb je al met hem gesproken?

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:54

jeetje wat een verhaal... ben nu ook wel benieuwd hoe het is gegaan... iig heel veel sterkte Lachen weet iig wel da jou leven niet van hem afhangt, en iemand die je behandeld als een stuk vuil is jou niet waard... nogmaals starkte iig

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:14

Mijn ex is manisch depressief en ik herken alle symptomen hierin terug. sterkte meid. Ik heb het ook geprobeerd, ik trok het niet meer en heb er zelf een punt achter gezet. Dit soort mensen zijn meesters in het zichzelf in de slachtofferrol plaatsen en dingen omdraaien. Als we weer eens een woordenwisseling hadden was het altijd zo van: ja hoor het is mijn fout en alles ligt aan mij, ik ben je niet waard, laten we er maar een punt achter zetten want je verdient beter. maar een goed gesprek wam er maar niet. zucht.... zo vermoeiend. Altijd direct de slachtofferrol aannemen zodat je er maar geen gesprek over hoefte te voeren en boos worden als je een keer met een verbeter suggestie kwam, want dara had meneer dan geen oren naar, want hij was zielig. Ik trek dat dus echt niet meer....

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:29

Ik heb ook in een soortgelijke situatie gezeten ...
Alleen mijn ex ging niet vreemd ... die bedonderde de boel op een heel andere manier! Ik heb mij voor hem heel erg aangepast een hele tijd lang, ik leefde op een grote roze wolk en was er absoluut van overtuigd dat het allemaal "echt" was.
Tot na een aantal maanden toen begon hij zich vreemd te gedragen, ik ben toen meteen op onderzoek uitgegaan. En idd mijn vermoedens bleken te kloppen. Ik heb hem er toen meteen meet geconfronteerd en een ultimatum gesteld ... Hier ging hij mee akkoord, maar gellukkig ben ik hem toch blijven controleren waardoor ik er al snel achterkwam dat hij gewoon maling had aan mij ... Toen heb ik hem eruit gezet .. net op tijd anders had hij nog meer schade aangericht! En had ik met de gevolgen gezeten!
Ik was echt stapel op hem en had het idee dat heel mijn wereld in elkaar zou storten zonder hem ... Maar heb toch doorgezet
Hij was en is mij niet waard, het is zijn gemis en niet de mijne!

En meid ook al lijkt het alsof je misschien niet zonder hem kan "leven" ... dit is zeker niet zo!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:34

0maris0 schreef:
Sorry, maar als je het mij vraagt vertrouwde ik het voor geen meter..
Vind het een erg vaag iets.. en denk dat hij niet naar de vriend is gegaan maar naar zn collega

Nou mijn gedachte inderdaad!!
Als zoiets zou voorvallen zou je toch gaan praten, want misschien is er helemaal niets aan de hand. maar het feit dat hij er zo boos om wordt en niet van zich laat horen en boos blijft.. dan denk ik.. wil hij wel met je verder?, imo echt zijn best doet hij er niet voor!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:45

hoe is het nou gegaan meisje?
alles goed afgelopen?

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:02

Ik had ook zo'n kerel aan de haak geslagen waar ik anderhalfjaar achteraan ben blijven lopen. Ik liet alles steeds afhangen van hem, wat hij wilde dat deden we, als hij af wou spreken dan deden we dat, maar als ik ergens heen wou of iets anders wou doen dan wou hij dat niet. Ik bezweek voor de liefde die ik kreeg als wij 2en samen in 1 kamer waren met de deur dicht natuurlijk. En agja, het was toch ook wel weer spannend dat niemand in de gaten had dat wij iets 'hadden'. Op een gegeven moment werd ik het zat en sprak hem erop aan, maar hij ging nog niet voor me vechten, in de schoolvakanties die we toen nog hadden (we studeerden in dezelfde klas) vond hij het wel welletjes als hij 1x bij mij op bezoek kwam ook al hadden we 2 weken vakantie, maar ooh wat mistte hij me. In die anderhalfjaar tijd is hij hooguit 4x bij mij thuis geweest want meneer vond de reis naar mijn huis te ver en hij vertikte het om in de bus te gaan zitten. Maar dat maakte niks uit, ik zocht hem wel op. Hij wou eigenlijk niet hand in hand met me lopen, arm in arm kon dan weer wel.
De klojo, toen ik eindelijk vaarwel heb gezegd na nog een half jaar lang kijken of hij zou veranderen, liep hij zo met een andere vriendin van hem weg waarmee hij op vakantie ging en binnen 3 maanden samenwoonde.
Ik snap er geen hol van.
Ik ben er nu gelukkig overheen en dat heeft me driekwartjaar gekost, gewoon omdat ik de situatie niet begreep en ik kon er geen vrede mee hebben. En nu snap ik nog steeds niet wat mij bezielde om daar zoveel tijd aan te besteden.

Meid, laat voor je vechten, er zijn zat jongens die wel voor je willen vechten en die niet zo argeloos alleen maar aan hunzelf denken want daar gaat het niet om! Je moet in een relatie elkaar leven verrijken maar jij zet jezelf op de achtergrond en wil er zijn zoals hij dat wil. Nou geloof me dat ben je niet waard.

Maar let wel, als je uiteindelijk bij hem weg bent (sorry dat ik het zeg maar dat hoop ik wel als het zo door blijft gaan op deze manier..) dan leer je wel heel veel van deze relatie, wat iemand anders in dit topic ook al zei.
Geloof in jezelf en maak jezelf sterk, je verdiend een echte kerel !!

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:50

jeetje meid wat klinkt mij dit bekent in de oren...
heb je al een gepsrek gehad??

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:16

Ben ook wel benieuwd eigenlijk.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:48

TS ben toch wel heel benieuwd hoe het is afgelopen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:03

Hier ook iemand die heel erg benieuwd is.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:30

Ik dacht nou de TS heeft al een update gegeven maar ´t schijnt van niet hmm jammer ben nu eigenlijk nog wel nieuwschieriger hoe het afgelopen is ??

TS we hopen hier allemaal of je ons kan vertellen dat alles weer goed gekomen is ? Knipoog